indyjones8379 Vloženo 29. Červen 2017 Sdílet Vloženo 29. Červen 2017 https://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-formula-5w-30-1-l Ja som dal tento olej a nezda sa mi,ze ide dobre motor klepe mi tam nieco na volnobehu.Bolo to aj v servise a nic.Nemozu prist na chlp tomu co to chrasti alebo sramoti.Je tento olej vhodny do fabii 3 1,2 tsi? Mobil 1 ESP Formula 5W-30 je moderný výkonný syntetický olej, ktorý je navrhnutý tak, aby motoru poskytoval vynikajúce čistiace schopnosti, ochranu proti opotrebeniu a celkovo zlepšoval jeho výkon. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bol navrhnutý a vyrobený tak, aby predlžoval životnosť a udržoval účinnosť systémov na zníženie emisií pri pri benzínových aj naftových motoroch. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spĺňa alebo prekračuje nasledujúce špecifikácie: ACEA C2/C3, A3/B3/B4 ACEA A5/B5 API SM/SN API CF JASO DL-1-08 Schválenia výrobcov BMW Longlife 04 MB 229.31/229.51 Chrysler MS-11106 Peugeot/Citroën Automobiles (PSA) B71 2290, B71 2297 Porsche C 30 Volkswagen 504.00 / 507.00 AvtoVAZ Group "Luxe" AAE Standard STO 003-05, Group B6 BMW Longlife 01 a 01 FE Voklswagen (benzínové motory) 502 00 / 503 00 / 503 01 Volkswagen (naftové motory vrátane motorov so systémom čerpadlo-tryska - výnimka je uvedená nižšie ) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 S výnimkou motorov so systémom čerpadlo-tryska (unit-injector) R5/V10-TDI bez predĺženého servisného intervalu (LongLife Service) vyrobených do roku 2006, alebo bez filtru pevných častíc vyrobených medzi rokmi 1999-2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 29. Červen 2017 Sdílet Vloženo 29. Červen 2017 Olej je OK, je to s premenlivým intervalom LL Olejom to nebude, zmeň servis, keď ti na to nemôžu prísť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Červen 2017 Sdílet Vloženo 30. Červen 2017 Keď Mobil, tak brať rovno Mobil 1. Buď New Life 0W-40 pre pevný interval, alebo ESP 0W-30 pre premenlivý interval. ESP je ale oproti Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 dosť drahý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 30. Červen 2017 Sdílet Vloženo 30. Červen 2017 On sa na druhom fore stazoval na spotrebu oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 30. Červen 2017 Sdílet Vloženo 30. Červen 2017 JJ, spapalo mi to za 8400km asi 6dcl oleja, no za poslednych 2500km zatial ani kvapku. Ale aj tak skusim prejst na pevny interval s 5W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Giri Vloženo 26. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2017 Chlapi, už jsem si tady četl a i u prodejce se ptal, byl jsem v 16 000 na výměnu oleje a nechal jsem si přehodit na pevný interval. Tím pádem jsem si myslel, že to bude 16 XXX + 15 000 = 31 000 km a půjdu na garančku. Moje domněnky potvrzoval i štítek na dveřích, kde další servis v 31 XXX. Ale potom jsem tam byl i se Supem, a tam mě druhý technik upozornil, že dojít musím před 30 000 na garančku, jinak mohu dojít o záruku. Je to tedy tak? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 26. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2017 Áno, lebo garančná servisná prehliadka pri 30 tisíc km nie je iba výmena oleja. Takže, normálne tam zájdi pri 30 tisíc km, aj s výmenou oleja (tentokrát po 14 tisíc km), a potom budeš už jazdiť každých 15 tisíc km. Problém môže nastať akurát v prípade, že za rok najazdíš menej ako 15 tisíc km, v tom prípade budeš musieť ísť na výmenu oleja pri nižšom nájazde, lebo pevný interval je 15 tisíc km alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Ja osobne to mám teraz pri svojom aute tak, že mám nastavený premenlivý interval, ale aj tak jazdím na výmeny každých max. 10 tisíc km a pri každej cca. tretej výmene oleja mi spravia aj v veľkú servisnú prehliadku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Giri Vloženo 26. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2017 Jasný, za rok dám zhruba 20 000, každopádně +- chci chodit vždy po 15 000 A navíc myslel jsem si, že když chci normál olej, tj. ne LongLife, tak musím automaticky přejít na pevný interval, což si mi vyvrátil. Nicméně jsem rád, že nemám filtr pevných částic. To jsem koukal, když jsem řekl, že bych chtěl do 2.0 TDi dát normál olej, ale prej to nejde, protože kvůli DPF tam musí být LL Díky za info :)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 26. