Rosta1.8 Vloženo 11. Září 2008 Vloženo 11. Září 2008 Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje. JJ, určitě se tím nic nezkazí. Citovat
Marek Vloženo 11. Září 2008 Vloženo 11. Září 2008 (editace) Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje. a co tím myslíš konkrétně? Nerozumím termínu max. šetřit, nezatěžovat, nevytáčet.......Jsem sem také strojař, ale jediný co je potřeba hlídat je vyvarování se dlohodobějšího vytáčení motoru na hranici otáček v červeném poli...jinak nic...tohle Ti řeknou v každým servisu...spíš co je důležitější je kontrola upevnění kol -dotažení šroubů a cca prvních 200 km nechat sednou destičky a pakny...lehce přibržďovat...a oni si sami sednou... Editováno: 11. Září 2008, autor: Marek Citovat
Marchell Vloženo 11. Září 2008 Vloženo 11. Září 2008 Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje. Aby ne,tření nových styčných ploch je přece úplně jiné, než u ploch,které už mají něco za sebou. (Asi jsem taky strojař...) Citovat
Blacky Vloženo 11. Září 2008 Vloženo 11. Září 2008 ja sme jen blbej elektrikar, ale tohle vim taky. co tam mate dal 1 Citovat
Ben Vloženo 12. Září 2008 Vloženo 12. Září 2008 Což třeba takhle Prvních 1500 km: Jezdit v rozmezí otáček 2000-4000/min. Neklesat pod 2000 a nepřetáčet to přes 4000 a i na této hodnotě jen krátce. Po ujetí zkontrolovat olej. Po ujetých 1500km: přidat na otáčkoměru 500ot/min a zvyšovat to každých 1000-1500 km o 500ot/min. Nebo jinak při záběhu: Na 3° jezdit od 30-60(70) km/hod Na 4° jezdit od 70-90 km Na 5° jezdit od 90 výše Zkrátka po městě jezdit na 3. rychlostní stupeň Mimo město na 4.no a 5° řadit až kolem 90km/hod Tohoto se držet prvních 5-10 000 km. Po ujetí zkontrolovat olej. Snažím se takhle jezdit. Motor je živý a žere málo. Diskutovali jsme to víc s Dmiklosem na "spotřebě". Citovat
RomanKo Vloženo 12. Září 2008 Vloženo 12. Září 2008 No neviem cio by som prvych 10tis km dokazal jazdin na trojke po meste. By som asi museel mat autoradio poriadne nahlas. Citovat
Nohab Vloženo 12. Září 2008 Vloženo 12. Září 2008 já jsem to tak rozhodně nedělal (ad Benův návod). A s výkonem, živostí a spotřebou jsem velmi spokojen Citovat
Ben Vloženo 12. Září 2008 Vloženo 12. Září 2008 (editace) Tak jak sestavíme tu tabulku;). Není to dogma, ale když už se to tu řeší, měli bysme se dobrat k nějakému závěru (hodnotám) přijatelnému pro min. 80% diskutujících . Jinak to jsou tlachy k ničemu. Editováno: 12. Září 2008, autor: Ben Citovat
Blacky Vloženo 13. Září 2008 Vloženo 13. Září 2008 idealni reseni neexistuje, resp ho nelze dosahnout. Kazdej jezdime ruzny trasy, ruzne dlouhy useky. Nekdo auto "zajizdi" jen po meste" jinej ma stesti a jezdi vic mezi mesto, dalsi ma smulu a jezdi hned hodne po dalnici. Asi se shodnem, ze podtacet auto pod 2000 v zaberu je blby. Pretacet auto nad 5000 taky neni nic moc. Muj navod je jezdit svizne, nebat se pekne podradit a prislapnout ho. Spotrebu neresit. Ale zalezi na cloveku. Ja mam auto zajety spis "do vykonu" ( nebo si to ason myslim) , ale zase vic papa. Meto nevadi. Jinej je od prirody klidas, takze mu staci ze auto jede a mam malou spotrebu. Kde je ta hranice ujetych km, kdy uz si to seda, je dost ruzny. Nekde sem zaslechl, ze RJ se "uci" do tech 1500. Mno Ja myslim ze do tech 3-5 tic, by mel clovek vic premeslet jak jede. Pak uz je to skorem jedno. My auto si "sedlo" (klesla spotreba) az kolem 7,5-10 tis. Ale mozna je to jen tim, ze sme se konecne naucil jezdit stimhle motorem. Citovat
