Březen 22, 20169 r Dik za super analyzu. Este by si mohol uviest, aspon tak orientacne, pri akych otacka si to dosiahol uz spotrebu. Určitě to nevím, ale myslím, že tak kolem 1600, 1700. Schválně to zkontroluju při první příležitosti a dám vědět. Jinak jsem neuváděl, že to bylo s combi verzí, najeto mám asi 13 000 km a beru u Ono a leju do toho VIF. O jaký se jedná motor asi tušíš podle 6. rychlostního stupně. :-)
Březen 23, 20169 r elkanera - dik za spolupracu Ja mam presne ten isty motor a aj verziu kombi. Mozem potvrdit tvoje testovanie. Mam este jednu otazku, pri tych 1700ot, 6 prevod stupen, aku si mal asi rychlost ? (Mne to vyslo cca niekde medzi 92-98 km/h) Prikladam namerany udaj do grafu Este ak by som ta mohol poziadat, vyskusat aka spotreba vyjde pri opacnom spektre otacok, cize pri 3200ot - hoc len 5 prevod. stupen.
Březen 23, 20169 r Ano, jazdite presne podla tabuliek, nedajboze o 100 otacok vyssie. Dufam, ze vas na ceste nikdy nestretnem.
Březen 23, 20169 r jezdím tak, jak to v danou chvíli vyhovuje mně, autu, cestě a určitou mírou i okolnímu provozu... abych až skoro vědecky hledal při jaké rychlosti/otáčkách to papká co možná nejméně, na to není ani čas, ani nálada... a pokud se někdo takový najde (jakože koukám že asi najde), tak doporučuju elektromobil, na zahrádku s baráčkem solární panely a jezdit co možná nejméně- ta elektřina je přece tak moc drahá... bohužel, možná právě proto se dožíváme litrových turbo tříválců a podobných "..." ... 1.2tsi, prvních 587km; 29km-616km najeto; průměr 8.2l/100km... uvidíme jestli si to sedne...
Březen 23, 20169 r Nedalo mi to a musel som reagovat. Asi ste to zle pochopili. Ja som tym grafom len chcel ukazat zopar faktorov, a bol by som rad ak by sa o tom bavili. Napr. 1. Je podla vas normalne ze maximalna efektivita motora je pri 1700ot ? 2. Je vobec realna dlhodoba jazda pri takejto spotrebe, vzhladom na zivotnost motora ? 3. Normalne by ma zaujimal tlak turba, pri tak nizskych otackach ? ( S toho plynie otazka toto ci by sa nedalo zobrazit ?) Prosim no serioznu debatu o spotrebe, vykone a veci s tym suvisiace.
Březen 23, 20169 r jezdím tak, jak to v danou chvíli vyhovuje mně, autu, cestě a určitou mírou i okolnímu provozu... abych až skoro vědecky hledal při jaké rychlosti/otáčkách to papká co možná nejméně, na to není ani čas, ani nálada... a pokud se někdo takový najde (jakože koukám že asi najde), tak doporučuju elektromobil, na zahrádku s baráčkem solární panely a jezdit co možná nejméně- ta elektřina je přece tak moc drahá... bohužel, možná právě proto se dožíváme litrových turbo tříválců a podobných "..." ... 1.2tsi, prvních 587km; 29km-616km najeto; průměr 8.2l/100km... uvidíme jestli si to sedne... Přesně tak. Za prvních 1567 kilometrů mám spotřebu 8,8 litrů, pak šla spotřeba dolů a ustálila se na 6,95 l/100km. Ale je fakt, že jezdím dost svižně.
Březen 24, 20169 r JohnTrex: Promiň, ale řešíš nesmysly. Auto má jezdit v celém spektru otáček. Přesně takové příspěvky uživatelů co jezdí na 32kW jsou pak vodou na mlýn těm, co se škodovkářům smějou za jejich tlachání o spotřebě a v každé Fabii vidí brzdu provozu.Co se týče tlaku turba atp, tak to by ti možná dokázala zjistit nějaká OBD diagnostika, můžeš si s tím hrát do alelůja, ale osobně za volantem raději čumím na cestu, než abych laboroval nad nesmysly.
