Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den,

ma dotaz. Mam spatnou bateru (mozna puvodni) a uvazuji o nove. Zatim je tam nahradni 44Ah z moji S120 a uvidime. Ale ma par dotazu.

1.) Jake max.rozmery se tam vejdou. Je tam 70A altik, asi asi sezenu 90A. Auto malo jezdi a cas od casu dalku. Takze mne jde o kapacitu a ne proud.

2.) Uvazoval jsem o lepsi s deskama s vapnikem. Ale Felda ma pri jizde palubni napeti 13,8-14,3V. Pokud zapnu pri jizde mlhovky, topeni na max, sterace klesne i na 13,5V. Predpokladam ze 90A altik to trosku vyrovna, ale neni to na ty s vapenatejma deskama malo? Lze nejal jednoduse zasahnout do regulatoru a pridanim treba resistoru nastavit soustavu na vyssi napeti?

3.) Pokud doporucite i znacku a typ, budu rad. Ale asi by tim vznikl pekny flame. Ale ceny tech z HobyMarketu nejsou o tolik nizsi, abych do nich sel.

Napětí regleru se zvyšuje jen těžko, bývá napevno nastavené odporovým děličem uvnitř regulátoru (teď myslím dnešní moderní polovodičové regulátory integrované přímo do držáku uhlíků alternátoru) - jediným řešením by bylo koupit přímo verzi regulátoru nebo celého alternátoru určenou pro vozidla přímo s Ca-Ca baterií montovanou u výrobce. Jeho napětí je cca 14,8-15V - oproti 14,4-14,5V u "normálního" akumulátoru bez vápníkové technologie. Kapacitu měly Feldy v sérii 44Ah i s motorem 1,6, stejnou kapacitu používají i "jednašestkové" fábule. Pokud chceš zvyšovat, musíš se řídit rozměry, které pojme "kastlík" - tedy místo vyhrazené pro akumulátor ve vozidle. Myslím, že se Ti tam větší než 66-68Ah (podle výrobce se liší kapacity) jednoduše mechanicky nevejde - ty baterie jsou stejně vysoké i hluboké, liší se ale délkou (rozměr 1 desky článku je shodný, liší se jejich počet).

  • 3 týdny později...

Liší se i výška, záleží na výrobci, prostě poměřit jak je to velké a podle toho koupit, já jsem tam narval 63Ah.

  • 10 měsíců později...

jakou mám koupit autobaterii do feldy nafty?někdo říka ,že 66 Ah stačí bohatě ,ale mě se to nějak nezdá.A taky jakou značku?Předem díky moc za jakoukoliv radu

Varta, Banner, Exide, klidně i něco podobného, hlavně ale musí mít minimálně těch 66Ah - lepší bude 72Ah nebo i ještě větší - doslova co největší se pod kapotu vejde. Nekoukej na údaj o výkonu alternátoru, prostě kup co největší se vleze - v tuhé zimě si poděkuješ. Pokud budeš volit z několika možností se stejnou nebo podobnou kapacitou, řiď se údajem o startovacím proudu, který je jaká baterka ochotná dodat - je to údaj třeba 560A a podobně - čím vyšší při stejné kapacitě, tím je baterka kvalitnější. Zbytek jsou jen kecy a reklama.

  • 2 roky později...

Mam felicii s alternatorem 55A bude se mi dostatecne dobijet když dam baterii 63Ah? Kolik je zhruba rezerva v 55A alternatoru pro nabijeni baterie při zapnutych svetlech? Klimu nemam a je to 1.3 monotronic

Upraveno od PTPStudio

Nebál bych se toho (slabého altrenátoru). Na kapacitě baterie až tak nezáleží, dobíjí se o to, co se spotřebuje (startováním atd) a to bude stejné.

 

A ta rezerva, 2 potkávací světla 10 A, koncová, obrysová, ventilátor ..... i kdyby dalších 10 A, tak na dobíjení zbývá 35 A.

Upraveno od McMatej

Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat?

Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat?

Zaprvé ted na zimu at není problém se startem protože mam lpg a ikdyz to nastartuju na benzin a po zahrati prepnu na plyn tak když to zdechne je třeba dele startovat...A za druhé tu puvodni, je tam několik let banner tez dobra chci pouzit do záložního zdroje cerpadla kotle. Do auta hodim novou tam se vice vyuzije a pro zalozni zdroj staci ta starsi co je v aute. Takze asi tak. Jo a uz ji tam mam vesla. Ta banner co tam byla je asi 55A, ale nepise na ni kapacita ta nova varta je stejna akorát 1.5cm vyssi.

Upraveno od PTPStudio

To snad není možný - 55Ah, 63 Ah... sakra lidi, jak to tam dáváte? Jak jsem psal, mám pětačtyřicítku a vždy ji musím silou protlačovat za tím spojníkem, kdyby byla o půl centimetru hlubší, tak ji tam nedostanu. 

To bude tím, že ten spojník tam nemají.  :kol-31:

Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj.

To bude tím, že ten spojník tam nemají.  :kol-31:

Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj.

Spojnik mam pod nim lpg filtr a sla tam celkem dobře.Bezudrzbovka a toci se startérem radne

To bude tím, že ten spojník tam nemají.  :kol-31:

Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj.

ten má každá filcka, ne? nebo nemá?

Měl jsem dvě filcky (MR1996 a MR2001) ani jedna ho neměla. Vzpěra byla jako doplněk.

U fáčka to byl jen doplněk. Je ale možná, že v základu byla jen u verze s airbagy (zesílená karoserie). Já jí tam mám z výroby (rok 97) a jediný nadstandard jsou dva pytliky.

Hm, zajímavé. Já měl taky 1.3 z roku 97 (ovšem bez airbagů) a vzpěra tam nebyla. A ani u různých dalších ročníků, co jsem měl možnost vidět, také nebyla. Ovšem všechny byly bez airbagů.

Zrovna v neděli jsem viděl bratra jak 62 A baterii vytahoval z feldy a vzpěru tam má. Šlo mu to trošku blbě,ale vytáhl ji. Felda 1.3 laurin a klement. 2 x airbag. Vzpěra tam údajně byla od nova.

Upraveno od Mirek 835

1.3 vzpěru nikdy neměla, ta snad byla z fabriky jen u motoru 1.6.

Ale měla, mám 97, 1.3 mpi combi, 2xpytel, abs, klima - ta je ale dodělávaná,

známej měl vyřazenou ojetinu od P&Ch ta měla výztuhu i bez pytlů, vzadu klec no prostě speciál

Upraveno od ben06

To tedy vypadá, že její přítomnost, či nepřítomnost, má souvislost s airbagy? Ale to už jsme tady dost off topic.

no jsme, ale původní dotaz byl vyřešen, takže můžem :-). Je fakt, kvůli autům s airbagy se začali dělat tzv. zesílené karoserie a tohle je asi jedna ze součástí.

Vytažení aku přes výztuhu není lehké, ale nedělá se to zase každý den

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.