Přejít na obsah

Ojetina FI nebo II


-Janka-

Doporučené příspěvky

Zdravím,

za měsíc, dva budu kupovat ojeté auto, tak nějak jsem hledala, co vlastně chci a vyšel mi z toho koncern, vzhledem k rozšířenosti nejspíš fabie, i když taková ibiza mi taky nepřijde marná, ale to je fuk. S cenou se budu muset vejít do 100 tis. + 30 na servis a další počáteční investice. Chci benzín, nechci HTP, i když znám lidi co s tím i kombíku jezdí na dovolenou, jenže ti to auto kupovali nové a starají se o něj... Jako Pražák budu auto využívat hlavně na výlety, chatu, po dálnici. Jako jediný motor mi vychází 16 ventilová 1,4. Doma máme 1,6 slabší oktávku, takže jsem zvyklá řadit, když chci nějaké rychlejší reakce od auta, výkon hlavně s ohledem na hmotnost bude mít 1,4 ve fabii větší, to neřeším a ani vlastně víc nechci ( povinné ručení - první auto, mladý řidič, Praha). Chtěla bych krátkou verzi, aspoň přední okna v elektrice, z oktávky, která nemá v elektrice vůbec nic kromě zrcátek, jsem si na to pohodlné ovládání zvykla, takže i ty by byly fajn, klimatizace je taky plus, ale stačí mechanická, občas budu vozit kola a jsem lenoch, tak přemýšlím nad nosičem na kouli, takže tažné by se hodilo. A to je asi tak všechno, cokoliv navíc je plus, teda kromě automatu, ten nechci. Původně jsem myslela, že budu mít k dispozici míň peněz, takže jedničková fabie byla jasná volba, aleteď za 100000 už je možnost koupit i dvojkovou. Počítám s tím, že to bude auto z roku 2005 - 2009 s nájezdem 150000 i víc, ale Škodovce věřím, naše babi oktávka má za těch 17 let 160000 převážně po Praze a až na vodní pumpu, rozvody a problém s termostatickým ventilem? chlazení( ten jak se otvírá, když je potřeba chladit) v servisu kromě pravidelných prohlídek nebyla, navíc s mým nájezdem do 10 tis. ročně to snad pár let vydrží. A teď babo raď. Vybírat spíš z jedničkovejch a nebo koukat po novějším modelu? Jako holka řeším i ten vzhled, ale nijak zvlášť. Z boku je hezčí 2, ze předu a ze zadu 1, interiér se mi zdá hezčí ve 2. Jízdní vlastnosti až tak neřeším, předpokládám, že obě budou na silnici sedět líp než octavia. Takže kterou verzi preferovat? S ohledem na spolehlivost, odolnost, kvalitu zpracovánía bezpečnost....

Editováno: , autor: -Janka-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ač jsem zastáncem Fabie 1.9 TDi, 74kW, tak můžu říct že Octavie bude na silnici vždy sedět lip, už jen proto že je těžší a je jinak stavěna. Pokud už teda motor 1.4 16V, tak bych šel určitě do 55kW nebo 63kW jsou kultivovanější, 74kW se musí při rozjezdu dost vytáčet (je to jen můj názor, nikomu nevnucují). Nebo nesmrtelný motor 1.9 SDi, ale je to nafta.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine čo som po kúpe jej menil tak boli stierače a brzdy, auto stálo cez 2mesiace vonku takže neboli v najlepšom stave. Zadne by ešte boli ok ale preventívne sa vymenili.

 

Inak čo si písal k váhe Octavie tak doma máme Octavia I Combi pred FL rv.99 motor 1.6 74kw a Fabiu II combi pred FL 1.4 63kw a fábia je o 5kg ťažšia ako Octavia, takže tvrdiť že Octavia je ťažká krava je mimo, možno 1,9ina ano ale aj to len o 30-40kg viac nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvojkovou Fabia asi za 100tis s lepším motorem než HTP nebude lehké sehnat,spíš bych se snažil sehnat co nejmladší FI s co nejméně km,motor 1.4/16V klima atd.třeba tato.

