Přejít na obsah

Zvuky po startu, klepání motoru


Jarda.R

Doporučené příspěvky

nechcem ťa strašiť,ale aby motor nebol pred smrťou (bodaj by som sa mýlil) ..o motore BXE sú tu písané romány,tvoj ročník by tiež do toho patril...

...tie hydroštely boli kontrolované aj vizuálne,čiže veko hlavy demontované?

 

napr.:

http://forum.skodahome.cz/topic/125124-motor-za%C4%8Dal-klepat-a-auto-%C5%A1kube/

http://forum.skodahome.cz/topic/102958-oll-klep%C3%A1n%C3%AD-motoru/

http://forum.skodahome.cz/topic/84877-zlomen%C3%A1-ojnica-19-tdi-pd-77-kw/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj pánové,

s výše popsaným problélem se potýkám taky. Mám ale obavu, že v předchozích přízpěvcích se smíchaly dva problémy. Neřeším statrtér a dlouhé starty.

Po dlouhém bádání jsem vyloučil spojku a setrvák (první rada "odborníků" v servisech), protože se odporoučel při 150 kkm. Po výměně to dělá zase.

Mám vypozorováno, že největší rána je: 

a) v letním období- za horka

B) jen na teplém motoru, nečastěji po ostřejší jízdě

c) neudělá to při startování bezprostředně po zhasnutí ale po startování cca po 5-15 min od chcípnutí.

 

Auto mi chytá studené naprosto bez problémů, bez čoudu na první brnkutí. Při teplém staru také chytá okamžitě ale při prvním chytnutí se ozve rána.Ta rána je oravdu hnusná a není to kovové ale tlumené. Orřese se celé auto.

Radu mi dal  technik škodovky a myslím že je logická.

Tvrdí, že po nějakém nájezdu km už turbo trochu propouští olej, který se hromadí v sacím traktu v mezichadiči vzduchu. U studeného motoru je vše chladné, olej steče na dno chladiče a nic se neděje.  Jakmile ale je motor ohřátý , a nejedete špóro, turbo víc tlačí, ohřeje se chladič s olejem. Ten se po vypnutí motoru začne odpařovat do celéhho sacího potrubí ( a že je to hadic...) a vznikne výbušná směs , kterou si motor nasaje při startu a dojde k výše popsané ráně. Směs je prostě výrazně obohacena. Tomu odpovídá i to, že pokud nastartuju hned, tak k ráně nedojde. K tomu dojde až po chvíli, kdy olej má čas se odpařit. Když ale nechám motor chladnout déle, všechno to schladne, olej zkondenzuje a k exolozi taky nedojde. 

Technik radí vyndat inercooler, vylejt z něj olej, propláchnou rozpouštědlem, vyfoukat a zamontovat. Prý se tam může nahromadit až litr oleje, což může mít vliv i na menší účinost chladiče.

Jakmile se k tomu dostanu, napíšu poznatky.

Pravda je, že palubní napětí ovlivňuje startování také. Měl jsem baterku v háji a po její výměně se startování zlepšilo. 

Tak uvidíme.

Jameson

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Jak uvádíte studené starty bez problému, teplé starty rychlé ale s otřesem až bouchnutím na dorazy silentbloků motoru a do řadicí páky. Zjištěn opotřebený startér. Výměna kluzných ložisek, srovnání komutátoru rotoru, výměna bloků uhlíkových kartáčů, namazání planetového převodu startéru.  Po opravě studené i teplé starty OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, přidám svoji zkušenost. U mě docházelo k bouchnutí řadičky skoro vždy u teplého, ale někdy i u studeného startu. Po proměření baterie, která se zdála býti ok jsem se zaměřil na startér. Uhlíky s držákem jsem dával nové před dvěma roky - nevěřil jsem, že to může být tím. Uhlíky jsem zabrousil, vyčistil startér + zabrousil-očistil kontakty a všechna ukostření a je to už ok. Až se to opět zhorší, koupím nové uhlíky, ale zatím budu zabrušovat. Samozřejmě to mohlo být i špatnou kostrou, ale kombinace všech těchto činů vedla zpět k normálním startům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 roky později...

Ahoj,

 

v první řadě chci napsat, že moc dobře vím, že na toto téma již zde i všude jinde na internetu byly napsány stovky článků. Sám jsem je celý den pročítal, ale ještě se mi nepodařilo narazit na žádnou diskuzi, kde dotazující řeší přesně ten stejný problém.

 

Údajně mnoho Octávií trpí problémem, kdy se zahřátý motor musí startovat klidně i 5 sekund, ale studený chytne téměř hned. Já nemám problém s délkou startu, ale s jeho projevem. Motor za studena nastartuje krásně, tiše, ihned. Jakmile je ale zahřátý, otřese start celou kabinou, někdy se dokonce ozývají kovové zvuky a čas od času mám pocit, jakoby to měl být poslední start motoru v jeho životě. Poté zase zchladne a startuje krásně. Čas od času se teda i stane, že startuje déle, ale vždycky je to maximálně o sekundu a není to pravidlem.

 

Problém se na autě vyskytoval asi už nějakou chvíli před tím, ale jelikož jsem měl načatou dvouhmotu, přisuzoval jsem takové otřesy právě jí. Dvouhmota byla vyměněná za úplně novou, ale problém se startováním neustal.

 

Jako první mě napadlo zkontrolovat baterii, která má za sebou přesně 4 roky. Její napětí se však zdálo být v pořádku. Cca 12.60 V při vyplém motoru a 13.80 V při volnoběhu. Co dál si bohužel rady nevím, protože nejsem příliš zkušený.

 

Do auta jsem v poslední době investoval opravdu dost peněz, protože se ho chytám pustit do světa a bylo mi blbé ho prodávat v neúplném stavu. Rád bych se tedy vyvaroval nesprávnému postupu, abych nenechal měnit nějakou drahou součástku zbytečně a celý problém byl ukrytý v něčem jiném.

 

K mému dotazu přikládám i videonahrávku, kde jsem se snažil celý problém zaznamenat. Nejvíce autenticky ten start uslyšíte s nasazenými sluchátky.

 

Za každou radu i připomínku srdečně děkuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahoj můžu se zeptat jak jsi dopadl? Mám uplně stejný problém, nová dvouhmota se spojkou a při teplých startech kovové zvuky a zarachotí celé auto. Auto chytne sice hned a za studena uplně vpohodě ale už nevím co s tím dál. Dal jsem novou baterku, udělal repas startéru a bez účinku, akorát vyhozené peníze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...