Petrkiller Vloženo 18. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2014 Ahoj možná budu vypadat jako blb ale prostě je to má první nafta a nějak si nejsem jist zda s ní jezdím dobře takže byhc rád věděl vaše zkušenosti jak s ní jezdit. Za studena řadím podle doporučení takže při 2100 ot. přeřazuju výš .. spadne to na nějakých 1300 ot. a od 1500 zabírá turbo.. Když je zahřátej tak to točím do 2500 někdy i do 3000.. Turbo dochlazuju vždy aspoň 30s někdy i déle.. Hlavně mě zajímá kdy ten motor dusím.. Můžu při jízdě po městě kdy nepotřebuju výkon a jedu na tempomat točit třeba těch 1300 ot.? tak mě to radí ten ukazatel ale mě se zdá že motor podtáčím. A kolik je u toho motoru teplota oleje abych si mohl říci že je prohřátý a můžu ho točit? Začínám ho vytáčet nad 2200ot. když má kolem 75-80°C olej ale na ty 3000 jen občas když má nad 90°C olej. Je to tak správně? A mohu jet na dálnici ikdyž ten motor je studenej a točí třeba 2300 ot. což je 130km/h? Je to opravdu tak skvěle spřevodováno že motor nemusí být prohřátej a můžu s ním tolik jet? A plný plyn až když je prohřátý co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 19. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2014 Ja mám benzín, a DSG mi tiež drží otáčky čo najnižšie, často práve na 1300. Ak to benzínu nevadí, tak naftový motor to musí mať úplne na háku. Skôr by som sa bál o dvojhmotný zotrvačník. Ak sú ti tie nízke otáčky nepríjemné, tak tam nechaj nižší prevod. Budeš mať namiesto 1300 nejakých 1700... :-)Čo sa týka jazdy na diaľnici so studeným motorom, myslím si že to je v poriadku, 2300 otáčok je akurát na normálne zohriatie motora (pod 2000 rpm to trvá moc dlho). Ak budeš zrýchľovať pomaly, motoru to nijak neuškodí, zvládne to s prstom v nose. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 20. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 Ok utěšil jsi mě že asi jezdím vpořádku děkuji aspoň někdo se ozval. Nikdy jsem neměl diesla a v práci jsou jen staré TDI 1.9 které nikdo neřeší jestli jsou studené nebo teplé.. já si hlídám teplotu oleje a točím ho k 2500 ot. až při 90 °C to bych už řekl že je snad motor prohřátý.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony350z Vloženo 28. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2014 Ja som si vsimol ze ked stlacim plyn do urcitej urovne.... tak na 1300 otackach mam vyssiu spotrebu ako napriklad pri 1500 vseobecne sa snazim aby pri preradovani nepadli otacky pod 1500, jednak auto netaha a dalsia vec dost to duni a je to proste take neprirodzene.... a samozrejme raz za cas " prefuknem turbo " a zajazdim si na vyssie otacky a ako spomenul e1 nizke otacky neprospievaju zotrvacniku... a asi vlastne nicomu.. ani DPFku a asi ani EGRku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lordiik Vloženo 30. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2014 Da sa to aj na cez tempomat odsledovať, že auto žerie napr. pri 60 km/h na 5RS viac ako na pri 4RS. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 9. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 Ahoj nevím kde muj dotaz dat. jezdím sem tam v Octavií 2. Generace 1.9 tdi 74 kw a proti své fabii 1.6 tdi 77kw je to trochu jiné. U sve fabie když pouštím spojku tak otáčky na volnoběh klesají a až po chvíli stupňů na 950 ot. A auto se v pohodě rozjíždí. Ale u ťě oktávy ot. Zůstávají na 800 ot a auto se plynule bez dušení rozjíždí. Není někde v me fabce chyba? :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 9. