Přejít na obsah

Využití točivého momentu motoru 1.4 16V vs 1.2 TSI


Ekkar_z_Bastlírny

Doporučené příspěvky

Určo, klima táhne dolů, otáčky padají daleko rychleji, řadit se musí s plynulejším pouštěním spojky, aby to necukalo. O spotřebě s klimou radši nevědět, to je litr navíc minimálně.

Přesně jsi to vystihnul s tím řazením. Jak jsem si navyknul na různá TSI, tak mě to úplně překvapilo. S 1.4 jezdím jen výjimečně. Nicméně na její stokoňové variantě to bylo znát na rozjezdu a to celkem dost, pak už ne. Přitom ta má průběh krouťáku v nižších otáčkách horší, než ta 63 kW. Že by to bylo i rozdílnou klimatizací? Tam byl Climatic, tady je "manuální".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TSI mi bere s klimou o 0,5 l drahocenného fuelsaveru víc.Při jízdě do 10km klimu nepoužívám.

No nádhera - mám jet kamkoliv s autem, který stojí 3 hodiny na plným slunci, rozpálený je jak pěťák, teploměr v interiéru bych musel mít leda tak zavařovací, aby nevytekl - a nezapnu si klimu. Na co bych ji tam potom měl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Climatic = POLOAUTOMATICKÁ klima (udržuje teplotu vzduchu vystupujícího z rozdělovače klimy = neumí hlídat teplotu v interiéru).

 

Mýlíš se, Climatic právěže umí udržet teplotu v interiéru, vždyť tam máš teplotní čidlo (v mřížce vedle tlačítka AC). Navíc tam regulace probíhá i regulací výkonu kompresoru. Tebou popisované chování klimatizace platí pro tzv. manuální, která u koncernu někdy v roce 2010 nahradila Climatic. Proto se ptám, jestli tyto rozdíly nemají vliv na výše popsané potíže s výkonem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nádhera - mám jet kamkoliv s autem, který stojí 3 hodiny na plným slunci, rozpálený je jak pěťák, teploměr v interiéru bych musel mít leda tak zavařovací, aby nevytekl - a nezapnu si klimu. Na co bych ji tam potom měl?

 

Ak necheceš od klimatizácie dostať facku tým, že budeš na seba fúkať studený vzduch, následne pri vystupovaní nechceš dostať ďalšiu facku od vonkajšej teploty, tak na 10 km klimatizáciu nezapneš. Ja osobne som tento rok klimatizáciu zapol iba raz, a to na trase dlhšej ako 200 km (polovica na diaľnici). Vonku bolo okolo 30°C a mal som v aute aj tortu, takže nemal som na výber, bolo treba chladiť, a čo najviac. Na druhej strane som ale začal chladiť postupne a tak isto som pred príchodom do cieľa postupne zvyšoval teplotu a pár minút pred príchodom do cieľa som klimatizáciu úplne vypoľ. Nepotrebujem kvôli náhlim zmenám teplôt zbytočne prechladnúť.

V meste jazdím so stiahnutým oknom, lebo skôr sa horúce auto prevetrá, než ako ho dokáže klimatizácia schladiť. Výnimkou sú prípady keď je veľká dopravná zápcha alebo keď je vonku extrémne teplo (minulé leto som mal raz na PP 38,5°C), vtedy po vyvetraní auta zapnem klimatizáciu aj v meste.

Ale okrem toho klimatizáciu napotrebujem, do rýchlosti 70 km/h jazdím so spusteným oknom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes cesta 130 km start ráno v 05:00 s 1,4 16V, zpět minimálně o 0,6l více na klimu, možná i více. Jestě v 19:30 jsem zkoušel jet bez ní, ale to se nedalo. Po celodenním stání na slunci rozpálené auto, PC teploměr 38 stupňů, ale klimatic začal makat už po vyjetí z parkingu, po kilometru už to začínalo být fajn. Takže každý kousek asi začíná chladit jinak dle kondice. No kdybych nespěchal, tak jsem to pustil vychladit na parkovišti po dobu jednoho cigárka, ať to žere co to žere  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dick - přesně, moje taky chladí už po nějakejch 30 vteřinách, a to ji nemám nastavenou na minimální teplotu. Je to přesně o tom, že kdo si ji nepustí jak je rok dlouhej, tak nepozná, jestli a jak funguje - já ji zapínám tak jednou měsíčně i v zimě, čistě jen proto, abych zkontroloval schopnost její regulace teploty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klimatizace:

Stačí namířit výdechy kamkoliv jinam než na sebe (nevidím důvod nepoužívat i na krátké trasy) zvolit vhodnou teplotu (já na dlouhé cesty 21°C a na kratší 23°C) a soužití je bez problému(záleží rovněž jaké jste citlivky viz. imunita). Co se týče poklesu výkonu, tak kompresory jsou celkem výživný, většinou se dočítám výkon 3-5 Kw. Což odpovídá, protože tepelný výkon svitu může být v těchto dnech kolem 1,4 - 1,8Kw/m^2. Když se to ale vezme kolem a kolem tak to vychází zhruba šul nul jako jízda s otevřenými okýnky (rozdíl aero. odporu při cestovní rychlosti).

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...