Clerfayt Vloženo 2. Červen 2018 Vloženo 2. Červen 2018 Nikdo Ti tu víc neporadí. Musíš baterku nabít a měřit napětí. Stejné tak měřit napětí za jízdy jestli to dobře dobíjí. Citovat
tommy27 Vloženo 5. Červen 2018 Vloženo 5. Červen 2018 2Argon: .. měl jsem v mailu avízo a tak hned přidám čerstvý info ze servisu - no, spíš co klučina/přijímací technik povídal koncem května při pravidelný servisce po 2letech provozu. Takže na můj dotaz ohledně mý zimní anabáze s dobíjením mi bylo řečeno, že v podstatě vše v pořádku - ale ten kluk (nevím 22-23let) věci kolem dobíjení rozuměl asi jako já v 15ti :-( .. No, servisní test baterky na VAS 6161 zněl: 12,09V a 258A u mojí EFB-verze o 59mAh a jmenovitých 320A .. a to vše při 44°C teplý baterky. Na mojí námitku co si mám o baterce s pouhými 12,09V myslet, když nejen v manuálu k autu stojí že jakmile v klidovým stavu napětí poklesne pod 12,3-12,4V tak potřeba baterii okamžitě dobít mě řečeno nebylo v podstatě nic!! Ani když mi teď při letních teplotách vyjde test ani ne s 12,1V a na lístku napsáno Stav OK!! Prostě jsem kloudnou odpověď nedostal a tak jsem jen utrousil, že když baterka nepřežije příští zimu tak jsem tam s reklamací do půlhodiny! :-) .. A jen připomenu - sám od listopadu co auto mám striktně vypínám Start/Stop a tak baterka byla "načatá" dost možná už z toho 1,5letýho provozu prvním majitelem :-( .. Citovat
Clerfayt Vloženo 5. Červen 2018 Vloženo 5. Červen 2018 Start Stop je jedna věc. Ještě Ti baterii může likvidovat rekuperace, tzv. inteligentní dobíjení. Říkám, musíš zjistit, jestli Ti to dobře dobíjí za jízdy... Citovat
tommy27 Vloženo 5. Červen 2018 Vloženo 5. Červen 2018 však jo, altík mi za chodu dává korektních 14,8-14,9V .. Citovat
Clerfayt Vloženo 6. Červen 2018 Vloženo 6. Červen 2018 To je krásná hodnota. A dává ji stále? Citovat
Host Ulipek Vloženo 6. Červen 2018 Vloženo 6. Červen 2018 (editace) Alespoň na mé RS ano.. Smart gate funkce to vykresluje vcelku hezky a rychle hodnoty aktualizuje.. A opravdu je to kolem 14,5V-14,9V. Editováno: 6. Červen 2018, autor: Ulipek Citovat
devie Vloženo 18. Červenec 2018 Vloženo 18. Červenec 2018 Tak mi odešla autobaterie. Můžu se zeptat, jakou byste mi doporučili koupit? OIII MR 2014, 1.6 TDI (77kw) Citovat
Argon Vloženo 18. Červenec 2018 Vloženo 18. Červenec 2018 Právě teď, devie napsal: Tak mi odešla autobaterie. Můžu se zeptat, jakou byste mi doporučili koupit? OIII MR 2014, 1.6 TDI (77kw) Já vzal značku Exide. Je levnější než Varta a prý i odolnější. Bral jsem AGM a s mírně větší kapacitou, než byla ta původní. Mám ale benzín. Citovat
Ropyn Vloženo 22. Srpen 2018 Vloženo 22. Srpen 2018 Můžete mi doporučit autobaterii. Mám O III , 2015 , 2 Tdi 110 kw děkuju Citovat
Velda Vloženo 23. Srpen 2018 Vloženo 23. Srpen 2018 Dopiš ideálně, jakou máš navíc výbavu (nezávislé topení, xenony, vyhřívání okna,...?) Citovat
Ropyn Vloženo 23. Srpen 2018 Vloženo 23. Srpen 2018 před 8 hodinami, Velda napsal: Dopiš ideálně, jakou máš navíc výbavu (nezávislé topení, xenony, vyhřívání okna,...?) xenony,vyhřívaní okna,nezávislé topení,vyhřívání předních sedaček, Citovat
Ropyn Vloženo 23. Srpen 2018 Vloženo 23. Srpen 2018 před 14 minutami, Clerfayt napsal: Jedině AGM. Jak dlouho ti vydržela? 3,5 roku Citovat
LukášCBR Vloženo 24. Srpen 2018 Vloženo 24. Srpen 2018 Otec má po mně 02/2014 a taky stále první. Citovat
