Přejít na obsah

Propadající brzdový pedál


turbokluk

Doporučené příspěvky

Tak jsem pročetl co se tu řeší o brzdách a má zavada nikde.

 

Poslední dobou se mi stáva že když dobržduju, opravdu takřka před zastavenim se mi propadne pedal na podlahu začnu pulzovat jako by se seplo abs, a přestane to brzdit, je to jen okamžik třeba vteřina a pak zas pedal ztuhne a funguje normalně.

 

Kapalina nová asi pul roku.

 

Nevíte kam bych se měl kouknout jako první?

 

Kupec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem podobný problém - po sjetí ze zasněženého svahu se sešlápnutou brzdou se mi pedál nakonec propadl. Nechal jsem to zkontrolovat a jediné, co zjistili bylo zavzdušněné levé přední kolo, což odvzdušnili a asi i vyměnili kapalinu. A myslím, že to opravdu pomohlo, sníh už neni, ale ani při opakovaném šlapání na pedál se nepropadne (což se předtím dělo). Cena se všim všudy kolem 700 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAGína nic neukáže. Jakákoli závada na brzdách se ihned projeví rozsvícení kontrolky brzd nebo ABS

Propadající se pedál bývá většinou způsobené vadným hlavním brzdovým válcem, nebo zavzdušněním buď válce nebo nějakého třmenu.

Zavzdušnění může způsobit špatná gumička na brzdiči nebo válci a nemusí se vždy projevit prolínáním brzdovky (může nasávat jen vzduch)

Určitě bych začal znovu odvzdušněním a fyzickou kontrolou všech brzdičů. Po odvzdušnění nenalévat brzdovku až po víčko (jak je to blbým zvykem mnoha lidí), ale dodržet maximální rysku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To neni klasicke padáni, jako když vyteka kapalina, ale prostě jako by se ti při jemnem tlaku na pedal spustilo abs.

 

 

Byl jsem to zkusit s vagem projet, bohužel mi to nad 20km/h odpoji jednotku takže nevidím blok hodnot.

Do cca 7km/h je velka odchylka mezi předními a zadními koly, zadek ukazuje 6 km/h a předek 1km/h. Od těch 7km/h do cca 20 to sedi, pak se to odpojí.

Je to zanedbatelne nebo kamen urazu?. čidla jsou tam tuším venom, obě přední se měnily asi před 4 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte. Lidicky po vymene prednich kotoucu me to dela to same propada se me brzdovej pedal a ato mene brzdi. procital jsem si temata v sekci sup i v sekci octa ale nekdo pise hlavni brzdovi valec nekdo zle odvzdusneni. mno uprime me jde spise oto ze pred vymenou naprosto bez problemu a po vymene takova potiz. zkousel jsem odvzdusneni vsek kol ale zadna zmena. ale jeste bylo popisovano ze se hlavni brzdovy valec musi odvzdusnovat solo co je natom pravdy?.

 a jeste druhy dotazek kamarad me dal s uplne totozneho supa u ktereho mu umrel motor a prodava jej na dily predni kotouce ja je dal na muj vuz a auto pri brzdeni vydava zvuk cvakani jako kdyz je delsi sroub v kole a jednou za otocku zadrhne o naboj ale srouby jsem vypodlozil abych to vyloucil a ty to nejsou a ani zadne viditelne misto po odrenine neni videt ani na segmentu na kotouci proste nikde co by to mohlo delat? je me divne ze to cvaka a pritom nikde nevidim zadne stopy po svakani. chjo cosi se ten sup rozpada :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak me to nedalo a sedel jsem nad tim az do 3 do rana a zjistil jsem zeto ma na svedomi pravy trmen rucni brzdy. pri koupi vozu jsem s nim mel potize ze me zustala viset brzda prehrilo se kolo pak jsem to rozebral vyfoukal promazal tim jejich zazracnym tukem a az do dnesniho dne byl klid. pri sundani dorazu paky a naslednem projeti a prudkem zabrzdeni( aktivace abs) pedal jde zase normalne takze musim poresit co se pojebalo v tom tremenu a jeste zjistit jak je to s tema kotoucema

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Mám asi stejný problém jako turbokluk. Když přibrzdím, auto přibrzdí, ale pak se propadne pedál a auto přestane brzdit, následně pedál zapulsuje a auto prudce přibrzdí. Auto bylo týden v Bosch servisu, kde vůbec nezjistili čím by to mohlo být a jak to opravit, odkázali mě na Škoda servis. Tam bylo auto další týden a také vůbec nic nezjistili. Tak teď absolutně nevím co s tím, kam ho mám dát kdo by to opravil. Za nějakou pomoc moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Propadající se brzdový pedál: povetšinou už odjakživa byl na vině hlavní brzdový válec

Zkusil bych ho.

Ještě před tím levnějších pár variant:

1.Zatuhlé brzdové plovoucí třmeny. Tuhle kontrolu můžeš udělat jako první, nebude Tě to nic stát.

Vytoč z brzd ty imbusy. Podrž si v ruce brzdový třmen a vyzkoušej, jestli se čepy, ve kterých třmen jezdí pohybují lehce. Pokud ne, vymlať je ven, osmirkuj a namaž vazelinou.

2.Mohu být zpuchřelé brzdové hadičky ke třmenu. Docela nebezpečná závada. Při sešplápnutí pedálu se značná část brzdné síly ztratí v hadičkách, které se lehce "nafouknou", protože mají porušenou vnější struktu vinou zpuchření a nejsou odolné proti brzdnému tlaku

3.Po těchto dvou kontrolách ručně a po staru odvzdušnit brzdovou soustavu na všech kolech (jeden šlape, druhý odvzdušňuje)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to tak jak píšeš, tj. "Když přibrzdím, auto přibrzdí, ale pak se propadne pedál a auto přestane brzdit, následně pedál zapulsuje a auto prudce přibrzdí.", tak to válec nebude, špatný válec nezapulsuje a sám od sebe nepřibrzdí.

 

Hádal bych to na ABS. Zkus vyndat pojistku, jestli se něco změní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v pojistkové skřínce byli dvě pojistky se symbolem ABS, vyndal jsem je a projel auto. Bylo tedy odpojené ABS a brzdy fungovaly normálně bez propadajícího pedálu. Pak jsem obě pojistky zase vrátil zpět a auto projel a vše je zase v pořádku. Auto brzdí úplně normálně a pedál nepropadává. Mám obrovskou radost, že vše zase funguje, ale mám otázku, jak dlouho to vydrží v pořádku a co tomu vůbec bylo??? McMatej moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, není za co. Byla to jen logická úvaha. Nejsem odborník, tak těžko říci. Mohl to být "softwarový problém", tak tomu mohl "reset" odpojením prospět. V to případě by bylo ale zarážející, že na to v servisu nepřišli. Nebo to je náhoda. Před tím se to stávalo pravidelně?

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně stejně, ale to je jak? Pravidelně při každém brždění? Každopádně je to nepříjemná porucha a hledat rady na netu .... Nevím, nerad bych aby si kvůli mně někdo rozbil hubu a hodinky.

 

Já bych zkusil ještě jednou vyndat pojistky, pokud to dělá ABS, tak to bez něj bude bezpečnější. Ale to tě (alibisticky) neradím, píšu "já bych zkusil ..." ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...