Přejít na obsah

Světelný a dešťový senzor - dodatečná montáž


Jakoob

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

trocha som googlil a o tejto problematike a  zistil som ze pasovat by malo zrcatko a senzor z o2, plus treba vymenit spinac na svetla, samozrejme to vsetko obnasa zakablovanie.. niektori ludia to na o2 robili, predpokladam ze na rapide to nebude velmi odlisne

 

otazne je co by to stalo v servise s original dielmi a pracou

mne osobne sa napr pozdava aj moznost namontovat si len to ztmivaci zrcatko - avsak tam tiez treba tahat uz kable a tym padom sa to moze spravit rovno s dazdovym senzorom

-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Realizoval jsem montáž dešťového s světelného senzoru do svého RAPIDa MR 2013. Pro tento MR je nutný původní obdélníkový senzor pro auta s ovládáním citlivosti na páčce stěračů (nahrazuje cyklovač) a zrcátko známé třeba ze SUP II nebo OCT II. Rapidy s elektrikou z FIII (tzn. MR > 2015) už mají kulatý senzor, u něj jsou díly jiné. Na MR 2013 a 2014 nejdou použít, protože myslím chybí ŘJ na dešťový/světelný senzor.

IMG_20161011_173459.jpgIMG_20161011_173644.jpgIMG_20161011_173810.jpgIMG_20161011_174250.jpg

Seznam dílů:

- nové okno s maskou pro dešťový senzor  5JA 845 011 F NVB; lze nechat vyměnit na pojistku okna v rámci POV, já platil doplatek 600Kč; okno je originál i s držákem zrcátka, aftermarket se tento typ nevyrábí. A lze jej sehnat už jen přímo přes Škodovku (info od autosklenáře).

- zrcátko 1K0 857 511 E ; ebay, allegro.pl, aliepress.com, pokud neseženete zrcátko s kryty, pak je potřeba ještě

- odnímatelný kryt levý 1K0 858 547 a  odnímatelný kryt pravý 1K0 858 548

- kryt dolní 5JA 857 593 9B9; nejlíp asi z AS - pozor Škodovka místo toho dodává díl 5JA 587 593 B 9B9, mají to v ETCE jako náhradu, ale to je už na jiné zrcátko pro kulatý senzor, takže to nepasuje! Je nutné trvat na čísle dílu bez B, je vedený jako díl SEATu, ale je dost špatně dostupný.
- kryt horní 5JA 857 594 9B9; nejlíp asi z AS, ten narozdíl od horního dílu mají běžně skladem

Poznámka: oba kryty jsou použity na SUP II, takže když seženete bazarové zrcátko z tohoto auta vč. všech krytů, máte po starostech

- senzor 1K0 955 559 AH; aliepress.com - po zkušenostech naprosto bez problému funční, přitom cena cca 250Kč i s dopravou

- svorkovnice 3 polová 1C0 973 119 B; nejlíp asi z AS

- piny 000 979 009 a 000 979 135 (nebo N 904 219 01); výborný zdroj allegro, uživatel Gelson_Mandela
- svorkovnice 6 pólová 4B0 971 833 (má v sobě obsaženy piny); nejlíp asi z AS

- pojistka nožová 10A

- kabely 0,35 mm2 různých barev, cca 3 metry od každého; elektoprodejny nebo e-shopy s kabely, dobré je vzít automobilové, maji tenší izolaci než pro běžné elektroistalace

- textilní elektrikářská páska; elektoprodejny nebo e-shopy

 

Zapojení pinů do svorkovnic:

IMG_20161016_101414.jpgIMG_20161016_101516.jpg

Svazky omotat textilní páskou. Já omotal jen asi 2 m, zbytek pak dokončil až dle skutečně potřebné  délky vodičů. Doporučuju také vynechat raději asi 15 cm na začátku za svorkovnicemi pro lepší ohebnost svazku v oblasti zrcátka.

Demontovat stropní světlo a kastlík na brýle.

Senzor vložit do držáku na okně a zafixovat lepící páskou. Nutná je absolutní čistota dosedací plochy na okně, jinak se případná nečistota obtiskne do gelu senzoru!

