Přejít na obsah

Litrový 55kW motor na dálnici?


Tomina87

Doporučené příspěvky

Zdravím majitele Citigo. Chci se zeptat, máte nějaké zkušenosti s jízdou po dálnici? Je mi jasné, že je to městské auto, ale v recenzích píšou, jak se s tím dobře jede po dálnici a je fakt, že pár Citigo mě na D1 i předjíždělo, proto se ptám, jaké máte zkušenosti? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, dálnici zvládá zcela v pohodě, jede to a jede :-D 

 

 Kolik točí neřeš, spotřeba není hrozná, dá se jezdit hodně slušně. Pokud je hodně táhlý kopec, možná příjdeš na to, že něco málinko chybí ale není to žádná hrůza. Záleží na obsazenosti...

 

Já minulý rok - Stuttgart - Mnichov a zpátky za cca 5-5,5 litrů/100 a to jsem jel 120 - 150 km/h s klimou jedna cesta. Mezitím jsem se pokoušel natáhnout ručičku nad 180 a jak to pojede, byl jsem mile překvapen (netvrdím že auto jede přes 180 ale ručičku dostat nad tuto hranici problém není).

 

Auto drží a nemá se za co stydět. Jediné co mě vadí je furt ta zas... klimatizace a její účinnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

55kW automat, a opravdu není problém s jízdou po dálnici. 140-150km/hod udržuje bez problémů. Při stěhování věcí mezi Prahou a Pískem, jízda ve dvou a vyrovnaná zadní sedadla, si vzalo 6,5 litru - 115km za hodinu dvacet. Při cestě zpět, z Písku do Prahy, ve třech, doba jízdy o pět minut kratší, jelo za 5,5 litru. Nemám na co bych si stěžoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže spokojenost říkáte. Projel jsem pár recenzí, někde píší, že dálnice pohoda, někde, že dálnice je pro auto spíše utrpění. Jako, zcela narovinu napíši, co mám v plánu. Měl jsem Fábii HTP 44 kW. Poté jsem koupil Hnojdé (Hyundai) a bohužel to není dle mých představ, takže jej prodávám a jelikož už nechci ojetinu, ale ideálně funglovku, či zánovní, tak jsem začal koukat po Citigu. Kámoš jej náhodou má a docela jej chválil a to s ním jezdí i k moři. Můj styl ježdění je takový, že 2x týdně jezdím cca 130 km po D1, kdy jsem přes týden pracovně v Praze a zde by bylo Citigo král a přes víkend na Moravě. Jde mi spíše o ty přesuny po D1, aby to nežralo trávu kolem cesty a přitom se dalo v pohodě jet kolem 130 - 140 km/h. Zajímá mě tedy spotřeba, kravál od motoru, od podvozku, atp.

Jezdím pouze sám, čili velikost a váha auta pro mě ideální, nehodlám vozit 2 tuny kastle kvůli mým 80 kilům :-D

 

Uvažuji nad edicí Elegance či Sport. Monte Carlo mě nějak neoslovilo. Btw. klímu neřeším, jsem z ní nemocnej :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že ta spokojenost je individuální a nejlepší bude, pokud si to vyzkoušíš. Mě osobně to s ním na dálnici nikdy nijak extra nebavilo (hluk, akcelerace, kopce), ale pokud jsi byl spokojený s tím HTP, tak si asi stěžovat nebudeš. Podle mě na dálnici neurazí, ale je to takové "provizorium".

A tu klimu bych v takhle malém autě řešil téměř hned na prvním místě, ono to za tím sklem opravdu dost hřeje, ve Fabii byl větší chládek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím v Citigu převážně sám, občas ve 2. Převážně "kolem komína", ale sem tam i po dálnici. Podle mě žádný utrpení, hluk se vydržet v pohodě dá, nic hroznýho. A i při 130 spotřeba do 6 litrů/100km. I při courání po Praze jezdí kolem 5,5l.

