Publikováno Březen 10, 201510 r Mám 1.4 TDI 66kW DSG. Od 12/2014 najeto přes 8tis km. Zpočátku spotřeba 4,8. Nyní (s oteplením a patrně zaběhlejším motorem) klesá na 4,5. Pravidelně jezdím trasu 120km (1/2 dálnice (přes Krušný hory) - tempomat na 130km/h a 1/2 město s okreskami) s průměrnou rychlostí 85-90km/h. Nejnižší spotřeba zatím 4,1. Na letňákách to bude určitě 3,x Vše dle PP. Původně jsem byl rozhodnutý pro TSI 81kW DSG, ale přemluvili mě že ušetřím. Jak je spotřeba u vás?
Březen 10, 201510 r To je pěkná spotřěba si myslím. Mohl by jsi tento motor srovnat se starší verzí 1.4 TDI 59 kw. Uvažuji nad tím zda jít znovu do 3 válce. Slyšel jsem, že kultura chodu i projev se zlepšil, ale osobní zkušenost zatím nemám. U prodejců byl problém tento motor sehnat, teď už je situace lepší, ale zas nemám nějak čas.
Březen 10, 201510 r Autor Marousek: se starším TDI jsem v F1 nebo F2 jsem mockrát nejel. Mám ale dobrý porovnání s O2 TDI 1.9 77kW DSG kterou jsem měl 4 roky. 1.4 v F3 je určitě tišší (jak na volnoběh, tak v městském pojíždění). Od cca. 60-70km/h je už motor slyšet jen neznatelně, a to DSG teprve v 75km/h řadí 7.st a otáčky jsou na 1400. Do 90km/h zůstávají při klidné akceleraci otáčky pod 1600-1700. Ozývat se motor začíná až nad 2500 otáček, tam se ale ani při dálničních 130km/h nedostaneš. Jediný "traktorový" a hrubší zvuk je prvních pár set metrů jízdy se studeným motorem. Vibrace na volnoběh v kabině neznatelné (kam se hrabe 1.0 MPI v Citigo). Abych to shrnul: odhadem o 30-50% tišší a kultivovanost, až na ten jeden neduh, OK. Mimochodem s O2 jsem měl spotřebu v zimě cca. 5,6. V létě pak o půl litru méně.
Březen 10, 201510 r Ok díky za info. Tak jak to píšeš by mi to mohlo vyhovovat. Akorát já to chci s manuálem. Jak píšeš výše, asi není problém jezdit okolo 1500 otáček? To mě hodně šve u té mé, že pod 2000 je to mrtví a hrozně to duní. Tudíž jezdím po městě na 3ku.
Říjen 29, 20159 r Já jezdím od června 2015 s F3 1.4Tdi 66kw. Od té doby již mám najeto 17 000km rovnoměrně dálníce, okresky, město. Moje spotřeba? Oproti očekávání se motám nad hranicí 5l/100km. Ale už po této porci kilometrů jsem auto vracel na reklamaci do škodovky. Prasklá hadice na mazání turba! Jako kladné vlastnosti musím pochválit převodovku. Na dálnici je dokonalá a věřím že u výkonější motorizace musí ještě více vyniknout. Teď mám jako náhradní auto od škodovky Fabii s motorem 1.2Tsi 66kw. motoru chybí tah nafty, spotřeba kolem 6l/100km, větší kultivovanost motoru ale zase horší převodovka. Odhaduji že za rok budu mít nájezd cca 65-70 tisíc km. Tak budu hlásit další chyby :-)
Listopad 12, 20168 r My ji máme od července v práci s výkonem 66kw a jezdí s ní víc lidí a 70% je město. Najetých něco přes 5tis. kilometrů. Zatím celková průměrná spotřeba okolo 6,5. Dá se s ní jet mimo město za 4 litry, ale v tom městě to motor moc nedává. Subjektivní pocit je ale dobrý, motor má výborný tah a jezdí se s tím většinou dost na prase:) Spotřeba pořád ve městě kolem 6ti litrů a výš. Jako tabulky jsou pěkný, ale v reálu mě přijde, že ty benzínový TSI žerou míň. Na mimo město nebo dálnici bych řekl že sedí víc. Ale pro sebe jsem si koupil teda TSI 81kw. I sám dealer mě říkal, že tu naftu leda ve flotile do firem s vlastní benzínkou. Při běžným provozu návratnost kolem 200tis. km.
Prosinec 15, 20168 r FIII Combi 77 kW, prakticky jen městský provoz, podle tankování 6,5 l, údaje PP viz foto. Spotřeba skoro stejná jako u Oplu Astra Combi, který je ovšem o třídu výš a o 400 kg těžší... FII 1.4 TDI PD jezdila ve stejném režimu o litr méně.
Prosinec 24, 20204 r Tak kolik teda zere realne,kdyz jedete na spotrebu? kolega s tim jezdi za 3,2-4,5 l vcetne mesta. Ja byhc s tim msuel jet za max 3 litry pokud mam s 1,8 TSi 4,5-5 l
Prosinec 31, 20204 r Když jsem zkoušel eko jízdu okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy .
Leden 6, 20214 r V 31. 12. 2020 na 13:39, Davidos90 napsal: Když jsem zkoušel eko jízdu okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy . jezdist s timto za spotrebu vpodstate 2 litru je teda pekne naprd. za 4,2 l jsem jezdil s fabii 1,9 TDI. S timto motorem jezdi kolega proad do 4 litrua ja byhc cekal tak 3,2 max kdyz byhc jel trasu 100 km prumernou rychlost mam 55 km/h
Leden 8, 20214 r Však píše že ECO se dostal k 3.5l/100. Omlouvám se za OT, ale přemýšlím, zda jsi přišel jen hejtovat, nebo opravdu pro radu. Nevím jestli je třeba u nového auta které velmi rychle ztrácí na hodnotě řešit, zda jezdí za 4 nebo za 5l/100. Navíc každý jezdí jinak (ty očividně extra úsporně) . Pokud ti jde o extrém, podívej se třeba na Škod Economy Run, co s tím jsou schopni lidi zajet: https://www.economyrun.cz/index.php/history/hist-2019 nebo 2015 jelo i 1.4 TDI: https://www.economyrun.cz/attachments/article/22/D-1600.pdf Nebo projdi testy, třeba: https://www.usporne.info/615-skoda-fabia-14-tdi-66-kw-skutecna-spotreba/ kde má při 90km/h nějako 3.1l/100. A ideálně (znovu se opakuji) si to auto půjč a zjistíš, za kolik bude jezdit zrovna tobě.
Leden 9, 20214 r Mi ještě navíc přijde usměvné řešit litrový rozdíl ve spotřebě, při dnešních směšných cenách phm.
Leden 24, 20214 r Tenhle motor se naprosto nevyplatí, když si člověk uvědomí jeho servisní rizika (rozpadávající se dvouhmota, přehřívání spojené s praskajícími vložkami válců). Rozdíl ve spotřebě je příliš malý než aby si nízkou spotřebou vydělal na vrtochy stáří.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.