Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Jak píše Jakub3211 to nejsou spory, jen názory. Takže to zase nehroť. Každý jezdí jinak, každý jezdí jiné trasy, někdo sám někdo naložený. Jen tady píšeme názory jak je to dle škodovky s úspornými motory TSI !!! Navíc MP390 klidně  si jeď na tempomat , na ten to bude papat víc. Navíc vím kolik mi to bere, když jedu sám , kolik mi to bere, když tam je někdo navíc a dovedu si představit jak TSI pojede a za kolik když tam budou 4 lidi a plný kufr.To se k pěti litrům nedostanu ani náhodou. Leda že až budu mít najeto přes 10-15 tis.km , tak si to možná ještě sedne. Navíc můžu napsat že 66kw je  podstatně úspornější jak 81kw a dokonce živější. U 81kw to kazí dlouhé převody a musí se to více vytáčet , to je možná ono! A jezdím s oběma a dnes mi jí drahá polovička opět půjčí, takže se rád projedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to je skutočne 8,5 litra, tak to je potom katastrofálna spotreba.

Mohol by sem niekto napísať, kto jazdí po diaľnici, aká je reálna spotreba, ak ide 130-140? Ďakujem.

 

Jezdím pravidelně trasu Brno-Jihlava a zpět. Rychlost, pokud to jde, udržuji těsně nad 130 km/h. Při cestě tam je průměrná spotřeba mezi 6.1 a 6.6 litry (v závislosti na větru - většinou fouká proti). Zpátky je spotřeba 5-5.4 litru. Najeto mám asi 3000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Navíc můžu napsat že 66kw je  podstatně úspornější jak 81kw a dokonce živější. U 81kw to kazí dlouhé převody a musí se to více vytáčet , to je možná ono!...

S úsporností sozhlasím. 66ka je opravdu úspornější v rychlostech 0-90 km/hod a to o dost, někdy i o litr. Živější než 81 však v žádném případě není! To jses asi upsal či co...  :kol-48: 

Podle mě je 81 kW podstatně živější a to díky vyššímu krouťáku a hlavně KRATŠÍM převodům (2. až 5. kvalt je o 12% kratší než u 66 kW verze).

Podle toho, jak to popisuješ, je na vaší 81 kW fábce něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem najel nějakých 1900 km a průměrnou spotřebu dle PP mám 6,2 (FIIIC 1.2 TSI 81kW, 16" kola) a jsem přesvědčený, že dlouhodobě se pod těch šest dostanu, protože si sedne jak motor tak i já se s autem ještě lépe sžiju.

 

Pár příkladů spotřeb:

  • První cesta Praha - Prostějov po okreskách (tachometrová maximální rychlost okolo 100 km/h, tam i zpět)  byla něco mezi 5,5 a 6,0
  • Cesta Český Krumlov - Praha za 5,5 přesně (na okreskách maximálka okolo 100 km/h, na tom krátkém úseku D3 140 km/h)
  • Cesta do práce (cca 80% trasy Městských okruh v Praze) pod 5,0 (nějméně 4,6 i s hledáním parkovacího místa), opačným směrem to bývá něco lehce nad 5,0
  • Cesty po Praze se nedostanou přes 7,0 a musím říct, že tady je Start/Stop jednoznačně hodně znát

Zítra pojedu trasu 250 km po dálnici D1, tak jsem zvědavý. Můj odhad je okolo 6,5, nicméně dle mých postřehů bude dost záležet na stylu jízdy. Pokud nastavím omezovač na 140 km/h, zabořím pedál do podlahy a pojedu, tak spotřeba bude vyšší, pokud pojedu stylem 120 km/h do kopce a 150 km/h z kopce, tak se půjde dostat i k těm šesti.

