Přejít na obsah

Výměna předních a zadních kotoučů a destiček


ctirad1

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové, 

Prošel jsem si historii výměny a výpadá to, že se většina shoduje na běžných kotoučích TRW. V létě jsem byl na technické a technik řekl, že ty přední destičky/kotouče mají ještě tak rok života a bude je třeba vyměnit.

A nastáva tedy otázka jaké desky/kotouče koupit. Jezdím spíše zvižně a hlavně rakouskou dálnici, ale né "rychle a zběsile". Jaké byste doporučili pro Fabii 2, 1.2TSI 63kw.

Abych se pravdu přiznal, nevím jaký rozměr je tam teď, ale jezdím na 15" gumách. Šly by tam třeba ty 288mm, nebo pro ty už je potřeba nějaká přestavba?

Díky za tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti brzdy vejdou do 15" kol, tak máš vpředu 256 mm kotouče.

Přestavba na 288 mm kotouče znamená výměnu těhlic, jiné brzdové třmeny, destičky, držáky třmenů a větší kola, aby se ti ty větší brzdy do nich vešly.

Takže jestli bys chtěl zlepšit brzdný účinek, doporučuji ti brzdové destičky s materiálem s vyšším součinitelem tření.

Třeba od Feroda s materiálem DS Performance.

Mají označení FDS 1398 a kdyš spolu s nimi použiješ i přední kotouče Ferodo, nebude to mít chybu.

Ale můžeš použít jaké chceš, pokud to nebudou Brembo. Ty s destičkami Ferodo moc dobře nefungují.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Tondo za rozšíření obzorů, toho je tolik, že mi to asi za to nestojí...teď to brzdí dobře. Ty 15" kola jsem zrovna taky nové kupoval min. rok a shodou okolností min. týden na to obul zbrusu nové celoročky od Michelinu, takže asi zůstanu u těch sériových 256mm co tam mám.

Jinak jsem koukal třeba na kotouč FERODO DDF927C a oproti běžnému FERODO DDF927 je o skoro polovinu lehčí a cena jen o pár desítek korun dražší.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, před měsícem jsem taky řešil výměnu a nakonec jsem koupil kotouče i destičky od TRW, zatím v pohodě, uvidím časem, ale brzdí dobře a žádný pískání. Pořídil jsem to komplet za cca 1500 Kč. Předtím tam byly originál a vydržely 80 tkm, ty předchozí z výroby 120 tkm, což je dost rozdíl, když byly oboje origo. Každopádně se nezvlnily a ani neměly žádné rýhy, téměř hladký povrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 11. 2018 na 21:44, Tonda-B napsal:

Pokud se ti brzdy vejdou do 15" kol, tak máš vpředu 256 mm kotouče.

Přestavba na 288 mm kotouče znamená výměnu těhlic, jiné brzdové třmeny, destičky, držáky třmenů a větší kola, aby se ti ty větší brzdy do nich vešly.

Tonda, píšeš blbosti. Pod 15" kolesá sa 288 mm kotúče zmestia a F2/R sa v takejto zostave (15" kolesá, 288-ky brzdy) bežne predávali, akurát to boli väčšinou tie 77 kW motorizácie. Je to síce tesné, ale všeobecne nie je problém cez 288x25 mm kotúče obuť tie 15" kolesá a originálne kolesá Škoda/VW s tým určite nemajú žiaden problém.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo v pohodě, nic se neděje.
Ještě takový dotaz, jak moc velká pila by to byla pokud bych dal dopředu 288mm kotouče a vzadu jsou bubny? Počítám že u té 77kw verze jsou vzadu taky kotouče, tak nevím moc velký vliv to bude/nebude mít na stabilitu auta, vím že přední brzdy dělají +-70% brzdného výkonu, ale v této variantě by to bylo ještě víc a nevím jeslti to není na úkor bezpečnosti. Tak případě děkuji za vyvedení z omylu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pritelkyne mela na Fabii 1.6 TDi 55kW 256mm brzdy. Pred chipem jsem ji brzdy upgradoval na 288mm z F2RS. Rozdil je az neuveritelny, brzdy jsou ted docela jedovaty, ale zaroven to neni nic, s cim by se nedalo pracovat. V podstate ted pri beznem provozu pouziva brzdovy pedal tak do ctvrtiny. Kdyz se pedal zaslapne prudce az na podlahu, tak je to o vymlaceni zubu, predek jde hodne k zemi, ale auto drzi stopu, takze se toho neboj :) Ty puvodni brzdy podle me nejsou dostatecny pro obcasny ,,ostrejsi" svezeni. 288mm na lehky Fabii je ale uplne jina liga :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