Březen 24, 20169 r JohnTrex: Odpoviem ti na tvoju otazku ohladom jazdy na 1700 ot. 1.) Zalezi na aky prevodovy stupen - napr. 6-ka to musi byt uplne happy pre motor zbierat to z takto nizkych otacok. Co mam vyskusane tak pre normalnu jazdu na 6-ke treba otacky od 2000 ot. 2.) Neviem si predstavit , ak majitel bude prevadzkovat motor z 90% behu motohodin na 1700 ot. - to teda asi motor dost odnese. 3.) 1700 ot. sa prave preto zda ako to ide, lebo prave na tejto hranici 1700-1800 ot. zacina vyraznejsie tracit turbo a pocit takeho tahu zacina opadat na 2300 ot. ( prave tato oblast je pocitovo najmohutnejsieho zatahu ). Dufam, ze tu nezacne nikto argumentovat clankom Hrdlicku ako 1200 ot. je v pohode pre moderny motor. 4.) Videl som fotky motora po cca 60tkm, kde bol prevadzkovany na nizsie otacky - to bolo pekne zakarbonovane. To je ale vseobecny problem priameho vstreku aj je jazdene na nizke otacky. Ja uz napr. rok tankujem lepsi benzin, ktory by mal zabranovat usadeninam............................ 5.) V kopci su otacky 1700 ot. strasne malo, motoru sa moc nechce, teda moc elanu na zrychlenie nema. Staci skusit pridat na rovnakom kvalte v kopci z 1700 ot. 2000 ot. 3000 ot. a je jasne. Tiez to potrebuje otacky k zivotu. Graf vykonu to naznacuje. 6.) Kazdeho majitela je vec ako prevadzkuje motor.
Březen 24, 20169 r Koukám ma ten tvůj graf a při 1700ot rozhodně není krouťák 122 Nm. Zajímalo by mě jak by někteří přežili s autem bez otáčkoměru a palubáku. Jak vůbec můžete mít z toho auta radost, když se bojíte přidat plyn, protože to pak "žere". Takový řidič je pak nejen brzda, mnohdy i nebezpečný. EA211 TSi se fakt povedl, uzívejte si ho v celém spektru, zaslouží si to!
Březen 24, 20169 r houmr: v súvislosti s nízkymi otáčkami ma napadá jedna vec: s manuálom každý vie ovplyvniť na aký prevodový stupeň jazdí, ale čo automat? Nedávno som sa zviezol na kamarátovej 1,2tsi DSG a nestačil som sa čudovať, čo tam mám v meste zaradené. Tam kde ja bežne jazdím na 3ke, max na 4ke, si milá DSG kľudne zaradila 7ku pri 1200 ot.! V tomto prípade je to snáď ešte horšie: priamovstrek v kombinácii s automatom.
Březen 25, 20169 r Mne moj sedliacky rozum nasepkava ze trojka na manualy nie je to iste ako trojka na DSG a proces radenia je tu optimalizovany. Treba verit, ze soudruzi z VW maju minimalne znalosti a skusenosti s navrhovanim a konstrukciou automatickych prevodovych skrin.
Březen 25, 20169 r Přesně tak DSG pokud vycítí, že nejedeš konstatní rychlostí a jen lechtáš plyn, ale chceš zrychlit tak okamžiťe podřadí a to i o několik stupňů. A to je ten problém u manuálu, že spousta lidí nepodřadí a nechá motor sbírat s velmi nízkých otáček. Ať nejsme OT tak: Na spritmonitoru má 81 kW průměrku 6,18 l/100 km http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=81&power_e=81&gearing=1 66kW pak 5,97 l/100 km http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=66&power_e=66&gearing=1 Upraveno Březen 25, 20169 r od Reeshanek
Březen 25, 20169 r Reeshanek- mas pravdu, v tom diagrame je chyba. - suhlasim aj s pomalou jazdou a aj s tym ze je to nebezpecne. - podla teba ak beries do uvahy vykon + spotrebu, ake je optimalne spektrum otacok (od - do) ? houmr- dakujem ze si tuto temu zobral vazne - suhlasim s tebou a aj s tym ze nizske otazky motoru nepomahaju, este by som bol zvedavy aj na turbo ako vyzeraju lopatky. - aj tebe dam otazku ako som dal Reeshanek-ovi - podla teba ake je optimalne spectrum otacok?
