Rypicong Vloženo 6. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2014 Jak moc máte hlučný ventilátor chladiče když sepne ? Mě oproti Fabii přijde že to řve jak kráva... A není to vyloženě zvuk proudění vzduchu, ale spíš mechanický... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 6. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2014 Taky to tak mám a taky jsem se divil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 6. Červenec 2014 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2014 no, teď jsem zjistil, že ten větrák musí mít několik stupňů rychlostí. Když bylo v poledne dusno jako kráva, tak to řvalo a teď jsem dojížděl z chaty a krásně tichej větrák... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 7. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2014 mně teda přijde že nějak moc nehlučí.....ale třeba na alfě,tam když sepnul tak to byl teprv mazec...až z toho vibroval i volant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 31. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2014 (editace) ano větrák chladiče řve jako letadlo při startu hnus , v autě to až tak není slyšet ,ale venku je to kraval ! mně se větrák chladiče zapiná jen když mám puštěnou klimatizaci jinak je ticho Editováno: 31. Červenec 2014, autor: vikyviky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 (editace) Jak to máte vy, ostatní Rapiďáci, s hlukem ventilátoru chladiče při maximálních otáčkách? Už několikrát se mi stalo, že se otočili lidé na chodníku po mém autě, když spustil větrák chladiče. Vždy v situaci, kdy motor zahřátý po delší jízdě byl vypnut a poté za nějaký časi opětovně nastartován. Typický případ čerpání paliva nebo u nákupního střediska. Samozřejmě se to děje teď v těch hicech přes 36°C. Chápu, že se vyšším otáčkami snaží ŘJ motoru uchladit tepelnou špičku, kdy teplota vody vzroste nad nějakou mez, to je normální. Samozřejmostí je i běh ventilátoru na nižší otáčky, kdy auto stojí. Ale při maximálních otáčkách je ten hluk prostě nepříjemný, protože má velkou intenzitu a vypadá to, že je s autem něco špatně. Nevím, jestli se jedná jen o aerodynamický hluk špatně odladěných lopatek ventilátoru, nějaké poškození na lopatkách, které zhoršuje proudění a vyvolává ten hluk anebo je to hluk počínajících odcházejících ložisek motoru. Tento hluk jsem zaregistroval až letos, předchozí dvě léta nic. Pravda nebyla tak horká takže větrák nejel na maximum. Do času 00:11 je to normální zvuk "šicího TSIčka", bohužel zvuk ventilátoru je tím trochu přehlušen, ale běží na nízké otáčky. Náběh ventilátoru na maximum otáček v čase 00:11, konec cca 00:28. Editováno: 9. Srpen 2015, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 Zní mi to stejně. Na Rapidu i Fabii. Všiml jsem si toho například když mám puštěnou klimatizaci a zastavím, tak se takhle pustí, protože už není nápor vzduch. A úplně běžně to takhle slyšívám i u ostatních aut napříč značkami, jak jim takhle začne hučet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 No to jo, to je normální, že jdeš třeba po chodníku a zničeho nic ti auto začne hučet u nohou, jak se dochlazuje. Ale tahle intenzita zvuku je nějak moc. Hluk má takový charakter, jakoby na lopatce něco bylo a to narušovalo proudění. Přitom nic na lopatkách vidět není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 Ložiska na ventilátoru mají vůli to je celé...zkusit reklamaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 mám to stejný, když zapnu klimu naplno a zastavím, tak musím jít kus od auta, abych mohl s někým pokecat, randál jak prase :-) ale jsou na tom některý auta i hůř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 (editace) To je pravda, ale to jsou většinou auta starší 10 let a více... Editováno: 9. Srpen 2015, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 S tou klimou to souvislost může mít. Je to evidentně druhý stupeň otáček, který se použije hlavně při maximu teploty chl.kap nebo při stání a zapnuté klimě. A to jsem ji měl na 25° a venku bylo už "jen" 33°. Teď jsem to byl zkoumat a při ručním otáčení ventilátorem je chod ne úplně plynulý, jakoby lehce poskakoval. Což by mohlo být načaté ložisko. Při normálních otáčkách to holt slyšet ještě není (přehluší to šicí stroj), na max. už se to může projevit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Mam to uplne stejne a vsiml jsem si toho uz mesic po koupi. Myslim, ze jsem to tehdy resil s prodejcem