 

http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16305852?goFrom=list

 

nebo kousek dál- http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16075746?goFrom=list

 

V Praze bych moc nescháněl tam je většina z AAA,loni na podzim jsem scháněl pro kolegu v práci a sehnat slušnou FI za cca 50-60tis byl dosti nadlidskej ukol,ale zadařilo se až v náhodném autobazaru při cestě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak čo si písal k váhe Octavie tak doma máme Octavia I Combi pred FL rv.99 motor 1.6 74kw a Fabiu II combi pred FL 1.4 63kw a fábia je o 5kg ťažšia ako Octavia, takže tvrdiť že Octavia je ťažká krava je mimo, možno 1,9ina ano ale aj to len o 30-40kg viac nie.

Dle mého je rozdíl mezi krátkou Fabii a Octaviou, o kterých je tady řeč, ale možná se mýlím. Já bych těmhle dvěma vozidlům přisuzoval i jiné jízdní vlastnosti.

Nevím jestli to je tím že je 1.2 HTPček větší počet, ale mě na dílnu jezdi těchto motorů nějak víc, než ostatních motorizaci.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, kde marfan přišel k těm číslům. Když se podívám do manuálů, tak tam vidím něco jiného. Rozdíl je zhruba někde kolem (záleží také na výbavě) 150 kg v neprospěch OI Combi. Ale to tady nebudeme řešit, protože Janka chce stejně krátkou Fabii.  1.4 16V 74 kW bych také moc nedoporučoval do města, sám jsem ji měl a moc dobře se mi s ní v tomto prostředí nejezdilo, nehledě k větší spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi. Nad tou 74 kw 1.4 jsem ani neuvažovala, opravdu nepotřebuju honit koně pod kapotou a i jsem si něco načetla.

Auto budu kupovat až tak za měsíc, ale podle odkazů se aspoň můžu zorientovat, jaká auta by vybrali odborníci.

Akorát bych fakt chtěla krátkou verzi, kombík je pro mě zbytečný, když budu potřebovat větší kufr, tak si doma půjčím oktávku... Jen mi přijde, že do 10 let stáří se krátké verze skoro nevyskytují...

To kde budu kupovat, to by mě taky zajímalo, zatím to vidím na škoda plus a nebo risknout soukromý inzerát. Pak ještě kamarádčin známý dováží auta z Německa, auta od něj má prý celá rodina, ale mám dojem, že za těch 100 tisíc to nemá cenu, nevím no.

Editováno: , autor: -Janka-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych zas nekupoval už krátkou,navíc za chvilku Tě přestane bavit furt otravovat o Octavku a FI combi není oproti krátké zas otolik větší cca30cm,ale před 11lety jsem taky kombík nechtěl na co když jezdím hlavně do práce,dnes bych Džundu za combi vyměnil(ale nikdo ho nechce :kol-28: ) a to mám doma střešní box jen nasadit,ale otravuje to a tak vždy nějak ty věci do autí narvu.

 

Jestli máte někoho kdo dováží auta tak se snažil autí dovézt.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se v dané ceně a popisu co by auto mělo mít líbí třeba TATO, má hezkou výbavu a nemá moc najeto. Sice u AAA což tady lidi moc rádi nemají, ale já mám svoje auto také od nich a když si to člověk pořádně prověří a zná kompletní historii auta (podle VIN) z databáze autorizovaného servisu + si zajít na STK a zjistit stavy km i tam, tak si myslím, že šance na koupi křápu je minimální.

Cena by šla určitě ještě o nějaký ten tisíc ukecat a zbylo by tak ze 100 000,- i na třeba Alu kola na léto, kompletní vyčištění interieru + kompletní údržbu. 

 

EDIT: FII za 100 000,- bych asi nekupoval, raději bych vzal nějakou hezkou zachovalou F1.

