Leden 14, 201510 r ja som sa vysmykol? Tak dobre ty chytrak ked tu pises o hmotnosti,rozvoz kolies a pod:1hmotnost:myslim ze napr15 kolesa menej vazia ako take 17. 2 rozvoz:ked si kupis kolesa s et 54 a kolesa s et 35 tak asi nebudu rovnako siroke napravy a nebudu skovane .tak ked chces niekoho poucovat tak sa zamysli co si napisal.a je mnoho zakonou ktore nieco hovoria ale nezakazuju,takze ked mam nejaku vec ktora ma certifikat takza je homologovana nikto mi nemoze zobrat technicak!!!!podobne priklady:svietenie hmlovkami cez den,modre ziarovky s homologovane a ked mas take znalosti v zakonoch tak nechapem preco sa zapajas do tejto debaty ked to nejde za ziadnych okolnosti
Leden 14, 201510 r co jsem si dohledal, v Rakousku a SRN se tuningové díly zapisují do TP, tedy nestačí homologace daného výrobku, že splňuje požadavky na bezpečný provoz na komunikacích Ano,ale nedá se to říci obecně o všech dílech.Například tuningová světla ,nebo světla pro denní svícení a celá řada,respektive většina dílů se nezapisují,ani u nás,ani nikde jinde. Zápisu do TP podléhají díly,které při použití na vozidle změní údaje stanovené technickým průkazem,jak už jsi zmínil na řešených podložkách. A to je celkem logicke, protoze to, ze je podlozka homologovana, jeste nezanamena, ze bude 100% "fungovat" na kazdem aute. (Napr. by mohla byt moc siroka a pneumatiky by drely o podbehy.) Tak takhle se to říci nedá.To,že díl disponuje protokolem o provedené zkoušce TUV,právě znamená,že na vozidle lze daný díl použít,aniž by to mělo nějaký negativní vliv na provoz,ALE za splnění podmínek montáže,které jsou v TUV uvedeny a které MUSÍ zkontrolovat akreditovaná zkušebna státu,kde se o zápis žádá.Pokud montáž vyhoví,zkušebna vydá podklady pro změnu údajů v technickém průkazu. to mas pravdu ale aby ich zapisali do tp musia mat certifikat podla ktoreho splnaju kvalitu materialu a pod!logicky ich vyrabaju vo viacerych hrubkach aby ti nedreli. Protokol TUV o zkoušce dílu určitě nezakládá právo díl namontovat a používat na veřejných komunikacích. Tento protokol Ti pouze umožňuje postupovat dále ve schvalovacím procesu,který je pro zapsání nutný.To jak píšeš o materiálu je irelevantní a snad se v protokolu ani neuvádí.Je na každém výrobci z čeho si díl vyrobí,podstatné je,že obstojí u zátěžové zkoušky v akreditované zkušebně,která předchází vydání posudku TUV. ja som sa vysmykol? Tak dobre ty chytrak ked tu pises o hmotnosti,rozvoz kolies a pod:1hmotnost:myslim ze napr15 kolesa menej vazia ako take 17. 2 rozvoz:ked si kupis kolesa s et 54 a kolesa s et 35 tak asi nebudu rovnako siroke napravy a nebudu skovane .tak ked chces niekoho poucovat tak sa zamysli co si napisal.a je mnoho zakonou ktore nieco hovoria ale nezakazuju,takze ked mam nejaku vec ktora ma certifikat takza je homologovana nikto mi nemoze zobrat technicak!!!!podobne priklady:svietenie hmlovkami cez den,modre ziarovky s homologovane a ked mas take znalosti v zakonoch tak nechapem preco sa zapajas do tejto debaty ked to nejde za ziadnych okolnosti Kluci Ti to píšou správně,tak snadné jak píšeš to není,bohužel. Tady mícháš dohromady dva různé případy,jak už jsem psal výše.Kola a světla .Jenom pro upřesnění a doplnění,u dílů,které se nezapisují do TP,tedy většina,např.zmíněná světla není ani třeba žádný protokol o zkoušce vlastnit.Zde platí