Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

  • o 11 měsíců později...

@rudasn Kolko najazdis rocne km, charakter jazd resp. kde jazdis ? Ani ja nejazdim vela km rocne a prave preto je tam pevny interval a este aj chrakter jazd ;-)

 Ano presli na 0W30, lebo EU legislativa a cudujem ze vobec servis pise specifikaciu oleja. Na poslednej prehliadke polozka pre motorovy olej: OLEJ MOTOR., LIGHT SPECI, to mozem vestit co tam naliali ;-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rudasn a @houmr  to, že se ve specifikaci VW 504.00 leje nyní AS 0W-30 není rozhodnutím EU, ale prostě a jednoduše jen tím, že škodovka skončila jako s hlavním dodavatelem mot. olejů s firmou Castrol,který  měl v té specifikaci 504.00 5W-30 a od 1.1.2020 je dodavatelem do výroby firma Shell a ta má v této specifikaci 0W-30..nic jiného v tom není.

@Martab ano 0W-30 v AS je 504.00, ale jako prvonáplň nikdy nebyl..ve výrobě si již od 45.týdne 2016 leje VW 508.00 0W-20, předtím to bylo ve výrobě 504.00 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr Jezdím opravdu málo. Jsem už doma, tak nákupy, lékaři a sem tam nějaký výlet, ale to přes zimu u mne odpadá. Suma sumárum celkem najedu do 5 000 km za rok. Spíše na kratších úsecích, delší jen vyjímečně. Mně bylo řečeno, že je tento způsob výměny oleje pro mne výhodnější. Jednak je tam ještě velká rezerva a hlavně nemusím tak často jezdit do značkového servisu, který je od nás dál. Ty dva roky jsou pro mne výhodné. Navíc mi bylo řečeno, že pevný výměnný interval je výhodnější pro ty, co najezdí dost km. Tak si potom vyber ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rudasnAni ja nejazdim vela. Tento rok to nebude ani 8tkm ale okolo 7,7tkm. Vacsina jazd je okolo komina a po meste. Nejazdim poskakovacky typu 1-2km od obchodu k obchodu. 

Ja sam na pevny interval som okolo polovice najazdom. Ano z hladiska ceny za servis je o trosku priaznivejsi premenlivy 2 rocny interval.

Len ci pre auto tu nechcem moc rozoberat to uz je na kazdom. Osobne si neviem predstavit 2 roky mojim jazdenim v motore nechat olej a mysliet si, ze ma este super vlastnosti, to uz je na kazdom. Prva LL olejova napln isla prec po 5tkm tzv. zabeh ;-)

Mne do niektorych veci ani servis nemoze kecat, vzdy poviem. Nastavenie intervalov servisnych ukonov je optimalizovane pre operativny leasing pre firmy, aby to vyslo co najpriaznivejsie a nie najpriaznivejsie pre vydrz auta. Prijimaci sa len pousmeje a povie robite dobre pre vydrz auta ;-) 

 

Samozrejme pokial je pre teba vyhodne premenlivy interval a najazdis cca 10-12tkm na LL to je tiez ok ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím proč přecházíte s nízkým nájezdem na 502.00 5W40, který má právě výrazně rychlejší degradaci a horší mazání za studena.

Pokud bych jezdil kolem komína, tak bych tam nalil právě 0W20 nebo maximálně 0W30, tj určitě aspoň 504.00 nebo 508.00. Jedna oba ty oleje mnohem lépe mažou za studeného motoru a jednak jsou mnohem časově odolnější než stará specifikace, nehledě na to, že to jsou oleje, které generují méně karbonu při spalování, takže když nemáte možnost moc auto prohnat po dálnici tak se aspon tolik nekarbonuje.

 

Je třeba si uvědomit, že nejvíc se motor opotřebovává právě starty a krátkými cestami. 0W20 maže okamžitě, maže při mrazech a tyto vlastnosti si udrží dlouho.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren přesně tak, naprosto souhlasím..i tohle mi kdysi řekl starý motorář, který dělal motory celý život, když jsem se ho ptal, jakej mám dávat olej..a řekl mi jasně, pokud jezdíš kolem komína a málo jako já, jen krátké trasy s častými starty, tak zcela určitě ten řidší, protože rychleji maže obzvláště v zimě při studených startech..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab Tak jsem se raději přesně díval, v servisním listu je psán jasně proměnný interval a olej SHELL  0W-30  Long Life. V listě není určena specifikace, ale díval jsem se na oleje Shell a u tohoto uvádějí specifikaci ww 504.00/507.00, což by odpovídalo. Předpokládám, že když jde o autorizovaný servis, určitě vědí, co patří na proměnný interval. Díval jsem se do obrázků a měl by to být ten napravo. Jinak jsem zde dal na rady a zkušenosti a vzhledem k mému malému nájezdu a pro jízdy 3 až většinou 25 km, jak uvádí i @15degren, je řídší olej a prodloužený interval výhodnější a to hlavně z technického hlediska pro motor.

Srovnání Olejů - Shell 0W-30 LL a ten, co nyní dábají do Fábie - shodné.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rudasn na tom obrázku je stejný olej !!!!! Jak už jsem psal dříve od 1.1. 2020 nahradil Shell ve škodovce Castrol...je to úplně identický olej v těch baleních, akorát ten nalevo je v origo balení a prodávají ho jako originální olej za předraženou cenu a ten vpravo koupíš běžně v eshopech za podstatně menší peníze...ale je to naprosto identický olej..proto ti tam nasali jen Shell 0W-30...ve škodovce při výměně oleje používají úplně jiné balení..nakupují ve velkých 200l sudech a z toho pak čerpají olej do aut..tyhle litrové balení používají jen vyjímečně, když náhodou olej v sudech dojde..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren pri motoroch 1,2 EA 211 EU5 a EU6 napr.  O3 EU5 sa lial olej LL 5W30 a to iste platilo potom  vo vyrobe aj pre EU6 a F3 mala naliaty 5W30.