RomanKo Vloženo 13. Září 2008 Vloženo 13. Září 2008 keby som mal pozerat na spotrebu, tak moje auto si este asi nesadlo. : A to mam skoro 19tis. Citovat
zdenek69 Vloženo 30. Září 2008 Vloženo 30. Září 2008 Ahoj, mam nove chvilku fabku, chtel jsem se zeptat, jak moc muzu vytacet motor, abych mu nejak neskodil!Mel jsem astru g 1.4 16v 66kw a to se muselo hodne tocit aby to jelo slusne!tak nevim jak to mohu vytacet ted u tehle fabie! diky za rady Zdenek Citovat
Escrito Vloženo 30. Září 2008 Vloženo 30. Září 2008 (editace) Ta se moc točit nemusí tahne odspodu , ve vyších otáčkách už stejně netahne Editováno: 1. Říjen 2008, autor: foromen NECITUJ předešlý příspěvek, ČTI pravidla. Citovat
houmr Vloženo 30. Září 2008 Vloženo 30. Září 2008 odspodu to pojde lepsie ako astra ale pri pozadovani vykonu ( toceni ) pri predbiehani bude citit ze je to iba 44kW v 1,2. jazdou sam zistis co je optimum. Citovat
Pawouk Vloženo 25. Březen 2014 Vloženo 25. Březen 2014 Borci, tak diskutujte. Záběh motoru.pdf 3 Citovat
Pawouk Vloženo 25. Březen 2014 Vloženo 25. Březen 2014 Ještě jsem to spojil z nějakým starším vláknem. Citovat
rogerer Vloženo 7. Květen 2014 Vloženo 7. Květen 2014 (editace) výměna oleje po 1000km je podle mě blbost (viz desatero v tom článku) ty motory dostávaj ve fabrice takovou čočku o který se nám ani nezdálo (nevím jestli všechny nebo jen náhodně vybrané kusy).... Editováno: 7. Květen 2014, autor: rogerer Citovat
12tsi77kw Vloženo 14. Květen 2014 Vloženo 14. Květen 2014 Můj záběh TSI probíhá takto: do cca 2.000 km dle ukazatele, jak mám řadit, tzn. asi 1600 až cca 2200 otáček, občas 2500. Poté do 3.000km jsem vytáčel do cca 3000 až 3500 otáček. Po 3.000km už jsem to protáhl víc a teď (3.500km) jsem to projel do 5.500 otáček všechny rychlosti a zkusil jsem to přihulit na dálnici 200km/h. Na 6tý stupeň jsem nedosáhl otáček tuším ani 4500, už si to přesně nepamatuju. Teď (při 3.500km) už jezdím normálně, ale během jízdy na to aspoň chvilkově dupnu a trochu protočím. Výměnu oleje při 1.000km (jak je v článku) jsem neprovedl, možná pouvažuju kolem 10.000km Jinak turbo dochlazuju 1 až 2 minuty skoro vždy. Pro zajímavost moji starou zajetou HTP 47kw najdete tady: max. rychlost http://www.youtube.com/watch?v=lNdaQx4FzG8 a spotřeba na PP http://www.youtube.com/watch?v=6PIysdpLyEw Citovat
e1. Vloženo 29. Květen 2014 Vloženo 29. Květen 2014 Ak jazdíš normálne a pred dojazdom do cieľa neideš napr. do kopca, alebo dlhší čas vyššou rýchlosťou po diaľnici, turbo extra dochladozvať nemusíš. Tie naše TSI majú totiž turbo chladené vodou a aj po odstavení motora vodné čerpadlo ešte pracuje. Ja osobne dochladzujem iba po dlhej, alebo agresívnej jazde, prípadne ak dlho stojím so zapnutou klimatizáciou v zápche (vtedy totiž teplo z výmenníka ide do motorového priestoru). V takýchto prípadoch pozriem teplotu oleja a dochladzujem iba ak má olej 90 °C alebo viac. Vtedy si počkám kým teplota oleja klesne na nejakých 87-89°C a potom motor zhasnem. Naučil som sa ale pred príchodom do cieľa dať nohu z plynu a tým pádom tie teploty sú už pri príchode do cieľa v pohode. Citovat
