Přejít na obsah

Nezávislé přídavné topení


boban1108

Doporučené příspěvky

málo, ale záleží na spoustě okolností, tedy se to nedá tak lehce vyjádřit, spíš bych vznesl dotaz sem a není to jen o spotřebě při topení, neboť teplý motor má nižší spotřebu po rozjezdu, stejně tak není třeba tolik topit, takže to, co to sežere před jízdou se zcela určitě vrátí při jízdě a hlavně komfortem a šetrným přístupem k motoru ... další plus je větrání v létě např před supermarketem ... každé komfort něco stojí, ale není to nic zásadního ... více zde nebo se tu o tom píše i v jiných sekcích...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hravci dík za info! Vyčetl jsem z toho, že by to mělo brát 0,2 litru na jeden cyklus, což je asi 30 minut. Jinými slovy řekněme půl litru benzínu na hodinu. Já ho v autě budu mít, ale budu poněkud netypický uživatel. Nesmějte se, ale chci ho používat, když v autě občas přespím. Celou noc by asi neudržela baterka větrák, ale dokážu si představit, že po pár hodinách spaní, když bude zima, tak ho jednoduše spustím a ono se už vypne samo, když usoudí, že baterka má málo proudu. Ale třeba to vydrží skutečně dlouho, uvidím.

Jinak na zimní rozjezdy, nebo letní vyfukování před supermarketem, to samozřejmě nemůže mít chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím s Hravecom o pootvorenom okienku -:).  Na obrazovke komfortných spotrebičov sa mi po zapnutí klimatizácie (kým neochladí priestor) zobrazí vyššia spotreba ako pri nezávislom kúrení.

Keď ráno pozriem z okna a vidím, že auto je pokryté námrazou, diaľkovým ovládačom zapnem kúrenie. Cca 10 min (samozrejme závisí od vonkajšej teploty) ohrevu stačí na to, aby som nemusel škrabať ľad z okien a v aute bola celkom príjemná teplota. Aj keď som používal nezávislé kúrenie denne ráno na cca 10-15 min a jazdil som krátke trasy, nekleslo nabitie baterky pod 80%. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem to vyzkoušel. Podle displeje Komfortních spotřebičů si to bere ani ne půl litru na hodinu, ale spíš méně. Pokud bych tomu měl úplně věřit, tak 0,1 litru na hodinu (benzín). Problém bude spíš spotřeba proudu na větrák, tady je slabina. Ale svůj účel na zahřátí to plní dokonale. Vyzkoušeno dnes ráno když mrzlo. Jinak v autosalonu, když bylo v nádrži pár litru benzínu, tak se odmítl sepnout. Jinými slovy vše funguje jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když běží, slyším vpravo vzadu u nádrže "klapání". Předpokládám, že je to čerpadélko benzinu. Není to žádný rámus, ale slyšet po celém autě to je. To asi není na reklamaci, spíš by mě zajímalo, jestli to není signál toho, že to čerpadlo není v pořádku. To by pak na reklamaci bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Pak je to spíš nezávislé větrání :-) Ale může to mít smysl třeba i kvůli předehřátí motoru.

 

Nicméně v praxi to v létě používám z řídka, nicméně od podzimu do jara je nezávislé topení z mého pohledu asi nejlepší kousek výbavy, co jsem si pořídil. Kdybych si měl vybrat, jestli vytápěná sedadla nebo nezávislé topení, neváhám ani chvilku.

Editováno: , autor: ELXEL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to, že do dalšího auta se budu rozhodovat kvůli limitu mezi nezávislým topením a střešním oknem. Okno jsem si prohlídl teď na RS liftbacku a popravdě řečeno mě oproti panoramě v R zklamala velikost. Přední hrana je taky víc posunutá dozadu. Takže asi nehrozí výhled na semafory a obecně výhled nahoru bude naprd.

 

Nezávislý topení sice zruší problém s námrazou a sněhem, ale zase se člověk nepodívá nahoru. Ideál by bylo solární střešní okno nebo topení s možností chlazení kompresorem, takhle fakt nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ale může to mít smysl třeba i kvůli předehřátí motoru.