jedinná povinnost a to,že díl musí být dle zákonem stanovených pravidel označem homologační značkou."E" s označením státu kde ke schválení došlo,včetně všech číselných znaků,které právě obsahují čísla schvalovacích protokolů klid prosím, v TP máš jasně napsány mezní hodnoty, když se zamyslíš určitě ti dojde že i každý řidič jinak váží před jídlem a po jídle, jde o celkovou technicky přípustnou/povolenou hmotnost, (slovo přípustná a povolená je myslím jasné), která nesmí být překročena, podobně jde o provozní hmotnost a největší technicky přípustnou/povolenou hmotnost na nápravy vůbec nejde o to jaká kola si koupíš, ale jaká máš zapsána v TP a rozdílné ET u rozdílných rozměru by měly zajišťovat shodný rozchod nikoli rozvor jak píšeš, ten zůstane vždy stejný, trochu si to asi pleteš, co je rozvor a co rozchod nevím jak je to u vás na východě, ale u nás je to tak jak jsem to napsal a je to vcelku logické, pokud máš jiné zkušenosti neznamená to, že to tak prostě je Ani na Slovensku se nedá jezdit jenom s TUV,nicméně je třeba zohlednit osobní podíl daného úředníka.Ten je rozdílný i v ČR úřad od úřadu.Dá se tedy říci,že i s pouhým TUV zapíšeš díky blbosti úředníků i hranatá kola,nicméně to neznamená,že to je správný postup,který odpovídá platné legislativě. Pro zajímavost přikládám v linku protokol TUV pro podlžky HR.Samozřejmě je třeba si k němu pořídit překlad. http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/12015/1468/132XT0097.PDF
Leden 14, 201510 r alesi u nas na vychode mame razvor a rozvor kolies a prepac trozku som sa pomylil a ak sa chces dalej chytat za slovicka tak mozme ja som stym nezacal,ja som reagoval na danu temu a ake mam skusenosti u nas a co maju v zahranici ja nepoznam dokonale vase zakony.pisal som ktore moze respektive mohli byt na aute alebo zapisat do TP.svetla to bola moja vlastna skusenost s policiou ked mi chceli dat pokutu za modre ziarovky hmlovky tiez to bol priklad.u nas zatial nepoznam nikoho,koho by buzerovali za podlozky pokial koleso nevytrca spod blatnika ale opytam sa znamych co ich maju a dam vediet
Leden 14, 201510 r Tak pokud se ted bavis o bezne kontrole policii, tak ta na 99,9 % podlozky opravdu resit nebude (jako spoustu dalsich veci). Jine to ale muze byt na STK nebo v horsim pripade pri nehode (muze se toho chytnout pojistovna). Upraveno Leden 14, 201510 r od LucasCZE
Leden 15, 201510 r Tak stk ma netrapi ked clovek ide na stk tak podlozky zhodi a je vsetko ok a co sa tyka poistvne este som nepocul aky pripad ale mozne je vsetko.Tak policia byva najvacsi problem ty kontroliju vsetko co sa da zalezi aj akeho clovek stretne
Leden 15, 201510 r Pak si kluci zkuste ještě představit, jaké jsou všechny osy na podvozku a co ty podložky udělají s geometrií vozidla ;-) Určitě každý umí přepočítat jak ji upravit po doplnění podložek ;-) Vlastně ono nikoho netrápí sjíždění kol a citlivost volantu...... Vynechám pojišťovnu a to jak se její likvidátoři hojí na nepovoleném rozměru kol a disků. Podložky, které jsou vidět v zásadě na první pohled, jsou pro ně živou vodou ;-)
Září 17, 20159 r .................................... EDIT: některé příspěvky přesunuty. Upraveno Září 17, 20159 r od Pawouk
Září 17, 20159 r To je příliš komplikované, navíc některé se týkají jak geometrie, tak podložek. Takže jsem přesunul jen ty poslední.
