Publikováno Leden 22, 201510 r Ahoj. Potřeboval bych poradit, co by mohlo být důvodem následující situace u Fabie Combi s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW (najeto 101 000 km). Ve vyrovnávací nádržce se mi na stěnách usazuje takový mastný film, který poté působí na čidlo chladící kapaliny a tak mi na přístrojové desce bliká kontrola stavu chladící kapaliny. Voda z nádržky neubývá, nebo pokud ano, tak úplně minimálně. Olej taky neubývá. Když měním olej, tak není "zakalený", má standardní barvu. Když startuju, tak se často auto na první pootočení klíčkem chová jako kdyby byla vybitá baterie (nastartuje se až po několikátém pootočení startéru), i když je baterie 100% nabitá. Když bych nastartoval se zahřátým motorem, proběhne start naprosto v pořádku. Spotřeba se pohybuje kolem hodnoty průměrné spotřeby uváděné výrobcem (7,2 l / 100 km), je téměř stejná, ať už jezdím ve městě nebo na dálnicii, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že si myslím, že nemám těžkou nohu (tzn. čekal bych, minimálně při jízdě na dálnici, nižší spotřebu). Tušíte, čím by to mohlo být? Jediné, co mě napadá, že by už 100 % netěsnilo těsnění hlavy válců a trocha té vody by se vždy dostala do motoru. Ale to bych zase čekal větší úbytek chladící kapaliny a "stopy" na stavu/vzhledu oleje... Nechce se mi dávat x tisíc za výměnu těsnění, když by to nemuselo být tím... Předem díky za veškeré postřehy.
Leden 22, 201510 r Ahoj,jestli máš mastnotu v nádržce,tak to budě těsnění pod hlavu. A taky to mu odpovídá i ten start. Prostě voda ve válci 100pro.
Leden 22, 201510 r Mám tu fotku v jiném tématu, tak mrkni jestli to máš podobné nebo nádržka vypadá jinak. Mě se tvoří zase pod víčkem pěna, tak jsem zvědav, jak to nakonec u mě dopadne.
Leden 23, 201510 r Autor Mirku, díky za názor! mi5 - na tu tvojí fotku nádržky jsem koukal a nepřijde mi na ní nic zvláštního :-). U mě je jasně viditelný pás toho šlemu... Upraveno Leden 23, 201510 r od Tommmmy
Leden 23, 201510 r Asi opravdu bude špatný u tebe to těsnění pod hlavou. Ten olejovej film pokud je, tak prosakuje olej do vody. Olej se tlačí ven, díky většímu tlaku oleje než vody za jízdy. Zubove čerpadlo oleje ve svém principu může dávat až neomezený tlak, mají na to vliv jen jeho otáčky.
Leden 23, 201510 r Autor Ještě mě napadá - když se mění těsnění, musí se vyměnit i olej? Výměna chladící kapaliny vhodná myslím je, ale to bych nechal asi na jaro...
Březen 6, 201510 r To je těsnění, já mám 192 tis. a právě teď měním poprvé, rovnou s tím hydroštěly, hlava na broušení, tlakovka, rozvody, vodní pumpa, posral se alternátor, veškeré filtry, těsnění, komplet zadní brzdy i s bubnama no je toho hafo ještě těch věcí kolem toho ale vzhledem k tomu, že jezdím denně a občas i za hranice tak je třeba aby auto bylo 100% spolehlivé před pár měsící jsem dělal přední ložiska a komplet nápravu, čepy a tlumiče.
Březen 13, 201510 r Me sla voda do oleje , takze tlakova zkouska a zjistena prasklinka , takze svarovani , nove tesneni , olej atd... stalo to 5tku tak snad to bude dlouho drzet :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.