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2017 (editace) To sme sa nepochopili. Ak chceš prejsť na olej so schválením VW 502.00, tak pevný interval určite musíš mať. Naopak netreba meniť, tj. pri pevnom intervale môžeš dávať okrem olejov so schválením VW 502.00, aj tie so schválením VW 504.00. Samozrejme technicky tomu nič nebráni, aby si mal premenlivý interval a dával do motora olej určený na pevný, ale nakoľko máš auto ešte v záruke, servis by ti to nemal dovoliť. Mohlo by sa totiž stať, že zabudneš kedy máš ísť na výmenu, resp. aký máš olej, a VW 502.00 olej necháš v motore 30 tisíc km. Inak ak s tým nechceš experimentovať a nemáš problém si odsledovať kilometre, tak nechaj ten premenlivý interval aj "longlife" olej, a iba jednoducho zájdeš v "polčase" na skoršiu/mimoriadnu výmenu oleja. Ja im v servise dokonca pri výmene vždy (keď nezabudnem) poviem, aby mi na štítok napísali termín najbližšej výmeny rovno ako aktuálny stav +10 tisíc km, namiesto premenlivého +30 tisíc km intervalu. Možností je dosť, a keď budeš mať po záruke, tak ich bude ešte viac. ;-) P.s.: Aj k 2.0 TDI s DPF sa dá zvoliť nie "longlife" olej, akurát nie počas záruky. Ak tam ale po záruke dáš olej výkonnostnej triedy ACEA C3, tak nič tým nepokazíš, lebo C3 oleje idú bežne do motorov s DPF. A ja osobne si myslím, že ani s olejom ACEA B4 by nebol problém, ako motor nežerie olej. Editováno: 26. Červenec 2017, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 (editace) Giri to su kktiny, ta 1000ka je nic, vonku je x majitelov co takto prekroci prehliadku a zaruka im bezi, ja osobne ani nejdem ratat na kolkatych autach sme to tak robili (prekrocili o 1000, 2000km). Kludne chod v 31tkm. K oleju - poprosim info z Elsy alebo dielenskej prirucky, kde je dovolene davat 502ku pri premenlivom intervale. Editováno: 27. Červenec 2017, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Giri Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Nevím no, ale řekli mi to dva lidé v servisu a teď i tady, tak raději se toho budu držet, protože záruku mám 5 let a nechci o ní přijít. To mi tich 1000 km za to nestojí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Pri premenlivom intervale nie je podľa manuálu alebo dielenskej príručky povolené dávať 502-ku, ale ak už máš po záruke, tak si tam môžeš naliať čo len chceš, a to bez ohľadu na práve nastavený interval, lebo nikoho to nebude trápiť. Samozrejme ak takto prekročíš 15 tisíc km alebo ročný limit VW 502.00 oleja, tak na garanciu mobility asi môžeš zabudnúť a prípadná porucha motora bude to na tvoje triko, ale niečo za niečo. Taká malá poznámka na margo. Všimli ste si, že napr. BMW alebo Mercedes nemá problém s intervalom 30 tisíc km, ani pri 5W-40 olejoch? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 On spomina garancku, preto su reci o liati akehokolvek oleja zbytocne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Veď sú to napísané všetky možnosti, takže každý si môže vybrať olej, a nastaviť interval podľa vlastnej situácie a vlastných potrieb. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Zbytečně to komplikuješ a akorát všechny mateš! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 (editace) Hneď v prvej odpovedi som jasne napísal, že Giri má zájsť na výmenu pri 30 tisícoch, a potom každých 15 tisíc, a hotovo. On z toho neviem ako vydedukoval, že môže si nechať premenlivý interval s olejom určeným na pevný. To síce možné je (motor nedokáže rozoznať typ oleja ktorý sa do neho naleje), ale toto nie je vec ktorú by som doporučoval u auta v záruke. Potom už išla komunikácia naozaj mimo, ale čo už. Editováno: 27. Červenec 2017, autor: e1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Zdravím všechny. Mám dotaz na odborníky. Mám od března 2017 Fabii III 1,2 TSI 81 kW, je tam proměnný interval, čili olej při specifikaci 504.00 měnit za 2 roky či max. 30 000 km, až se auto "přihlásí", jak jsem se ve Vašich příspěvcích dočetl. Jelikož