Přejít na obsah

Plachta proti kroupám


hruskin

Doporučené příspěvky

Máte někdo zkušenosti s plachtou proti kroupám? Např. touto: http://www.omnipuls.cz/12003-ochranna-plachta-proti-kroupam-xl-530177119cm.html

Zajímá mě, ta vrchní výstelka není jen na parádu, ale aby to v případě větších krup něco sneslo.

Jinak bych spíš uvažoval o obyč plachtě na auto a nechal bych si jí pošít u čalouníka nějakým silnějším filcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ona to trochu utlumí, ale zároveň tu zbylou energii usměrní do jednoho bodu, kdežtou kroupa bez deky dopadající s plnou silou, se sklouzne nebo odskočí, záleží na úhlu dopadu. samozřejmě s dekou nebo bez může auto poškodit. já jsem chytl kroupy za poslední měsíc 2x jednou auto stálo a jednou za jízdy. když jsem měl novou FI asi týden, tak jsem je chytl taky a nikdy žádný poškození, tak snad to tak i uůstane, ikdyž klimatický změny jsou čím dál tím víc dramatičtější :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ona to trochu utlumí, ale zároveň tu zbylou energii usměrní do jednoho bodu, kdežtou kroupa bez deky dopadající s plnou silou, se sklouzne nebo odskočí, záleží na úhlu dopadu. samozřejmě s dekou nebo bez může auto poškodit. já jsem chytl kroupy za poslední měsíc 2x jednou auto stálo a jednou za jízdy. když jsem měl novou FI asi týden, tak jsem je chytl taky a nikdy žádný poškození, tak snad to tak i uůstane, ikdyž klimatický změny jsou čím dál tím víc dramatičtější :-)

 

To je nesmysl, ne? Když na auto pustím z výšky menší kámen, tak s ochrannou dekou budou následky horší než bez ní? Jakým způsobem deka usměrní energii do jednoho bodu? A do kolika bodů se energie usměrní, když tam deka nebude? Řekl bych, že taky do jednoho. Takže výhoda deky je v tom, že absorbuje část energie kroupy a na kapotu se dostane pouze zlomek původní síly/energie.

Podle mně následky s dekou budou mnohem menší, tím ale neříkám, že bych si jí pořídil. Jak píše kolega psurn - těžko poznat, kdy budou kroupy a natahovat deku pokaždé, když má pršet, to by se mi nechtělo. 

Editováno: , autor: gelny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trošku pleteš hrušky s jabkama, šutr nemá tvar kroupy tj. koule resp. ovál. vem si trřeba nějakou skleněnou kuličku a pusť ji na stolní desku, hned někam odskočí. když dáš na stůl deku, tak zůstane v místě dopadu. na autě by v místě dopadu udělala důlek do kastle, bez deky bude kastla bez důlku max. s trochu odprýsknutým lakem srovnatelným s bežnýma šrámama od kamínků.

 

třeba už tohle řešili i bořiči mýtů :-)

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to už ale bohužel pletete až moc. plechová střecha nemá nervový zakončený a je jí jedno jestli na ni něco padá nebo ne. i bez ochrany přižije krouby, je to železo, člověk je člověk. tak třeba střela neprůstřelná vesta vs. ocelová deska. od desky se odrazí, ale do vesty se zaboří a z druhé strany udělá pěknej důlek. když to shrnu, tak deka je dobrá leda proti omlácení laku, ale je větší pravděpodobnost promáčknutí kastle a to je podle mě horší, víc nemám dodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ted zase motas jablka a hrusky ty. Neprustrelna veste - to uz je zase uplne jina storry.

Pred nekolika lety se pres Teplice prehnaly dost husty kroupy. To by si videl co udelaly na strechach novejch skodovek co staly venku u autosalonu. Vsechny strechy a dalsi dily kapoty se musely rovnat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím, že to je lepší bez deky prostě nesouhlasím. Viz např.:

http://dings-n-things.com/2013/06/13/how-to-protect-your-car-from-hail-damage/

 

kde se v posledním bodě píše:

If all else fails ... start searching your house. Look for thick, tough blankets and towels. Depending on the size of the hail, one layer or several might be enough to keep your car protected. If not, they will at least minimize the damage.

 

Přeloženo - pokud vše ostatní selže, porozhlédněte se doma po nějaký dekách nebo ručnících. V závislosti na velikosti kroupy by měla stačit jedna nebo více vrstev pro ochránění auto. A pokud ne, tak to alespoň zmírní poškození.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím souhlasím a taky už jsem to dříve napsal. S čím nesouhlasím je tvrzení, že zakryté auto může utrpět větší škodu než auto nezakryté. Tím bych asi skončil, pochybuji že jedna nebo druhá strana přijde s něčím, co oponenta přesvědčí. Každý věříme něčemu jinému a nemá cenu se v tom dál babrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 let později...

Uff, teorie o odrazu kroupy od vormena a směřování energie ... no málem jsem se počůral smíchy. 

Je zajímavé, že kž jakoukoliv hovadinu podáte rádoby odborně, žere to spousta lidí.

Asi jsem tu fyziku studoval nějak blbě. Prý kroupa narazí a odskočí, proto udělá méně škody, než když narazí na nějakou mezivrstvu. 

Proboha, doufám, že mu to tady někdo nežere.

Jinak stačí obyčejná tlustá deka, je ale problém, aby deku neodfukoval vítr, ale snad mokrá deka bude držet jako přibitá. Jde o to, že ta deka má určitou tlušťku a prácvě dojde k rozložení energie při dopadu do větší plochy - nebude působit bodově, jako v případě dopadu na plech či nějakou tenkou plachtu. Deka vytvoří jakousi mezivrstvu, kdy dopad nebude v bodu, ale ve tvaru vrchlíku - části koule, či tvaru kroupy.

Jinak docela odolné střechy proti kroupám má koncern - Škoda, VW, Audi. Naopak pozor musí dávat majitelé japonců.

Po stejné bouřce na mé A6 po kroupách ani stopy, vedle Honda CRV střecha dolík vedle dolíku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě s plachtou budou určitě menší škody. Moje auto dostalo dávku krup před dvěma lety. Škoda byla kolem 65 tisíc. Ještě že mám dobrou pojistku. Zjistil jsem že Rapid má proti starším Škodovkám slabé plechy. Stará Fábie jen pár viditelných prohlubní a stará Octávka vůbec nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem chytl velký kroupy v roce 2017 ve Špindleru, nebylo vidět na krok jak hustě padaly. Museli jsme zastavit a počkat až to přejde. Byly to pěkný pecký a kroupy velký, ale ne zase jako míček :) Na autě ani jeden důlek. Takže v tomhle na tom bude Rapid dobře. 5ad9aea0069cc0e5984047cc37a1a71a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím jak byly veliké kroupy u nás tenkrát, protože to bylo v noci. Výsledný rozdíl jsem už popsal tak mi je jasný že proti starším Škodovkám je Rapid na tom hůře. Prokazatelný rozdíl byl na autech od sebe vzdálených pár metrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...