Zkusil jsem ho i na max. 170km/h, není to ono, ale v případě potřeby zapospíchání se i to dá. U mě panuje s "Cígem" spokojenost. Podvozek je shodný s fabií, jen o něco míň utlumený (nejsou zadní plastové podběhy ani koberec v kufru na podbězích), ale opět mě to nijak neuráží. Když budu chtít extra tichý a pohodlný auto, nebudu kupovat Citigo.

Mám známého, co jezdí Citigem na LPG denně cca 50km do práce po dálnici a je spokojenej. Takže pro tvůj účel použití já mohu Citigo jen doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je ten, že jak tady píše kolega, tak jesti jsi byl OK z 1,2 HTP, tak budeš ze Citiga a z jeho litru velice příjemně překvapen. Nutno však dodat, že Citigo je přece jen pořád městské auto a může se ti stát, že při těch monotónních cestách po dálnici tě časem začne nudit. Abych to uvedl na pravou míru - Citigo má aspoň pro mě kouzlo na okreskách a ve městě, kdy tě baví ta jeho mrštnost a motokárové vlastnosti. Na dálnici se tyto přednosti neprojeví a ty si začneš všímat věcí tipu pohodlnost sedaček a vlastně celkového zázemí, které má Citigo ve své kategorii na velmi vysoké úrovni, ale logicky nebude dosahovat kvalit svých větších sourozenců. Nechápej mě tak, že Citigo haním, to vůbec ne (jinak bych ho sám nevlastnil), akorát jeho hlavní výhody a se na dálnici neprojeví. Nicméně pokud tě něco takového vůbec netrápí, tak směle do jeho koupě. U mě je asi hlavní problém v tom, že často přesedám mezi Citigem a střední třídou a pak jsem na to asi nějakej citlivější :D.

Editováno: , autor: sansk8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, paradoxně jsem si s Hyundaiem docela pohoršil, protože na dálnici jde slyšet jak naftový motor, tak i aerodynamický hluk, tak i odvalující se kola - je to slušnej kravál. Neočekávám, že u Citiga to bude horší. Fábie byla mnohem tišší. Ale proto se ptám, zajímá mě, jak to vidí ostatní. Plánuju si Citigo zkusit, ale to mi nikdo na dálnici nepůjčí. Maximálně si to půjčit někde v autopůjčovně.

 

ad klíma: ona v citigu nefunguje, či v čem je problém? Osobně jsem klímu ve Fábii neměl a nijak mi nechyběla, v Hyundai jí mám, ale nepoužívám. Jak jsem psal, pálí mě z toho sliznice v nose a mívám angíny, takže vůbec.

 

Jako, 80% mých jízd je město, jezdím po Praze, jezdím na malý vzdálenosti, kdy Hyundai v naftě prostě trpěl, než se prohřál. Po dálnici jedu jen 2x týdně a sjíždím ve Velkým Meziříčí, čili asi 130 km čisté dálnice. Spíše mi jde o to, jak se auto tváří při 130 km/h, kolik točí otáček, kolik v té chvíli žere, jak je to s podvozkem, jestli do mě nefoukne vítr a neulítnu, atp. :-)

 

