Přejít na obsah

Tažné zařízení


chleidy

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj. Nemáte někdo zkušenost s výměnou vložky zámku na tažném zařízení? Na mém tažném mám ulomenou krytku zámku a přes zimu mi tam nalítal bordel a potřebuji vložku zámku vyměnit, protože klíč tam jde velmi ztuha. Vložku zámku jsem koupil, ale nevím, jak vyndat starou vložku. Na youtube jsem našel, jak vyndat páčku, ale nevím jestli to je nutné (oproti videu mám klíč k zámku a mohu zámek odemknout / zamknout). A podrobnější návod, respektive návod na vložku jsem nikde nenašel.

 

Předem díky za jakoukoliv radu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Starou vložku vyndáš tak, jak je ukázáno ve videu ( edit kliku). Jinak to nejde, ten čep tam drží tu kliku. Myslím že se tam šroubuje M4 šroub. Vytáhneš čep, vyndáš kliku a vyrazíš vložku, novou vložku tam naklepneš, nasadíš kliku a čep narazíš zpátky.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem koupil auto s nasazenou koulí, ale bez klíče, takže jsem musel starý zámek taky nějak odstranit.

Ten zámek byl v mém případě skutečně jenom zaražen v té klice - stačilo vzít větší vrták na kov, chvíli vrtat, a zhruba po 1/3 hloubky se vrták zakousnul do zámku a ten se začal volně protáčet a šel snadno vysunout.

Nový zámek jsem pak jenom zatlačil do kliky a bylo hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Děkuji za odpovědi a rady. Nakonec jsem opravdu musel vyndat čep páčky a sundat celou páčku(kliku), abych mohl zámek vyměnit. Zámek je v pačce uchycen pomocí "plastové západky", která se musí odjistit (možná by povolila, kdyby se vložka zámku vytahávala bez odjištění, ale možná by praskla...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Oživuji téma a mám dotaz na ty, co už mají zkušenost s montáží na vozidle bez přípravy. Mám auto teprve krátce, ale bohužel bez TZ, takže zatím vstřebávám potřebné informace. Chtěl bych si namontovat originál, ale ta cena... Takže jdu cestou shánění jednotlivých dílů. Zatím jsem objednal přípravu 5E0 055 204A (což je kabelový svazek 5E0 971 541 C). Pak budu potřebovat sadu 5E0 055 204 což je svazek 5E0 971 541 B a řídící jednotka pro rozpoznání připojeného přívěsu. Kontaktoval jsem zdejší značkový servis Škoda s dotazem, jaké číslo ŘJ je v té sadě, kterou potřebuji k montáži na auto, bohužel na tuto otázku mi nedokázali odpovědět.

Těch čísel ŘJ je celá řada a mě zajímá, které z nich potřebuji. Vím že je mezi nimi rozdíl v číslech HW a SW, ale kterou?

5Q0907383

5Q0907383J

5Q0907383L

5Q0907383N

5H0907383C

5H2907383C

asi jich bude ještě mnohem více.

Když to bude jednotka z jiné Octavie III, bude problém s odstraněním ochrany komponenty? Je mi jasné, že to bude muset být přes Škoda servis online. Moje auto má velmi strohou výbavu (Active?), nestojím o rady "měl sis koupit auto s tažným", prostě mi dosloužil předchozí vůz a potřeboval jsem rychle náhradu, tato byla po ruce, tak jsem jí vzal.

Netuším co všechno se bude muset nakódovat, mám vzadu parkovací senzory, rádio hloupé Swing bez BT.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když to řešil  na svém autě bez přípravy , tak byla sada přímo ze škodovky. Kupoval jsem ji na salonu, stála snad 4500kč. Nebyla potřeba příprava nic. Součástí té sady byla kabeláž která se táhla až dopředu k centrální jednotce a do pojistkovky. Montáž byla naprosto jednoduchá. Kódování je popsané někde tady na fóru, dělal jsem to přes vcds, žádné on-line potřeba není. Úplně bych se nebál ani nějaké typové sady od nějakého lepšího výrobce. Třeba Jaeger. Pohledáš na netu. A nebo nějaký univerzál, ale proti tomu já osobně mám averzi. Nařezávací spojky na kabelech ke světlům atd.... Ble.

