Publikováno Červen 21, 201411 r Zdravím potřebuju poradit , vyměnuju matce na autě dvouhmotový setrvačník jelikož jí rachtal dost dlouho no a teď sem jí musel přitáhnout na laně.Převodovku sem sundal vše připravený,dvouhmoťak sem měl už nějakou dobu doma koupený je to LUK,na autě se ukázalo že je Sachs no a pak když sundám přítlačák a lamelu tal to zkoušim do toho nového LUKa a lamela by tam šla ale ten přítlačák tam nechytím je to trochu jiné a jinak ty dvouhmoťáky mají stejný průměr 280 mm,teď de o to jestli je úplně jiný nebo se jen liší od Sachsu,jestli stačí když koupim spojkovou sadu od LUKu kterou to stejně chce a nebo musim shánět i jinej dvouhmoťák? Potom ještě ten starý setrvačník mi nejde pootočit tak abych se dostal na ty šrouby a povolil ho od té klikovky jde to hrozně blbě páčit za ty šrouby šroubovákem. No a poslední věc když sem vyndaval spojkový váleček tak vyteklo něco kapaliny a ta manžeta je utržená,když ho ale stlačím tak se normálně vrátí,musím koupit teda i nový váleček? Děkuji za rady matka na mě hrozně spěchá protože to auto vydělává tady sou fotky : http://el-burro.rajce.idnes.cz/Octavia_2_Dvouhmota
Červen 23, 201411 r Sachs se Sachsem Luk s lukem. To nemůžeš plácat dohromady dva typy. Musíš vyměnit celou kompet sadu. Luk je rozebraný na části. Sach se dodává předmontovaný komplet. U Sachsu nemusíš středit lamelu. U Luku vystředit. Do setrváku pokud nejde pootočit. asi opravdu jen malá flexa. Na tom spojkovém válečku máš prasklou pravděpodobně jen manžetu. Samozřejmě by bylo lepší vyměnit alespoň tu manžetu. Po montáži odvzdušnit.
Srpen 28, 201411 r Panove, pomalu se chystam menit dvouhmotu. Uz mam pripraveny komplet SACHS se spojkou (tedy s vystredenou lamelou). Setrvacnik prisel i s novymi srouby k uchyceni ke klikovce. Dale mam pripravene nove spojkove lozisko. Je potreba (nebo je vhodne) vymenit jeste neco? A druha cast dotazu. Ceka me nejake prekvapeni? Setrvacnik ani spojku jsem jeste nemenil. Zatim to mam nastudovane podle DP a tohoto navodu. Je potreba napriklad nejake specialni naradi? (Napr. pri vymene rozvodu me prekvapily srouby XZN...) 1.9 TDI BJB MR06 Upraveno Srpen 28, 201411 r od LucasCZE
Srpen 28, 201411 r (Napr. pri vymene rozvodu me prekvapily srouby XZN...) XZN budeš potrebovať aj pri zotrvačníku....ak sa nemýlim ,tak XZN12
Srpen 28, 201411 r Trochu OT ale když si takový věci děláš sám tak se vyplatí koupit celou sadu nebo si ji půjčit. Já si půjčuju od manželčinýho bratránka co je mechoš, pak tě nic nepřekvapí
Srpen 28, 201411 r Diky za odpovedi. XZN jsem zminil jen jako priklad. XZN sadu jsem si prave pri delani rozvodu koupil (i kdyz je otazka, jestli v ni jsou vsechny pouzivane velikosti - mam asi jen 5 bitu). XZN na srouby setrvacniku mam. Jestli mam i na poloosy nevim, snad ano. Myslel jsem dalsi typy sroubu. Treba nejaky veliky vnitrni sestihran - imbus. Nebo nejake velike torxy (mam tusim do velikosti 50). Proste veci, ktere nejsou tak uplne bezne... A jeste jedna vec, kolik cca vazi prevodovka (5° manual)? Hledal jsem, ale nenasel. Asi to bude celkem drina, hlavne ji tam vratit, ze?
Srpen 28, 201411 r a budeš to robiť na zdviháku??... ....najlepšie to je práca pre dvoch žiadne špeciálne šróby tam nie sú ...klasika
Srpen 29, 201411 r Na zvedaku bohuzel urcite ne. Mam moznosti: na dvorku pred barakem na kozach nebo zajet na rampu a delat to mimo domov. Na rampe by se to urcite delalo lepe, ale zase kdyz nastane problem, nemuzu to tam nechat rozdelane treba do druheho dne. Nekde jsem cetl, ze to nekdo delal jen na kozach u baraku. Pujde to? (Samozrejme je moznost i dat to nekam do servisu, ale radeji bych to udelal sam. Jednak me to bavi a taky tim usetrim relativne dost penez.)
Srpen 29, 201411 r I tak diky. Zatim nevim, kdy to budu delat. Ale urcite potom napisu, jak to cele dopadlo...
Září 4, 201411 r Posledni dotaz (snad). Muzu si na to troufnout i bez momentoveho klice nebo ho mam radeji sehnat? Zatim jsem vsechno delal jen citem... Jde asi predevsim o srouby spojujici klikovku a setrvacnik...
Září 4, 201411 r Muzu si na to troufnout i bez momentoveho klice nebo ho mam radeji sehnat? trúfnuť si jasne,že môžeš..ale ak máš možnosť si ten momenťák požičiať,tak neváhaj...aj kolega nadomnou ho použil
Září 4, 201411 r Ted neni casu, musim makat. Na vikend to taky nevidim, protoze mam podezreni, ze mozna bude spatny silentblok prevodovky. Takze to planuju nekdy na pristi tyden, abych ten silentblok kdyztak rovnou objednal a vymenil...
Září 12, 201410 r Tak vymena je za mnou. Spojka jde lehceji a konecne nezabira tak blbe az na podlaze (ani jsem ji neodvzdusnoval, tak snad neni ani treba?). Dale zmizely nejake vibrace, ale doufal jsem, ze to bude lepsi. Jeste mam v planu vymenit reakcni vzperu, tu jsem zatim vynechal. Jinak silentblok motoru vypadal dobre a byl pevny. Silentblok prevodovky vypada taky v poradku, ale jde s nim strasne lehce pohybovat. Je to OK? Jinak to byl teda chvilema boj. Nejdriv mi pri povolovani reakcni vzpery prasknul orech (bylo to dotahle fakt na krev) a potom jsem dlouho nemohl prevodovku vytahnout z auta. Uz jsem to pomalu vzdaval, ale nakonec jsem na to prisel. Vetsinu jsem delal sam, ale se sundanim a hlavne nasazovanim prevodovky mi pomohl otec. To by se v jednom delalo asi fakt tezko. Ja drzel prevodovku a on ji tam nasunoval... Cele mi to zabralo snad 12 hodin, byla to proste prace na cely den, ale ted uz bych to udelal urcite o dost rychleji. Pridavam slibene fotky. Lamela spojky toho mohla mit jeste hodne pred sebou, ale kdyz uz jsem menil setrvak... Upraveno Září 12, 201410 r od LucasCZE
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.