Přejít na obsah

Co může být příčinou? Těsnění?


Tommmmy

Doporučené příspěvky

Ahoj.

Potřeboval bych poradit, co by mohlo být důvodem následující situace u Fabie Combi s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW (najeto 101 000 km).

Ve vyrovnávací nádržce se mi na stěnách usazuje takový mastný film, který poté působí na čidlo chladící kapaliny a tak mi na přístrojové desce bliká kontrola stavu chladící kapaliny. 

Voda z nádržky neubývá, nebo pokud ano, tak úplně minimálně. Olej taky neubývá. Když měním olej, tak není "zakalený", má standardní barvu. Když startuju, tak se často auto na první pootočení klíčkem chová jako kdyby byla vybitá baterie (nastartuje se až po několikátém pootočení startéru), i když je baterie 100% nabitá. Když bych nastartoval se zahřátým motorem, proběhne start naprosto v pořádku.

Spotřeba se pohybuje kolem hodnoty průměrné spotřeby uváděné výrobcem (7,2 l / 100 km), je téměř stejná, ať už jezdím ve městě nebo na dálnicii, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že si myslím, že nemám těžkou nohu (tzn. čekal bych, minimálně při jízdě na dálnici, nižší spotřebu).

Tušíte, čím by to mohlo být? Jediné, co mě napadá, že by už 100 % netěsnilo těsnění hlavy válců a trocha té vody by se vždy dostala do motoru. Ale to bych zase čekal větší úbytek chladící kapaliny a "stopy" na stavu/vzhledu oleje...

Nechce se mi dávat x tisíc za výměnu těsnění, když by to nemuselo být tím...

Předem díky za veškeré postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi opravdu bude špatný u tebe to těsnění pod hlavou. Ten olejovej film pokud je, tak prosakuje olej do vody. Olej se tlačí ven, díky většímu tlaku oleje než vody za jízdy. Zubove čerpadlo oleje ve svém principu může dávat až neomezený tlak, mají na to vliv jen jeho otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To je těsnění, já mám 192 tis. a právě teď měním poprvé, rovnou s tím hydroštěly, hlava na broušení, tlakovka, rozvody, vodní pumpa, posral se alternátor, veškeré filtry, těsnění, komplet zadní brzdy i s bubnama no je toho hafo ještě těch věcí kolem toho ale vzhledem k tomu, že jezdím denně a občas i za hranice tak je třeba aby auto bylo 100% spolehlivé ;) před pár měsící jsem dělal přední ložiska a komplet nápravu, čepy a tlumiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...