Přejít na obsah

štartér točí naopak OCTAVIA 1.6 55kw


lukass37

Doporučené příspěvky

zdravim, mam octaviu 1 r.v.1998 1.6 55kw AEE

cca pred mesiacom mi zacal robit problemy starter, ked som pretocil klucom ozval sa len zvuk tocenia startera (zvuk beziaceho elektromotora) ale netocil motorom, ziadne skripanie, brusenie lamanie zubov ani ine kovove zvuky, cize som si myslel ze to bude cievka ktora nevysuva pastorok a tak bezi starter zasunuty, uz som sa ale dozvedel ze to nieje z konstrukcneho hladiska mozne kedze pri zlej cievke by sa starter ani netocil, zaujimave je ze pri opakovanom pretoceni kluca a pokusu o nastartovanie auto na 3-4 krat naskocilo, asi tyzden som to neriesil lebo som nemal cas no najblizsi vikend som vybral starter, rozobral ho, vycistil v benzine, skontroloval, namazal, poskladal a namontoval do auta, a starter zacal startovat hned na prvy krat, no trvalo to len par dni potom sa to vratilo, zasiel som za opravarom, vybral starter, skontroloval, vymenil mi pastorok za novy + ulozenie v motore kvôli velkej vôli, nepomohlo, starter dalej robil problem, nevedel prist na chybu preto som jazdil dalej a stav sa zhorsoval, niekedy nastartoval na 3, niekedy az na 9-10 pokus, teraz uz nestartuje vôbec, len naprazdno toci, este raz som zasiel za opravarom, 3 hodiny skusal vsetko mozne kym sme si nevsimli ze sa starter toci do nespravnej strany a tym padom sa vysvetluje preco starter toci ale netoci motorom, cievka zopne vysunie pastorok, starter toci ale do nespravnej strany a kedze pastorok sa do tejto strany ( opacnej strany) pretaca, tak netoci motorom, na obale startera je sipka a starter sa toci do opacnej strany, opravar povedal ze sa s tym za cely zivot nestretol a nevie mi pomôct, preto prosim o radu vas, ak sa s tym niekto stretol a vie poradit budem velmi rad, kazda rada je dobra, mohol som to spôsobit nespravnym poskladanim startera? je to starter BOSCH, od kupi auta(asi 4 roky) isiel bez problemov je to typ ako na obrazku, pripadne môzem odfotit ak to pomôze

post-85639-0-49330800-1393169780_thumb.j

Editováno: , autor: lukass37
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nikdo neměnil rotor nebo stator, tak určitě musí být něco chybně poskládáno, konkrétně nesedí vzájemná poloha statoru s magnety vůči věnečku s uhlíky, nebo mají uhlíky nějakým způsobem zpřeházené vývody. Jen pro zajímavost - podobný problém jsem řešil po výměně rotoru v motorové pile, kde jsem ale nakonec došel k tomu, že náhradní rotor navzdory originálnímu číslu má jinak orientované lamely komutátoru a musel jsem upravit uložení statoru - pootočit o cca 30 stupňů :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CIASTOCNE VYRIESENE, presne ako pises problem bol v magnetoch ktore su prichytene k statoru, dnes rano som tento problem preberal zo susedom ktory roky robil v elektrarni a po prehodeni magnetov ide starter do spravnej strany, stale sa mi ale zda ze nejde velmi dobre, je pocut ze ma trochu problem pretocit motorom, stale vsak neviem podla coho maju byt tie magnety poukladane, nikde som to nenasiel, nieje to ani nijako oznacene, napada ma len ze sme mozno prehodili dobre len cast magnetov, je ich tam 6 a ked napriklad 1 alebo 2 ostali opacne, môze to spôsobit slabsie tocenie startera? starter je vycisteny a premazany, uhliky dobre, vymenene aj ulozenie v bloku motora aj pastorok, cize by mal tocit ako novy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý problém. 

 

Je divné, že po složení startér startoval a závada se projevila až později. Při přehození statorových cívek by se to muselo projevit okamžitě. 

Já bych to hádal, že se mohl (pokud je to možné) pootočit na rotoru komutátor proti cívkám rotoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak neviem ci to bolo magnetmi alebo niecim inym, hlavne je ze uz to funguje, ale starter stale netoci tak ako by mal, uz pred vycistenim a premazanim bezal dobre, nikdy sa mi nestalo zeby tazko tocil alebo nevladal pretocit motorom, teraz ale s tym problem ma. Pri startovani je pocut ze nejde ako by mal, akoby nemal silu, ked som ho vybral von a vyskusal, bezi vpohode, ked ho dam spät do auta, toci slabo, napadlo ma len ze by ho mohlo brzdit vymenene ulozenie v bloku aj novy pastorok, predtym som ho pri montazi jednoducho namontoval, teraz ho tam musim trochu natlacit tak mozno sa potrebuje len trochu vybehat???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby jsme si to ujasnili. Startér si rozebral, vyčistil, složil a pak šel dobře, ale po čase se závada vrátila. Pak jste objevili, že se točí na druhou stranu, takže si přehodil statorové cívky. Teď se točí na správnou stranu, ale nějak divně .... nemá sílu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, teraz ked pretocim klucom, je pocut ze starter toci motorom slabo, akoby nevladal, ale motor naskoci, niekedy po pretoceni kluca sa akoby na 2-3 sekundy zastaví a potom pretoci zase slabo motorom, proste nevladze, neviem cim to môze byt, este skusim vymenit baterku za inu ci to nieje v tom, ale mal som ju pod nabijackou asi 5-6 hodin a robi to to iste stale tak neviem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud to začalo "slabě točit" po tom, co jsi prohodil statorové cívky, tak bych hledal problém tam.

 

Já teda neměl startér rozebraný už dlouho, naposled někdy na Š 120, ale pokud si dobře vzpomínám, tak by to ani nemělo jít smontovat jinak. Vývody z cívek jsou nějak naohýbaný a tam by měli být i připojený.

 

To jsem zvědavej, co to nakonec bude. :-)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak je jasno. Kompletní rozborka ukázala problém. Netočí se doopravdy naopak ale jen se protáčí na druhou stranu :-)  Nemám sice odfoceno ale po demontáži elektromotoru, který jsem dal stranou a už jsem se o něj nestaral... jsem se zaměřil na mechaniku. No a po demontáži volnoběžky které mimochodem drhlo ložisko, ale výplach olejem WD-40 a protočení několikrát pomohl. Ale dál.. sundal jsem vidličku startéru a hle? Když jsem točil hřídelí naprázdno. tak tam pořád jako by něco drhlo. v jednom ozubeném kole bylo vytlačené a trochu okoousané měděné pouzdro. zabroušení a zatlačení ok. a pak šnekové ozubení bylo vymačklé do strany na každém zubu. Hrany jsem přelíznul jehlovim pilníkem vše vyčistil a žádná vazelína ale zakapat olejem. poskládal vše do kupy. A Startér? Maká jako novej. Dokonce má i takovej jemnější zvuk při otáčení :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...