Petrrr Vloženo 7. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2018 Zdar hosi. Mam Rapida 2013 92tis a dnes jsem to zjistil tez. Tuto lahudku a diky Pawoukovi nasel toto vlakno. Jak jste dopadli vy co jste s tim bojovali? Uz to mate ok? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 7. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2018 (editace) Že by ten odlučovač začal kromě stárnutí těsnícího tmelu i plastu týct třeba i díky tomu, že v motoru pod písty není správný podtlak, protože nefunguje ten oblíbený lámající se zpětný ventil odvětrání klikovky i zpod víka? Bez toho ventilu odlučovač oleje nikdy nebude fungovat správně ... Otázka je, kde má 1.2 schovaný regulační PCV ventil ... Odpověď je "nikde", místo regulačního PCV ventilu je tam podle značení VAGu další zpětný ventil před turbem, 03F103175A ... Editováno: 8. Srpen 2018, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Tenhle ventil je z čela víka ventilového rozvodu jakoby v ose vačky. Je to taková černá věc pod kanálem sání od turba ke škrtící klapce těsně vedle toho lamajícího se ventilu odvzdušnění, který je na rozdíl od tohoto jen jednosměrný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 (editace) Koukám na to, je součástí systému odvětrání benzínových par. Takže z hlavy bere blow-by který míchá s benzínovýma párama přivedených slabým vedením aby si toto na výstupu z ventilu nasálo turbo před kolem. Zajímalo by mě tedy, jaký je udržován podtlak v klikovce a spol, když tam jsou jen zpětné ale žádný regulační ventil za odlučovačem ... Princip všude stejný, jak na HTP, tak na 1,8/2,0 TSI a dalších Při závadě ventilu regulace tlaku (např. protržené membráně) odpovídá vnitřní tlak ve skříni klikového hřídele podtlaku v sacím potrubí. Přes odvětrávání skříně klikového hřídele je tak nasáváno příliš mnoho oleje ze skříně klikového hřídele, což může vést k poškození motoru. Editováno: 8. Srpen 2018, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.a.r.d.a Vloženo 15. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2024 (editace) Ahoj, asi mě taky čeká výměna odlučovače oleje u CBZA. Musí se před odmontováním toho odlučovače vypustit olej v motoru? Nebo to je jen nějakej přepad za chodu a normálně tam olej není? A ten PCV ventil už někdo měnil? Teď koukám, že někde píšou, že by se měl odlučovač měnit po 60 000km. Auto má najeto 200k a ještě na to nikdo nikdy nesáhnul a to ani ve značkovém servisu se nikdo nikdy nezmínil, dokud tam auto chodilo. Díky Editováno: 15. Prosinec 2024, autor: J.a.r.d.a Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
muf2muf Vloženo před 5 hodinami Sdílet Vloženo před 5 hodinami Ahoj. Opět vzkřísím toto vlákno a zeptám se těch, kteří montovali separátor na 1.2 TSI - kudy jste tam strkali ruce? Koukal jsem na to na zdviži a nad nápravnicí kolem výfuku by to asi šlo, ale potřeboval bych ruce o půl metru delší 🙂 Nebo to zkoušel někdo zezhora? Přemýšlím, že bych si z obou stran u předních kol postavil kozy, na ně starý dveře a prostě bych si lehl nad motor, to by asi bylo schůdnější. Hledal jsem i na YouTubu, ale moc úspěšný jsem nebyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo před 3 hodinami Sdílet Vloženo před 3 hodinami Zajímavý je, že v DP o instalaci odlučovače není ani čárka.... Jen poznámka a těsnícím prostředku viz elektronický katalog ND. A např. u olejové vany není ani uvedeno pořadí šroubů. Že by to bylo jedno? Nemyslím si. Jinak z praxe z mé práce (není to automotive, ale naše stroje mají převodovky a kola a jezdí v různém terénu): - je nutné dodržet důkladné odmaštění, hlavně nepoužívat žádný čistič brzd a podobné věci. Použít třeba toto nebo toto nebo toto - na otření raději použít kuchyňské papírové ubrousky, než nějaký hadr, který může být mastný, i když si myslíte, že není. - nanést co nejtenčí housenku, max. 2-3mm v průměru, víc fakt ne, čím větší housenka, tím déle to vulkanizuje po přitlačení dílů k sobě. - housenku nechat zavadnout klidně 15min, tím se vytvoří na povrchu krusta a z tmelu se vytvoří takový jakoby "O" kroužek, byť je uvnitř tmel tekutý. Ale při nasazení tmel pak už nikam mimo nevystříkne a v místě větší spáry nevznikne nezatěsněné místo. Zvlášť je to nutné u ploch, které nejsou zcela rovinné=obrobené, což plast odlučovače rozhodně určitě není. - sice se v DP u olejové vany píše olej naplnit až po 30 min, ale my plníme převodovky až po 24 hod., je to taková jistota, že tmel je zvulkanizovaný v celém průřezu. - od doby, co tohle dodržujeme, nemáme žádný problém s tekoucími převodovkami Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo před 3 hodinami Sdílet Vloženo před 3 hodinami Já v dílence normálně postup na výměnu odlučovače našel. Výměna ze spodu auta., ideálně hever. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.