Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Je to opravdu hodně o tom kdo a jak jezdí. Jezdili jsme denně s přítelkyní stejnou trasu. 60 dní 60km tam a zpět. Pár dní sem řídil já a druhý den ona. Žádný závodění, předpisově + - 10km. Na oko jsme jezdili úplně stejně. I časově to vycházelo, při volný silnici +- na stejně. Ale světe div se ona měla vždy spotřebu o 0,8 litru vyšší. Sleduju to i při běžným ježdění, ale tohle byla příležitost jak to porovnat. Jedná se tedy o starší 63kW TSI, ale myslím, že na styl jízdy budou citlivý obě dvě, jak starší, tak nové ve FIII.

Editováno: , autor: Monty74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak čítam, tak zrejme všetci jazdíte economy run. Myslím, že to nie je o tom, že by zrovna tsi bolo obzvlášť náchylné na štýl jazdy. Proste je to normálne, že ak využívam dynamický potenciál motora, tak rozdiely v spotrebe budú výraznejšie. Ja som s 1,8T šiel po diaľnici aj pod 6,5 a aj za 8,2-8,3. Podobne to vyzeralo aj v meste 7-10 litrov. Takže nepripisoval by som to tsi motorom, proste ide o vlastnosť benzínového motora s turbom. Ak na to šlapem, tak to ide a zároveň aj žere. Oproti dieslom je rozdiel proste väčší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Ale světe div se ona měla vždy spotřebu o 0,8 litru vyšší...

Klidně bych tomu věřil. Je to sice OT ale pro ilustraci: já jsem schopný taky jezdit o 0.3 až 0,5 litru nafty méně, než přítelkyně (1,9 tdi 85 kw) a to stejnou trasu za stejný čas! U benzínu pak tento rozdíl bude určitě vyšší - těch 0,8 vklidu. 

Je to o tom, že hodně brzdím motorem, snažím se využívat setrvačnosti a optimálních otáček (vhodně řadit), před zatáčkou nebrzím, jen podřadím atd. Přítelkyně klidně z prudkého kopce vytočí trojku, pak dá 4 a za pár sekund už stojí na brzdě, před každou zatáčkou brzdí... lezou mi při tom vždy oči z důlků ale nemůžu jí už nic říkat, kritiku ona nerada. No a to prosím, považte, jde o řidičku, která má najeto více jak 200 tisíc kilometrů (skoro dvakrát více než já). Když se pak na křižovatce rozjíží na dvojku nebo v kopci v tahu nechá motor dusit až někde do 1100 toček, upadám skoro do mdlob!  :wacko:  Sorry za OT ale muselo to ze mě ven...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem podporiť Jakuba, lebo síce na staršom TSI, ale mám tú istú skúsenosť, veľmi záleží ako sa motor "prebudí" lebo na tom istom "normovanom" úseku, bez vetra, podobná teplota, samozrejme na tempomat a raz kolíše spotreba medzi 4,5-4,9 a keď sa zle zobudí tak 5,1-5,5 a to si človek všimne, keď je miesto štvorky peťka! Neviem čím to je, skúšal som rýchle naštartovanie, pomalé, počkať až pozhasínajú kontrolky na palubovke, ale je to absolútne náhoda! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepav nekolabuj, ja som naučil dcéru "brzdiť motorom" tak mi naposledy pri zchádzaní z dialnice zaradila asi tak pri 100km/h štvorku, šklbnutie,  otáčkomer vyletel vyše 3000ot.!!! Na otázku, čo to stváraš!!! Ona pokojne: Brzdím motorom... Spojku mi za 5 sekúnd zodrala, ako ja za 5 mesiacov!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikoho bych nechtěl tím co napíši naštvat, nebo urazit. Jen bych chtěl odepsat na to, jak tu někdo psal, že jel průměrnou rychlostí 80km a měl spotřebu 5,2. To je dle mého blbost. Pokud jedu na službu mám to většinou z kopce a cca 40km. Dokážu přijet i za 5,1 l/100km.Ale když jedu zpět většinu mám do kopce a spotřeba je hned výš. Navíc jedu 70, chvíli 80, 60 ,50 a pořád dokola a průměr mám 53km/hod. Takže pokud vezmu to co tu někdo psal, že jel 300km průměrnou rychlostí 80km/hod a měl 5,2 s klidem napíši že za 5,2 nejel. Ale ono se to dá napsat i nafotit. Pojedu klidně stále 130,120 apod. průměr bude cca 8,5litrů a na konci cesty bude dlouhý sjezd z kopce a spotřeba mi klesne když pojedu bez plynu na 5,2 a já to nafotím a napíši průměrná rychlost 85km/hod a spotřeba 5,2 a je to hotovo. Skutečnost je ale jiná a myslím, že ti co jezdí mi dají za pravdu. A to já zatím jezdím jen sám. Včera a dnes jsem nafotil jakou má spotřebu a průměrnou rychlost. .Myslím že auto už je i zajeté a vím jak jede. Proto jsem psal že to je citlivé na jízdu a na kdejaký kopec. A tu spotřebu mám i z důvodu takovou, že jedu lehká noha , noha z plynu , setrvačnost atd. Za chvíli sem dám i foto za poslední dvě jízdy.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikoho bych nechtěl tím co napíši naštvat, nebo urazit. Jen bych chtěl odepsat na to, jak tu někdo psal, že jel průměrnou rychlostí 80km a měl spotřebu 5,2. To je dle mého blbost. Pokud jedu na službu mám to většinou z kopce a cca 40km. Dokážu přijet i za 5,1 l/100km.Ale když jedu zpět většinu mám do kopce a spotřeba je hned výš. Navíc jedu 70, chvíli 80, 60 ,50 a pořád dokola a průměr mám 53km/hod. Takže pokud vezmu to co tu někdo psal, že jel 300km průměrnou rychlostí 80km/hod a měl 5,2 s klidem napíši že za 5,2 nejel. Ale ono se to dá napsat i nafotit. Pojedu klidně stále 130,120 apod. průměr bude cca 8,5litrů a na konci cesty bude dlouhý sjezd z kopce a spotřeba mi klesne když pojedu bez plynu na 5,2 a já to nafotím a napíši průměrná rychlost 85km/hod a spotřeba 5,2 a je to hotovo. Skutečnost je ale jiná a myslím, že ti co jezdí mi dají za pravdu. A to já zatím jezdím jen sám. Včera a dnes jsem nafotil jakou má spotřebu a průměrnou rychlost. .Myslím že auto už je i zajeté a vím jak jede. Proto jsem psal že to je citlivé na jízdu a na kdejaký kopec. A tu spotřebu mám i z důvodu takovou, že jedu lehká noha , noha z plynu , setrvačnost atd. Za chvíli sem dám i foto za poslední dvě jízdy.