 

 

Mě nezávislé topení v režimu větrání (což mám zapnuté na léto) motor nepředehřívá, ale pouze roztočí ventilátor a prohání vzduch, aby v autě nebylo 40 stupňů.

 

 

jediné mínus je, že je někdy po tomto větrání po nastartování vypnuto A/C a pokud si nevšimnu po rozjezdu, divím se pak co je to v autě za hnusný vzduch - zajímavé, že někdy to udělá a někdy ne, jen to nastaví teplotu na 22 st. C

 

Mám zatím "jen" necelý rok a nikdy se mi to nestalo. Nebo jsem to nezpozoroval? Možná nějaký bug předsériové řady....

 

@bojler: jestli váháš mezi střešním oknem a nezávislým topením, tak jsi asi nikdy nezávislé topení neměl. Vyhřívání sedadel jsem měl puštěné jen jednou, abych zjistil jestli funguje, nepotřebuješ švidrat na drátky vyhřívaného čelního skla, motor téměř ihned na správné teplotě.... a .... do auta se budeš těšit i v těch nejtřeskutějších mrazech, kdy druhým přimrzají ruce k volantu a bojí se opřít o sedadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměl, chtěl bych ho ale zkusit. Teď mám vyhřívání sedadel, ale to skoro nic neřeší. Použil jsem je párkrát, radši jsem prvně jel kus v kabátě a pak se vyslíkl. Zadní sedadla nebyla zapnutá ani jednou. Vyhřívání čelního skla jsem nepoužil vůbec a vejral jenom na ty drátky.

 

Nebudu mít teď k dispozici garáž a budu pravidelně jezdit, tak to budu chtít řešit.

 

Střecha je srdcová záležitost a limit nesmlouvavý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za mňa jednoznačne kúrenie. V O2 som ho spokojne používal 7 rokov, v zime na kúrenie, aj v lete na vetranie. 

 

Do O3 som si ho dal tiež.

 

Strešné okno som zas zásadne nechcel aj keď to rozpočet dovoľoval. 

Editováno: , autor: peter.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

máte někdo představu kolik by mohlo stát dodělat nezávislé topení? Na stránkách webasto jsem četl že dnešní a převážně dieselové motory jsou na to připraveny a stačí minimální zásah. osobně sy myslím že se bude muset nakoupit topné těleso atd... na stránkách webasto jsem naše nějaké partnery kteří provádějí domontáže ale zatím mi neodpověděli na žádost o cenovou nabídku... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

plánuju kupovat oktavku a nezavislý topení je jedna z věcí o který vážně uvažuju, nicméně navyšuje mi cenu nad akceptovatelnou sumu a asi budu muset něco na její úkor vypustit. Každopádně s ní nemám žádný zkušenosti a než se pro ni rozhodnu, zajímájí mě hlavně zkušenosti z pohledu chlazení v létě.

Je schopno, když přijedu s vychlazeným interiérem, udržet teplotu uvnitř po dobu, dejme tomu třeba 3/4 hodiny, na nějaké snesitelné teplotě (třeba 25°) i při stání na rozehřátém parkovišti a na přímém slunci, když je venku teplota blížící se 40°?

A druhý příklad, zvládne vychladit interiér ze 70° na snesitelných 25°? A za jakou dobu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezávislé topení vůbec nechladí. Pokud je venku 40 stupňů (jako třeba letos) neudrží teplotu v interiéru pod 40 stupňů ani o minutu déle. Jediné co režim větrání dělá je, že autem neustále prohání malé množství vzduchu z venku. Takže když auto stojí u hypermarketu na slunci, tak je v něm pořád "přijatelně" resp. jediné, co pozoruji je, že se při otevření dveří nevyvalí na člověka ta teplá vlna, ale jinak pocitově bych si to kvůli letnímu režimu rozhodně nepořizoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce, ale moc jste mě nepotěšili, nicméně jste mi asi vyřešili můj problém. NT je na zimu skvělá věc, na léto ale tím pádem absolutně k ničemu. A vzhledem k tomu že trávím 98% jízd na "horké" jižní moravě, asi NT nedám a s klidným srdcem si nechám xenony, sklopná zrcátka a chrompaket... ikdyž, ten chrom za ty peníze možná ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...