Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

BLÁBLÁBLÁBLÁBLÁ - až uvidím výsledek crash-testů z NCAP, testujícího náraz zezadu do CNG oktávky při rychlosti narážejícího (cizího) vozidla vyšší jak 30-40kmh (neboli situace auta nouzově zastavenýho na dálnici a dalšího "přilítnuvšího" zezadu), jak se s tím vypořádá vejš ukázaný umístění CNG nádrže, pak budu říkat "jo, voni to mají vyřešený". 

 

Zatím to ale vidím spíš na potenciál způsobilej přichystat posádce auta osud Johanky z Arku nebo Jana z Husi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia III G-Tec na CNG je nebo spíš byla v užším výběru motorizací, které bych rád do nového vozu.

 

 

Dost se mi líbí levné CNG (kolem plničky jezdím denně) a plnohodnotná nádrž, která naprosto neomezuje jízdu kamkoliv. Cenový rozdíl je díky rozdílné základní výbavě zanedbatelný a nižší výkon motoru mi je ukradený. U obchoďáků beztak raději stojím na venkovních plochách než se mačkat plech na plech v klaustrofobické podzemní garáži.

 

Proč jsem ji z výběru vyřadil?

 

Problematika CNG má dle mého názoru tři roviny: propagace, realita a platná legislativa. Bohužel jejich průnik je malý a velmi nejasný - každý, kdo si pořídí vůz s CNG je buď průzkumník nebo ranař, který toho moc neřeší (na webech o CNG by mě za to ukamenovali).

 

Na Internetu se dá přečíst spousta optimistických článků (sponzorem webů jsou většinou distributoři plynu nebo výrobci CNG vozů) o tom, jak je to palivo bezpečné, auta spolehlivější než spolehlivá, všechny problémy až na vjezd do podzemních garáží vyřešené... prostě budoucnost je jedině CNG.

 

  1. O bezpečnosti paliva složeného zejména z metanu je toho dost popsáno v příspěvcích nahoře a nekandiduji na titul nejdelší příspěvek dne už tak je to dlouhý.
  2. Spolehlivost vozů: CNG má vyšší oktanové číslo a je to plyn - nemaže a neochlazuje tak jako kapalný benzín nebo nafta. Přestavby to řeší dodatečným "přimazáváním" nějakým sajrajtem či podobně. OIII s CNG má snížený výkon motoru (jiná hlava, jiné svíčky a kdovíco ještě) a zkrácený servisní interval na 15tis. km - co ušetřím na palivu vydám za jednou tak častý servis a kdovíjaký svíčky či co všechno budou chtít měnit... Taktéž samotné tankování CNG vysokotlakem je zřejmě dost dobrodružná činnost při které si i dle výrobce mohou z vozu linout různé kovové zvuky /asi rozpínání nádrží?/ Nicméně poznat co je ještě normální a co už ne - tankovat CNG se spícím dítětem v autě asi ne-e.
  3. Pro parkování vozidel existuje vcelku jednoznačná legislativa. Pokud jsem ji správně pochopil, tak garáž (bez ohledu na to, zda se jedná o hromadnou, řadovou či jednotlivou) musí splňovat několik podmínek:
    a ) dostatečné větrání - to řeší samostatná vyhláška a většina současných garáží by ji měla splňovat a tam, kde není zcela splněna (např. jeden otvor dole u dveří garáže a druhý úhlopříčně nahoře ne níže než 30cm od stropu) tak není takový problém to dodělat. U hromadných garáží ještě musí být nouzové odvětrávání, což finančně taky není až takový problém.
    b ) vybavení detektory úniku plynu - další "skrytý" náklad provozu vozu. Tento detektor, aby byl co k čemu a nejen plastová krabička kdesi u stropu, se musí každý rok nechat překalibrovat. Neznám značku, která provede kalibraci na místě (možná existuje), ale normálně to znamená držet detektory dva a vždy jeden odeslat k placené kalibraci (kdybych náhodnou všechny provozně ušetřené peníze neutratil za servis, tak můžu něco pustit ještě za kalibraci).
    c ) elektroinstalace musí byt provedena dle normy pro výbušné prostředí - to je v našich zeměpisných šířkách a způsobech stavby většiny postarších garáží naprosté Sci-fi.

