Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím. Objednal jsem si novou fabču se slabším TSi (66kw). Jsou tu nějací lidi co ji skutečně mají a mohli by říct, že to auto jede slušně? Měl jsem doteď Focuse mk2 1.6tdci 80kw a myslím že ta fabka v 66kw nepojede a moc hůř. Nebo dokonce stejně. FoFo bylo totiž hrozně těžké A Fabia má jen 1060+-kg. Převážně jezdím sám nebo s přítelkyní. Jde mi o to, že až založíme rodinu, aby mi výkon stačil i na dálniční jízdu na dovolenou s naloženým kufrem. Navíc tady čtu dost o tom, že slabší tsi má nižší spotřebu než silnější, což mě dost zajímá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preboha čo všetci máte s tým výkonom na diaľnici?! Tam som ho nikdy nepotreboval. Potrebný je skôr na okreskach, ale aj to je diskutabilné. Obehnes jeden kamión a za chvíľu je v ceste ďalší a všetci sa stretnete v najbližšom meste na semaforoch. Odvez sa s oboma motorizaciami a podľa toho si vyber. Ja som sa previezol na 66kw a nebol zásadný problém, tak som objednal. Navyše ten prínos 6.st prevodovky je tu diskutabilný a za 500e, plus u nás navyše daň, príliš nestojí ani rozdiel výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je perfektní odpověď :-) jde taky o výkon v kopcích. Bydlím na Zlinsku, na kopci. Ale věřím že s tou váhou Fabie to bude naprosto perfektní. To jsou ty pochybnosti, kdy čekám na auto a přemýšlím co js mohl udělat jinak.... A 16tisic u nás se mi prostě moc platit nechce, za málo výkonu a nutnost pořád řadit jak pako. Ale chtěl jsem to slyšet i od někoho jiného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ač mám 1.2 TSI 81kW a jsem pořád unešený jak to jede, tak nevím co ti poradit. Asi nejvíc záleží, jak máš napjatý rozpočet. Ona totiž i 66kW verze, kterou jsem měl na hodinu a půl půjčenou, jede moc pěkně (170 na rovinkách na okresce nebyl problém, předjíždění těch co jeli 110+ taky problém nebyl). V zásadě bych s tím autem neměl problém žít. Jak to tak bývá, je tu jedno ALE. :)

 

Významnými benefity toho silnějšího motoru jsou totiž paradoxně věci okolo (motory samotné se liší jen po SW stránce). Často zmiňovaná je 6° převodovka, díky které motor při 100km/h točí lehce přes 2000 otáček (zařadím 6, dám tempomat na 100 a z K.Varů do Plzně dojedu na 5,1 l/100km bez toho, že by se auto v kopci dusilo), ale mnohem důležitější jsou z mého pohledu větší brzdy vpředu u silnější verze.

 

Takhle zpětně teď svojí konfiguraci vidím jako téměř ideálně sestavenou - vyprdnul jsem se na zbytečnosti typu Bolero a Mirrorlink a dohodil raději silnější motor.

 

Ještě k Tvému příspěvku - rozdíl mezi 81kW a 66kW je pouze 14 tisíc. Navíc se ten rozdíl ještě sníží o 2 tisíce za zadní kotouče (66kW má vzadu standardně bubny, za kotouče se připlácí 2 tisíce). A rozhodně mi nepřipadá, že bych "pořád řadil jako pako". Na okreskách dám při 90 6° a o víc se nestarám. Dálnice to samé. Co by pak mohli říkat majitelé nové 911, která má 7° manuál?

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, myslel jesm to oproti 6tikvaltu. No tak já nevim. Škoda že na foru jsou převážně nadšenci do aut, kteří si samozřejmě připlatili za 81kw. Já měl (a zatim mam) za to, že 66kw mi bude stačit. Bral jsem v potaz totiž váho auta, která je hodně nízká. Navic se na dálnici téměr nedostanu. 90% jezdím mimo město po okreskách. Prostě vesan  :kol-28: . U prodejce jsem řídil 81kw a to byl prostě luxusní zátah a řekl jsem si že 66kw mi bude stačit. V době kdy jsem objednával 66 nebyla. Pujdu se s ní svézt nekdy na začátku přístího týdne, kdy konečně bude. Tady na foru to řeším a píšu vše co mě napadá, abych potom svojí volby nelitoval. Kdyby na to přišlo, tak zajedu k mému prodejci, odeberu 16ky kola, abych snížil cenu a potom se budu modlit, abych na auto měl. V konfiguraci co mám, už by mi dalších 14+- tisíc udělalo paseku. A prosím nepište tu, abych si nedával výbavu na úkor motoru. Mam nakonfigurované auto právě na 66kw, na rozumnou cenu. Snad mě tu nikdo nebude nadávat že řeším blbosti.... A doufám že se ozve vícero lidí co má 66kw. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přitom když jsi přidal 16" kola, musel jsi přidat kotouče dozadu. To znamená, že se rozdíl smrsknul na těch 12 tisíc.

