Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Dik za super analyzu. Este by si mohol uviest, aspon tak orientacne, pri akych otacka si to dosiahol uz spotrebu.

 

Určitě to nevím, ale myslím, že tak kolem 1600, 1700. Schválně to zkontroluju při první příležitosti a dám vědět.

Jinak jsem neuváděl, že to bylo s combi verzí, najeto mám asi 13 000 km a beru u Ono a leju do toho VIF. O jaký se jedná motor asi tušíš podle 6. rychlostního stupně. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

elkanera - dik za spolupracu

 

Ja mam presne ten isty motor a aj verziu kombi. Mozem potvrdit tvoje testovanie.

 

Mam este jednu otazku, pri tych 1700ot, 6 prevod stupen, aku si mal asi rychlost ?

(Mne to vyslo cca niekde medzi 92-98 km/h) 

 

Prikladam namerany udaj do grafu

post-97209-0-93294500-1458718950_thumb.j

 

 

Este ak by som ta mohol poziadat, vyskusat aka spotreba vyjde pri opacnom spektre

otacok, cize pri 3200ot - hoc len 5 prevod. stupen.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdím tak, jak to v danou chvíli vyhovuje mně, autu, cestě a určitou mírou i okolnímu provozu... abych až skoro vědecky hledal při jaké rychlosti/otáčkách to papká co možná nejméně, na to není ani čas, ani nálada... a pokud se někdo takový najde (jakože koukám že asi najde), tak doporučuju elektromobil, na zahrádku s baráčkem solární panely a jezdit co možná nejméně- ta elektřina je přece tak moc drahá...

 

bohužel, možná právě proto se dožíváme litrových turbo tříválců a podobných "..." ...

 

1.2tsi, prvních 587km; 29km-616km najeto; průměr 8.2l/100km... uvidíme jestli si to sedne... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedalo mi to a musel som reagovat.

 

Asi ste to zle pochopili. Ja som tym grafom len chcel ukazat zopar faktorov, a bol by som rad ak by sa o tom bavili.

 

Napr.

1. Je podla vas normalne ze maximalna efektivita motora je pri 1700ot ? 

2. Je vobec realna dlhodoba jazda pri takejto spotrebe, vzhladom na zivotnost motora ?

3. Normalne by ma zaujimal tlak turba, pri tak nizskych otackach ?  ( S toho plynie otazka toto ci by sa nedalo zobrazit ?)

 

Prosim no serioznu debatu o spotrebe, vykone a veci s tym suvisiace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdím tak, jak to v danou chvíli vyhovuje mně, autu, cestě a určitou mírou i okolnímu provozu... abych až skoro vědecky hledal při jaké rychlosti/otáčkách to papká co možná nejméně, na to není ani čas, ani nálada... a pokud se někdo takový najde (jakože koukám že asi najde), tak doporučuju elektromobil, na zahrádku s baráčkem solární panely a jezdit co možná nejméně- ta elektřina je přece tak moc drahá...

 

bohužel, možná právě proto se dožíváme litrových turbo tříválců a podobných "..." ...

 

1.2tsi, prvních 587km; 29km-616km najeto; průměr 8.2l/100km... uvidíme jestli si to sedne... 

 

Přesně tak. :) Za prvních 1567 kilometrů mám spotřebu 8,8 litrů, pak šla spotřeba dolů a ustálila se na 6,95 l/100km. Ale je fakt, že jezdím dost svižně.  :kol-138:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnTrex: Promiň, ale řešíš nesmysly. Auto má jezdit v celém spektru otáček. Přesně takové příspěvky uživatelů co jezdí na 32kW jsou pak vodou na mlýn těm, co se škodovkářům smějou za jejich tlachání o spotřebě a v každé Fabii vidí brzdu provozu.
Co se týče tlaku turba atp, tak to by ti možná dokázala zjistit nějaká OBD diagnostika, můžeš si s tím hrát do alelůja, ale osobně za volantem raději čumím na cestu, než abych laboroval nad nesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnTrex:

Odpoviem ti na tvoju otazku ohladom jazdy na 1700 ot. 

 

1.) Zalezi na aky prevodovy stupen - napr. 6-ka to musi byt uplne happy pre motor zbierat to z takto nizkych otacok. Co mam vyskusane tak pre normalnu jazdu na 6-ke treba otacky od 2000 ot.

2.) Neviem si predstavit , ak majitel bude prevadzkovat motor z 90% behu motohodin na 1700 ot. -  to teda asi motor dost odnese.

3.) 1700 ot. sa prave preto zda ako to ide, lebo prave na tejto hranici 1700-1800 ot. zacina vyraznejsie tracit turbo a pocit takeho tahu zacina opadat na 2300 ot. ( prave tato oblast je pocitovo najmohutnejsieho zatahu ).

     Dufam, ze tu nezacne nikto argumentovat clankom Hrdlicku ako 1200 ot. je v pohode pre moderny motor.

4.) Videl som fotky motora po cca 60tkm, kde bol prevadzkovany na nizsie otacky - to bolo pekne zakarbonovane. To je ale vseobecny problem priameho vstreku aj je jazdene na nizke otacky. Ja uz napr. rok tankujem lepsi benzin, ktory by         mal zabranovat usadeninam............................

5.) V kopci su otacky 1700 ot. strasne malo, motoru sa moc nechce, teda moc elanu na zrychlenie nema. Staci skusit pridat na rovnakom kvalte v kopci z 1700 ot. 2000 ot. 3000 ot. a je jasne. Tiez to potrebuje otacky k zivotu. Graf   

     vykonu to naznacuje.

