Přejít na obsah

Vzadu Bubny/kotouče, proč?


Deny1988

Doporučené příspěvky

rozdíl mezi bubny a kotouči v zadu , se dá poznat až když jedete na max , jinak více méně žadný rozdíl není , ale hroší to je když jedete na technickou na brzdové válce , tam je pak poznat že bubny prostě mín brzdí a navíc maji větší rozdil mezi levou a pravou stranou , což těm šášum na technicke vadí :)

výhody kotouču jsou větší učinost a lepší číštění když myjete auto , když chcete vyčistit bubny tak se musí rozebrat , osobně dávám přednost v zady kotouče

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám vzadu bubny a zatím jsem se nedostal do nějakého prudšího brzdění s plně naloženým autem, ale pro normální brzdění s plně naloženým Rapidem jsem neměl problém.

 

Obecně mi to brzdí bez problémů (jezdím převážně sám nebo s přítelkyní), zatím jediné kdy jsem pocítil vadnutí brzd je na dálnici při rychlostech nad 150km/h při prudkém brždění o více než 50km/h. Posledně jsem brzdil ze 180km/h na 80km/h a kdyby bylo potřeba přibrzdit víc, tak nevím nevím  :kol-32:

Editováno: , autor: ADAMzPRAHY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid z papíru není, torzní tuhost tady už někdo myslím srovnával, nebo jsem to viděl jinde, ale myslím, že byla o chlup lepší než Octavia II.

 

Mimochodem ten s Rapidem 1.2 TSI 63 kW a kotoučema vzadu jsem já. Taky jsem řešil proč tam jsou a ničeho jsme se nedopátrali. Jediná teorie byla, že začali vyrábět Toledo a skončili u Rapida :D Teď se nabízí varianta, že ty kotouče, které měl dostat tady kolega s bubnama v TDI jsem dostal já :D Ale asi ti je nevrátím :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nettle_M: to se někdo holt má co? :kol-48: 

Já mam teda na spacebacku (63 kW) bubny a schválně jsem to brzdění testoval za asistence sousedova (TSI 77 kW ) spacebacka (kotouče). Po porovnání jsme zkonstatovali, že na brzdění mají převážně vliv přední. Ty jsou na 77 větší to je fakt, znát to je, ale minimálně. Zadní brzdu přijdou podle nás ke slovu až v okamžiku, kdy budete mít v kufru 200 kg nákladu  :kol-143: což jsme teda nezkoušeli  :kol-48:  S životností nevim no, uvidíme za pár...  :kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Když si to vezmu pár let zpátky tak většina aut měla bubny a nikomu to nevadilo. Pak přišla móda kotoučů a všichni je museli mít. Jediný důvod pro ně byl samozřejmě machr index. Pak se přidali zvěsti o tom, že bez kotoučů nefunguje třeba ESP a bylo to...

Teď se zase začíná šetřit, tak se vracíme ke kotoučům. Ale ono když se podíváte konkrétně u Rapidu na velikost těch zadních kotoučů, tak to také mluví za sebe. Pokud budeme mluvit konkrétně o Rapipidu, tak rozdíl tam oproti bubnům bude jen za extrémních podmínek. Jinak to běžný řidič nemá šanci postřehnout. Ty rozdíly jsou z praktického hlediska nepostřehnutelné. Zcela jistě jsou patrné při laboratorních testech nebo při nějakém srovnávacím testu obou variant. Ale nevěřím tomu že by někdo z vás byl schopný poznat rozdíl při slepém testu.

 

Příspěvky o tom, že jsem naložil auto a málem jsem nedobrzdil na křižovatce si nechte radši příště pro sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám konečně po letech vzadu kotouče a už nikdy jinak. o tom, že to líp brzdí v extrému to ani tak není, ale ruční brzda, kterou nemusím nechávat požád seřizovat, v zimě nepřimrzne obložení k bubnu, po delším stání nepřizezne, netečou prasátka. ta provozní spolehlivost za to stojí. kontrola pohledem, příp. jednoduchým szndáním třmenu, rozebrat bubnovou brzdu není jen tak. jednoznačně samá výhoda, buben=pravěk :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

