Přejít na obsah

EGR ventil


maxop

Doporučené příspěvky

Sic spolehivější motor, ale zase problémovější převodovky :-D. Co koncern ukončil výrobu 1.9 PDček a 2.0 8V Pdček, tak nemá v nabídce žádný motor o kterém by se nedalo říct že není kasička na prachy. Na všech se něco sere v relativně krátkém časovém úseku a stojí to prachy. Kdo chce jezdit a ne servisovat, tak si dnes jetou škodovku nekoupí. Ta auta jsou konstruována na 100K km spolehlivé jízdy a dalších 150K za velkých investic.

 

Pokud diesel tak něco kde je motor od PSA 2L HDI třeba ford mondeo (ne všechny verze a ročníky), peugeot 508, to jsou víc než spolehlivé vozy (406 s 2L HDI najezdila bez jediného šáhnutí na motorovou část 600K km levou zadní)

 

Pokud benzín tak bych šel asi do mazdy 6 s 2L motorem (luxusní jednoduchá atmosféra, která se při 130 km/h jezdí mezi 6 a 7l na 100km a motor docela i jede když se točí), nechá se tu koupit bez mála za peníze octavie ve stejné výbavě, přičemž ale máš komfortní třídu superba.

 

Jak už psal kolega, dnes bych si už 1.6 TDi nekoupil a asi vůbec bych nehledal v řadách VW group, spolehlivost vzala za své. Projezdil jsem hodně aut a s hodně auty jezdím, ale škodovka je na provoz rozhodně nejdražší a nejčastěji na mě bliká kontrolka poruchy. To že se s ní dá jezdit o 0.5 L levněji na 100km to nespasí. Nehledě na to že s dieselgate SW je životnost VDO vstřikovačů kolem 60K km s původním SW tak 120 km. Při jejich ceně je to absurdní.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice úplně mimo téma, ale zas tak černě bych to neviděl. Je nutné si uvědomit, že většina z nás má právě OII 1,6 tdi po operativním leasingu, takže to auto "nemělo majitele" a podle toho to v některých případech vypadá. Třeba Svět motorů hodnotí spolehlivost motoru 1,6 docela kladně, pouze zmiňuje problémy s EGR a vstřikovači, které začínají odcházet někdy kolem 200t km. Jako nevýhoda je tam ovšem zmíněna vysoká cena náhradních dílů, což je pravda.

Výše byl zmíněn jako spolehlivý třeba P508. Vzhledem k tomu, že bratr ho má jako služební (mají celkem 3), o spolehlivé auto se taky nejedná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P508 v 2L verzi se rozohodně o spolehlivé auto jedná, problém je že většinou jezdí s 1.6 HDi která má malou olejovou náplň a ten motor je kvůli tomu poruchový, pokud se nemění olej do 10K km, tak je pořád lepší než 1.6 TDI od VW, nicméně to nikdo nedělá a tak je ten motor prostě k ničemu, kdyby mu dali 4.5l náplň bylo by to jiná kává žel bohu...

 

Samozřejmě tvrdit i motoru do kterého musíš každých 150K km narvat 18 tisíc za EGR a 80 tisíc za vstřikovače je taky trošku zcestné, nehledě na tom že tyto věci se řeší proto že jsou velmi drahé, ale úplně běžně odchází ventily na čerpadle který taky není levný, snímač vačkové hřídele a čídla na diferenční tlaky, vodní pumpa jak na běžícím páse... To jsou závady co ti auto dokáží často odstavit a jejich opravy se pohybují taky v tisícech. Jediné co bych u 1.6 TDi nazval spolehlivé je blok motoru, s klikou a písty, ty totiž opravdu prý neodcházejí. 1.6 TDi má do spolehlivosti hodně daleko a ještě dál má do levného provozu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 14. 2. 2018 na 9:56, Návštěvník napsal:

Ja som mal 8810 a kym nebolo na odchode EGR vsetko bolo ok.

