FrantisekM Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Ahoj klubáci, možná toto téma někoho zaujme, možná ne. V každém případě jsem se rozhodl dodělat ESP do maminy fábie. Né že by mamka a čerstvá babička byla závodník, ale auto s ESP je bezpečnější, než auto bez ESP Montáž proběhne 5-7.12.2014. Vůz je fabie FL r.v. 2010 s 1,2l HTP 51kW, Potřebné díly budou stejné u všech motorizací po FL. Přínos ESP - ve voze je nyní "holé" ABS, to znamená, že jednotka neumí nic jiného než regulovat tlak v brzdách aby se nedostaly kola do bloku. ESP jednotka přídá kromě ESP, taky ASR, EDS, HHC, XDS a kontrolu tlaku v pneu. Zatím zjištěné potřebné díly: Jednotka ESP Držák jednotky ESP Matice Podvolantový kroužek (snímač úhlu natočení volantu) Tlačítko ESP Tlačítko tlaku v pneu Krytka tlačítka ESP Dvě brzdové trubky od posilovače brzd k jednotce ESP Další info o konkrétních dílech(seznam čísel dílů), konektorech, cenách dám hned po montáži 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvi Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Tak na to jsem hodně zvědavý, určitě dej vědět Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASPIRE Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Toto tema me zaujalo a jsem zvedav jak se povede to udelat a hlavne by me i pak zajimala cisla tech potrebnych dilu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e1. Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 A nezabudnime ani na konečnú cenu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferda25 Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner). Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantisekM Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Ahoj klubáci. tak mám montáž úspěšně za sebou. Večer se více rozepíšu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantisekM Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Nejdražší je ESP jednotka, trubky nejsou třeba, existuje přímo přípravek pro VW, který umí zalisovat nové koncovky a podvolantový kroužek už některá má(pokud má corner). Pak celé auto nakódovat. Pokud systém nechcete vypínat nebo řešit tlak pneu nepotřebujete žádné tlačítko. Jiříku co to je za nic neříkající příspěvěk? Tím co si napsal chceš říct, že jen vyměníš jednotku nandáš podvolanťák nakóduješ a hotovo? Jestli jo, tak doufám, že se toho lidi nebudou držet :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantisekM Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 (edited) Potřebné díly + ceny origo dílů a ceny na vrákáči Název Číslo dílu Cena origo. Vrakáč jednotka ESP 6R0 614 517 T, AG 34 592,- 3 000,- až 6 000,- koupenu na ebay za 100€ držák jednotky ESP 6R1 614 235 C 440,- koupeno origo podvolant. kroužek 6Q0 959 654 D 4 143,- 1 000,- až 2 500,- koupeno na ebay za 30€ tlačítko ESP 5J0 927 134 C, D, E 305,- koupeno origo tlačítko na res. tlaku 5J0 927 127 159,- koupeno origo krytka tlačítek 5J1 858 179 G -1QB 117,- koupeno origo brzdové trubky 6R1 614 739 G 418,- koupeno origo 6R1 614 740 G 418,- koupeno origo matice N 023 003 11 3,- koupeno origo piny jedn. ESP 000 979 025 EC 2x ? piny pod. kroužek 000 979 009 E 5x ? piny tlač. ESP 000 979 009 E 4x ? piny tlač. tlak 000 979 029 E 4x ? konetor tlač. ESP 5J0 971 636 19,- konektor tlač. tlak 1J0 972 722 45,- vodič 0,35mm2 9 x 4 m vodič CAN antrieb 1 x 2 m vodič 0,5mm2 2 x 2 m Díly mě stály cca 5 500,- vodiče piny a konektory jsem měl a nekupoval Edited January 19, 2017 by FrantisekM 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvi Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Klobouk dolů, hezký seznam. Levné to teda není, ale osobně jsem čekal, že to budou díly ještě dražší. Tak ať auto jezdí a není ESP potřeba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantisekM Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 (edited) Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže Edited December 14, 2014 by FrantisekM 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabia2combi Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 (edited) Dobrý den, mohl bych poprosit o schéma zapojení, chtěl bych si taky dodělat ESP, předem děkuji za odpověď Edited March 31, 2020 by Pawouk Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wirer Posted March 30, 2020 Share Posted March 30, 2020 https://forum.skodahome.cz/topic/131796-dílenská-příručka-a-učební-pomůcky-fabia-ii-roomster/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantisekM Posted March 30, 2020 Author Share Posted March 30, 2020 Ahoj, zde je potřebné schéma. Potřebuješ v podstatě jen zapojení podvolantového modulu a tlačítek. Ať se montáž povede Schéma ESP.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Pavka Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 A jak jsi trefil nulovou rovinu snímače na ose volantu kdy bere jednotka ESP, že by auto mějo ject rovně s přímým směrem jízdy na geometrii a správnej optickej poloze volantu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrkiller Posted April 21 Share Posted April 21 Zdravím prosím o info. Co by bylo potřeba na dodělání ESP. Opravdu v roce 2011 nemá auto jednotku ESP, když má ABS, kontrolu tlaku v pneu a natáčení světel? Je to elegance f2 facelift 2011. Jestli vše to co je psáno výše, tak na to kašlem. Moc děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted April 22 Share Posted April 22 (edited) Podle rozpisu na začátku tématu to vypadá jen na tu jednotku ESP, trubky a vodiče k tlačítku. A nakódovat Edited April 22 by miklisek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.