Usadit oba kryty kabelů. Označit a zalamovacím nožem vyříznout otvor ve stropnici. Kryty se o stropnici a senzor při montáži krytů nohy zrcátka vzepřou a docela pevně sedí. Dřív tam dávali ještě krycí podložku ale není naprosto potřeba) 

IMG_20161016_101117.jpg

Svazky protáhnout otvorem.

IMG_20161016_102413.jpgIMG_20161016_102427.jpg

3 póovou svorkovnici zapojit do senzoru. Kabel pro zrcátko nechat povytažený asi 4cm za senzor.

IMG_20161016_102541.jpg

Nasadit zrcátko směrem zepředu do vedení v držáku senzoru a silou zacvaknout. Zapojit 6-pólovou svorkovnici zrcátka.

IMG_20161016_102801.jpg

Nasadit a zacvaknout kryty.

IMG_20161011_173711.jpgIMG_20161011_173750.jpg

Propojit kabel od pinu 6 na kabel od pinu 1 na světle.

IMG_20161016_105248.jpg

Svazky zafixovat ke kabeláži ke stropní svítilně.

IMG_20161016_125239.jpg

Demontovat levý A sloupek a boční kryt přístrojovky. Demontovat dolní panel A sloupu. Páka otevírání kapoty se odjišťuje zezadu malým šroubovákem, panel samotný drží v prolisu koberce, na dvou plastových trnech a zasunut v krytu levého prahu dveří. 

IMG_20161016_170923.jpgIMG_20161016_170530.jpg

Kabeláž protáhnout pomocí cyklo-bowdenu u čelního okna směrem k A sloupku. Kabeláž zafixovat ke svazku na A sloupku (tetilní páska, stahovací el.pásky). Protáhnout v rohu přístrojovky dolů.

(foto chybí)

Vodiče od pinů 2 obou svorkovnic (na mých obr. hnědé - kostra) opatřit kabelovými oky M6 a připojit na kostřící bod dole pod panelem páky otevírání kapoty (A sloupek dole).

Kostřící bod.JPG

Demontovat pojistkový blok. Zapojit piny do volných pozic dle obrázků. Vložit pojistky 10A

IMG_20161016_162834.jpgIMG_20161016_162912.jpgIMG_20161016_163121.jpg

Odpojit bílou svorkovnici  (T73b) z BCM a rozebrat.

IMG_20161022_131420.jpgIMG_20161022_131244.jpg

Zapojit černý vodič od PINu 3 svorkovnice senzoru do volné pozice 24 ve svorkovnici T73b.

IMG_20161022_131113.jpg

Vodič od PINu 3 zrcátka připojit k vodiči u pinu 12 na svorkovnici T73b (bílá). Propojení na zpětná světla, není  to ale nezbytně nutné zapojovat. Vodič případně zaizolovat.

(foto chybí).

Zafixovat důkladně všechny nové kabely ke stávajícím svazkům.

Nasadit zpět vše demontované.

 

Kódování snad napíšu správně, když tak mě lépe znalí VCDS opravte, elektrikář to cvakal tak rychle, že jsem sotva stíhal sledovat:

Centrální elektrika-07 / Přizpůsobení / BYTE 8 / Bit 0 zašktnout RLS namontován a BYTE 14 / Bit 1 zašktnout Funkce dešťového senzoru aktivní.

Dle popisů na různých fórech se snad ještě dá nastavit citlivost RLS senzoru dle použitého okna (propustnost), mělo by to být v možnostech kódování senzoru, ale to myslím nešlo otevřít.