Já jenom vím, že už nechci Korejce a chci se vrátit zpět ke Škodovce, která mě nikdy nezklamala..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, ono nebylo z předchozího jasné, že 80 % bude město, vypadalo to přesně obráceně. Tak to asi není moc, co řešit. respektive záleží, jak moc jsi zmlsaný z jiných aut a to asi nejsi. Ostatně po dálnici se dalo jezdit i se Š120  - po embéčku to byla luxusní raketa a těch 130 (kdyby se tehdy smělo) dávala taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomina87: Mám Citigo s motorem 1.0, 44 kW téměř dva roky a můžu říct, že je to velmi dobré miniauto. Předtím jsem měl Fabii II HTP 44 kW, což byl dobrý vůz, motor velmi pružný, jen na té dálnici byla poněkud větší spotřeba, klidně až k 10 l/100km při rychlostech 130 a víc. Když jsem přesedl do Citigo, trochu jsem si zprvu zvykal na to delší zpřevodování, zejména v kopcovité krajině je třeba trochu více řadit, ale i zde po nějaké době ten motor ožil a je přece jen pružnější a živější než byl na začátku. Jinak jsou jízdní vlastnosti velmi dobré, prostor na miniauto solidní a nejlepší je ten ekonomický provoz tohoto autíčka. Spotřebu mám průměrnou oněch tabulkových 4,5 l/100km, což je opravdu dobré. A to jezdím většinou kratší trasy do 10 km, občas dál, převážně na okreskách, něco samotné okresní město a popojíždění po něm. Delší trasy po dálnici u mě nepřevažují, ale pokud jsem se na nějakou takovou cestu vydal, bylo to bez problémů. Např. v létě trasa mezi Frýdkem-Místkem a Brnem, v pohodě 130 km/hod a i v tomto případě velmi dobrá spotřeba. Podle PP průměr 4,7 l/100 km, což v reálu je tak 5,2l/100 km. Takže opravdu super. Pokud tedy jezdíš převážně po městě a těch 130 km na dálnici, a to sám, myslím, že Citigo bude dobrá volba. Na svou třídu prostorné, celkem přiměřeně živé (ve variantě 55 kW ještě živější) a opravdu velice dobrá ekonomika provozu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo. Jak to všichni děláte ty spotřeby? Na Citigo jsem se těšil že budu jezdit jak za hubičku ale abych se dostal lehce pod 6 litrů tak to se musím hodně snažit. Tudíž kdybych se pustil ze řetězu tak snad atakuju dvoumístnou číslici. O 4,5 si můžu nechat zdát. :(

No a k dálnici. 130 za 4,7? 130 jsem ani nikdy ještě déle nejel protože na PP skákaly takové čísla, že jsem se rosil. Výsledek je, že když jedu po dálnici tak 90 až 100 abych to udržel na +- 5 litrech. (spíše +)

 

Každopádně určitě nechci odradit Tomina87 od Citigo. Je to super auto a já mám asi nějaký špatný kousek. Prostě to nechápu. Na spritmonitor.de mám jednu z nejhorších spotřeb.

 

Chtěl bych se zeptat. Nemůže být něco špatně v motoru? Může být vyšší spotřeba důvodem k reklamaci? Auto má totiž rok a cca 5000 km takže je v záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak to je opravdu divné... Mám CG 44kW už tři roky(najeto 40 000) a bez problémů jezdím za 4,5l/100 i míň. A když jedu ekonomicky, tak se dostávám i pod 4. I ta dálnice se dá, už jsem to na ní párkrát zkoušel ve čtyřech a taky to jede a nepřipadal jsem si za brzdu provozu...:-) Takže když to shrnu, spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeby jsou ošemetná věc, nikdo z nás tady totiž neví, jak ten dotyčný jezdí. Internet toho snese dost. Hodí se třeba fotka s údaji PP (prům. spotřeba a rychlost, atd.) a popisem trasy a podmínek provozu (protivítr, silný provoz, zatížení vozu, atd.). Možná má BlackCiti jen "těžkou" nohou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to zajímavé, samozřejmě jezdím s lehkou nohou, takže ten, kdo je zvyklý na to šlapat, tak ta spotřeba pak bude vyšší, ale jak jsem psal i na té dálnici, celá trasa 180 km tam a 180 km zpět za těch skutečných 5,2-5,3 litrů na 100km opravdu byla, až jsem byl sám překvapen. Prostě, i když na to člověk šlápne, tak ta spotřeba neletí až tak nahoru jako třeba u motorů HTP. Taková je má zkušenost. A ten průměr 4,5 až 4,7 za mých najetých 14 tis.km je skutečný, schovávám si paragony od tankování a  jednou za čas udělám výpočet průměrné spotřeby. BlackCiti má najeto pouze 5 tis.km, možná se to ještě sníží, u mě po těch 5 až 7 tis.najetých km ten motor hlavně jako by ožil trochu a je pružnější. Občas to chce trochu protáhnout i při vyšších rychlostech. Ale taky se dívám, že má BlackCiti verzi 55 kW a ta má kratší převody, tak se víc vytáčí a může i to být příčina vyšší spotřeby. I když tabulkově je ten rozdíl pouze 0,2 litru, v praxi to může být při určitém stylu jízdy rozdíl větší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeby jsou ošemetná věc, nikdo z nás tady totiž neví, jak ten dotyčný jezdí. Internet toho snese dost. Hodí se třeba fotka s údaji PP (prům. spotřeba a rychlost, atd.) a popisem trasy a podmínek provozu (protivítr, silný provoz, zatížení vozu, atd.). Možná má BlackCiti jen "těžkou" nohou...