6.) Kazdeho majitela je vec ako prevadzkuje motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám ma ten tvůj graf a při 1700ot rozhodně není krouťák 122 Nm.

Zajímalo by mě jak by někteří přežili s autem bez otáčkoměru a palubáku. Jak vůbec můžete mít z toho auta radost, když se bojíte přidat plyn, protože to pak "žere". Takový řidič je pak nejen brzda, mnohdy i nebezpečný. EA211 TSi se fakt povedl, uzívejte si ho v celém spektru, zaslouží si to!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr:

v súvislosti s nízkymi otáčkami ma napadá jedna vec: s manuálom každý vie ovplyvniť na aký prevodový stupeň jazdí, ale čo automat? Nedávno som sa zviezol na kamarátovej 1,2tsi DSG a nestačil som sa čudovať, čo tam mám v meste zaradené. Tam kde ja bežne jazdím na 3ke, max na 4ke, si milá DSG kľudne zaradila 7ku pri 1200 ot.! V tomto prípade je to snáď ešte horšie: priamovstrek v kombinácii s automatom. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak DSG pokud vycítí, že nejedeš konstatní rychlostí a jen lechtáš plyn, ale chceš zrychlit tak okamžiťe podřadí a to i o několik stupňů. A to je ten problém u manuálu, že spousta lidí nepodřadí a nechá motor sbírat s velmi nízkých otáček.

Ať nejsme OT tak:

Na spritmonitoru má 81 kW průměrku 6,18 l/100 km

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=81&power_e=81&gearing=1

66kW pak 5,97 l/100 km

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=66&power_e=66&gearing=1

Editováno: , autor: Reeshanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reeshanek

- mas pravdu, v tom diagrame je chyba.  :unsure:

- suhlasim aj s pomalou jazdou a aj s tym ze je to nebezpecne. 

- podla teba ak beries do uvahy vykon + spotrebu, ake je optimalne spektrum otacok (od - do) ?

 

houmr

- dakujem ze si tuto temu zobral vazne

- suhlasim s tebou a aj s tym ze nizske otazky motoru nepomahaju, este by som bol zvedavy aj na turbo ako vyzeraju lopatky.

- aj tebe dam otazku ako som dal Reeshanek-ovi - podla teba ake je optimalne spectrum otacok?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnTrex:

Optimalne otacky mozu byt pre kazdeho ine. Napisem zhruba ako jazdim.

 

- 1800 ot. sa da na rovine pri udrzovacke napr. v meste, pri potrebe razantnejsieho zrychlenia podradit.

- 6 p.s. potrebuje podla mna 2000 ot. a viac t.j. tacho cca 100km/h vtedy dat 6-ku a ide sa, ist napr. na 6-ke 80km/h uz nie je dobre podla mna

- ak sa motor ohrieva na prevadzkovu teplotu je dobre udrzovat otacky niekde 2000-2300 pokojna jazda idealne pre motor, pouzitelne pasmo, co by nemalo skodit je 1800-2800ot.

- pokial niekto chce jazdit na spotrebu a zaroven, aby motor netrpel tak 1800-3000 je dobre pasmo.

- myslim, ze pre motor ( zohriaty ) je najlepsie stredne pasmo vyuzivat podla potreby 2000-4000 ot. - tu asi odvadza a dava zo seba to najlepsie.

- silnejsie TSI pocitovo zabera 1800-2300, potom pocit tahu polavi, ide konstantne a znova niekde okolo 3500 ot. do 4500ot. trosku nabere na razantnosti pocitovo. cez 5000 ot. sa uz nic nedeje zacina polavovat.

- sem tam je dobre pre zohriaty motor mu ukazat zivot v celom spektre a trochu prefuknut cely motor.

 

Neuznavam reci ako TSI netreba tocit cez 3000ot. ze sa nic nedeje a treba preradit na vyssi kvalt a viacej to taha ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže taktéž zkušenost :) včera byla nutnost jet trasa Plzeň - Ostrava - Plzeň. U Berouna jsem skejsnul 45 min v koloně a D1 nebyla taky nic moc. V kolonách jsem motor nevypinal (pořad se popojizdelo) a spotřeba dle počítače i tankování 6,3 l. Auto dostalo v době zajeti na prdel tak půjdu ve 2000 už na olej (jen pro můj klid v duši). Spokojenost 81kw i Dsg fungují fakt skvěle a věřím, že nebýt kolon jsem pod 6 litry při dálničním provozu.

post-66437-0-22631100-1460008753_thumb.j

Editováno: , autor: Jookyn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidávám témeř čistě dálniční zkušenost, severní Holandsko, dohromady za cestu tam (pomaleji) i zpět (rychleji) + nějaké to popojíždění po tamním venkově a městech.

 

post-92594-0-74810600-1460355067_thumb.j

 

S tím, že cesta zpět (90% po D dálnicích) byla za 6,6 při průměrné rychlosti 127 km/h i s 30 minutovým stáním před jedním stavebním úsekem. 2 lidi, téměř plný kufr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Za posledních 640 km průměrná, 5,3 (nejezdím krátké trati). Spíše mě zaráží co mi to ukazuje za spotřebu na volnoběh - 0,8-0,9 l /hod.  A je jedno jestli mám vypnutou , nebo zapnutou klimu (manuální), je to pořád stejné. Když bylo auto nové, tak to ukazovalo okolo 0,5 l/hod.

Editováno: , autor: LubošC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...