Ano potom vyrobca casom presiel na ine oleje, ale podla mna nie je uplne ideal ak je vo vyrobe naliaty 5W30 prechadzat po case na 0W30 resp. 0W20.

V nasej zemepisnej polohe tych mrazov je coraz menej....

Celkovo nazory na olej sa roznia. Niekto si potrpi na znacku a v servise leju najlacnejsi, co splna specifikaciu. Niekto tvrdi ze riedke oleje hned stecu a nedrzia film, hustejsie nemazu tak rychlo pri nizkych teplotach, rieducke vodicky degraduju pri vysokej zatazi atd. 

V neposlednom rade vyrobca Skoda nepredpisuje vymenu oleja robit iba vypustanim, alebo mozu aj odsanim. Oba postupy podla vyrobcu su spravne ;-)

Podla mna najlepsie pre auto moze byt to ked majitel meni pravidelne olej, mozno  trosku skrati interval a chova sa slusne k motoru za studena a dodrziava iste zasady pre prevadzku motora. 

 

 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr

Já nezpochybňuji to že by olej 5W30 byl špatně, jen poukazuji na to že když už chci řešit co tam dám za olej a nenechám to na autorizáku, tak bych popřemýšlel i nad tím jak vůz provozuji.

TSI motory v horkých létech samozřejmě snadno přesáhnout 100 stupňů a velmi rychle se i ohřejí, takže pokud normálně jezdím tak 5W30 nebo 5W40 (při kratších výměnách) bude mazat v těch to tropech dobře, na druhou stranu využijte to člověk který jezdí 15-20km ? Rozhodně ne, tudíž si tam dává olej do pracovního spektra, který vlastně skoro nenavštíví.

 

Poukázal jsem hlavně na to, že dotyčný píše, že najede velmi málo. Já z toho dedukuji, že jezdí převážně trasy kolem 20km. Do 15km ten olej dokonce ani v létě neohřeješ na provozní teplotu (90 stupňů). V drtivě většině času toho provozu bude spíš pod provozní teplotou, nežli nad ní.

0W20 je jak voda, dostane se všude a rychle, méně trpí olejové čerpadlo, je to low sap olej, má aditiva na stabilizaci a počítá se s častými starty.

 

Vůbec bych se osobně nebál tam tu 0W20 dát.

Navíc ty oleje už drtí i do naftových motorů. Naftové motory jsou mnohem náročnější na střihovou stabilitu oleje než benzínové motory. Rozhodně se nemůže stát že by se přerušoval mazný film i při vysokých teplotách, to už by tu bylo dost zadřených TDiček.

 

Ano pokud jezdím dálnice taky si myslím že 5W30 na 20K km popřípadě 5W40 na 10K km je nejlepší cesta, ale nemyslím si že je to ten to případ tazatele.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Vsem.

 

Nevim co vybrat . Na vyber mam motul 5W30 s 504.00 nebo liqui moly stejny nebo shell 0w30 profik nebo shell 5w30 profik. Vsechny splni normu 504.00/507.00

Jezdim ruzne trochu kolem komina trochu po dalnici a trochu ve meste. Delka jizdu neni mensi nez 5 km v jednou. V tuto chvili mam castrola edge profika 5w30 s normou 504.00/507.00. Bojim se tohoto że kdyz menim olej na 0w30 to na dalnici budu mit teplotu oleju kolem 127 stupnu pri 160 km/h - samozrejmne v lete, bo v zime to spise nebude ale neni to vyjimka . To uz je olej na vymenu po takove jizde. Rad bych menil na olej premiovy cili liqui moly nebo motul. 5W30 mam uz otestovane a takove vysoke teploty nedosahuji dokonce i v lete.

 

Co otom myslite? 5w30 nebo 0w30. Jsem stara skola a menim olej kazdy rok nebo 15000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já jsem toto téma "prolouskal" a v srpnu jsem tam nalil Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Roční nájezd počítám minimálně 15 tisíc (manželka s tím skoro denně do 25 km vzdálené práce). 

Té dálnici bych se nebál, protože udržet tempo nad 130km/h při té hustotě provozu je vcelku nereálné :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martinak34 ved mozes napisat udaj teploty oleja  pri jazde po dialnici. Ja tiez nepredpokladam teplotu oleja ani v lete s klimou ako pisal @TOMUS to by musel ist vodic fakt plny, to su zavodne teploty oleja ;-) Tu je chladic oleja a fakt cez 106-107 bola max teplota v kopci ( Seat Leon 1,2 TSI EA 211 ), u fabie pri beznej jazde je to okolo 93-98, na dialnici moze byt vyssia podla zataze a teploty vzduchu, ale 130 stupnov atakovat nebude, to by bola pekna jazda na hulvata.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je Shell taky.

U Mileru platíš za značku, když už chceš připlácet za značku, tak si kup ravenol, tam si aspoň můžeš být jistý ověřením pravosti díky QR certifikátu.

Nicméně pokud víš že nekupuješ padělek, tak špatný olej na trhu dnes nekoupíš. Motul je také velmi solidní olej a shell je v technologií průkopníkem, nebude horší než milers.

U toho Ravenolu je ověření pravosti za mě obrovská přidána hodnota toho produktu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Namiesto drahého Millersu by som radšej kúpil lacnejší olej (s potrebným schválením VW) a vymenil ho 2x.
Žiaden bežný motorový olej totiž nie je o toľko lepší od ostatných, aby mal výhodu nad skrátením intervalu výmeny oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...