Červen 6, 201213 r no nevím....v mém oboru plní normu vše a přesto i špičkoví výrobci teplotních a tlakových čidel mají za neuvěřitelné peníze ještě třídy A-F a rozptyl je leckdy více než 20%. A to jde o zdraví. U olejů za neuvěřitelné peníze bych se ani nedivil, že splňují normu. Pro fritování. Ne, to přeháním,ale jak jsem psal o řetězu-prohlášení o shodě je leckdy modlou, přes kterou nejede vlak a "quality control" v dnešním pojetí je pouze kontrola "papírů" -nic víc.Jak jinak by škodovka mohla napsat, že výrobce řetězů "požíval opotřebovaný nástroj", že..... A to, že některé "nezávislé" časopisy podrobují oleje testům....redaktoři musí taky být z něčeho živi a když může někdo zaměnit víno za šustivé papírky, tak může být kvalitním olejem i vodka :-) Ale ne, vypadá to, že to maže.....jen já jsem asi "programový pesimista" :-)
Červen 6, 201213 r To nemá smysl řešit. NIKDO, kromě VÝROBCE neví, co vlastně v tom oleji je a jaké má skutečné vlastnosti. Proto nějak nechápu sáhodlouhé diskuse, jestli je lepší lastura, či kastról. Držet se určené specifikace výrobce motoru pro případ reklamace, případně si vybrat viskozitní třídu a když už, tak tedy nějakého známějšího výrobce.
Červenec 24, 201213 r Pánové, s jakým olejem pro tenhle náš geniální motor máte dobré zkušenosti?? Nějaký se kterým je motor krásně klidný a tichý. Měl jsem tam takový olej, když jsem auto koupil, pak jsem měnil za olej z internetu a to byla chyba. Můj servis nabízí od Castrolu originál Magnatec 5W-40 a nebo EDGE 5W-30.
Červenec 24, 201213 r Při první výměně tam servis dal Shell Helix Ultra 5W-30, při druhé Shell Helix HX7 10W-40. Co tam bylo z fabriky nevím, jediná jistota je, že to byl LL. Hlučnost se u mě nijak z výměnou oleje nemění.Dnes ráno jsem se odhodlal při startu otevřít dveře a kapotu. Výsledek - motor se nijak nadměrně neklepe. Jedině co snad zaujalo, je ten "řinčivý plechový" zvuk výfuku, který se v garáži docela rozléhá. Po asi 20 vteřinách pád otáček na zhruba 800 a s tím související utišení motoru i výfuku.
Červenec 25, 201213 r Já dávám také předepsaný Castrol,měním ho ale podle sebe-stanovi jsem závazný interval. U nového auta po 3 tisících,potom 9tisíc,18tisíc sám v garážníka a 28,500 v autorizovaném servisu s razítkem. Sice u mne auto málokdy vydží déle než 30 tisíc,ale mám pocit,že předejdu následným problémům. Investice 1000KČ za olej a filtr mi nepřijde tak hrozná. Jinak mám se současnou 1,4TSI najeto 14 tisíc,bez jediné výtky. Upraveno Červenec 25, 201213 r od hopa26
Červenec 25, 201213 r Dávám tam vždy to,co tam je od výrobce.Takže Castrol Long Life III ,vím že bych asi mohl dát nějaký jiný,ale mám svého vyzkoušeného prodejce už dlouhé roky a doporučuje mi tenhle-je si jistý kvalitou,čerstvostí, a popravdě je u něj i akceptovatelná cena.
Květen 8, 20169 r Já měním co rok popr. 15000km jedna vymena doma v garazi co 30000km popr 2 roky vzdy v servise s razitkem. Ted uvazuju ze dam Shell Helix Ultra 0w40 specifikace API SL/CF,ACEA A3/B4, MB 229.5/ 226.5, VW 502 00/ 505 00, Porsche Samozrejme zase na 1 rok
Říjen 14, 20177 r No, je celkem velké množství oleje, co se dá doporučit a člověk vlastně neví, který je ten nejlepší. Já dával před půl rokem Castrol EDGE 5W30 LL (VW 504 00) a absolutně bez problému. Jinak pravidelná výměna bude následovat opět po jednom roce i když 15 000 nenajedu. Jistota je jistota... Upraveno Říjen 19, 20177 r od datel.1
Prosinec 2, 20177 r Zdravim, má někdo tušení, jestli se dá použít tento filtr oleje : https://www.olejacek.cz/olejovy-filtr-mann-filter-w-712-94-775185.html#technical, který je pro MR 2010 a výše do Octy 1,4 TSI MR 2009 ? Parametry mají totožné...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.