 

Sorry, ale to je nesmysl. Jak dlouhý by musel být kopec, aby na konci 300km cesty (která byla téměř celá s průměrem 8,5) klesla průměrná spotřeba na 5,2? Hodně dlouhý (zhruba od 184. kilometru bys musel jet za nula, aby se průměr dostal na 5,2).

 

Průměr je prostě průměr, počítá se ze spotřebovaného paliva a kilometrů, to nejde oblbnout dlouhým kopcem, že by díky dlouhé jízdě z kopce na konci cesty ukazoval PP průměr 5,2 a skutečnost byla 8,5...

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimoxx ty jsi to pochopil přesně, byl to uveden příklad obrazně jak to mohu udělat a napsat vám tu a nebo vyfotit že jsem jel za tolik a tolik. A vy si budete lámat hlavy že jezdíte normálně za 7 a pod šest se nedostanete. Asi tak

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kdo tu psal tu spotřebu 5,2 to právě nefotil. Ale kdo doopravdy sleduje spotřebu TSI ,tak ví jakou to má spotřebu a jak to je citlivé. Má jediná jízda ve dvou osobách Brno Velké Meziříčí, rychlost 130-150 a spotřeba 8,5 litrů a chvílema tam bylo i 10l.,Během měsíce pojedu Brno Chomutov tak jsem zvědavý jaký budu mít průměr tam a pak zpět když na Brno je to neustále nahoru. Myslím že tu cestu zná většina z vás. Takže ten den najedu cca 700km.Pak to sem dám. Ale nechtěj abych ti tu psal kolik byl vítr v zádech a kolik protivítr.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk máš pravdu a proto jsem psal, že TSi je citlivé na spotřebu a to dost. Do kopce žere a z kopce ušetřím a nebo budu jezdit fakt na pohodu z kopců bez plynu jen na rychlost, noha z plynu a pak se možná dostanu na míň. Ale počítám ,že si spotřeba ještě až bude najeto víc možná trochu sedne. Pokud po mě nebude chtít sílu větru apod.,tak jak pojedu dám to sem za kolik tam a pak zpět. Tam jedu sám a vracet se budu ve dvou a s nákladem něčeho v kufru. Jedu totiž pro tchýni hmm bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze do kopce a 150 tak sa nediv tej spotrebe! Uz to tu bolo rozoberane, vyssia spotreba je len ked presianhes 4000 ot., dovtedy je to zjednodusene umerne aerodynamike vozidla, valivemu odporu a vetru a podobnu spotrebu ma aj napr F Mondeo 2.0L. Ak je tam velka odchylka, tak to je chyba niekde inde! Az nad 4t. ot. sa dochladzuje kat. a zacina papat viac nez ostatni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, takže vlastne nevieme, koľko zere 1,2tsi na diaľnici, lebo buď niekto jazdí okresky, alebo iný zas ide po diaľnici 150, čo by ani nemal a to ma fakt nezaujíma a navyše do kopca. Uvádzať spotrebu po okreskach je síce pekné, ale tam vie dobrý výsledok urobiť aj výkonný a väčší oturbeny benzín 1,8-2,0 kľudne medzi 5-6 litrami. Skôr by ma prekvapilo, ak by sa 1,2tsi nedrzalo v tomto rozmedzí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jazdim každý vikend cca 100km po dialnici rýchlosť 140 na useku po TT a od TT mame obmedzenu na 110 tak mam tempomat na 120 a priemerna spotreba je 5.5-6l ako kedy to bude asi tym veteom a podobne. Sedime 4 v aute. 2 ženy cca 50kg a 2 chlapy po 80kg kufor prazdny. Mimo dialnice z tych 100km asi tak 10km. Priemerna rychlosť 100 cca. V sobotu to vyfotim. Je pravda že treba s citom nabehnut na tych 130 a z nejakych 6.4 to klesa na spominane hodnoty. Cely usek sa ide skoro rovno au tam obcas prevysenia nic prevratne. A nemyslite že nejazdim rychlo prave naopak. Mna skor hneva ta dlhodoba lebo počas tyzdna je to prevazne mesto denne cca 15-25km a tam sa pohybujem okolo 7l

Editováno: , autor: Jakub3211
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To su neni spory. Skor dohady vs realita. Je pravda ze hkubes a par ludi vie o com piseme. Je tazsie spravit dobru spotrebu nez na diesly tam sa netreba tolko snazit. Neviem ako na benzine dajme tomu HTP ale TSI treba jazdit inak. A je nam jasne ze sem pribudnu prispevky ked pribudu aj vam auta v garazi. Len fakt som zvedavy kto ako bude jazdit. Mam taky dojem ze niektori to budu mat tazsie niektori lahsie S tou spotrebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...