Jump to content

Co může být příčinou? Těsnění?


Tommmmy
 Share

Recommended Posts

Ahoj.

Potřeboval bych poradit, co by mohlo být důvodem následující situace u Fabie Combi s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW (najeto 101 000 km).

Ve vyrovnávací nádržce se mi na stěnách usazuje takový mastný film, který poté působí na čidlo chladící kapaliny a tak mi na přístrojové desce bliká kontrola stavu chladící kapaliny. 

Voda z nádržky neubývá, nebo pokud ano, tak úplně minimálně. Olej taky neubývá. Když měním olej, tak není "zakalený", má standardní barvu. Když startuju, tak se často auto na první pootočení klíčkem chová jako kdyby byla vybitá baterie (nastartuje se až po několikátém pootočení startéru), i když je baterie 100% nabitá. Když bych nastartoval se zahřátým motorem, proběhne start naprosto v pořádku.

Spotřeba se pohybuje kolem hodnoty průměrné spotřeby uváděné výrobcem (7,2 l / 100 km), je téměř stejná, ať už jezdím ve městě nebo na dálnicii, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že si myslím, že nemám těžkou nohu (tzn. čekal bych, minimálně při jízdě na dálnici, nižší spotřebu).

Tušíte, čím by to mohlo být? Jediné, co mě napadá, že by už 100 % netěsnilo těsnění hlavy válců a trocha té vody by se vždy dostala do motoru. Ale to bych zase čekal větší úbytek chladící kapaliny a "stopy" na stavu/vzhledu oleje...

Nechce se mi dávat x tisíc za výměnu těsnění, když by to nemuselo být tím...

Předem díky za veškeré postřehy.

Link to comment
Share on other sites

Asi opravdu bude špatný u tebe to těsnění pod hlavou. Ten olejovej film pokud je, tak prosakuje olej do vody. Olej se tlačí ven, díky většímu tlaku oleje než vody za jízdy. Zubove čerpadlo oleje ve svém principu může dávat až neomezený tlak, mají na to vliv jen jeho otáčky.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

To je těsnění, já mám 192 tis. a právě teď měním poprvé, rovnou s tím hydroštěly, hlava na broušení, tlakovka, rozvody, vodní pumpa, posral se alternátor, veškeré filtry, těsnění, komplet zadní brzdy i s bubnama no je toho hafo ještě těch věcí kolem toho ale vzhledem k tomu, že jezdím denně a občas i za hranice tak je třeba aby auto bylo 100% spolehlivé ;) před pár měsící jsem dělal přední ložiska a komplet nápravu, čepy a tlumiče.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...