Přejít na obsah

Ojetina FI nebo II


-Janka-

Doporučené příspěvky

Roomster za tyhle peníze na trhu je, třeba zrovna tenhle: http://www.aaaauto.cz/cz/car.html?aaaid=91009554#utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=list_prechod-obrazku&utm_campaign=cz-dynamic-remarketing

ale je zrovna tam, kam pro auto nikomu neradím chodit - v bazaru "u písmenek", neboli má skoro určitě nějakou veš v kožichu, ať technickou, nebo údajovou. Minimálně se mi nelíbí údaj tachometru - je na 2 majitele bohužel podezřele nízkej.

 

Tipoval bych ho na stočenku, auto z roku 2007 po druhým majiteli bude mít s velmi vysokou pravděpodobností vyšší nájezd než 69 669km - těsně pod tuhle hodnotu má na tachometru i můj Drobek - a to přitom je stejnej ročník výroby - prosinec 07, jenže ten stál od začátku srpna 2008 až někdy do listopadu 2009 na odstavným parkovišti ŠkoFinu a nejezdil, protože byl pořizovanej na lízačku a jeho kupec ho po 8 měsících používání přestal splácet. O jeho osudu rozhodoval soud, ke kterýmu byla podaná vzájemná žaloba mezi ŠkoFinem a prvním kupcem o určení náhrady - kdo komu kolik dluží. Auto coby zabavenec tak rok a čtvrt stálo na fleku a nejezdilo... Kdyby se s ním jezdilo, měl bych dneska na tachometru nějakejch bratru 80 tisíc bráno podle mýho ročního nájezdu, podnikatel by s ním najel klidně dvojnásobek - Drobek měl po těch 8 měsících ježdění ve firmě na tachu 18 200km = odpovídá s přehledem nějakým 25 - 30 tisícům ročně. 

Takže pokud jezdil vejš nalinkovanej nabízenej room v nějaký firmě, jeho skutečnej nájezd zcela určitě přesahuje 100 000km a vůbec bych se nedivil, kdyby to číslo bylo dokonce vyšší než 150 000. Tolik k poctivosti bazarů...

 

Tudíž i když auto by bylo, je od důvěry nehodnýho prodejce a s vysokým podezřením na nějakej ojeb. Při zájmu o něj bych si vyžádal TP s uvedením obou předchozích majitelů a regulérně bych je kontaktoval s požadavkem o potvrzení kilometrovýho proběhu - asi by se "v písmenkách" dost divili...

 

Takže tudy cesta nevede - aspoň ne v tuhle chvíli a za tyhle peníze roomstera ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá cenu předem spekulovat, kilometry sa dají ověřit (STK, autorizovaný servis, pojišťovny a nebo ta Cebia vše v jednom) - pokud jsou k dispozici údaje, pokrývající celou historii vozu, tak se to velmi rychle zjistí.

 

Já mám třeba felicii z roku 1997 a má jen o 10 tisíc víc. Papírově jsem třetí majitel (1. tchán, 2. manželka). Prostě vždy byla druhým autem v rodině.

 

Předchozího majitele nemá cenu kontaktovat, pokud to někto stočil, tak to byl právě on. Jestli v AAA někdo stáčí tachometry, tak je to přijímací technik, který je v nějakém užším kontaktu s prodávajícím a ten mu to zaplatí. Proč by to jinak dělal? Vždy nemá šanci, to později vyinkasovat. A bylo by naivní si myslet, že to má oficiálně v náplni práce a je podle toho honorovaný. Vzhledem k vedené atikampani by to hodně rychle prasklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže i kdyby to stočil někdo před prodejem bazaru, tak ten bazar je doslova povinnej si ten údaj ověřit - vydává přece svoje peníze za něco, co prodává dál a za co ručí svým jménem/pověstí atd. Pokud tohle neudělá z jakýhokoliv důvodu a za evidentně stočený vozidlo majiteli zaplatí a ještě ho pak se ziskem prodává dál, participuje z pohledu zákona na trestným činu podvodu - ať je to dokazatelný nebo ne, fakticky to tak je. A dokud se takhle bazary budou chovat a nikdo je za to nezepsuje jak siroty nebo dokonce jim nesebere oprávnění k takovýmu podnikání, do tý doby se tyhle svinstva budou dělat. Bohužel...

