FrantisekM Vloženo 29. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2014 Ahoj klubáci, možná toto téma někoho zaujme, možná ne. V každém případě jsem se rozhodl dodělat ESP do maminy fábie. Né že by mamka a čerstvá babička byla závodník, ale auto s ESP je bezpečnější, než auto bez ESP Montáž proběhne 5-7.12.2014. Vůz je fabie FL r.v. 2010 s 1,2l HTP 51kW, Potřebné díly budou stejné u všech motorizací po FL. Přínos ESP - ve voze je nyní "holé" ABS, to znamená, že jednotka neumí nic jiného než regulovat tlak v brzdách aby se nedostaly kola do bloku. ESP jednotka přídá kromě ESP, taky ASR, EDS, HHC, XDS a kontrolu tlaku v pneu. Zatím zjištěné potřebné díly: Jednotka ESP Držák jednotky ESP Matice Podvolantový kroužek (snímač úhlu natočení volantu) Tlačítko ESP Tlačítko tlaku v pneu Krytka tlačítka ESP Dvě brzdové trubky od posilovače brzd k jednotce ESP Další info o konkrétních dílech(seznam čísel dílů), konektorech, cenách dám hned po montáži 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 29. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2014 Tak na to jsem hodně zvědavý, určitě dej vědět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ASPIRE Vloženo 30. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2014 Toto tema me zaujalo a jsem zvedav jak se povede to udelat a hlavne by me i pak zajimala cisla tech potrebnych dilu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 1. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2014 A nezabudnime ani na konečnú cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 7. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2014 Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner). Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 8. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 Ahoj klubáci. tak mám montáž úspěšně za sebou. Večer se více rozepíšu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 8. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner). Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko. Jiříku co to je za nic neříkající příspěvěk? Tím co si napsal chceš říct, že jen vyměníš jednotku nandáš podvolanťák nakóduješ a hotovo? Jestli jo, tak doufám, že se toho lidi nebudou držet :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 8. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 (editace) Potřebné díly + ceny origo dílů a ceny na vrákáči Název Číslo dílu Cena origo. Vrakáč jednotka ESP 6R0 614 517 T, AG 34 592,- 3 000,- až 6 000,- koupenu na ebay za 100€ držák jednotky ESP 6R1 614 235 C 440,- koupeno origo podvolant. kroužek 6Q0 959 654 D 4 143,- 1 000,- až 2 500,- koupeno na ebay za 30€ tlačítko ESP 5J0 927 134 C, D, E 305,- koupeno origo tlačítko na res. tlaku 5J0 927 127 159,- koupeno origo krytka tlačítek 5J1 858 179 G -1QB 117,- koupeno origo brzdové trubky 6R1 614 739 G 418,- koupeno origo 6R1 614 740 G 418,- koupeno origo matice N 023 003 11 3,- koupeno origo piny jedn. ESP 000 979 025 EC 2x ? piny pod. kroužek 000 979 009 E 5x ? piny tlač. ESP 000 979 009 E 4x ? piny tlač. tlak 000 979 029 E 4x ? konetor tlač. ESP 5J0 971 636 19,- konektor tlač. tlak 1J0 972 722 45,- vodič 0,35mm2 9 x 4 m vodič CAN antrieb 1 x 2 m vodič 0,5mm2 2 x 2 m Díly mě stály cca 5 500,- vodiče piny a konektory jsem měl a nekupoval Editováno: 19. leden 2017, autor: FrantisekM 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 9. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 Klobouk dolů, hezký seznam. Levné to teda není, ale osobně jsem čekal, že to budou díly ještě dražší. Tak ať auto jezdí a není ESP potřeba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 9. Prosinec 2014 Autor Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2014 (editace) Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže Editováno: 14. Prosinec 2014, autor: FrantisekM 1 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabia2combi Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 (editace) Dobrý den, mohl bych poprosit o schéma zapojení, chtěl bych si taky dodělat ESP, předem děkuji za odpověď Editováno: 31. Březen 2020, autor: Pawouk Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 https://forum.skodahome.cz/topic/131796-dílenská-příručka-a-učební-pomůcky-fabia-ii-roomster/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 30. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Ahoj, zde je potřebné schéma. Potřebuješ v podstatě jen zapojení podvolantového modulu a tlačítek. Ať se montáž povede Schéma ESP.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 26. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2020 A jak jsi trefil nulovou rovinu snímače na ose volantu kdy bere jednotka ESP, že by auto mějo ject rovně s přímým směrem jízdy na geometrii a správnej optickej poloze volantu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 21. Duben 2024 Sdílet Vloženo 21. Duben 2024 Zdravím prosím o info. Co by bylo potřeba na dodělání ESP. Opravdu v roce 2011 nemá auto jednotku ESP, když má ABS, kontrolu tlaku v pneu a natáčení světel? Je to elegance f2 facelift 2011. Jestli vše to co je psáno výše, tak na to kašlem. Moc děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. Duben 2024 Sdílet Vloženo 22. Duben 2024 (editace) Podle rozpisu na začátku tématu to vypadá jen na tu jednotku ESP, trubky a vodiče k tlačítku. A nakódovat Editováno: 22. Duben 2024, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miro F. Vloženo Úterý v 18:17 Sdílet Vloženo Úterý v 18:17 (editace) On 12/9/2014 at 9:11 PM, FrantisekM said: Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže Zdravím, tak jsem následoval příklad kolegy FrantiskaM a dodělal do naší dvojkové Fabie (2012) 1.2 TSI ESP. Bohužel - asi úplně poslední ročník, než bylo ESP povinné... V jeho příspěvku je vesměs vše podstatné popsáno, tak jen doplním, že já dával jednotku 6R0 614 517 AG (prostřední verze dle stáří pro facelift, ale ještě stále s ESP 8.2) a podvolantový kroužek 6R0959654 (už ten novější, kde je v okénku vidět kabelový svazek, když je v nulové pozici) - obojí dle ETKA odpovídá datu výroby našeho vozu. Dále bych doplnil, že podle mne je nejen vhodné, ale skoro bych řekl, že nutné vyměnit ty dvě trubky mezi ABS a hlavním brzdovým válcem. Asi to má svůj důvod, že mají větší průměr, ale také jednotka ABS+ESP má oproti jednotce ABS trochu posunuté otvory pro vstup těchto trubek a původní trubky by se museli přiohnout, aby tam šly správně. Krom samotného ohýbání za mě zbytečný risk, že pak začnete šroubovat trubku pod úhlem a vezmete matici přes závit... Co v jeho příspěvku popsáno není, je kódování: V 19 Gateway/Installation List jsem přidal položku: Steering Angle. Dále pak v 44 Steering Assist nakódovat senzor natočení volantu - v mém případě přepsat původní kód X01XX na X12XX (VCDSka tam má nápovědu). Nakódovat jednotku 03 ABS - na konci příspěvku přikládám tabulky, které jsem vygooglil a podle kterých jsem to nastavil a funguje mi to (neručím za správnost, ale fungují mi obě - na ESP 8.2 a i odpovídá ta pro ESP 9.0, které mám v druhém autě s ESP už z výroby). Btw. existuje na to i generátor kódu jakožto EXE soubor, který vám to po zadání VINka, typu vozidla a toho, co chcete nastavit (XDS, TPMS, HHC) vygeneruje. No a pak provést kalibrace: G85 (senzor natočení volantu) a G491 (senzor v ESPčku) - prováděl jsem v jednotce 03 ABS zadáním kódu do security access a následně v basic settings. VCDSka to tam má popsané, co je co. Následně smazat chybové hlášky. Ještě zůstává otázka adaptací - moje VCDS 23.3 nemá pro jednotku 6R0 614 517 AG doplněné popisky adaptací. Bez znalosti čísla kanálu, na kterém si upravit např. HHC nebo XDS a znalosti konkrétních hodnot se mi nechce jít metodou pokus omyl... Nicméně mě standartní nastavení vyhovuje... Jinak ASR je pro 1.2 TSI 77kW docela užitečná věc, zejména na zimních gumách. S XDSkem tom pak o poznání lépe a zábavněji projíždí zatáčky, zejména na výjezdu pod plynem... HHC pak asi ocení každý, kdo občas jezdí s přívěsem, nebo jako já občas i s karavanem... Editováno: Úterý v 18:20, autor: Miro F. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.