Přejít na obsah

Zajíždět nový motor, či ne?


staha

Doporučené příspěvky

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

JJ, určitě se tím nic nezkazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

a co tím myslíš konkrétně? Nerozumím termínu max. šetřit, nezatěžovat, nevytáčet.......Jsem sem také strojař, ale jediný co je potřeba hlídat je vyvarování se dlohodobějšího vytáčení motoru na hranici otáček v červeném poli...jinak nic...tohle Ti řeknou v každým servisu...spíš co je důležitější je kontrola upevnění kol -dotažení šroubů a cca prvních 200 km nechat sednou destičky a pakny...lehce přibržďovat...a oni si sami sednou...

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

Aby ne,tření nových styčných ploch je přece úplně jiné, než u ploch,které už mají něco za sebou. (Asi jsem taky strojař...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což třeba takhle

Prvních 1500 km:

Jezdit v rozmezí otáček 2000-4000/min. Neklesat pod 2000 a nepřetáčet to přes 4000 a i na této hodnotě jen krátce. Po ujetí zkontrolovat olej.

Po ujetých 1500km:

přidat na otáčkoměru 500ot/min a zvyšovat to každých 1000-1500 km o 500ot/min.

Nebo jinak při záběhu:

Na 3° jezdit od 30-60(70) km/hod

Na 4° jezdit od 70-90 km

Na 5° jezdit od 90 výše

Zkrátka po městě jezdit na 3. rychlostní stupeň

Mimo město na 4.no a 5° řadit až kolem 90km/hod

Tohoto se držet prvních 5-10 000 km. Po ujetí zkontrolovat olej.

Snažím se takhle jezdit. Motor je živý a žere málo.

Diskutovali jsme to víc s Dmiklosem na "spotřebě".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak sestavíme tu tabulku;).

Není to dogma, ale když už se to tu řeší, měli bysme se dobrat k nějakému závěru (hodnotám) přijatelnému pro min. 80% diskutujících :). Jinak to jsou tlachy k ničemu.

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

idealni reseni neexistuje, resp ho nelze dosahnout. Kazdej jezdime ruzny trasy, ruzne dlouhy useky. Nekdo auto "zajizdi" jen po meste" jinej ma stesti a jezdi vic mezi mesto, dalsi ma smulu a jezdi hned hodne po dalnici. Asi se shodnem, ze podtacet auto pod 2000 v zaberu je blby. Pretacet auto nad 5000 taky neni nic moc.

Muj navod je jezdit svizne, nebat se pekne podradit a prislapnout ho. Spotrebu neresit. Ale zalezi na cloveku. Ja mam auto zajety spis "do vykonu" ( nebo si to ason myslim) :p , ale zase vic papa. Meto nevadi. Jinej je od prirody klidas, takze mu staci ze auto jede a mam malou spotrebu.

Kde je ta hranice ujetych km, kdy uz si to seda, je dost ruzny. Nekde sem zaslechl, ze RJ se "uci" do tech 1500. Mno Ja myslim ze do tech 3-5 tic, by mel clovek vic premeslet jak jede. Pak uz je to skorem jedno. My auto si "sedlo" (klesla spotreba) az kolem 7,5-10 tis. Ale mozna je to jen tim, ze sme se konecne naucil jezdit stimhle motorem. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 5 let později...
  • o 1 měsíc později...

Můj záběh TSI probíhá takto: :kol-28: do cca 2.000 km dle ukazatele, jak mám řadit, tzn. asi 1600 až cca 2200 otáček, občas 2500. Poté do 3.000km jsem vytáčel do cca 3000 až 3500 otáček. Po 3.000km už jsem to protáhl víc a teď (3.500km) jsem to projel do 5.500 otáček všechny rychlosti a zkusil jsem to přihulit na dálnici 200km/h. Na 6tý stupeň jsem nedosáhl otáček tuším ani 4500, už si to přesně nepamatuju. Teď (při 3.500km) už jezdím normálně, ale během jízdy na to aspoň chvilkově dupnu a trochu protočím.

Výměnu oleje při 1.000km (jak je v článku) jsem neprovedl, možná pouvažuju kolem 10.000km  :kol-28:  Jinak turbo dochlazuju 1 až 2 minuty skoro vždy.

