Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Kdyby jsi cetl prispevek o neco vyse, videl bys, ze mam i Octavii. Astry co do spolehlivosti od modelu J jsou na tom velmi dobre a jelikoz mame 2 prcky,tak jsem se rozhodl pro 2 kombiky a v lete 2018 vyhrala Astra K diky pomeru vykon/cena a v prosinci 2019 Octavia 1.5 diky zvyhodneni Tour-obe auta mela vybavy ktere jsem chtel a za dobre penize. Octavie se mi libila vzdy,ale co si budeme rikat, v CR jsou predrazene a nebyt O3 a koncicimu modelu,tak bych do toho nesel....

Editováno: , autor: Mahlpo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základem je zajistit, aby auto nabíjelo baterii vždy na 100%. U Škodovek rozpojit malý konektor na konci "-" kabelu u baterie (odpojí snímač proudu baterie), dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100%. I jiných aut je většinou nutné vypnout "inteligentní" nabíjení v řídící jednotce auta. Doporučuji také zkontrolovat stávající baterii zátěžovým testem, jestli už není načatá, tj. kapacita méně než 60% jmenovité kapacity v Ah. Pak je nutné koupit novou.

d-c-jednotka.jpg

 

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, sk0d@ napsal:

Nepouziva sa na meranie otacok?

Prave ze co jsem googlil,tak halluv snimac se pouziva jak pises na mereni otacek.

Dle toho jak to vypada a je zapojene je to jako klestovy merak co dle indukce meri proud protekajici vodicem. Tedy by to mohlo mit spojitost s inteligentnim dobijenim.. asi nic nezbude,nez proste vyzkouset,co? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citace" Pouziva se K mereni stejnosmernych proudu". Tak to by odpovidalo, ze ma spojitost a bude to obdoba konektoru na minusovem polu baterii u Octavie...

 

sk0d@- ja si myslim, ze dulezite je i to, kolik Ah je stale v baterii aby jeste byl dostatecny proud otocit starterem.

Ja mel take v tydnu rano na baterii 12,1 v Octavii a nastartoval. V Astre treba 11,6 a take nastartoval. Otazka, jak dlouho baterie takto dlouho vydrzi. Zitra rano kazdopadne uvidim, jake napeti bude mit,kdyz jsem dnes nabijel. Bohuzel,jsem baterii nedobil do 100% otazka take je, jak se bude nadale dobijet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si myslim at to je cokoliv, bude to plnit funkci sondy pro mereni napeti ci proudu protekajici vodicem neco jako nize, co myslite?

https://www.tipa.eu/cz/klestovy-multimetr-uni-t-ut211a/d-144509/?gclid=CjwKCAiA-P7xBRAvEiwAow-VabPSIQTg-nDMRK6RxGlpDs5FA31fozPfC9XJPxKRGLzCWripajbbqhoCR-EQAvD_BwE

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, prosím o radu a názor.
koupila jsem nabíječku teď co nabízí v Lídlu https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED-Nabijecka-autobaterii-ULGD-5-0-A1/p100274172

Kde v popisu je uvedeno 7 stupňů nabíjení (Ochrana proti přepólování a diagnóza, Oživení / desulfatizace, Spuštění nabíjení s vysokou intenzitou proudu, Nabíjení do 80 %, Absorpce – nabíjení do 100 %, Udržovací nabíjení a monitorování, Dobíjení podle potřeby)

Je mi jasný, že ochrana proti přepólování není stupeň nabíjení, ale jak třeba dosáhnu nabíjení do 80, nebo 100%?
V návodu nabíječky je jsou pak 4 programy ( první 6V 7,3V/0,8A, druhý 12V 14,4V/0,8A, třetí 12V 14,4V/5,0A, čtvrtý 12V 14,7V/5,0A)

Je mi jasný, že ten první je nepoužitelný. Mám Octavii 3 s rekuperací a SS systémem, který vypínám a baterií Banner EFB 69Ah, čili půjde s touto nabíječkou baterií nabíjet do 80 nebo 100%. Dnes jsem si zkusila napojit a proud mi ukazoval před nabíjením 12,4-12,6V což pro laika znamená, že je baterie vybitá?

Děkuji za jakoukoliv odpověď, radu :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabíječka ti samozřejmě baterii nabije do 100% ideální volba bude pro tebe třetí, nebo čtvrtý program. Je vesměs jedno který použiješ. 

Co se ale stane dál je věc druhá nesouvisející s nabíječkou. 

Auto respektive power managment pozná, že je baterie nabitá na 100% a okamžitě začne snižovat stav jejího nabití na 80%. 

Smysl v tom nehledej, on tam žádnej totiž není, říká se tomu rekuperace a auto sníží stav nabití zhruba na těch 80%. Údajně proto, kdybys náhodou bydlela na Kilimanjaru a jela pro rohlík na dno Mariánskýho příkopu, tak zachráníš prales protože nabiješ zadarmo. 

Jediné řešení je rekuperaci vypnout, je několik způsobů, to už si najdi tady na fóru a vyber si který ti vyhovuje.. 

Jinak těch sedm stupňů, to je popsáno co ta elektronika nabíječky zrovna dělá a jak jdou ty režimy po sobě, tím se nemusíš zabývat. Pro tebe je důležité, že nabito na 100% je až když svítí všechny čtyři čárky a v tom okamžiku proběhlo všech 7 kroků... 

 

Nehledej v tom vědu, občas to tam na noc drbni pokud máš možnost a nech to žít svým životem...

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, každá chytrá nabíječka, ať už je to Ctek, Optima, nebo tahle Lidlovksá baterii která má pod 10V nenabíjí. Ta baterie je fakticky po smrti. 

Ale jinak tahle nabíječka za ty peníze na běžné použití není vůbec špatná volba. Tu předchozí generaci pro Lidl vyráběl Rexorth takže to není ani čínský šrot..

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hlboko vibita nebola,zena zaparkovala auto do garaze a potroch dnoch motor tocil ale nie dostatocne a uz nestartoval.Robi kratke trasi takze ju cas odcasu treba dobit a pred zimou som sa nato tento krat vyprdol.No mozno tie modernejsie baterky to bude vedet nabit ale ruku do ohna za to nedam.Tie nabijacky funguju tak ze ked dosiahnu napetie 14.4v pri do livacich a efb baterkach a pri agm rezim snehova vlocka 14.7v tak prepne na udrziavaci prud.To neznamena ale ze je baterka na full nabita aspon nie utych lacnejsich.

Ja ked budem kupovat tak skusim tu to https://www.alza.sk/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm#popis mali bi bit o kus lepsia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Michaela89 napsal:

Je mi jasný, že ochrana proti přepólování není stupeň nabíjení, ale jak třeba dosáhnu nabíjení do 80, nebo 100%?

 

Nabíjení na 100% autem zajistíš rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie viz obrázek:

d-c-jednotka.jpg

Při běžném používání auta není potřeba baterii dobíjet externí nabíječkou.

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...