 

Další postřeh je ohledně šestky. Na MO v Praze je rychlost do Barrandovského mostu omezena na 80 km/h a od něj (přes tunely) na 70 km/h. Jezdím s omezovačem na 85 potažmo 75 km/h, což v případě té nižšší rychlosti znamená něco lehce pod 1500 ot. a motor s přehledem na šestku zvládá komplet celou trasu včetně stoupání za Zlíchovským tunelem (tam je jediné místo, kde se na pár metrech trošku ozve) a i celý Strahovský tunel. S klidným srdcem můžu prohlásit, že z něj nemám jakýkoliv pocit, že by se trápil a je schopný bez keců akcelerovat. Pokud má kdokoliv z vás spotřebu okolo sedmi na sto, tak to jednoznačně není nenasytným kouskem, ale článkem mezi sedačkou a pedály. Naprosto v pohodě stačí řadit už lehce nad 2000 ot., kdy otáčky při přeřazení padají lehce nad 1500 ot., motor má plno síly a dost často se mi stává, že i když řadím tímto způsobem, musím jenom šimrat plyn, protože kolega předemnou čeká, než se mu poskládají kolečka v převodovce a chytne nafta v kamnech. Taková příjemně svižná cesta znamená řadit okolo 2500 ot., víc to po městě nemá smysl.

 

Hkubes: Píšeš blbosti, 81kW má kratší převody...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Darmo sa tu budete rozculovat nad cimkolvek chlapi :) Ja si pockam a uvidim co to spravi. Mam 81kw a ktomu este bude na 17", takze necakam ze budem jazdit za centy :D Vacsina mojich tras bude po meste do prace z prace,mam to vsetko v centre. a potom za priatelkou 22km po okreskach. Vacsinou sam alebo vo dvojke. Sem tam na vystupenie 4-5 ludi plus nieco v kufri, vtedy ako kam,aj okresky aj dialnica :) Nejdem sa tu ja rozculovat kto co pise a ci pise blbosti lebo kazdy auto je trochu ine a iny je aj sofer. Toto bude moje prve auto. Nieco som uz nabehal s kadecim,ale neriesil som spotrebu. Pockam a uvidim. Budem zapisovat a po cca 10-15t sa uvidi za kolko jazdim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme u spotřeby, měl bych technický dotaz k dojezdové vzdálenosti. Po načerpání mi ukazuje "nesmysl", kdy při průměrné spotřeba například 4,5 l/100km je dojezd 800 km, drží se tak nějak stejně, jen ujetá vzdálenost roste. Očekával bych dynamičtější výpočet se zohledněním historie předchozích jízd :) A druhá věc, všiml jsem si, že ukazatel automobilu se přibližuje ke stojanu čerpací stanice s ubývajícím dojezdem. Ovšem posune se až když je dojezd okolo 200km a to na polovinu vzdálenosti a pak když je dojezd posledních pár desítek km tak ke stojanu. Tady bych taky očekával propracovanější grafiku, když už, tak alespoň 5 poloh, né 3. Změní se to časem, jakmile se do jednotky dostane více dat?

Editováno: , autor: Cubais
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už z principu takovéto údaje je třeba brát s velkou rezervou jako jsou například dojezd, průměrná spotřeba atd., je to jen pro informaci a vychází to z výpočtů řídící jednotky za určitý časový úsek, v podstatě v autě nemáš ani jeden směrodatný údaj o palivu v nádrži, protože ani ručička palivoměru neukazuje přesně. A k tvému druhému dotazu, u mého auta jsem si na 99% jistý, že auto se mi pohybuje plynule k čerpací stanici a ne skokově.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4TDI 55kW som tú trasu jazdil tak 4,5-4,8l, s 81kW 1.2TSI teraz 5,1-5,5l, svižným tempom, predbehnem viac áut ako predbehne mňa, skrátka evidentne nesvojprávnych (zväčša TDI positve) radšej pustím nech si idú ďaleko vpredu, obvykle veľmi ťažko znášajú pre nich krutú realitu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maly report:

 

3tie tankovanie:

 

Stav tacho pri predposlednom tankovani:  1517km

stav tacho pri poslednom tankovani: 2438km

prejdena vzdialenost: 921km

natankovane:  50.57L

spotreba podla tankovania: 5.49L/100km

 

z celej nadrze bolo mimo mesto prejdene cca 220km ostatok dialnica a mesto

 

styl jazdy: dialnica max 140, inac bezne s premavkou.

 

 

tankovanie.png

 

Fabia Combi 1.2 TSI 81kw  6M  

Editováno: , autor: Miroslav Lilko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...