Jump to content

Hadice odvětrávání?


Radek Škarvada
 Share

Recommended Posts

Zdravím,mám Octavku 1.8 20v 92kw rv 97, občas při studeném startu běžel motor nepravidelně a škubal,diagnostika mi vyhodila chybu nastaveni skrtici klapky a chybu netesnost saciho potrubí,nebo přerušené vedení. Nicméně hledal jsem v motoru kolem škrtící klapky a narazil na 2 děravé hadice,zajímalo by mě k čemu přesně slouží a co je to za hadice konkrétně,a nejlépe i kde se dají sehnat? a je možné že to škubání spůsobují právě tyto porušené hadice? Přikládám foto s označenými hadicemi. Díky za rady.

post-76711-0-74360300-1411064904_thumb.p

post-76711-0-12693200-1411064917_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Václav Nechuta
      Výměna ventilu odvětrávání klikové skříně
       
      Další inspirace:
      Co je PCV ventil, funkce systému http://nlracing.cz/blog/2017/04/16/odvetrani-klikove-skrine-pcv-system/>
      Postup diagnostiky a výměny na Octavii TSI https://forum.skodahome.cz/topic/146254-vymena-vadneho-pcv-ventilu-pre-tsi-1820-priznaky-a-postup/
       
      Fabia II, 1.4 63kW, BXW, srpen 2009, 189 tkm
       
      Projevy
      Po ohřátí se na volnoběh motor v pravidelných intervalech otřásá, slyšitelně kolísají otáčky, přestože to není v podstatě vidět na otáčkoměru. V tom samém rytmu slyšet proud něčeho, vzduchu nebo kapaliny. První mě napadl děravý výfuk, ale nevidím na něm nic. Zvuk jde někde v oblasti odlučovače oleje a je hlasitější než klapot hydroštelů.  Ve stejném rytmu se mění síla i proudu vody vracejícího se do nádobky. Za jízdy je cítit, jak auto v pravidelných intervalech, cca 2 sekundy táhne / sníží tah motoru při stále stejném plynu. Při tůrování se hladina vody v nádobce nemění. Spotřeba se zvedla asi 1 litr na sto. Diagnostika nehlásí žádnou chybu.
       
      Zvukový projev motoru:7. 6. 18.25 auto.aac
       
      Diagnostika
      Jednoduchá pomůcka na ověření příčiny je vytáhnout měrku oleje nebo sundat víčko pro dolévání oleje, průtok přisávaného vzduchu přes klikovou skříň a děravý PCV ventil se ustálí a motor se zklidní. Dalším vodítkem je časté automatické hledání dorazů škrtící klapky, jak se řídící jednotka marně snaží korigovat nadměrný přísun vzduchu do motoru. Projevuje se hlasitým pískáním (bylo slyšet až v kabině) servomotorku ve škrtící klapce po otočení klíčku před startem nebo po zastavení motoru.
       
       
      Příčina
      Motor si přisává falešný vzduch z klikové hřídele a prostoru kolem vaček přes zpuchřelou, proraženou membránu ventilu odvětrávání klikové skříně v odlučovači oleji. Já měl membránku po 189 t km totálně zpuchřelou. Čerstvý vzduch je neustále přiváděn hadičkou, která vede do víka vačky z filtr boxu. Jelikož průtok vzduchu se mění snahou škrtící klapky vyrovnat zvýšený přívod vzduchu, funkcí zbytků PCV ventilu a malým průřezem otvoru pro sání vzduchu do klikovky, motor takto nepravidelně reaguje.
       

       

       

       
      Náhradní díl  a postup
      Samotný ventil jsem nenašel, dodává se komplet s odlučovačem oleje - labyrintem. Pokud někdo ví o prodeji samotné membránky, sem s tím.
      Používat bazarový díl nemá moc smysl, membránka degraduje stářím, karbonem, teplem, používáním. Já ji měl po 189 t km totálně zpuchřelou.
      Odlučovač je zezadu přišroubován 3 torx šrouby k bloku motoru. Přístup bez sundání sání (sundání filtr boxu moc nepomůže) je složitější, ale jde to.
       