 

Pokud mi někdo dá výjimku k vjezdu do garáže a není to osvíceně a ekologicky postavená novostavba, tak je jednou nohou v kriminále. Jinými slovy: v okamžiku, kdy někde bezpečně tj pod střechou parkuji s CNG, koleduji si o rychlý vyhazov, protože v případě nějakého incidentu se k tomu pojišťovna postaví vcelku rázně.

 

Takže CNG je super věc max. pro firmy, které mají svoji firemní flotilu někde na dvoře, hodně jezdí a za 4-5 let hodí auta z kopce a nakoupí nové.

Já auto za 3/4 mega na ulici stát nenechám (to bych jednoho rána přišel a byly tam jen ty nádrže bo jsou na vrakáči k ničemu) a úspora je velmi, velmi nejasná.

 

Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale snad to někomu pomůže při výběru nebo mě někdo vyvede z omylu a osvětlí v čem nemám pravdu.

Editováno: , autor: Petrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to beru asi takhle - vzhledem k tomu, že mám "papíry" (nejen) na autogen, tak jsem samozřejmě musel projít veškerým bezpečnostním školením a seznámením se s technikou používanou třeba právě k uchovávání nejrůznějších tlakovejch plynů.

 

Tudíž vím, že třeba právě "autogenní flaška" pro uchování plynnýho kyslíku stlačenýho na 200 atmosfér má ocelovou stěnu bratru víc jak centimetr silnou - a pro zacházení s ní, její transport a manipulaci s ní platí poměrně přesný a hlavně přísný pravidla - třeba o tom, že "flaška" se musí při přepravě chránit před nárazem - a jakým způsobem atd. 

 

Podobný požadavky jsou kladený i na nádoby s inertním plynem, ale pod vyšším tlakem - například dusík, 300barů.

 

Tlaková nádoba pro CNG o stejným tlaku nebude mít požadavky na manipulaci nijak zvlášť jiný - a přitom zrovna v tom umístění "pod kufrem" nejde o nijak extra chráněnou zónu, takže z toho obrázku mám docela smíšený pocity, asi jako když bych pozoroval tchýni padat z vysoký skály ve svým novým autě...

Vzhledem k tomu jak shazovali na škole dopravci acetylenky z korby LIAZky, tak se mé obavy mírní pro "nebezpečnost" á la baron Prášil. Ovšem já jsem nikdy těchto alternativ příznivce nebyl a  dlouho nebudu. Znám nejednu firmu, včetně naší, která tento způsob úspor na dopravě vzdala pro následnou údržbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BLÁBLÁBLÁBLÁBLÁ - až uvidím výsledek crash-testů z NCAP, testujícího náraz zezadu do CNG oktávky při rychlosti narážejícího (cizího) vozidla vyšší jak 30-40kmh (neboli situace auta nouzově zastavenýho na dálnici a dalšího "přilítnuvšího" zezadu), jak se s tím vypořádá vejš ukázaný umístění CNG nádrže, pak budu říkat "jo, voni to mají vyřešený". 

 

Zatím to ale vidím spíš na potenciál způsobilej přichystat posádce auta osud Johanky z Arku nebo Jana z Husi...

 

nechci se zastávat bezpečnosti, proto jsem to výše nekomentoval, také se mi to moc nezdá, nicméně děla jsem kdysi 5 roků u firmy, která dělá odtahy a vyprošťování jako osobních tak hlavně nákladníchj vozidel.... a ono auto na benzín dostanuvší ránu zezadu při stání v odstavném pruhu (např od usnuvšího kamionu) také většinou znamená úpal a úžeh současně ... konkrétní případ, cca rok 2001 - silnice R46 nv odstavném pruhu stojí Fábie,(půjčovna) řidič si mobilem přivolal odtahovku a proč by odešel pryč od auta, - zůstal sedět v autě. kamion s moukou, řidič který usnul narazil zezadu do stojící Fábie,hned začala hořet neb se zaklínila pod kamion, ten téměř nebržděný drtil Fábii skoro 100 m, rána probudila řidiče kamionu, ten stačil vyskočit, neb hned začala hořet i kabina kamionu... když přijeli hasiči a náš odtak, nikoho nenapadlo v první chvíli, že by ve Fábii někdo mohl být protože na dálnici byl zdemolovaný trojúhelník a bylo evidentní že Fábie stála v odstavném pruhu.... až když přijela ona odtahovka pro Fábii a dopátrávala se řidiče, který byl nedostupná na telefonu, všiml si jedem z hasičů v již uhašené Fábii mastného fleku v místě kostry sedadla řidiče a sedáku, který byl částečně neshořelý, na rozdíl od ostatních komplet shořelých sedadel! ...