Pavel 5 Vloženo 2. Září 2018 Vloženo 2. Září 2018 (editace) Tak kdo měnil baterii 7P0915105 AGM 68 Ah 680A originál za jinou? Originál je cenově drahá. Co tahle volba? https://www.autobaterie-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-12v-70ah-760a-ek700_70733.html Editováno: 2. Září 2018, autor: Pavel 5 Citovat
Pavel 5 Vloženo 2. Září 2018 Vloženo 2. Září 2018 V 10. 2. 2018 na 14:29, Clerfayt napsal: Článek ve SM se mi líbil. Ovšem není to jen o SS, co ničí baterie. Ještě významnější likvidátor baterií je rekuperace brzdné energie, kterou v článku nazývají inteligentním dobíjením. Paradoxně to baterii moc dobře nedobíjí. Pokud chcete šetřit baterii, potlačte tohoto inteligentního parazita.... Kde se to dá nastavit? Citovat
Pavel 5 Vloženo 2. Září 2018 Vloženo 2. Září 2018 před 20 minutami, LukášCBR napsal: Skrze diagnostiku. Tak to je asi jasné, ale kde a co nastavit. Citovat
Čečulák Vloženo 26. Říjen 2018 Vloženo 26. Říjen 2018 Jsem si ho poridil na F3 a spokojenost. Pekne sel nacvaknout na baterku, drzi dobre. Citovat
Martin Bednář Vloženo 8. Listopad 2018 Vloženo 8. Listopad 2018 tommy27: tak co dělá ta baterka - ještě funguje? Citovat
Pavel PS Vloženo 1. Prosinec 2018 Vloženo 1. Prosinec 2018 Zdravím, rád bych poprosil o radu, máme "nové" auto OIII combi 1.2 TSI 77 kW MR 2015 a jsem docela nervózní z toho inteligentního dobíjení, protože jezdíme málo a krátké trasy. Fórum jsem si načetl a moje nervozita spíše stoupá... Aku (MOLL EFB 59 Ah, asi původní) testován v autorizáku a ok. Rozhodl jsem se preventivně nabít: před nabitím: 12,2 V, bat. soc 80 % nabíječka Lidl, režim zima, cca 1 hod. pak se přepla na udržování; + na + aku, - na kostřící bod po nabití (po 10 hod.): 12,4 V, bat. soc 70 % ! Nevíte proč klesla ta úroveň nabití dle palubního počítače? Stává se Vám to taky? Opravdu ty EFB aku přežívají při 12,2 V? Jinak auto startuje normálně (ťuk ťuk), po jízdě je aku nabitý na bat. soc 80 % a cca 12,2 V, víc ne, ani po dlouhé jízdě. Ale tyto hodnoty se udrží i při týden odstaveném autě. Během jízdy zpočátku napětí cca 14,8 V, poté klesna na cca 13 V (v interiérové zásuvce), níž myslím ne, možná je to způsobeno tím, že svítím potkávacími světly, ne těmi denními. SS okamžitě vypínám. Našel jsem tu na fóru několik naznačení, že i inteligentní dobíjení lze vypnout, nebyly by nějaké podrobnosti (omlouvám se, zda jsem to někde přehlédl)? Citovat
Martab Vloženo 2. Prosinec 2018 Vloženo 2. Prosinec 2018 Bych to až tak neřešil, ono teď v zimě stejně rekuperace skoro nefunguje (když je pod nějakých 5°C tak auto dobíjí stále) a při krátkých jízdách stejně nenechá baterku vybít více než při dlouhých (v konečném důsledku bude baterka nabitá stejně ať jedeš 20km, nebo 100, rekuperace ji bude držet na těch cca 70-80% kapacity). Citovat
tommy27 Vloženo 2. Prosinec 2018 Vloženo 2. Prosinec 2018 .. 2Martin Bednář: .. ahoj, hele ještě jo - ale zrovna v pátek při odjezdu z domova (teda už při vstupu do auta) se mi takřka přesně po roce zas ukázala hláška "slabá AKU, odpojte infotainment nebo nastartujte motor". Takže dnes jsem chtěl hodit na nabijku, ale dám až zejtra - až bude ještě teplejš tady na západ od Práglu. k Pavlovi a jeho identické MOLL EFB 59Ah - je to v podstatě stejný jako u mě. 12,15-12,20V a tohle je prostě neustálá hranice kam to spadne i půldne po nabití (to když ihned po něm dejme tomu 12,7-12,8V .. ), takže řeči v manuálu o hodnotách jsou na dvě věci. Realita je taková jaká je, ale snad to baterka nějak ustojí. Každopádně jakmile se jednou nedejbůh nerozjedu, tak si půjdu vyhádat novou - dokud vozík v záruce :-) .. 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.