Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Třetí tankování už byl 100 oktanový benzín EVO plus na čerpačce MOL, ale už to asi nepomohlo :)

Auto je v provozu každý den, tak vždycky při startu jede chvíli na benzín.

Ještě mi bylo sděleno, že není CNG jako CNG a že mám tankovat je na prověřených čerpačkách. Pak by ale provoz na CNG ztrácelo úplně smysl.

 

Ani by mě to moc neštvalo, ale za necelý měsíc mám jet do maďarska, kde je distribuční síť nulová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové když se tady řeší jaký benzín ideálně tankovat. Myslíte že je lepší tankovat prémiová paliva s 95 oktany bez biosložky nebo 100oktanový benzín?  Mám možnost tankovat maxx motion natural 100 od OMV. Vzhledem k tomu, že se chystám a dovču k moři tak přemýšlím jestli nezpůsobí ten 100oktanový benzín motoru nějaký problém...Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Můžu mít technický dotaz, koupil jsem auto z leasingu. 2 roky staré 90 tisíc najeto. Udělal jsem s ním cca 2500 za první měsíc. Zajímá mě proč se extrémně spini přední kola? Zadní pěkně čisté i po měsíci a přední úplně černé. 

A druhá věc je že auto mi přijde jako by poslední týden provozu změnilo zvuk, ale poznám to jen venku na volnoběh. Předtím si tak tiše sevelilo a teď mi přijde jak kdyby bublalo, skoro bych to pripodobnil k deravemu výfuku u staré feldy. 

Nějaké rady? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s tímhle autem zatím tankoval cca 80x, a z toho nad 15 kg plynu jsem se dostal 7x, rekord mám 16,8kg. Ale ty přečepání nad 15kg nebyly v tuhých mrazech, ten důvod bude asi jinde. plnící tlak? možná, ale ani ten nebyl nikde na ukazateli extrémní. ... skoro si myslím, že prostě ty budíky někde ukazují blbě, třeba naměří více  ... nevím, jak je to normované, ale ten plyn se při tankování bude měřit na objem a na kg se zřejmě nějak přepočítává ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se vrátím k otázce, kolik je možné do CNG oktávky G-TEC natankovat a jak je možné dostat do nádrží i 17kg. Otázka mne zaujala, tak jsem oslovil s dotazem skutečného odborníka.

Máte pravdu, pokud si myslíte, že to kapacitu nádrží v kg ovlivňuje teplota okolí a tlak čerpaného plynu. Nelze ale říci, že v mrazu natankujete nejvíc, protože další významné vlivy jsou teplota plynu v zásobníku, rychlost proudění plynu, počet sekcí zásobníků ve stanici. Takže rovnice o nejméně pěti veličinách.

Teoreticky, při teplotě plynu 15 st.C. by tlak v samotné nádrži auta neměl přesáhnout 200bar. Což různí výrobci CNG čerpaček zajišťují technicky různě. Plus nějaká tolerovaná chyba měřidel, takže odchylka může být i 3kg. ... takže teoreticky jsme tedy na rozmezí 13,5 - 16,5 kg, nebo možná 14-17 kg, a pořád je vše v pořádku :scooter: ....  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem si vyzvedl auto, které jsem odvezl do servisu 8.6.. 21.6 opraveno. Závada byla opravdu na zelepených vstřicích. Celkem mě dostala doba opravy :), kdy mi po týdnu tvrdili, že vše provedli dle instrukcí škody, ale stejně auto nejede. Dneska mi k tomu nic více neřekli. Proto doporučuji jezdit častěji na benzín, ne jen při startech a pak po půl roce vyjet nádrž. Auto je v záruce, takže by mě (firmu) to nemělo nic stát.

 

měl jsem půjčené 1,6 TDI 81KW a zdálo se mi, že má lepíš zátah než 1,4 kterou jsem dneska protáhnul na benzín. Ale zase podvozek nebe a dudy, 1,6 byla tvrdá, uskákaná (na 16 kolech), Gtec na 17 kolech je mnohem pohodlnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě osobně se nezdá, že by to bylo běžným provozem. Možná tankování nějakého špatného benzínu ... ? Nebo ty vstřiky může zalepit CNG? Já s tímto autem jezdím cca rok a čtvrt, tankuji výhradně u OMV, a držím si pořád plnou/poloplnou/ nádrž benzinu. Natankoval jsem vždy OMV NAT95, a za čtvrt roku vyjel tak půl nádrže a dotankoval do plné ten NAT95. Posledního půl roku jsem vyměkl :-) a dotankovávám OMV prémiový benzín maxx motion 100 plus. Auto furt valí, i na benzín. Dokonce mne překvapuje nízkou spotřebou, na dlouhé štreky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že starý benzín zalepí vstřikovače benzínu není nic nového, s tím jsem se setkával už u aut na LPG. Není důvod, proč by to mělo být u CNG jinak. A dokonce existuje TPI popisující tento problém, kdy se vinou stojícího benzínu a nevhodných hadiček z těchto uvolnily nějaké látky, které vstřikovače zalepily. Měnily se vstřikovače a vedení benzínu. 

Editováno: , autor: guam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, myslel jsem to tak, jestli je zjištěno, že ty vstřiky zalepil "starý benzín"? nebo " nekvalitní benzín"? ... nebo "biosložka v benzínu"?  ... což jsou tři různé příčiny s třemi různými možnostmi prevence .... a hadičky ze špatného materiálu, to je zase čtvrtá úplně jiná příčina ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neplechu děla biosložka co je v klasické N95,stači ji tam mít 2-3 měsíce a muže byt problem se vstřiky,starty atd.Taky mám auto na plyn ale Lpg a benzin beru Vervu 100 od benzíny mám ji tam třeba třičtvrtě roku a zatím nebyl žadny problém.Vyjel bych ten stary benzin a nabral čerstvou 100vku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...