Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám 1.4 TDI 66kW DSG. Od 12/2014 najeto přes 8tis km. Zpočátku spotřeba 4,8. Nyní (s oteplením a patrně zaběhlejším motorem) klesá na 4,5.

Pravidelně jezdím trasu 120km (1/2 dálnice (přes Krušný hory) - tempomat na 130km/h a 1/2 město s okreskami) s průměrnou rychlostí 85-90km/h. Nejnižší spotřeba zatím 4,1. Na letňákách to bude určitě 3,x :rock:

Vše dle PP.

 

Původně jsem byl rozhodnutý pro TSI 81kW DSG, ale přemluvili mě že ušetřím.

 

Jak je spotřeba u vás?

Vloženo

To je pěkná spotřěba si myslím.

Mohl by jsi tento motor srovnat se starší verzí 1.4 TDI 59 kw.

Uvažuji nad tím zda jít znovu do 3 válce. Slyšel jsem, že kultura chodu i projev se zlepšil, ale osobní zkušenost zatím nemám. U prodejců byl problém tento motor sehnat, teď už je situace lepší, ale zas nemám nějak čas.

Vloženo

Marousek: se starším TDI jsem v F1 nebo F2 jsem mockrát nejel. Mám ale dobrý porovnání s O2 TDI 1.9 77kW DSG kterou jsem měl 4 roky.

1.4 v F3 je určitě tišší (jak na volnoběh, tak v městském pojíždění). Od cca. 60-70km/h je už motor slyšet jen neznatelně, a to DSG teprve v 75km/h řadí 7.st a otáčky jsou na 1400. Do 90km/h zůstávají při klidné akceleraci otáčky pod 1600-1700. Ozývat se motor začíná až nad 2500 otáček, tam se ale ani při dálničních 130km/h nedostaneš.

Jediný "traktorový" a hrubší zvuk je prvních pár set metrů jízdy se studeným motorem.

Vibrace na volnoběh v kabině neznatelné (kam se hrabe 1.0 MPI v Citigo).

 

Abych to shrnul: odhadem o 30-50% tišší a kultivovanost, až na ten jeden neduh, OK.

 

Mimochodem s O2 jsem měl spotřebu v zimě cca. 5,6. V létě pak o půl litru méně.

Vloženo

Ok díky za info. Tak jak to píšeš by mi to mohlo vyhovovat. Akorát já to chci s manuálem.

 

Jak píšeš výše, asi není problém jezdit okolo 1500 otáček? To mě hodně šve u té mé, že pod 2000 je to mrtví a hrozně to duní. Tudíž jezdím po městě na 3ku.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Já jezdím od června 2015 s F3 1.4Tdi 66kw. Od té doby již mám najeto  17 000km  rovnoměrně  dálníce, okresky, město. Moje spotřeba? Oproti očekávání se motám nad hranicí 5l/100km.

Ale už po této porci kilometrů jsem auto vracel na reklamaci do škodovky. Prasklá hadice na mazání turba!

Jako kladné vlastnosti musím pochválit převodovku. Na dálnici je dokonalá a věřím že u výkonější motorizace musí ještě více vyniknout.

Teď mám jako náhradní auto od škodovky  Fabii s motorem 1.2Tsi 66kw.  motoru chybí tah nafty, spotřeba kolem 6l/100km, větší kultivovanost motoru ale zase horší převodovka.

 

Odhaduji že za rok budu mít nájezd cca 65-70 tisíc km. Tak budu hlásit další chyby :-) 

  • o 1 rok později...
Vloženo

My ji máme od července v práci s výkonem 66kw a jezdí s ní víc lidí a 70% je město. Najetých něco přes 5tis. kilometrů. Zatím celková průměrná spotřeba okolo 6,5. Dá se s ní jet mimo město za 4 litry, ale v tom městě to motor moc nedává. Subjektivní pocit je ale dobrý, motor má výborný tah a jezdí se s tím většinou dost na prase:) Spotřeba pořád ve městě kolem 6ti litrů a výš. Jako tabulky jsou pěkný, ale v reálu mě přijde, že ty benzínový TSI žerou míň. Na mimo město nebo dálnici bych řekl že sedí víc. Ale pro sebe jsem si koupil teda TSI 81kw. I sám dealer mě říkal, že tu naftu leda ve flotile do firem s vlastní benzínkou. Při běžným provozu návratnost kolem 200tis. km. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

FIII Combi 77 kW, prakticky jen městský provoz, podle tankování 6,5 l, údaje PP viz foto. Spotřeba skoro stejná jako u Oplu Astra Combi, který je ovšem o třídu výš a o 400 kg těžší...

FII 1.4 TDI PD jezdila ve stejném režimu o litr méně.

003.JPG004.JPG005.JPG006.JPG

  • o 4 roky později...
Vloženo

Když jsem zkoušel eko jízdu  okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy .

Vloženo
V 31. 12. 2020 na 13:39, Davidos90 napsal:

Když jsem zkoušel eko jízdu  okreskama (dodržoval 90km/h , zkrátka podle předpisů) tak jsem se dostal na nějakých 3,4-3,6 . Jinak standartně se pohybuji v létě 4,4-4.7 a v zimě 4,7-5 . Samozřejmě záleží na profilu trasy a stylu jízdy .

jezdist s timto za spotrebu  vpodstate 2 litru je teda pekne naprd. za 4,2 l jsem jezdil s fabii 1,9 TDI. S timto motorem jezdi kolega proad do 4 litrua  ja byhc cekal tak 3,2 max kdyz byhc jel trasu 100 km  prumernou rychlost mam 55 km/h

Vloženo

Však píše že ECO se dostal k 3.5l/100.

Omlouvám se za OT, ale přemýšlím, zda jsi přišel jen hejtovat, nebo opravdu pro radu. Nevím jestli je třeba u nového auta které velmi rychle ztrácí na hodnotě řešit, zda jezdí za 4 nebo za 5l/100. Navíc každý jezdí jinak (ty očividně extra úsporně) . Pokud ti jde o extrém, podívej se třeba na Škod Economy Run, co s tím jsou schopni lidi zajet: https://www.economyrun.cz/index.php/history/hist-2019 nebo 2015 jelo i 1.4 TDI: https://www.economyrun.cz/attachments/article/22/D-1600.pdf Nebo projdi testy, třeba: https://www.usporne.info/615-skoda-fabia-14-tdi-66-kw-skutecna-spotreba/ kde má při 90km/h nějako 3.1l/100. A ideálně (znovu se opakuji) si to auto půjč a zjistíš, za kolik bude jezdit zrovna tobě.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tenhle motor se naprosto nevyplatí, když si člověk uvědomí jeho servisní rizika

(rozpadávající se dvouhmota, přehřívání spojené s praskajícími vložkami válců).

Rozdíl ve spotřebě je příliš malý než aby si nízkou spotřebou vydělal na vrtochy stáří.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...