 

Neříkám, že řešíš blbosti, nebo že máš nesmyslnou výbavu. ;) Já jel před objednáním kombíku jednou s krátkou FIII s 81kW a po objednání s druhou krátkou FIII s 81kW a motor mne nadchnul (do té doby jsem jezdil 4 roky s 1.2HTP ve FII, předtím 1.9TDI 66kW v OI). Pak jsem jezdil chvíli s předváděcím kombíkem FIII s 66kW a jak už jsem psal výše, jede to opravdu pěkně. Ten rozdíl mezi motory sice je znát, ale není o moc pomalejší.

 

Pokud máš napjatý rozpočet a chceš dělat parádu, tak nevidím důvod, proč nevzít metalízu a 16" kola a k tomu 66kW motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne čo som sa bol previezť na predvádzačke na FIII 66kw tak som bol očarený z toho ako to ide, mohol som to porovnať z 1.4ku 63kw vo F2 pred FL a 1,2TSi 77kw F2 po FL. Mám taký pocit že sa to skoro rovnalo tej 1,2ke aj vzhladom na váhu tá nová fabia išla na môj vkus parádne

 

Za seba by som si dal výbavu naskôr takú aká by mi vyhovovala a potom riešil či zobrať 81kw verziu alebo 66kw verziu, z vlastnej skúsenosti viem, že ak nieje napr 4 elektické okná, tempomat, cúvacie senzory tak mi to chýba ale ten výkon aspoň na tej 1,2ke sa dá zvýšiť neskôr čipom a znova budem nadšený z toho auta.

 

Odstupňovanie 5st. prevodovky je myslím že v pohode, ani dlhé ani krátke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám tiež prakticky maximálnu výbavu a 66kW k tomu. S tým radením súhlasím, čo píšeš. Rád radím, ale ak 6ka pri 130ke robí rozdiel nejakých 200 otáčok, tak mi jej zmysel vážne uniká. Príliš veľa majiteľov práve tu na fóre nenájdeš, pretože sem idú väčšinou nadšenci, alebo sa ľudia nechajú strhnúť davom a nasúkajú do auta čo sa len dá :) Sám som tak zmenil výbavu. Ja som dokonca uvažoval o tom, či nezobrať Mpi! Predtým som mal octaviu 110kW benzín a teraz som sa po jej predaji na chvíľu vrátil k fabii HTP 40 kW a ak naozaj nejde o poriadne kopce, tak ma limituje tento výkon len v hraničných situáciách a občas pri pripájaní na ďialnicu (oveľa väčší problém, ako môj výkon pod kapotou, vidím v tom, že ľudia nevedia jazdiť plynule a svojim bezohľadným správaním neumožňujú plynulú jazdu ani ostatným účastníkom premávky.. napr. choroba snáď všetkých drahých áut.. kombinácia nepoužívania smeroviek, ale zásadne telefonovanie s mobilom v ruke.. zaujímalo by ma, či tí tupci nevedia len HF vo svojich miliónových kárach používať, alebo kde je problém..). Takže 66kw a 160Nm je v porovnaní s tým aj tak luxus. Dostatočný výkon, resp. rezervu, by som riešil práve v kopcoch, ako aj sám píšeš. Prevez sa a uvidíš. Niekomu hravo stačí 66kW, iný plače, že fabia nemá pod kapotou najmenej 200 kW. Záleží na tebe, aký si typ vodiča a aké máš skúsenosti s autami. Podľa toho si aj vyberieš správnu kombináciu motora/prevodovky pre teba.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

66 kW motor je pro toto auto úplně v pohodě a nebál byh se ho. Pokud nebude časem výkon stačit tak se dá přečipovat v rozumné míře samozřejmě. Z počátku jsem dost vážně uvažoval o MPI jak z finančních důvodů tak z toho důvodu, že jezdím do práce jen 3kilometry a většinou lítám jen po okreskách. Na Pardubicku prostě dálnice a rychlostní silnice nejsou a pokud člověk není mladej moula co s autem machruje tak si v pohodě s tímto výkonem vystačí. Nakonec jsem vzal nejsilnější variantu, protože ŠA to má dobře nastavený a za ty peníze se mi zdálo, že mít navíc kotouče na všech kolech ve předu s větším průměrem, 6kou a nějakou kW navíc jsou dobře utracený peníze.