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna tahle z aček je po nějakým karambolu,ten předek je všelijakej,Jinak souhlas,za sto radši 1 v co nejlepším stavu,jen s tím motorem si hodně zužuješ výběr.1,4 16V moc nebylo a já bych do 74 kW nešel,má horší průběh výkonu a jede opravdu až ve vysokejch otáčkách.Hlavně se neunáhli a pořádně si auto prověř. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, teď jsem se na to podíval pořádně a ten předek tak nějak nesedí a blatník vypadá, že je taky nový.. Ale chtělo by to v případě zájmu zjistit co jí bylo, ona to mohla být i klidně jen promáčklina a blbě napasovaný nárazník..., no chce to pořádně prověřit ať už jakékoliv auto.. Ale vždy se dá toho hodně dohledat, třeba i co tomu autu bylo přes pojišťovnu, která se dá zjistit podle SPZ auta, případně přes servisy.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jaký motor by tedy ještě od Škodovky do těch 10 let věku přicházel v úvahu? Nafta je podle mého blbost, sice 2/3 ročního nájezdu budu mít po dálnici a mimo město, ale to je pořád jen nějakých 6-7 tisíc km, zbytek bude poskakování po Praze do 15 km na cestu. Sice nejezdím nijak rychle, ale po dálnici jsem zvyklá jezdit tak 120 aniž by se dělal vír v nádrži. Oktávku to dává za 6,7 l na zimákách, podle toho, co jsem četla a i slyšela o kamaráda, co HTP má, tak na dálnici benzín jen mizí. Kdybych auto chtěla primárně do města, tak htp klidně beru, ale na dálnici nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmíš Janko všemu věřit.HTP jsem měl v kombíku 47kW jezdil jsem hlavně kolem komína a to za 5,1,za kamarádem do Havířova,což je od nás nějakých 320 a z toho 2/3 po dálnici,rychlost do 120 se spotřebou 5,6 za celou cestu.HTP je do města ideál,jen doporučím po 120-130 tis. vyměnit rozvody,samozřejmě koupit co nejmladší s úplnou servisní historií.Ta 1,4 nikdy nebude jezdit město do 6l takže se ti případná nižší spotřeba na dálnici stejně vykompenzuje.Při městském provozu je v dynamice těchhle motorů minimální rozdíl,v některých situacích mi přijde 1,2 lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nechceš HTP, ale co kdyby. Mrkni na toto http://www.skodaplus.cz/Car/850513/skoda-fabia-combi-1-2-htp-47-kw-classic-plus  .

Je to od rodiču jednoho zdejšího člena. Tipl bych si že s tímto bys dlouho pojezdila bez oprav. 

Jinak pokud není prodaná tato...určitě bych neřešil  a šel do ní...a investice mít také nebudeš..bylo o ní staráno....lepší neseženeš momentálně.....že HTP..taky bych neřešill mám najeto necelých 300tisíc a bez problému....a většinu po dálnicích!

Editováno: , autor: mira
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmíš Janko všemu věřit.HTP jsem měl v kombíku 47kW jezdil jsem hlavně kolem komína a to za 5,1,za kamarádem do Havířova,což je od nás nějakých 320 a z toho 2/3 po dálnici,rychlost do 120 se spotřebou 5,6 za celou cestu.HTP je do města ideál,jen doporučím po 120-130 tis. vyměnit rozvody,samozřejmě koupit co nejmladší s úplnou servisní historií.Ta 1,4 nikdy nebude jezdit město do 6l takže se ti případná nižší spotřeba na dálnici stejně vykompenzuje.Při městském provozu je v dynamice těchhle motorů minimální rozdíl,v některých situacích mi přijde 1,2 lepší.

Nižší spotřeba a nižší pojistka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pokud není prodaná tato...určitě bych neřešil  a šel do ní...a investice mít také nebudeš..bylo o ní staráno....lepší neseženeš momentálně.....že HTP..taky bych neřešill mám najeto necelých 300tisíc a bez problému....a většinu po dálnicích!

A tady u této fabie je 100% historie, žádná skládačka, bouračka atd . :palec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední 47 kW EGR nemají,spotřebu jsem měl změřenou od tankovaní do tankování.Když za volantem sedí idiot,tak mu bude žrát všechno.1,4 55kW mé cívky taky,zrovna tak svod před motorem s malým katem,cena rozvodů je u obou skoro stejná.Jestli jsi měl na mysli ohv 1,4 tak máš pravdu,jenže slušné auto s tímhle motorem už těžko najdeš.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...