Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

2Argon: .. měl jsem v mailu avízo a tak hned přidám čerstvý info ze servisu - no, spíš co klučina/přijímací technik povídal koncem května při pravidelný servisce po 2letech provozu.
Takže na můj dotaz ohledně mý zimní anabáze s dobíjením mi bylo řečeno, že v podstatě vše v pořádku - ale ten kluk (nevím 22-23let) věci kolem dobíjení rozuměl asi jako já v 15ti :-( .. No, servisní test baterky na VAS 6161 zněl: 12,09V a 258A u mojí EFB-verze o 59mAh a jmenovitých 320A .. a to vše při 44°C teplý baterky. Na mojí námitku co si mám o baterce s pouhými 12,09V myslet, když nejen v manuálu k autu stojí že jakmile v klidovým stavu napětí poklesne pod 12,3-12,4V tak potřeba baterii okamžitě dobít mě řečeno nebylo v podstatě nic!! Ani když mi teď při letních teplotách vyjde test ani ne s 12,1V a na lístku napsáno Stav OK!! 
Prostě jsem kloudnou odpověď nedostal a tak jsem jen utrousil, že když baterka nepřežije příští zimu tak jsem tam s reklamací do půlhodiny! :-) .. 
A jen připomenu - sám od listopadu co auto mám striktně vypínám Start/Stop a tak baterka byla "načatá" dost možná už z toho 1,5letýho provozu prvním majitelem :-( .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alespoň na mé RS ano.. Smart gate funkce to vykresluje vcelku hezky a rychle hodnoty aktualizuje.. A opravdu je to kolem 14,5V-14,9V. :) 

Editováno: , autor: Ulipek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Právě teď, devie napsal:

Tak mi odešla autobaterie. Můžu se zeptat, jakou byste mi doporučili koupit?

 

OIII MR 2014, 1.6 TDI (77kw) 

Já vzal značku Exide. Je levnější než Varta a prý i odolnější. Bral jsem AGM a s mírně větší kapacitou, než byla ta původní. Mám ale benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
V 10. 2. 2018 na 14:29, Clerfayt napsal:

Článek ve SM se mi líbil.

Ovšem není to jen o SS, co ničí baterie. Ještě významnější likvidátor baterií je rekuperace brzdné energie, kterou v článku nazývají inteligentním dobíjením. Paradoxně to baterii moc dobře nedobíjí. Pokud chcete šetřit baterii, potlačte tohoto inteligentního parazita....

Kde se to dá nastavit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím, rád bych poprosil o radu, máme "nové" auto OIII combi 1.2 TSI 77 kW MR 2015 a jsem docela nervózní z toho inteligentního dobíjení, protože jezdíme málo a krátké trasy. Fórum jsem si načetl a moje nervozita spíše stoupá... Aku (MOLL EFB 59 Ah, asi původní) testován v autorizáku a ok. Rozhodl jsem se preventivně nabít:

  • před nabitím: 12,2 V, bat. soc 80 %
  • nabíječka Lidl, režim zima, cca 1 hod. pak se přepla na udržování; + na + aku, - na kostřící bod
  • po nabití (po 10 hod.): 12,4 V, bat. soc 70 % !

Nevíte proč klesla ta úroveň nabití dle palubního počítače? Stává se Vám to taky? Opravdu ty EFB aku přežívají při 12,2 V? 

Jinak auto startuje normálně (ťuk ťuk), po jízdě je aku nabitý na bat. soc 80 % a cca 12,2 V, víc ne, ani po dlouhé jízdě. Ale tyto hodnoty se udrží i při týden odstaveném autě. Během jízdy zpočátku napětí cca 14,8 V, poté klesna na cca 13 V (v interiérové zásuvce), níž myslím ne, možná je to způsobeno tím, že svítím potkávacími světly, ne těmi denními. SS okamžitě vypínám.

Našel jsem tu na fóru několik naznačení, že i inteligentní dobíjení lze vypnout, nebyly by nějaké podrobnosti (omlouvám se, zda jsem to někde přehlédl)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych to až tak neřešil, ono teď v zimě stejně rekuperace skoro nefunguje (když je pod nějakých 5°C tak auto dobíjí stále) a při krátkých jízdách stejně nenechá baterku vybít více než při dlouhých (v konečném důsledku bude baterka nabitá stejně ať jedeš 20km, nebo 100, rekuperace ji bude držet na těch cca 70-80% kapacity).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. 2Martin Bednář: .. ahoj, hele ještě jo - ale zrovna v pátek při odjezdu z domova (teda už při vstupu do auta) se mi takřka přesně po roce zas ukázala hláška "slabá AKU, odpojte infotainment nebo nastartujte motor". Takže dnes jsem chtěl hodit na nabijku, ale dám až zejtra - až bude ještě teplejš tady na západ od Práglu.

k Pavlovi a jeho identické MOLL EFB 59Ah - je to v podstatě stejný jako u mě. 12,15-12,20V a tohle je prostě neustálá hranice kam to spadne i půldne po nabití (to když ihned po něm dejme tomu 12,7-12,8V .. ), takže řeči v manuálu o hodnotách jsou na dvě věci. Realita je taková jaká je, ale snad to baterka nějak ustojí. Každopádně jakmile se jednou nedejbůh nerozjedu, tak si půjdu vyhádat novou - dokud vozík v záruce :-) ..  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...