Září 17, 20159 r určitě jiné, je to tam psáno u těch podložek mám: Kolový šroub M14x1,5 x 37 mm, dosedací plocha koule R13, klíč 17, pozink (PDK-S17D37R13) Rozšiřovací podložka 5 x 112, střed 57,1 šíře 10 mm, sada 2 ks, barva černá (PDK-45524) jen jsem tím přišel o bezpečnostní šrouby na zadních kolech pokud někdo slevový kupón využijete, dejte mi vědět přes SZ, abych to tu smazal (nechal smazat), ať to tu nestraší Díky za detailní popis, s kupónem to tedy dělá nějaké 2 stovky dolů, což je pěkné... No, za chvíli mě čeká koupě nových zimních gum a přestože se mi podložky líbí a už dlouho o nich uvažuji, odložím jejich pořízení až na jaro spolu s pružinami. Kupón je tedy stále volný
Prosinec 18, 20159 r Zdarec. Známej mě tlačí do koupě podložek. On by chtěl na rapida 15mm dopředu i dozadu, mě by asi stačilo na Olll jen 15mm dozadu. Ale nejsem pořád rozhodnutej. Je fakt, že zvlášť zadní kola jsou utopený, dost by se jimi zvednul look auta. Na léto mám kola s ET51, na zimu ET54. 15mm by bylo akorát. Načetl jsem si o tom, co se dalo, ale přesto pořád nevím jestli do nich jít. Co vy na to, dali byste si je tam?
Červen 27, 20169 r Chcelo by to skusenosti od panov, co uz podlozky maju dlhsie na aute. Najde sa niekto, kto sa o ne podeli??
Červenec 5, 20169 r Mám možná hloupý dotaz, ale nezpůsobí podložka přetížení náboje (ložiska) - pákový efekt?
Červenec 7, 20169 r když přibereš na váze je jasný že se ti budou více namáhat i kolení klouby (bez ohledu na další rizika)
Září 1, 20169 r Ahoj, máte někdo foto, kde jsou kola ET 49 s podložkama? Dost je zvažuju a rád bych viděl, jak třeba vypadá zadek 15 mm nebo 20 mm. Díky
Září 1, 20169 r tak 15 mm budou asi ok, ale rád bych, aby kola byla skoro zároveň, takže jestli by nebyly lepší 20 mm.
Září 1, 20169 r Jako majitel pneuservisu říkám jedno.Pokud pak po instalaci podložek bude kmitak volant či se chvět auto,prvně odstraňte podložky. Setkáváme se s tím docela dost často a i kvalitní a drahé podložky nejsou vyjímkou
Listopad 3, 20168 r Aleš ďakujem veľmi pekne, objednané, kupón využitý. Škoda len toho kurzu na PayPal, ale to už je ot.
Listopad 7, 20168 r A rozdíl je 3 koruny dvacek :-D Taky jsem s tím "experimentoval", ale dohroma nic neušetříš.
Listopad 15, 20168 r Ešte prosba o radu, aké mazivo je dobré dať pod podložky? Niekto písal, že sa mu to prilepilo, ale už neuviedol, čo je najlepšie použiť. Ďakujem!
Prosinec 20, 20168 r Mám vpredu 15 a vzadu 20 mm najazdené 60000 km a všetko ok. Nechávam to aj na zimu - len doložím zásterky. Kamarát má na RS vpredu aj vzadu 20 mm a vyzerá to brútálne . Tiež má vyše 30000 km a všetko OK
Prosinec 27, 20168 r Podložky jsem musel taky dát a jelikož jsou originál kola dost pod blatníkem, dal jsem ve předu 15mm, vzadu 25mm. Původně jsem měl vzadu daný klasický, co jde šroub durch do náboje. A většinou po přezutí(sám si nedokážu vysvětlit proč) auto plavalo. Mimo jiné když jsem podložky shodil,tak nebyl problém. Momentálně mám vzadu podložky Eibach(také 25mm) ty jsou našroubovaný do náboje a kolo je našroubované do položek - bez problému. Jak podstatně jednodušší montáž, tak jízdní vlastnosti. Foto na požádání pošlu. Odkaz na podložky je zde: http://www.bsrczech.cz/produkt/eibach-pro-spacer-silver-215s90-7-25-005/skoda-octavia-5e3-2012
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.