 

z toho plane ponaučení, odstavit auto, dát trojúhelník a utéct za svodidla!  - a takových nehod jsem zažil mraky, nechápu třeba řidiče měnící si kolo po defektu na levé straně vozidla na dálnici - zákon schválnosti - nepřežil....

 

...Ovšem já jsem nikdy těchto alternativ příznivce nebyl a  dlouho nebudu. ...

 

jak psal i Ekkar - dnes je to alternativa, no v nedaleké budoucnosti to bude nejspíš realita, tedy je to neodvratná budoucnost....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Hravec

 

jak psal i Ekkar - dnes je to alternativa, no v nedaleké budoucnosti to bude nejspíš realita, tedy je to neodvratná budoucnost....

 

Taky proto píši ALTERNATIVA, ne právoplatný prvoplánový pohon. Jako mít elektromobil, ale s prodlužovací šňůrou. Taky polovičaté řešení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Golf VII TGI BlueMotion - zakrytí tlakových nádob na CNG

 

post-36409-0-88236900-1402867786_thumb.j post-36409-0-59519600-1402867791_thumb.j

 

Octavie na tom není jinak a bezpečnosti bych se fakt nebál; to je zase mýtus  :kol-25:

 

Čtyři roky jsem s autem na CNG jezdil jako kurýr (Opel Combo EcoFlex CNG) a motor není žádná tragédie ani věda při tankování.

Editováno: , autor: Honza9007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli myslíš to, že na fotkách Golf má a Octa nemá "kontejment" čili aspoň vzhledovou ochranu tlakovejch nádrží, tak to snad pozná každej.

 

Teď spíš jde o to, jestli ta "výstavní" Octa ten dekl nemá jenom kvůli zviditelnění těch "flašek" prachsprostě odmontovanej a v reálu ho tam fabrika nemontuje taky, stejně jako u toho Golfíka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trkne někoho něco na fotce z GVII TGI při pohledu zespodu? ;)

 

Resp. najděte rozdíl mezi Golfem TGI a Octavií G-Tec při pohledu zezadu pod auto  :kol-31:

 

už se to tu někde psalo CNG i přes motor 1,4 TSI má víceprvek, Golf 7 nikoli!

 

tady je to pěkně vidět:

vw%2520p%25C5%2582yta%2520BMQ.jpg

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád malej dojezd na to jak tu nejsou moc plničky........a 410km ..haha......co vím tak něco kolem 350-380km....je to málo....být plničky jako na LPG tak ano....jinak ne...

 

pozor, ale to není auto na CNG s možností jezdit na benzín - je to přesně naopak ... benzín je primární palivo a to s ohledem na klimatické podmínky, jízdní styl, resp.snížení emisí za jistých situací....

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže je to u O III stejně jako u Golfa 7, jeden by se divil proč taky ne...

co by taky měli vymýšlet nového a jiného? ;)

...

Řekl bych že důvod pro použití víceprvkový zadní nápravy bude jinej - kdyby jim šlo jen o jednoduchost a dostupnost, byla by tam klika jako ve všech slabších motorizacích. 

Že by tím důvodem bylo větší trvalý zatížení zadní nápravy těma dvěma "flaškama" a z toho plynoucí posun těžiště dozadu = změna jízdních vlastností auta, kterou víceprvek umí líp vykompenzovat? 

V tom recenzním článku v SM je přece zmíněná mžiková snaha auta o přetáčivost = existuje možnost, že by to s jednodušší nápravou dělalo větší paseku, tak aby udrželi auto "poslušný", jednoduše museli použít víceprvek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...