životnost jo, ale spolehlivost ani náhodou. max. spolehlivá je pro důchodce, kteří nepoužívají ručku. pro normální lidi je to peklo. každý auto co jsem měl s bubnama, resp. obě funglovky, jsem musel nechávat pořád seřizovat ručky, na stk vždy špatně brzdily zadní kola. jednou jsem měl chvilku 16 let starý auto s kotoučama a na stk bez problémů, ručka taky, stejně tak teď. když jsem měl víc aut a nejel jsem delší dobu, tak byl problém vůbec odjet, kotouče lehce obrzdím a nemám problém. jo akorát musím měnit destičky a kotouče, ale toho se možná ani nedočkám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost jako vormen, předchozí O1 s bubny byla řehole. co půl roku až rok jsem musel řešit zadní brzdy, šramocení, ruční brzda, prasklá prasátka atd. Uznávám, že kotouče mají taky svá uskalí, kdo málo brzdí nebo jezdí - začnou se kotouče blbě sjíždět (resp nesjíždět) reznout a vznikají následné problémy, stejně tak se zatuháváním táhla ruční brzdy u třemu (to zase pro ty co si myslí, že když nebudou zatahovat ruční brzdu, že něco ušetří). Tedy vše má něco, já jsem pro méně kurvítek dle mého zastáncem kotoučů. Pokud bych ovšem kupoval auto s kterým najedu 5-10tis ročně, pak bych volil raději bubny.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč jsou u 1,2/63 bubny a ne kotouče? A vpředu kotouče menšího průměru než u 1,2/77kW? Jednoznačně dle mého názoru cena. Funkčně totiž musí obě provedení ubrzdit téměř tu samou hmotnost (+20kg u 77kW) z téměř totožné maximální rychlosti (+12km/h u 77kW). A účinnost brzd se neposuzuje při homologaci z výkonu ale hlavně z celkové hmotnosti. Cena bude ten pravý důvod. Bubnovka je, ač se to na první pohled laikovi nemusí tak jevit, levnější na výrobu. Viděl jsem v Číně přímo u výrobce čtyřkolek verzi té samé čtyřkolky pro EU a pro Rusko. Ruská verze měla bubny všude, EU kotouče.......

A doplním ještě jeden poznatek z ETKY: hádejte, jaký má indický a čínský Rapid brzdy vzadu u všech motorizací?

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět, nevidím v životnosti ani spolehlivosti zásadní rozdíl. To že máte někdo takovou nebo makovou zkušenost ještě neznamená že je ta vaše zkušenost nějak statistiky významná. Já mám na Fabii II bubny 7let, nikdo nikdy na ně nesáhl a brzdí. No a co.... nic.

 

Ale jo, já vás chápu, taky jsem pro kotoučovku, souhlasím že bubnové brzdy jsou zastaralé. Ale na druhou stranu v kotoučích na zadku velký přínos nevidím.

 

Proč má 1.2/63kW kotouče? To je pouze a jenom marketing. Zcela jistě to není levnější, dokonce je dražší dávat na jednu verzi tyhle a na jinou tamty. Kdyby dávali na všechny verze jeden druh tak by se jim zjednodušila montáž a zlevnil díl kvůli většímu odebranému počtu kusů. Je to jenom marketing! To je to samé jako okna v elektrice, dnes už je levnější dávat všechno do elektriky. Ale marketingově to není možné. Dnes jsou švihadla co do nákladů na výrobu dražší než elektricky ovládaná okna. Je to stejné, pokud by automobilka dělal všechno v elektrice tak se jim to zlevní. Menší množství instalovaných variant, levnější komponenty vzhledem k většímu odebranému zboží.

 

Takže ty kotouče tam jsou kvůli vnímání zákazníků těch koncových produktů ne z technických nebo ekonomických důvodů. Jde tu o prodejní stránku věci a zisk z celkového portfolia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

soudě dle spolehlivosti předních kotoučů, já s klidným svědomím můžu říct, že kotouče jsou daleko spolehlivější a nemusím shánět nějakou oficiální statistiku - pokud je.

 

Ale jinak máš pravdu. V dnešní době vyjdou i levněji budíky z displaye než klasické analogové načinčané...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...