Březen 25, 20169 r Optimální spectrum otáček je v rozmezí ve kterém se dosáhne maximálního kroutícího momentu.
Březen 25, 20169 r JohnTrex:Optimalne otacky mozu byt pre kazdeho ine. Napisem zhruba ako jazdim. - 1800 ot. sa da na rovine pri udrzovacke napr. v meste, pri potrebe razantnejsieho zrychlenia podradit. - 6 p.s. potrebuje podla mna 2000 ot. a viac t.j. tacho cca 100km/h vtedy dat 6-ku a ide sa, ist napr. na 6-ke 80km/h uz nie je dobre podla mna - ak sa motor ohrieva na prevadzkovu teplotu je dobre udrzovat otacky niekde 2000-2300 pokojna jazda idealne pre motor, pouzitelne pasmo, co by nemalo skodit je 1800-2800ot. - pokial niekto chce jazdit na spotrebu a zaroven, aby motor netrpel tak 1800-3000 je dobre pasmo. - myslim, ze pre motor ( zohriaty ) je najlepsie stredne pasmo vyuzivat podla potreby 2000-4000 ot. - tu asi odvadza a dava zo seba to najlepsie. - silnejsie TSI pocitovo zabera 1800-2300, potom pocit tahu polavi, ide konstantne a znova niekde okolo 3500 ot. do 4500ot. trosku nabere na razantnosti pocitovo. cez 5000 ot. sa uz nic nedeje zacina polavovat. - sem tam je dobre pre zohriaty motor mu ukazat zivot v celom spektre a trochu prefuknut cely motor. Neuznavam reci ako TSI netreba tocit cez 3000ot. ze sa nic nedeje a treba preradit na vyssi kvalt a viacej to taha ;-)
Duben 3, 20169 r Tak dnes trasa Prostějov - Kunín (U Nového Jičína), přezuto na letní, 2 osoby, průměr 112 km/hod, spotřeba 6,2 l na 100 km.
Duben 7, 20169 r Takže taktéž zkušenost včera byla nutnost jet trasa Plzeň - Ostrava - Plzeň. U Berouna jsem skejsnul 45 min v koloně a D1 nebyla taky nic moc. V kolonách jsem motor nevypinal (pořad se popojizdelo) a spotřeba dle počítače i tankování 6,3 l. Auto dostalo v době zajeti na prdel tak půjdu ve 2000 už na olej (jen pro můj klid v duši). Spokojenost 81kw i Dsg fungují fakt skvěle a věřím, že nebýt kolon jsem pod 6 litry při dálničním provozu. Upraveno Duben 7, 20169 r od Jookyn
Duben 11, 20169 r Přidávám témeř čistě dálniční zkušenost, severní Holandsko, dohromady za cestu tam (pomaleji) i zpět (rychleji) + nějaké to popojíždění po tamním venkově a městech. S tím, že cesta zpět (90% po D dálnicích) byla za 6,6 při průměrné rychlosti 127 km/h i s 30 minutovým stáním před jedním stavebním úsekem. 2 lidi, téměř plný kufr.
Duben 16, 20169 r mám najeto 200 km, nevím zda mám již hodnotit spotřebu jestli není brzo, ale zkušenost moje je taková, že jezdím každý den okolo 20 km 50 procent město 50 okrsky a mám spotřebu 6,9 litru
Duben 17, 20169 r Zhruba takto to mám já (do práce 19km, z toho skoro polovina město, zbytek okresky). Spotřeba dlouhodobě 7 litrů.
Duben 17, 20169 r Za posledních 640 km průměrná, 5,3 (nejezdím krátké trati). Spíše mě zaráží co mi to ukazuje za spotřebu na volnoběh - 0,8-0,9 l /hod. A je jedno jestli mám vypnutou , nebo zapnutou klimu (manuální), je to pořád stejné. Když bylo auto nové, tak to ukazovalo okolo 0,5 l/hod. Upraveno Duben 18, 20169 r od LubošC
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.