jezdím dost málo, tak asi 5 000 km za rok (nemusíte se smát, jsem již důchodce), tak se chci pozeptat, co pro mne bude při budoucí výměně oleje nejvhodnější. Zachovat proměnný interval, či přejít na pevný se změnou oleje? Pokud zůstanu u proměnného dál, jak časré by byly výměny oleje, zase po dvou letech, či by musela být již po roce? Ptám se na to s ohledem počtu najetých km, které nepřesáhnou těch 5 000 km za rok. Dík za seriózní odpovědi, které mi pomohou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Jezdím o trochu víc něco přes 6 ale zase jezdím každý den ale kratší trasy. Vždy u jakéhokoliv auta jsem dodržoval výměnu po roce. Za mě tedy nechat si změnit interval na pevný a měnit po roce nebo 15t. Interval servis změní bez problému. Výhoda je pak levnější olej. Uděláto motoru rozhodně dobře. Já to takhle mám. LL je vhodnější při podstatně větších nájezdech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 milanxx Dík za Váš názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Naopak, LL je vhodnější při takto malých nájezdech, pak můžeš olej měnit každé dva roky. Když přejdeš na pevný interval, tak budeš muset měnit olej po roce, tj. každých ani ne 5000 km, to mi přijde zbytečně brzo/draho. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronall Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 No to je jedna strana mince, motoru výměna po roku jistě prospěje, další věc je ale domnělá úspora za levnější olej, která se např. u mě nekonala. Změnil jsem interval taky na pevný, ale dostal jsem olej 5W30 502 00 v AU za 700kč litr, takže výměna každý rok přijde draho, oproti výměně LL za 800kč jednou za dva roky, pozor na to. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Stačí si donést vlastní olej a můžeš to mít za 200Kč za litr... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronall Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 Tam kde jezdím vlastní olej neakceptují, jezdím tam protože tam mám jisté výhody, ovšem bohužel kromě ceny oleje, ale o to nejde, píšu to jen jako modelový příklad. Obecně mě vyšší cena oleje v servisu nevadí a akceptuju to, ale cena 700 za litr 502 00 mě dostala a zvažuju, že příště se vrátím na LL, kdy zaplatím sice 800 za litr, ale bude to na dva roky, protože 30 000km nenajedu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 (editace) před 54 minutami, tonda.cep@seznam.cz napsal: Zdravím všechny. Mám dotaz na odborníky. S těmi odborníky bych byl trochu opatrný, zde se dozvíš pouze názory několika lidí a co člověk to jiný názor. Nakonec se budeš muset rozhodnout sám. Já osobně bych první výměnu nechal na garančku po 2 letech a přitom to pak změnil na pevný interval a jezdil už každý rok. Pokud máš své auto hodně rád a chceš mu dopřát to nejlepší, tak ti jistě někdo poradí do garančky jednou výměnu provést pro výplach bordela který vzniká zajetím nového "surového" motoru. Ale s tím si nejsem úplně tak jistý, takže jakobych to nenapsal Editováno: 27. Červenec 2017, autor: MilanHos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2017 (editace) Vzhľadom na naozaj malý nájazd, nechal by som v hore uvedenom prípade premenlivý interval a olej menil každé 2 roky. Pri takto malom nájazde je zbytočné meniť olej tak často. Veď aj takto bude mať iba tretinu toho, čo by teoreticky mal vydržať. Čo sa týka ceny, ja neviem, že kam chodíte do servisu, ale ja mám skúsenosť, že 502-kové oleje sú iba o málo lacnejšie ako tie 504-ky. To platí aj v servise, aj keď si kúpiš olej mimo neho. Dokonca lepšia 502-ka môže byť drahšia ako 504-ka, takže riešiť cenu "longlife" oleja je zcestné, hlavne ak ho stačí meniť iba raz za 2 roky. Ja osobne by som si v tomto prípade našiel servis kde vlastný olej akceptujú, a (vždy) po dvoch rokoch by som tam prišiel na výmenu aj so svojim Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Štyri litre kúpiš online za nejakých 22 €, a tú cenu netromfneš ani keby si na pevný interval kúpil najlacnejšiu dostupnú 10W-40-ku. P.s.: Predčasná výmena kvôli výplachu bordelu po zabehnutí motora nie je od veci, ale nie je to ani nutné. Editováno: 27. Červenec 2017, autor: e1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.