256mm + bubny = nebrzdí nejak extra, zadne bubny sa pridajú fakt až pri väčšom brzdený.

256mm + kotúče 232mm (kotúče, doštičky ATE) = od začiatku to brzdy veľmi dobre, pri dobre odvzdušnenej sústave sa zadné kotúče pridávajú k brzdnému účinku oveľa skôr ako bubne a z toho vyplýva aj pocit oveľa silnejších brzd a reálne to aj tak bude.

288mm + kotúče 232mm (výrobca oboch ATE) = brzdný účinok o poznanie väčší pri vyšších rýchlostiach oproti predchádzajúcej kombinácii.

 

Za mňa by som radšej vymenil bubne za kotúče ako predné za 288mm. Pri správnej kombinácii doštičiek a kotúčov si myslím, že aj 256mm kotúče vedia bezpečne a dostatočne rýchlo zastaviť fabiu. 

 

PS: varianty čo som napísal som osobne jazdil a sú to skúsenosti a pocity ako to brzdilo. Teraz mám na Octavii väčšie brzdy a zasa to je o level vyššie a znova je to hlavne poznať pri vyšších rýchlostiach. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 11. 2018 na 20:47, doonio napsal:

Tondo v pohodě, nic se neděje.
Ještě takový dotaz, jak moc velká pila by to byla pokud bych dal dopředu 288mm kotouče a vzadu jsou bubny? Počítám že u té 77kw verze jsou vzadu taky kotouče, tak nevím moc velký vliv to bude/nebude mít na stabilitu auta, vím že přední brzdy dělají +-70% brzdného výkonu, ale v této variantě by to bylo ještě víc a nevím jeslti to není na úkor bezpečnosti. Tak případě děkuji za vyvedení z omylu....

Rozdělení brzdného účinku předek/zadek má na starosti hydroagregát ABS.

To nezměníš.

Když přidáš předkům, měl bys přidat i zadkům, aby nebyl přebržděný předek.

Kdysi jsem přidal předkům u Focusu ST tím způsobem, že jsem sériové destičky se součinitelem tření 0,28 vyměnil za Ferodo DS3000 se součinitelem tření 0,58.

Auto se při brždění začalo ježit jako pes, ale stačila podstatně menší síla na brzdovém pedálu na stejné brzdné zpomalení.

Nikam to netáhlo, ale brzdily holt předky a zadky jen tak přicmrdovaly.

Výsledkem bylo, že nové kotouče i destičky vpředu byly po 12 tis. km k zahození a přední disky už nikdy nešly umýt, protože to černé na nich nebyl prach, ale okuje z litiny kotoučů, které se vpálily do laku.

Po použití DS3000 kolem dokola se zase polepšil vztah mezi tlakem na pedál a brzdným zpomalením - jak se zadky přestaly flákat - a auto se přestalo ježit. Při brždění se prostě přicuclo břicham k silnici.

Na FII jezdím 256/232 (až od června 2009 se na zadek začaly montovat kotouče 230 mm a já mám auto z ledna) s destičkami Ferodo DS Performance kolem dokola.

Nevidím důvod něco dál zlepšovat, protože díky vyššímu součiniteli tření mají brzdy skvělou reakci a díky složení materiálu i teplotní odolnost - prostě s vyšší teplotou nevadnou.

Se sériovými brzdami 256/buben FII jsem několikrát jel a vždy mi vadil spíš delší krok brzdového pedálu, než brzdný účinek.

Kdybych byl na tvém místě, pořídil bych spíš na vrakáči kotoučovou zadní nápravu a brždění polepšil destičkami.

Ale je to na tobě.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...