a rikal, ze je to normalni. Ale primo jsem mu to neukazoval jak to huci. Uplne stejny zvuk jsem slysel i u jinych aut, takze od te doby to neresim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Ja mam ten zvuk uplne stejnej. Bud je to teda normalni, nebo se nam rozjizdi nova kauza "silentblok" :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Hmm, toho se právě obávám, že mi v servisu řeknou, že je to normální a je to vlastnost (jak s oblibou ŠA a AS tvrdí). Kdyby se ti lidi neotočili a tak divně nekoukali, tak mě to ani nenapadne, ale tohle je trochu moc. Zvuk je totiž v reálu podobný zvuku vrtule, která se točí většími otáčkami, než na které je navržená. Typický příklad, když profukujete větrák v PC stlačeným vzduchem..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 U nás to hučí úplně stejně, takže to beru jako normální jev (nebo je u tebe nějaká jiná frekvence kterou ty slyšíš a v tom videu není tak slyšet). Ale podobně jsem slyšel hučet i mnohem dražší auta, než rapid. Holt teď v hicech to člověk slyší každou chvíli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Je to jako u tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=hqOSHzrto5Q. První část do 00:11 je přesně ten zvuk-hluk jako u mého RAPIDa, zbytek do 00:23 pak zvuk normálních otáček (také totožný). Vyměňují tam nějaký regulační člen. Otázka jestli není tedy něco špatně i u Rapida. I když tam to řídí ŘJ dochlazování s dvěma relé a ne nějaký odpor a je to napojený i na ŘJ climatronicu. Nebo možná fakt blbá vlastnost auta, hlukově neodladěný větrák.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Tipuju to na poslední variantu, prostě tam bouchli větrák a gotovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 11. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 už jsem to tu někde řešil před rokem. Taky mě překvapilo, jak při vysokých teplotách občas dokáže ten větrák řvát jak kráva. nikdy jsem nic podobného nikde neslyšel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 (editace) Tak teď čerstvě zpráva ze servisu: je to bohužel normální stav, setkavají se s tím teď u všech aut Škoda. Ve velkých hicech, co jsou teď a zapnuté klimě větrák jede na maximum a řve. Zrovna v sobotu jeli projet jednoho Spacebacka co prodávali a po dojezdu zpět uvnitř servisu mezi budovami to bylo prý až neskutečný, jak to řvalo. Takže holt vlastnost - špatně odladěné aerodynamické proudění v otáčkách na maximum. To tam kurňa nemohli naroubovat zkušenosti s tichými, ale výkonnými PC větráky, třeba NOCTUA? Editováno: 11. Srpen 2015, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 (editace) No, když on ten ventilátor dělá co může, to by tam ŠA musela píchnout dva vedle sebe a mohly by točit pomaleji. Hluk nevzniká jen na lopatkách, ale i prouděním tekutiny chladičem, okolo chladiče (protože ten ventilátor tlačí co může a skoro jistě to neprotlačí) atd. Až je mi toho ventilátoru líto Update: abych nebyl popotahován za slovíčko, tou tekutinou je myšlen vzduch (mí strojaři a fyzici mi rozumějí ) Editováno: 11. Srpen 2015, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Na druhou stranu lepší když to řve, než když se ti uvaří mitorek ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Každopádně tohle udělat auto při předváděčce, asi by mě to dost vyděsilo. Sice by mě to asi neodradilo, ale tohle je velký mínus. V dnešní době kdy mají akustické kabiny a ladí auto, aby bylo co nejtišší na všemožných površích, udělají takovouhle botu. Už vím proč je kabina tak dobře utěsnená, že zvenku není toho moc slyšet..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Ja to dneska pozoroval. Divny je, ze kdyz jede naplno a rve, tak bych cekal ze kdyz vypnu motor, tak vetrak dojede setrvacnosti potichu. Ale ono ne. Kdyz vypnu motor vetrak se dotaci, ale ten hnusnej zvuk je tam az do chvile nez se uplne zastavi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Na to je jednoduchá odpověď. Klima nejspíš ještě chvilku jede, však taky je slyšet to šplouchání vpravo v motorovém prostoru. A větrák naplno žene vzduch na kondenzátor klimy, což je ten chladič před vodním motorovým chladičem. Proto ten rachot. A tyhle hice prostě objevily vlastnosti našich nových aut, které nám byly minulé roky sv. Petrem zatajeny. Píšu do ŠA připomínku, ať mají taky nějakou zpětnou odezvu a nespí jen na svých uměle vypěstovaných vavřínech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.