robo_27 Vloženo 4. Červen 2014 Vloženo 4. Červen 2014 (editace) Zdravím kolegovia Ak všetko dobre dopadne do konca mesiaca by sme mali mať auto pripravené na predajni - fabia 2 combi 1,4 benzín 63kw. Auto je pre manželku s deťmi... K zábehu prosím Váš názor: - je lepšie ihneď po kúpe najazdiť čo najviac km? to znamená, natankovať plnú nádrž a jazdiť celý deň - napríklad 500km? Alebo je to jedno a jazdiť tak ako potrebujeme a tých 500km najazdiť napríklad za mesiac - mám zábeh urobiť ja alebo to nechať na manželku, ktorá je stále skôr začiatočníčka? ďakujem Editováno: 4. Červen 2014, autor: robo_27 Citovat
Mr.Pavka Vloženo 16. Červen 2014 Vloženo 16. Červen 2014 No. Prvních 1500km sem to točil tak na 3000ot/min pozvolnou "netrhavou" jízdou. Potom ještě chvilku na 3000. A tak po 2500km najetých už to točim na +-2600ot/min a občas to vytočim na 4000ot a pak to zkrotim zkrotim brzdou. Ted mam najeto 4000 km a úbytek oleje skoro žádnej protože sem někde taky čet, že dobře zajíděnej motor nemá takový úbytky oleje jako motor blbě zaběhlej. Citovat
Palo.k84 Vloženo 15. Červenec 2014 Vloženo 15. Červenec 2014 ako tak citam vsetky prispevky tak tazko povedat co je spravne. ale podla mna je uplna blbost to aby si prvych par tisic km riadiaca jednotka styl jazdy "zapisovala" a od toho potom priamo zavisel vykon motora pocas jeho zivota. o par dni tu mam nove auticko a urcite budem zabiehat tak, ze prvych 1000 - 2000 km maximalne opatrne, predovsetkym medzimestske trasy a potom budem zataz zvysovat. ale postupne, nie skokovo napr. z 3000 ot na 6000 ot. tymto clovek nemoze nic pokazit. samozrejme kazdy motor je iny, takze to neznamena ze takto zabehnuty motor vydrzi 300 tis km a taky, ktoremu sa dava do tela hned od zaciatku len 100 tis. @robo_27: podla mojho nazoru by idealne zabiehat motor skusenejsim vodicom, predsalen sa zaciatocnikovi moze lahko stavat, ze bude motor nechcene vytacat a pod.. kazdopadne, atmosfericky motor 1,4 v sebe nema tolko elektroniky ako nove turbomotory takze je na poruchy a podla mna aj na blbe zabehnutie urcite menej nachylny ako uz spomenute turbo motory. nemyslim si, ze by malo nejaky zmysel hned po kupe na aute robit dlhe trasy. Citovat
DEFIANT Vloženo 16. leden 2016 Vloženo 16. leden 2016 Moje zajíždění:S novým autem okružní seznamovací jízda (zvyknout si a osahat auto) okolo Mácháče a zpět (250-300km) po okreskách,delší různorodá jízda bez velkého namáhání bez vypínání motoru => první plné prohřátí.Pak jízda podle předpisů bez prudkých akcelarací a na 3-5 tis. výměna oleje a filtru bez mazání intervalu.cca 2/3 najezdím po R10 120km/h, zbytek příměstky a aktuální exemplář 1.2TSI 77kW má dlouhodobou 5.5 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.