Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno
Ahoj.

Potřeboval bych poradit, co by mohlo být důvodem následující situace u Fabie Combi s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW (najeto 101 000 km).

Ve vyrovnávací nádržce se mi na stěnách usazuje takový mastný film, který poté působí na čidlo chladící kapaliny a tak mi na přístrojové desce bliká kontrola stavu chladící kapaliny. 

Voda z nádržky neubývá, nebo pokud ano, tak úplně minimálně. Olej taky neubývá. Když měním olej, tak není "zakalený", má standardní barvu. Když startuju, tak se často auto na první pootočení klíčkem chová jako kdyby byla vybitá baterie (nastartuje se až po několikátém pootočení startéru), i když je baterie 100% nabitá. Když bych nastartoval se zahřátým motorem, proběhne start naprosto v pořádku.

Spotřeba se pohybuje kolem hodnoty průměrné spotřeby uváděné výrobcem (7,2 l / 100 km), je téměř stejná, ať už jezdím ve městě nebo na dálnicii, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že si myslím, že nemám těžkou nohu (tzn. čekal bych, minimálně při jízdě na dálnici, nižší spotřebu).

Tušíte, čím by to mohlo být? Jediné, co mě napadá, že by už 100 % netěsnilo těsnění hlavy válců a trocha té vody by se vždy dostala do motoru. Ale to bych zase čekal větší úbytek chladící kapaliny a "stopy" na stavu/vzhledu oleje...

Nechce se mi dávat x tisíc za výměnu těsnění, když by to nemuselo být tím...

Předem díky za veškeré postřehy.

Ahoj,jestli máš mastnotu v nádržce,tak to budě těsnění pod hlavu. A taky to mu odpovídá i ten start. Prostě voda ve válci 100pro.

Mám tu fotku v jiném tématu, tak mrkni jestli to máš podobné nebo nádržka vypadá jinak. Mě se tvoří zase pod víčkem pěna, tak jsem zvědav, jak to nakonec u mě dopadne.

  • Autor

Mirku, díky za názor!

mi5 - na tu tvojí fotku nádržky jsem koukal a nepřijde mi na ní nic zvláštního :-). U mě je jasně viditelný pás toho šlemu...

Upraveno od Tommmmy

Asi opravdu bude špatný u tebe to těsnění pod hlavou. Ten olejovej film pokud je, tak prosakuje olej do vody. Olej se tlačí ven, díky většímu tlaku oleje než vody za jízdy. Zubove čerpadlo oleje ve svém principu může dávat až neomezený tlak, mají na to vliv jen jeho otáčky.

  • Autor

Ještě mě napadá - když se mění těsnění, musí se vyměnit i olej? Výměna chladící kapaliny vhodná myslím je, ale to bych nechal asi na jaro...

No měl bys i olej i samozřejmě kapalinu! Vypláchnout chladící okruh od mastnoty.

  • 1 měsíc později...

To je těsnění, já mám 192 tis. a právě teď měním poprvé, rovnou s tím hydroštěly, hlava na broušení, tlakovka, rozvody, vodní pumpa, posral se alternátor, veškeré filtry, těsnění, komplet zadní brzdy i s bubnama no je toho hafo ještě těch věcí kolem toho ale vzhledem k tomu, že jezdím denně a občas i za hranice tak je třeba aby auto bylo 100% spolehlivé ;) před pár měsící jsem dělal přední ložiska a komplet nápravu, čepy a tlumiče.

Me sla voda do oleje , takze tlakova zkouska a zjistena prasklinka , takze svarovani , nove tesneni , olej atd... stalo to 5tku tak snad to bude dlouho drzet :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.