MPI zase oproti původnímu HTP je někde jinde a mít více omezené finance tak do něj jdu. To, že jednou za rok pojedu na dovolenu a párkrát do roka se podívám na dálnici se dá přežít, zvláště když jezdím z 80% sám a z 20% ve dvou nebo více lidech. Zase se tady nemusíte bát o turbo :kol-31:

Tedy dle mého názoru 66kW motor je zlatý střed vhodný pro většinu řidičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho 81kW jsem si vsimnul, ze malokdy jedu na 5. Vetsinou kdyz se to auto rozjede, tak si hned samo rika ze 4 rovnou na 6, nebo naopak kdyz zacne na 6 ztracet vykon, tak si rekne o 5, ale prakticky vzapeti uz radi 4. Ale asi zalezi na situaci. Ja jsem zelenac a zatim s ni mam najeto jen malo, takze urcite jezdim pod moznosti toho auta :-)

Silnejsi motor jsem chtel kvuli zimnim horam s nalozenym autem, nebo kdyz povezu na chatu za autem vozik. Jinak by asi bohate stacila ta slabsi varianta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím, že najväčší prínos by mal byť ten 6-kvalt, lebo na 5-kvalte je 2. rýchlosť dosť vysoko položená a do 20-25km rýchlosti musím ísť na 1. čo je dosť nepríjemné v pomali idúcej kolóne(je dosť citlivá), lebo na dvojku to pod 1300 ot. vôbec neťahá! Tu turbo ešte nefunguje a prevodovka je prispôsobená do ťažka na veľký točivý moment, ktorý tam nie je! Všetky atmosféry idú v týchto prípadoch oveľa lepšie! V BA mi to dosť často chýba. Nevyskúšal som to, ale dúfam, že ten 6-kvalt bude mať tú dvojku posunutú nižšie a bude sa s tým lepšie jazdiť. Možno sa mýlim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tebou popisovany problém nevnímam ako problém. Áno, je to tak.. neťahá vtedy, ale v kolóne ani nepotrebujem, aby ťahalo.. mne to skôr vadí pri rozbiehani, ale je to vec zvyku.. a teda dvojku radiť až "neskôr". Na 1,8T som to mal podobne. Výkonný motor, ktorý neťahal, ak človek zle radil (nízke otáčky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to ani nevadí, že tak neťahá, ako skôr to, že cítim, že sa ten motor trápi (trocha duní). A pri rozbiehaní to tak nevadí, lebo tú jednotku trocha viac vytočím, ale v kolóne to väčšie vytočenie vyzerá, ako keby som nevedel radiť a tiež to vie byť dosť živé pri tých 230Nm na jednotku v porovnaní s ostatnými, čo si idú pianko na dvoječku. Musím sa viac sústrediť na plyn, je to dosť otravné, jednotka veľa a dvojka málo! Je to špecifické tým, že je to do kopca, nadjazd nad diaľnicu - výpadovka na Senec. Takže do kopca sa tá slabosť dvojky pri nízkych otáčkach prejaví dvojnásobne!

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FIII Combi Style 1,2 81kW mam objednanou a prijde v zari, co jsem s ni jezdil tak paradoxne pri ceste do prace (40 km okresky) neni moc useku kde bych sestku daval, at si kecalek razeni rika co chce, ignoruju jej.

Motor zasadne nepodtacim a 2.000 otacek je u me pro maly benzin vzdy dodrzovane minimum, turbo neturbo, cili pro bezne jizde po okreskach do 100 km/h si budu asi vetsinu cesty uzivat jen na petku, a verim ze spotreba bude stejna ne-li mirne nizsi, protoze bude mit motor o trochu otacek vic kde ma vic sily a potrebuje min plynu, toz huvidime...

Ted to jezdim s Roomsterem 1,2TSI 63kW a spotreba ca 5,8, verim ze s Fabkou to pujde o par deci dolu, je mensi, lehci atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...