 

Ale už jsme OT, vraťme se k radě ohledně nákupu fábule - i když uvedený fakta na téma bazar jsou platný i pro ni a obecně i pro všecky další značky a typy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako já nevím, ale pominuli inzerát v aa...., který je nejspíš ilustrační tak je to cena na úvěr, bavíme se zde o platbě keš. Trochu to (něco přes rok) sleduji. Myslím ceny a konkrétně Romstrů takže mám docela dobrou představu. Nevím proč, ale cenu si stále drží.

Na to aaa pozor, koupil jsem tam před pár lety F I, a dojmy mám takové rozpačité, Nezatracuji, nechválím. ˇvlověk musí být ostražitý na 200%. Ale to dnes platí u všeho nejen u auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže i kdyby to stočil někdo před prodejem bazaru, tak ten bazar je doslova povinnej si ten údaj ověřit...

 

Nevím, kdy jsi byl naposledy v nějakém "značkovém" autobazaru, ale oni to přece v rámci dostupných údajů ověřují. Pokud jim do výkupu přivezeš auto, které na první pohled nebude sedět s dostupnými databázemi, tak se s tebou hodně rychle rozloučí. Už jen kvůli tomu, že ten výpis teď většina z nich dává (přesněji řečeno prodává) k autu a toho rozdílu si všimne i analfabet.

 

Jiná věc je, že průběžné omlazování tachometru je dávno běžným servisním úkonem a řada servisů to nabízí spolu s výměnou oleje. Pak už nemáš šanci cokoliv ověřovat. Problém je to hlavně u nových ojetin z leasingu a úvěrů, kde už od začátku víš, že za tři roky budeš prodávat. Prostě před každou garančkou to necháš stočit. Docela zhúvěřilosti se teď dělají u operativního leasingu, protože tam je celkem striktní limit na ujeté kilometry a co je navíc, tak se musí platit (cca 2 Kč za každý kilometr). Vtipné je, pokud se neplánovaně vyskytne nějaká pojistná událost a v databázi se najednou objeví stav tachopetru od pojišťovny - to pak dělá v grafu takový nepěkný zobáček :-)

 

Nechci se nějak přehnaně zastávat velkých bazarů jako áčka, Auto esa a spol. Ale i přes nejrůznější skazky, které kolují na internetu (všimněte si že většina se týká nespokojenosti při výkupu) je to stále (bohužel!!!) vzhledem k šíři nabídky nejrychlejší cesta pro laika, jak koupit auto (pozor, neplatí pokud se ho bude chtít zbavit - konkrétně v áčkách ho odrbou úplně na dřeň). Jsou bez pochyby i daleko kultivovanější bazary, jenže to už člověk musí mít trochu přehled a musí vědět, kam jít. Popravdě řečeno, kdybych měl někomu dát konkrétní doporučení, tak jsou to na prvním místě velcí dealeři (třeba Jarov) - jenže u nich se hůře hledá konkrétní auto. A dejme tomu ještě Leasplan (u firemních aut se s tachometry manipulujuje blbě). Na druhém místě jsou pak sítě velkých bazarů - jedno který. Z těch středních možná ještě Votice. A pak už bych raději nic nedoporučoval, zas tolik vlastních a opakovaně pozitivních zkušeností nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlastnej skúsenosti viem, že radšej kúpim auto v menšom autobazári v menšom meste ako vo veľkom autobazari kde mám milion modelov na výber a nakonec zistím že skoro každy je nejak upravený..

 