 

To chápu, jen jsem si říkal že i kdybych měl nohu z olova tak ten rozdíl mi přijde ohromný. Když se Cecil67 dostane i pod 4 a já v uvozovkách slavím 6.

 

Ad. vítr, síla provozu atd...: Bohužel nemluvím o jedné jízdě. Ale o všech. Ať je vítr, bezvětří, provoz, úplně prázdná silnice... Je to jedno, nedostanu se pod 6. Těžko sebe soudit, ale snažím se dodržovat úplně ty klasické eko rady. Prudce neakcelerovat, nerozjíždět se před červenou v dálce, nepředjíždět, řadit včas, předvídat atd... Když se snažím tak právě se dostanu lehce pod 6.

 

Ad. dálnice: Tak tam je jedlo jestli mám nohu z olova nebo ne. Protože tam nemám žádnou nohu. Jede tempomat. A i tam je vyšší spotřeba. To je pro mě ukazatel, že chyba mezi volantem a sedačkou nejspíš nebude. V podstatě ahorag jezdí 130 se stejnou spotřebou jako já 90.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BlackCity: Tak psal jsem o průměru za celou trasu 360 km, část cesty je v rychlostech 90 km/hod, ale dálnice převažovala. Kdyby to bylo od začátku do konce v rychlosti 130 km/hod, bylo by to asi kolem 6 litrů, ale i tak ok. Řekl bych, že to možná bude tou variantou 55 kW, nemám s ní zkušenosti, ale určitě se díky kratšímu zpřevodování víc vytáčí, což tu spotřebu ovlivní, hlavně na té dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dálnici běžně nejezdím, mám zkušenost pouze z cesty do Chorvatska, kde ve čtyřech lidech s plným kufrem byla spotřeba našeho Citíka za celou cestu 5,0 l. (cca 75% dálnice rychlostí 110 - 130, polovina cesty s klimou, včetně pojíždění v kolonách atd.) Běžně jezdím po "okreskách" se spotřebou 4,5 - 4,8 (podle palubního počítače 4,2 - 4,5). Citigo mám 9 měsíců, najeto 9 tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj vsem.

Tak mam taky malé Citigo. Volba padla na nej protoze jezdim z 80% sám a neni potreba vetsiho  auta. Ted to bude 8 mesicu co s nim popojizdim. Koupil jsem predvadeci kousek se zarukou 4 roky a 60 tis km ,melo najeto 10 tis km. Vybava style plus. Chtel jsem auto na dojizdeni do prace. Jezdim celkem 100km denně (15km okresky a 35 dalnice tam a zpet). Pri koupi me ve skodovce lámali ,at vezmu fabii 1.2 tsi. Nezvyklali me :-)! I pres to ze rikali , je to uz dost dakeko , motor je slabej a kdesi co si :-) Stejne ho cpou i do Fabie. Je s ni sice lepší jizda a nemusi se postupne dodelavat a dokupovavat nektere dily.s?Stribrny  prck co mám,  je pro moje pouzivani dostacujici. A hlavne fakt provozne usporny ! Navic za ty prachy i dobre vybaveny. V téhle vybave bylo i to, co jsem ani nepovazoval za nutne. Ted ocenuji  ze to tam je :-) Pohodli je v nem stejne jako ve vetsim autě :-) .Spotrebu dlouhodobou mam 4,8 l a to i ted v zime :-) .Motor se rychle zahreje, hned to topi :-), vyhrivana sedadla jsou fakt bomba :-) ,City drive uz mi taky pomohl, asistent pri rozjezdu je taky prijemny ,zvlast na snehu a ze ho bylo letos dost. Senzory parkování taky vyuzivam :-). No jsem zatim spokojeny co se tehle volovinek týče. Jinak jsem cetl ze motor děla kraval ! Bud ma dotyčný blby kus:-( nebo ja jsem hluchý :-).  Do 120km/h muzu s klidem rici ze motor je fakt výtečné odhlucneny.