Pro zajímavost moji starou zajetou HTP 47kw najdete tady:

max. rychlost 

http://www.youtube.com/watch?v=lNdaQx4FzG8

a spotřeba na PP

http://www.youtube.com/watch?v=6PIysdpLyEw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ak jazdíš normálne a pred dojazdom do cieľa neideš napr. do kopca, alebo dlhší čas vyššou rýchlosťou po diaľnici, turbo extra dochladozvať nemusíš. Tie naše TSI majú totiž turbo chladené vodou a aj po odstavení motora vodné čerpadlo ešte pracuje. Ja osobne dochladzujem iba po dlhej, alebo agresívnej jazde, prípadne ak dlho stojím so zapnutou klimatizáciou v zápche (vtedy totiž teplo z výmenníka ide do motorového priestoru). V takýchto prípadoch pozriem teplotu oleja a dochladzujem iba ak má olej 90 °C alebo viac. Vtedy si počkám kým teplota oleja klesne na nejakých 87-89°C a potom motor zhasnem. Naučil som sa ale pred príchodom do cieľa dať nohu z plynu a tým pádom tie teploty sú už pri príchode do cieľa v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím kolegovia

 

Ak všetko dobre dopadne do konca mesiaca by sme mali mať auto pripravené na predajni - fabia 2 combi 1,4 benzín 63kw. Auto je pre manželku s deťmi... 

 

K zábehu prosím Váš názor:

 

- je lepšie ihneď po kúpe najazdiť čo najviac km? to znamená, natankovať plnú nádrž a jazdiť celý deň - napríklad 500km? Alebo je to jedno a jazdiť tak ako potrebujeme a tých 500km najazdiť napríklad za mesiac

 

- mám zábeh urobiť ja alebo to nechať na manželku, ktorá je stále skôr začiatočníčka?

 

ďakujem

Editováno: , autor: robo_27
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No. Prvních 1500km sem to točil tak na 3000ot/min pozvolnou "netrhavou" jízdou.

 

Potom ještě chvilku na 3000. A tak po 2500km najetých už to točim na +-2600ot/min a občas to vytočim na 4000ot  a pak to zkrotim zkrotim brzdou.

 

Ted mam najeto 4000 km a úbytek oleje skoro žádnej protože sem někde taky čet, že dobře zajíděnej motor nemá takový úbytky oleje jako motor blbě zaběhlej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

ako tak citam vsetky prispevky tak tazko povedat co je spravne.

ale podla mna je uplna blbost to aby si prvych par tisic km riadiaca jednotka styl jazdy "zapisovala" a od toho potom priamo zavisel vykon motora pocas jeho zivota.

o par dni tu mam nove auticko a urcite budem zabiehat tak, ze prvych 1000 - 2000 km maximalne opatrne, predovsetkym medzimestske trasy a potom budem zataz  zvysovat. ale postupne, nie skokovo napr. z 3000 ot  na 6000 ot. tymto clovek nemoze nic pokazit.

samozrejme kazdy motor je iny, takze to neznamena ze takto zabehnuty motor vydrzi 300 tis km a taky, ktoremu sa dava do tela hned od zaciatku len 100 tis.

@robo_27: podla mojho nazoru by idealne zabiehat motor skusenejsim vodicom, predsalen sa zaciatocnikovi moze lahko stavat, ze bude motor nechcene vytacat a pod.. kazdopadne, atmosfericky motor 1,4 v sebe nema tolko elektroniky ako nove turbomotory takze je na poruchy a podla mna aj na blbe zabehnutie urcite menej nachylny ako uz spomenute turbo motory. nemyslim si, ze by malo nejaky zmysel hned po kupe na aute robit dlhe trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Moje zajíždění:

S novým autem okružní seznamovací jízda (zvyknout si a osahat auto) okolo Mácháče a zpět (250-300km) po okreskách,
delší různorodá jízda bez velkého namáhání bez vypínání motoru => první plné prohřátí.
Pak jízda podle předpisů bez prudkých akcelarací a na 3-5 tis. výměna oleje a filtru bez mazání intervalu.

cca 2/3 najezdím po R10 120km/h, zbytek příměstky a aktuální exemplář 1.2TSI 77kW má dlouhodobou 5.5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk odbral (a) toto téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...