 

Citlivost senzoru deště se nastavuje pomocí páčky cyklovače (ten je montáží a zapojením senzoru deště vyřazen z činnosti). V dešti volím obvykle polohu úplně vpravo (nejcitlivější), při sněžení a mrholení druhou zprava, nestírá tak často. Občas se za silnějšího deště stěrače zblázní a kmitají na nejvyšší rychlost, stačí pak dát druhou polohu zleva. Párkrát se mi stalo, že pršelo a stěrače nezareagovaly vůbec, vždy to ale bylo hned po nastartování a rozjezdu. Stačí jen ostříknout okno a senzor hned ožije. Co je asi normální, dle zkušeností jiných s tímto starým typem senzoru bez vlastní ŘJ, reakce na ostříknutí sprškou od kamionu chvilku trvá, je to dáno prostě reakční dobou senzoru. Pokud před tím prší víc, pak je reakce okamžitá.     

 

Jednoznačně musím říct, že montáž senzoru deště je jednoznačné plus. "Světelnou" funkci senzoru nemám zatím zprovozněnou, pracuji na redukci mezi starým 17 pinovým spínačem světel na nová 10 pinový s funkcí AUTO. Na ruském fóru to už někdo ukutil, dokonce to má s funkcí přepínání dálkových světel, takže další inspirace.....

 

 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak se mi zbláznil senzor. Svítím tlumenými i ve dne, stěrače si stírají, kdy chtějí..... Zajímavý je, že když přiložím ruku zvenku ke sklu nad senzorem, stěrače stírnou. Rozdělal jsem zrcátko a senzor a asi bude něco vadného ve svorkovnici (dle jednoho tématu na stejné téma v sekci OII je častý problém roztažených pinů) nebo studeňák v plošňáku v čínském senzoru. Vždy, když se dotknu senzoru nebo vodičů, začne to stírat, někdy i o 106.... Ach jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Koukám, že jsem to sem nepsal, že je to v mém tématu. Opravil jsem nejprve konektor a dal nové vedení od senzoru do prostoru za stropním světlem. Zdálo se, že to bylo ono. Jenže se to objevilo zas světelný senzor spíná i za světla. Moc se mi nelíbilo, že čínský senzor má v krabičce poměrně vůli a díky tomu si BCM mohla myslet, že stěrače trvale běží, jak sebou senzor mydlil.

Tak jsem objednal originál senzor z carequipment.com. No a světě div se, při výměně jsem zjistit, že já blbec neměl úplně zacvaklý konektor! Přitom se mi zdálo, že tam drží správně. Jenže jsem nezacvakl až dolů, aby zacvakla pojistka.

No každopádně, když už jsem ho koupil, už jsem ho tam dal. Tak uvidím, jestli nový senzor pomůže a jestli tam není nějaká další vada.

Porovnání senzoru čínského vlevo a originál vpravo.

037581599575660388edef46279ab6f1.jpg

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Všiml jsem si, že u mého Rapida (MR2017) se jas přístrojové desky mění podle světelných podmínek venku. Z toho dovozuju, že nějaký světelný sensor už v autě mám, přestože nemám automatiku na světla (přepínač světel nemá polohu Auto). Předpokládám, že ten sensor bude umístěný pod deklíkem na palubní desce pod čelním oknem (ostatně by to nemělo logiku dávat ho jinam).

Znamená to, že by mohlo stačit vyměnit spínač světel za verzi s Auto a nakódovat SMB a mělo by to jet?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4idlo je v budících, stačí na ně zasvítit a jde tam vidět "kolečko". Na automatické světla jsou dva senzory, buď Easy Light -  to co má Fábia ve Stylu, to má senzor spolu s klimatizací v palubce. Potom je Light a Tunel Light asist a ten používá senzor za zpětným zrcátkem spolu s dešťovým senzorem. Pokud máš auto a Automatickou klimatizací, je nejjednodušší cesta asi vyměnit ovladač a dát čidlo k zrcátku spolu s dešťovým. Pokud máš manuální klimatizaci, tak: http://wirer.sk/easy_light/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za informaci, nenapadlo mne, že budíky mají vlastní čidlo. Bohužel, klima je jen manuální, takže o automatických světlech si zatím musím nechat jen zdát. Až bude auto mimo záruku, tak provedu instalaci světelného čidla a spínače, na kterou Wirer má na svých stránkách návod :). EasyLight bude naprosto postačovat.

Editováno: , autor: CzechDave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...