Frci to i tech 160 (snad i vic , to uz mi ale toho moturku je lito!) je uz na limitu ale porad to neni o silenem kraválu a zalehani uší, klidne se fakt da metelit porad stejne rychle, spis uz rusi vzduch co funi kolem . Navic kdybych chtel jezdit jako blazen rychle, neberu si tohle auto. Stejne se takhle u nas jezdit nesmi, takze to muze byt putna ! Proste na dálnici v limitech fakt v pohode az me to prekvapilo.Pravda je ze do kopce zpomali, ale to uz je musi byt hodne taaaahly ,dlouuuhyyy kopec. Co taky  chtit od 1.0l moturku.  Na dalnici pouzivam tempomat (kdyz uz tam taky je) , takze tim to tak moc netyram ,mam nastaveno 110 a prcek to vali skoro pořád stejnou rychlosti. Jediny co me  trochu sejri je ,jak jsem psal, ze si pomalu clovek auto dostavuje viz podbehy, svetlo do kufru,  šňůry na plato atd. No ale zase si reknu ,za ty prachy co to bylo ? :-) Uklidni me  fakt super spotreba. :-)  Dodelam  podbehy vzadu aby ty kaminky nedelaly pak neplechu  na plechu :-) a snad  to bude uz pak dokonalý.... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mámino Citigo 44kW ma najeto pres 56tis a rekl bych, ze po dalnici polovinu ( https://www.spritmonitor.de/en/detail/764786.html  - chybi mi tam cast roku 2016, ale to dodatluji).

 

Jezdim Praha - Horni Bečva (tj. dalnice 310km a okresky 60km). Po dalnici tempomat na 135km/h podle GPS a pri ceste do Phy jsou asi 4 kopce, kdy to zpomali na cca 120km/h tacho. Je-li vsak nutne rychlost udrzet, staci podradit na 4. stupen. Pri ceste z Phy jsou ty kopce asi 3.

 

Spotreba je uzasna, miluji to auto.  Kdyz si mam vybrat mezi svou 15 let starou O1 TDI 74kW (ale ve velmi dobrem stavu) nebo máminým 4 roky starym Citigo, beru si Citigo.

 

Mene miluji jeho sedacky a obcas premyslim o tom, ze si dodelam aspon loketni operku. Jeste mene casteji premyslim o tom, zdali by tam nesla pohodlnejsi sedadla z jineho koncernoveho vozu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Máme v rodině Citigo jako druhé auto. Je to verze 55 kw ve výbavě Style (vyrobeno 06/2015), zatím najeto 38.720 km. Je to poměrně příjemné auto. Manželka s ním jezdí do práce denně 2x 30 km. Provoz je z 60% okresky, 20% město a 10% dálnice. Spotřeba je zde:

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/807377.html

 

Abych se vrátil k tématu, tak dálnice není vůbec žádný problém. Opravdu to auto umí překvapit. Spotřeba při předpisových 130 km/h max. do 6 litrů. Je ovšem nutno počítat s větším hlukem při vyšších rychlostech.

K moři bych s tím úplně rád nejel (i když by to samozřejmě šlo), ale s castami po dálnici do nějakých 100 km bych vůbec neměl žádný problém. Samozřejmě podmínka je tempomat, ale to jako u každého auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...