Cena za origo tažné a origo elektriku je mastná, nicméně origo tažné je origo tažné. Pasuje do výplně rezervy, sundat vyndat jedním cvaknutím, nic netrčí pod auto.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přední svazek jsem objednal ze skoda-dily , bazarových jednotek je celá řada. Originál nové železo s bajonetem a TL se dá sehnat za 6000, jeté TZ se zadním svazkem i za půlku (bez TL). Předpokládám že použitá jednotka bude nejspíš Locked. Proto mě zajímá číslo jednotky a jestli je problém Unlock.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doba dost pokročila, už to není o natažení elektriky, vyříznutí kusu nárazníku a přehození zadní příčky za TZ. Takže... jak bude řešen chladič a další věci? "Příprava na tažné" není jen položka, kterou lze zákazníkovi účtovat, ale obsahuje všechno potřebné, včetně většího chladiče a alternátoru. Nic dalšího se asi neadaptuje, to jsou jen pohádky ještě z dob OI (převodovka atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje chpa funguje i bez většího chladiče a alternátoru. A to za tím občas tahám max hmotnost kterou dle tp můžu. I delší cesty po dálnici. Chce to u jízdy přemýšlet a ne to hnat hlava nehlava. 

Po pravdě kdo si koupí OIII na trvalé tahání 1300kg vozíku. A jednou za čas to to auto zvládne. Kdyby v tom měl být nějaký problém, určitě by škodovka montáž, resp. zapsání do tp neumožnila. Jako u jiných aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor CZDA 1.4 TSI 110 kW, převodovka manuální 6q, alternátor 180A, nemám obavu, že by se musel měnit chladič. Takže zpět k dotazu, jaké číslo ŘJ TZ?

Nebo se zeptám jinak, je tady nějaký majitel OIII 1.4 TSI 110kW,  výbava Active, model 2016 před FL, který neměl přípravu a dodělával tažné? Pokud ano, dokáže mi sdělit, jaké má jeho jednotka TZ číslo?

Editováno: , autor: .Janek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tych jednotiek je milion lebo su vynahradovane ale to je jedno , jazdenu pozit mozes , ide len o spravne kodovanie , online sa to riesit da,  ak to bude origo jednotka a origo zapojenie vies z toho auta urobit auto ktore bude ako keby malo tazne z fabriky co je super ... ak dobre vidim ja som v rijnu montoval sebe a bola 5H0907383C ale existuju aj 5q0 aj ine a fachcit to bude len to nakodovat   https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/5e0055202c-elektricka-instalacia-pre-tazne-zariadenie-skoda-44526.html  tu ju vidis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Tomas666 napsal:

Po pravdě kdo si koupí OIII na trvalé tahání 1300kg vozíku. A jednou za čas to to auto zvládne. Kdyby v tom měl být nějaký problém, určitě by škodovka montáž, resp. zapsání do tp neumožnila. Jako u jiných aut.

A to se právě stává. Kdo si nekoupí alespoň přípravu na TZ, bude mít v TP 0/0 kg a je vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

suri.  Díky za odpověď, podařilo se mi dohledat které ročníky měli určitá čísla přímo z výroby, ale jak píšeš, asi to nehraje roli.

 

Ještě doporučí mi někdo spolehlivý škoda servis pro nakodování? Tady na Vysočině nemám odvahu svěřit jim auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pokud si někdo po novu koupí ojetý vůz a při přepisu si nepožádá o vrácení zrušeného velkého TP, tak z nového malého TP se o možnosti montáže TZ dozví prd, veškeré údaje jsou již jen online přes identitu občana. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...