Podla mna novym softom nic nepokazis a bude fungovat aj stare EGR, akurat pozor na verziu, treba zistit, ktora je prva dieselgate...

9972 alebo 9973 by mali byt asi posledne dobre.

 

Nějaký znatelný rozdil mezi 8810 a 9972/3?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No 9972 má v mém autě rozhodně nejnižší výkon, ale není to nějak zásadně znát(Průběh výkonu je velmi lineární nejstabilnější a ze všech verzí má nejmenší turbo efekt) Největší výkon měl motor rozhodně se 9978 motor měl větší prodlevu na reakci ale když zabral byl ten výkon opravdu o dost výrazně vyšší než kdykoli před tím, ale s tím SW mi to žralo i přes litr oleje na 15K km s 9972 nedolevám. Počítám že to mizí přes turbo... nevím si to jinak vysvětlit.

 

Ve prospěch 9972 rozhodně mluví asi nejnižší spotřeba co jsem v autě pozoroval (mám rok 2009 byl tam i opravud velmi starý SW). Zároveň má i motor nejtižší projev, když nepočítáš zvuky po startu ty jsou rozhodně nejhorší. Když nastartuji teplý/studený motor je to fuk. Tak dokud nepřekročím na druhý stupeň 2.5K otáček tak má motor zvuk jak traktor, pak motor párkrát kuckne a absolutně utichne (asi se přepne do podvádějícího režimu) Tohle mi žádný SW jiný nedělal....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původní/starý soft bych nedával, hodně kolegů co byli nuceni vyměnit EGR a s tím v autorizáku podstoupili 23R6, šlo zpátky dolů na onu 9972 a jsou spokojeni.

Já nemám s 9972 naprosto žádný problém, auto si krásně vrčí jako kdyby to byla 1.9, spotřeba okolo 5,5 - 5,8L město, když vjedu na dálnici tak jezdím volně pod 5L.

Studené CRko jsem ještě neslyšel po startu "hezky" chrochtat ale to taky záleží na stavu ostatních komponent EGR, vstřiky a žhavičky ....

 

 

 

Editováno: , autor: Grooverider
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem po výměně EGR (originální díl) v neautorizovaném servisu na SW 8810, vyloženě nemám s autem žádné problémy, kromě znatelného turbo efektu, ale tam bude pravděpodobně na vině životnost samotného turba jako takového, auto má 260 tkm.

 

O víkendu jsem měnil vstřik na 4 válci, auto táhne úplně jinak, skoro až mám nutkání vyměnit i zbylé tři, ale zatím je to asi zbytečné, v mém případě patří studené starty mezi nejslabší stránky auta, i přestože se zvuk relativně rychle uklidní, ale když je například -15°C, tak se to opravdu nedá poslouchat.

 

Co se týče SW, začátkem února bych to rád přehrál na 9972, tak uvidíme, jak se auto bude chovat. Žhaviče jsou na autě taky původní, autorizák chce za výměnu zhruba 3 - 3.5k, sice to sem nepatří, ale měnil někdo? Nemyslím si, že to je něco, co by člověk doma nezvládl sám, jen bych rád věděl, jestli to za to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte mam rapida  rv.2013 1.6tdi cayc a sviti na mě kontrolka žhavení egr ventil jsem vyndal vyčistil a vrátil z5 vše jsem zkontroloval ale chyba mi tam zůstala viz foto

Takže stojím před rozhodnutím dát auto do škodofky a nechat vyměnit egr a  novy soft řj nebo stači když si doma vyměním egr sám?

Nebude to potom dělat problém kvůli jinému sw egr? 

 

Díky za rady

Nový rastrový obrázek.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

svépomocí vychází výměna egru na 7K v garáži mezi 9 a 12 tisíci ve škodovce na 19 tisíc, to jsou docela zásadní cenové rozdíly... Ale nevidím důvod platit výměnu EGR ventilu ve škodvoce když ti na něj dala škodovka s DG SW záruku...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...