Přejít na obsah

Motor 1.0 MPI (44 a 55 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem dnes pro ženu objednal Fabii III s motorem 1,0 55kW. Bude dojíždet z vesnice do města cca 12 km a proto jsem vybíral klasickou atmosféru. Zvažovali jsme opel Corsa 1,2 51kW a Fabii. Předtím jsem prostudoval všechny recenze a to i na tomto skvělém webu. Zvítězila Fabie nad Oplem zejména kvůli desingu a proto, že všude servis a dostupné náhradní díly. Dal jsem přednost MPI před TSI, protože čím víc je věcí na motoru, tím více se jich časem pokazí. V tomto ohledu jsem konzervativní a osobně mám Octavii 1,6 na LPG, kterou si nechám hodně dlouho právě kvůli jednoduchému motoru. V mojem věku již závodit nepotřebuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám F3 HB 1.0 55 kw a můžu říct, že ji moje žena miluje. Ještě se jí nestalo, aby motor při rozjezdu chcípnul,(když dá málo plynu, samo si to zvýší otáčky, dá se s tím rozjet i na trojku) a pokud je aktivní asistent rozjezdu do kopce, je to ideální. Mám najeto cca 13 000 km se spotřebou 5,3 l . Ve městě je to živé, na dálnici je horší, ale dá se s tím v poho 130-140 jet. Holt to není závoďák, při předjíždění to chce myslet trochu dopředu. Mám i F1 1.2 12V 47kw, ale F3 je daleko lepší, lépe sedí i jede...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Miroosek napsal:

Tak jsem dnes pro ženu objednal Fabii III s motorem 1,0 55kW. ...

mimochodem, jak dlouho se na Fábii teď čeká? Teď v 2017 plánuji také obměnu, tak abych věděl jak moc dlouho dopředu musím objednat ... FI jsem bral skladovku, takže nemám moc představu jak to teď chodí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude červená barva a jinak podle jiného prodejce je doba objednání fabie s TSI motorem 3 měsíce. Jinak od motoru MPI  očekávám stejnou službu jako u stávajícího Opla Corsy 1,0 43kW, který má také 3 válce a krouťák má 85. V tomto ohledu by měl být motor fabie 1,0 55kW lepší o těch 10 Nm. Máme vnoučata, tak jsme chtěli 5-místné vozidlo, protože první volba byla Citigo, ale to je jen pro 4 osoby. Díval jsem se do statistik a tato motorizace se kupuje jedna z 20 (zbytek preferují TSI) tak snad motor bude oproti TSI více spolehlivý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem,

nakolko ma zrejme caka obmena vozoveho parku ako jeden z moznych kandidatov pripada do uvahy Skoda Fabia III 1,0 44 kW. Ako byvaleho Skodovkara ma zaujima, ci dynamika tejto motorizacie bude na porovnatelnej urovni ako pri FI 1,2 40 kW s ktorou som v minulosti jazdil. Bohuzial ziaden predajca nemal v ponuke litrove trojvalce, mal som moznost skusobnu jazdu absolvovat s 1,2 TSI 66 kW. Motorizacia je to zaujimava, ale kedze auto bude sluzit len ako priblizovadlo do prace vzdialenej 20 km a planujem si ho ponechat max 5 rokov 1700 euro priplatok za TSI sa mi zda privelky. Ak mozem poprosit majitelov motorizacie 1,0 o informativne hodnoty aktualnej spotreby pri 50/90/130 km/h. Ako je to Start/Stop systemom, je ho mozne deaktivovat, ale je zapnuty natrvalo? Aky olej je pouzity pri premenlivom servisnom intervale, resp. po kolkych km by sa mal menit?

Pri priamom porovnani FI 1,2 HTP 40 kW a FIII 1,0 44 kW je v niecom starsia Fabia lepsia, alebo novy model je lepsi vo vsetkych ohladoch?

Dakujem za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od zadu - máme doma obě a F1 je kvalitněji postavená i materiály lepší. Jinak už vše přebýrá F3 jak hlučností motoru, bezpečností, výbavou, desingem vnějšku i kabiny.

Z těch dvou motorů nad 80km/h pojede lépe HTP, tomu litru ten krouťák chybí.