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 Je to obsahem. 1.9 má sílu už odspodu kdy ještě turbo nezabírá. Já jsem na 1.6, přecházel z Feldy 1.9 atmo, a přestože měla výkon jen 47kW, tak na rozjezd byla podle mého vjemu živější. Ze začátku jsem byl dosti zklamaný a neuměl jsem se ostře rozjet. Ale zvykl jsem si jezdit jak s benziňákem. Když se chci rychle rozjet, tak jedině vytočit. Normální rozjezd je jak jsem byl zvyklý, z volnoběhu. Zkrátka výkon u 1.6 je nahnaný turbem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 9. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 Já vzdy musím motor vytočit aspoň na 1200 ot. Jinak nejsem schopen se normálne rozjet.. když se rozjíždí z volnoběhu tak to je horší jak šnek :/ ta 1.9 vyletí. Ale je fakt že v te octavce je slabší o dost. Plyn mam na podlaze a jede jako bych mel pul plynu u 1.6 .. Každopádně Děkuji za vysvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 9. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 (editace) Jo, taky se nerozjíždím že bych nechal volnoběh. Ale tak nějak spojku s plynem současně. Ale když se chci přiřadit z vedlejší na hlavní, tak vyloženě napřed vytočit otáčky a teprve pouštět spojku. Na to jsem u 1.9 nebyl zvyklý. Ale ještě mě u tebe zajímá jedna věc. Dost často píšeš, že jak jezdíš s raději vyššíma otáčkama a že nedůvěřuješ napovídání maxidotu. Já ne že bych řadil vyloženě podle nápovědy, řadím si podle svého, ale většinou se na tom shodneme. Točím víc jen při předjíždění a podobně. Na jaký kvalt jezdíš v obci když chceš jet 50. Já jezdím na 4, ale to je tak 1300-1400 ot. Ty abys měl otáčky vyšší a nepřekračoval, Tak jezdíš na dvojku? Ještě k té oktávce. Je těžší, tak 74kW, jak píšeš není nic moc, zatímco na tvou lehčí Fábku 77kW, je docela dost. Editováno: 9. Prosinec 2014, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 9. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 (editace) Já jezdím po městě 60 abych mohl mít zařazenou 4. Zatím mě nikdo naštěstí nechytil .. ale občas jezdím na 3 abych mohl jet 50-55 to točím 2000 ot. Já když jedu 50 na 4. tak to auto sice jede ale je slyšet že to celkem duní a když je trochu kopec tak konec.. auto jede ale spotřeba stoupne a je to dunění a dunění Takže já jezdím max z kopce pod 1500 ot. ale jinak se to snažím držet kolem 1600 ot. někdy i 2000ot. vklidu nechám. Dnes jsem jel průměrně za 4,7L .. to si myslím není zlé. Jen ten motor se nestihne ani prohřát na 90°C (teplota oleje) po 20km v dnešní teplotě tesně kolem 0.. Ty větší otáčky myslím proti jiným kteří to drtí kolem volnoběhu a snaží se řadit podle toho pomocníka řazení který mě radí abych do kopce který jedu na 1600ot. zařadil vyšší rychlostní stupeň a otáčky mě spadnou k 1200ot. .. jsem to dnes zkoušel i s tou 1.9 a ani ta to nerozdýchala.. Je to podle mě špatně nastaveno. Asi to je proto aby si lidi pak šli měnit v 50 000km dvouhmotový setrvačník .. A když je prohřátá tak to při zrychlování klidně vytočím do 3000-3500ot.. Ale zkoušel jsem takto předjíždět a rychleji jsem předjel když jsem přeřadil při 2500ot. a dal zase plný kotel.. to hlavně testuju při cestě do zlína kde musím předjet třeba i 5 aut naráz v protisměru a zas tolik míst k předjetí tam není .. :/ Editováno: 9. Prosinec 2014, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Losky83 Vloženo 5. Únor 2015 Sdílet Vloženo 5. Únor 2015 Zajímavá debata [emoji2] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.