      Do března 2009 - Odlučovač oleje vyhřívaný elektricky. Dostupná druhovýroba, cca 700 Kč. Díl: 036 103 464 AH
      Od března 2009 - Vyhřívaný chladící kapalinou. Postup je složitější. Nevyrábí se ve druhovýrobě, originál cca 3100 Kč, ale lze to obejít použitím předchozí verze jako dárce membránky, která je stejná. Díl: 036 103 464 AK
       
      Do března 2009
      Auto na nájezdy nebo pořádně zvednout Odpojit kabel vyhřívání ventilu Ze spodu odšroubovat odlučovač Zakrýt otvor v bloku motoru Ze shora smáčknout a pootočit pojistnou matici na výstupu vzduchu z odlučovače. Odpojit hadici. (Hadice z odlučovače pak spodem vede do sání, pod škrtící klapku) Vyndat odlučovač ven Očistit blok motoru, nakonzervovat šrouby, apod Opačným postupem namontovat nový odlučovač Hotovo. Cca 1 hodina času  
      Od března 2009
      Auto na nájezdy nebo pořádně zvednout Vypustit vodu z motoru, nejlépe včetně malého okruhu, pokud je auto zahřátá, možná ještě bude otevřený termostat a voda vyteče všechna - odlučovač je v malém okruhu Připravit si zachytávání vody, trychtýř s hadicí a nádobu. Pokud se nepodařilo vypustit i malý okruh jako mě Odpojit hadice s vodou z odlučovače, potřebujete šikovné kleště, sikovky na sponky. Jde to blbě, špatný přístup, ale jde to. Chytat případnou vodu Ze spodu odšroubovat odlučovač Zakrýt otvor v bloku motoru Ze shora smáčknout a pootočit pojistnou matici na výstupu vzduchu z odlučovače. (Hadice pak spodem vede do sání, pod škrtící klapku) Vyndat odlučovač ven Opačným postupem namontovat nový NEBO Šroubováčky sundat víčko ventilu, vyndat membránku Odrbat, vyčistit, vyškrábat, odmočit, vyprat odlučovač od karbonu v acetonu (nebo čističem na grily), je ho tam dost. Poté vypláchnout lihem nebo čističem brzd. Po vyndání membránky je uvnitř jen plast, nemusíte se bát. Zkontrolovat zda pod plechovou klapkou v odlučovači je otvor průchozí až dovnitř, nejlépe drátem, případně vyškrábat ohebným ocelovým drátem          
      Narovnat plechovou klapku zpět, aby byla v klidu dobře  zavřená Opatrně vyndat novou membránku (aby se neprosekla!) z dárce orgánu, odjistit víčko malým šroubováčkem nebo lépe něčím plastovým, v mém případě nový odlučovač s elektrickým vytápěním od FEBI Bilstein, 036 103 464 AH za 700 Kč.           Složit, až na membránku a 2 těsnění jsem použil všechny staré, očištěné díly Očistit blok motoru, nakonzervovat šrouby, apod Zapojit hadice na vodu, až na doraz Opačným postupem namontovat nový odlučovač Dolít vodu, vyzkoušet Dolít vodu po projetí, vzít sebou zásobu, pravděpodobně vám ubyde, jakmile se jízdou nebo jiným postupem odvzdušní i malý okruh Hotovo. Cca 2,5 hodiny času  
      Uff
       
       
    • By Hory84
      Ahoj, mám možná blbej dotaz, ale nikde se mi to nepodařilo dohledat. Nevíte prosím někdo, která z hadic 1 nebo 2 jde do topení/z topení a jakým směrem cirkuluje chladící kapalina v malém okruhu? Jedná se o motor 1,9 TDI 81kW ASV. Zajímá mě to z důvodu montáže elektrického předehřevu na 220V. Děkuju za odpovědi. Tomáš


    • By 21let
      Zdravím Vás,

      mám k Vám prosbičku. Mám 4 měsíce Octavii II 2.0 TDi. Prodejce před prodejem mně, udělal repas turba, vozidlo dovezeno ze zahraničí. Problém nastal po pár stovkách kilometrů, které jsem najezdil. Auto najednou napsalo porucha motoru. Při diagnostice napsal technikovi VAG, že nesedí tlaky turba. Když zkusil plyn více sešlápnout, hadice (vlevo do chladiče) se vcucla, potom auto nechtělo ani naskočit. Naskočilo po smazání chyby + otevření vršku nalití oleje - hadice se tak vrátila zpět. Turbo je rozdělané a zničené (v hadicích byly kousky hliníku - asi pozůstatek starého turba a někdo to nevyčistil). Auto občas při akceleraci vypustilo černý dým a pak už nic. Uvažuji o novém (nerepasovaném turbu), jen současný technik si myslí, že turbo bude "skoro v pořádku" a ten problém, který vzniká nebude turbem, ale něčím jiným. Mohu prosím někoho z vás poprosit, zda-li jste se s tímto problémem nesetkali a netušíte v čem by mohl být zakopaný pes? Já autům nerozumím, ale rád bych to co nejdříve vyřešil, případně zjistil co vše mne čeká, když tam někdo nechal kousky turba, zda-li se tím mohl "ucpat" chladič turba nebo jiná věc, netuším proč se to tedy tak chová. Auto jezdilo celou dobu, občas při rozjedu trošku trhlo, ale mohlo to být tím turbem.

      Omlouvám se za toto téma, ale třeba mne nakopnete .... správným směrem.
       
      Moc díky ... Tomáš
×
×
  • Create New...