Start/stop by mohl jít trvale vypnout doděláním relé, jak je v sekci O3.

olej je tam 5W-30 VW50400 Castrol, dal jsem stejný, ale už po 15tkm ( při dopočtu na eura mě výměna vyšla na 41e) je ho tam 2,9litru.

spotřebu ti nezjistím, mám 55kW s kratší převodovkou, ale při 110 to mám za 5,1l.

Těch 1700e bych nepřiplácel, stačit to bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jan R.

 

Aj napriek LL planujem olej menit kazdych 10.000 km, motoru to len prospeje.

Z vyroby tam bude asi olej znacky Castrol, aspon v starej FI to tak byvalo.

Priamo vo vozidle nie je ziadne tlacidlo na deaktivaciu Start/Stop?

Co sa tyka konstrukcie motora, nikde som sa nedocital, ci je vybaveny variabilnym casovanim.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, Castrol Edge Titanium

Tlačítko ano, ale po každém nastartování zase u světel zapnou.

Proměnné ventily bych tam nehledal, to má Dacia 1.0Sce. Příští týden bude ve Světě Motorů v rubrice Bazar test Citiga, tam konstrukci motoru podribně popíší a na slovensku snad taky vychází.

Jan si se ptal na tu kvalitu, všemi 3gen.doma jezdím, nejvíce mi sedí ten sedan s 1.4/50kW. Vypadá nejlépe, na auto za 14let kromě čidla oleje a jednou destiček se nesáhlo. Na 2. za 5a půl let také nic, kvalita trojky uvidím časem.

 

IMG_1769.JPG

IMG_1770.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice otravne, ale aj na sucasnom aute som si zvykol po kazdom nastartovani Start/Stop vypnut. Nechapem, preco tam za kazdu cenu tlacia taketo nezmysly. Start/Stop system sa aktivuje az pri uplnom zastaveni, alebo uz pri velmi nizkej rychlosti?

Co presne znamena uvadzana rekupracia, tyka sa to len dobijana akumulatora?

Som zmiereny s tym, ze zivotnost dnesnych aut je tak 5 rokov a 150.000 km, potom uz len stupaju vydavky na opravu.

Tento motor je konstrukcne spolocny s 1,0 TSI alebo su to uplne rozdielne motorizacie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S/S se vypne při zastavení a v neutrálu bez sešláplé spojky. Startuje se šlápnutím na spojku. Někdy se nevypne, někdy chcipne i studený. Někdy i sám nastaruje.

Rekuperace je slovní nesmysl. Je to tak že cca 20% kapacity baterky je rezerva pro využití při akceleraci - odpojí se altík a tím se zýská výkon. Nicméně celá elektroinstalace je velmi robustní a výkonná a dobře a rychle nabíjí(proto i minimálně EFB baterka)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, Pawouk napsal:

Jaké kódy tohoto motoru jsou u škodovek? V samostudijním programu VW číslo 508 je pro motory 1.0 MPI CHYA a CHYB přestavovač uveden.

Podíval jsem se do dílenské příručky, kódy jsou stejné a nastavovač vačkového hřídele sacích ventilů tam je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V sekcii Citigo som našiel odkaz prezentujúci konštrukciu motorov 1,0 MPi 44/55 kW. Je tam uvádzané variabilné časovanie sacích ventilov. 

Pri servisných prehliadkach je problém pri použití vlastného motorového oleja z hľadiska záruky? Predĺžená záruka je poskytovaná v rovnakom rozsahu ako dvojročná, alebo sú tam určité výluky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V navode je uvadzany zabeh prvych 1500 km. Prvych 1000 km sa budem snazit motor nevytacat do vyssich otacok ako 3500, zaroven nepodtacat pod 2000 ot. Dialnice jazdit nebudem, skor mimo mesta a co najcastejsie menit rychlost a prevodove stupne. Kedze mame teraz dost nizke teploty, budem sa snazit na jedno startovanie odjazdit min 30 km a samozrejme pocas zabehu bude vzdy deaktivovany start/stop system. Po 1000 km postupne zvysovanie otacok. Olej vymenim po 3000 km a potom kazdych 10.000 km, pravdepodobne ponecham LL olej. 

 

Je mozne este nieco zlepsit na popisovanom style zabehu auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...