Naposledy keď sme boli zo sestru kúpiť auto, tak asi 2mesiace som hľadal po internete čo je v ponuke aké auto sa dá kúpiť za akú cenu, vzhľadom na to že doma máme škodovky tak sme sa uberali smerom VW group. Sestra chcela Golfa lenže ten v slušnej výbave a stave bol až od 7000€ a to aj niektoré mali dosť veľa nabehané. Tak sme neskôr hľadali Fabiu, najskôr aj prvej generácie ale len posledné ročníky. Lenže sestra raz šoferovala fabiu prvej generácie a povedala, že to nechce. Tak sme hľadali už len dvojkovú fábiu. Takže už v hladáčiku bola len fabia II. Motor nechcel HTP aj keď by jej stačil a nechcela 3válec diesel, ja som hneď vedel, že ani 1,9TDi za normálnu cenu nezoženieme resp. bol finančný limit. Tak som hľadal ďalej. V Otcovej firme sa naskytla príležitosť si vydražiť služobné autá, mali sme vyhliadnutú Striebornú Fábiu II motor 1.4 výbava Ambiente 66000km (vyvolávacia cena bola 3300€). Lenže tato sa na nu bol pozrieť a povedal, že sklo blatník a nejaké drobnosti by sa museli vymeniť, ale povedali sme že OK.  Nakoniec cena po vydražení bola 6500€ a to sme nechceli dať, tak sme sa na to vykašlali. Tak som hľadal ďalej. Nakoniec nejakým zázrakom som našiel na internete inzerát, ktorý vyhovoval všetkým požiadavkám. Krátka fábia II motor 1.4 výbava Elegance cena 4200€ nabehané 150tkm. Tak som neváhal a zavolal im. Po overení odkial auto je som zistil, že to bola leasingovka z pravidelným servisom po 15tkm a chodil na nej nejaký menežeris. Do rakúska a do čiech. Tak sme sa na ňu išli pozrieť, popozerali sme či nebola buraná, motor či neteče, proste všetko čo ma napadlo(motor zasvinený od prachu vtedy človek vie že z motorom neni problém a jazdí bez poruchy). Tak sme išli na skušobnú jazdu jedine čo bolo napr boli kotúče a to preto lebo auto stálo 2 mesiace v Bratislave kým ho doviezli do autobazaru. Aj keď tie brzdy neboli OK tak to brzdilo stále fajn, domov sa dalo s nimi bez problémov prísť. Ten pán čo tam bol v autobazare ešte nám ponúkal Fabiu 1.6 Combi ale nechceli sme a bola v predu ťuknutá. Tak sme zaplatili zálohu(bolo to piatok). A v pondelok sme pre ňu prišli. Predávajúci nám vybavil ešte Letné pneu vzhladom na to že bola na zimných.

 

 

Sestra má tú fabiu už vyšše roka a žiadný problém technický nemala. Teraz som jej vymenil original baterku, pretože už nemala kapacitu ale inak nič. Za mňa je lepšie kúpiť auto firemné/služobné z leasingu ako nejaké dovezené kde sa ani historia poriadne nedá dohľadať a mať s ním problémy. Je jasná vec že aj z leasingovým autom môžu byť problémy je to vec šťastia. Myslím si že aj keď zamestnanci, ktorý to auto užívajú chodia na nom ako chcú, ale keď dostáva to auto pravidelný servis tak nieje sa čoho báť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marfan - jenže narazit na podobnou dobře servisovanou "lízingovku" je podobný štěstí, jako jsem měl s nákupem rooma já - narazil jsem na netu (zrovna konkrétně na tipcars.cz) na prakticky nový auto, který stálo přes rok na odstavný ploše, protože ho ŠkoFin zabavil neplatičovi. A měl jsem tu kliku, že když jsem zašustil keš oběživem, bazarník zastříhal ušima a nenutil mě do úvěru ani u něj sjednanýho lízingu, ale naopak uvítal okamžitej obchod za hotový - díky tomu jsem šel "na první místo v pořadníku zájemců"... A to je taky docela vzácnost, povětšinou bazary pokud nevnucujou přímo lízing, tak úvěr ve spřízněný bance - protože za sjednání mají provizi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leasingové autá v autobazároch sa vo väčšine prípadov predávajú na Cash pretože ak autobazar to auto neodkúpy tak sa často stáva, že leasingovka si prakticky len prenajme predaj toho auta, takto autobazár dostane určitú províziu za auto. Toto mi povedal človek, ktorý bol z autobazáru a nemal predomňou čo skrývať a k autu mi nevedel povedať nič, len to čo bolo v papieroch od auta. K tej fabii čo si sestra kúpila tak boli všetky faktúry servisných prehliadok od autorizovaného servisu bolo tam vidieť aj čo bolo vymienané.

 

Najlepšie je auto kúpiť asi z operativného leasingu, väčšinou sú tie zmluvy tak urobené, že akonáhle nechodíš na servis tak záruka padá a auto si buď musíš odkúpiť alebo je to inak ošetrené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Byla jsem se podívat na jedno auto a už teď pochybuji, že se dá něco rozumného koupit..,. To, že bylo z obou stran škrábnuté od blbého parkování, to se dá v Praze ještě pochopit, ale co se mi hodně nezdálo byl přední znak Škoda úplně vyšisovaný, přitom kapota a nárazník bez škrábanečku (u auta nad 160 tis. km?), zadní znak se loupal a kolem něj byl oprýsklý lak až na plech. A to bylo auto z roku 2008, od té doby chodím po ulici a koukám na znaky škodovek, ani předfaceliftová felda ho nemá tak v tak strašném stavu. Za oknem nebyl vidět VIN a volant vypadal úplně nový, zbaběle jsem si to auto nenechala od prodejce ani otevřít, protože se mi nějak nechtělo poslouchat řeči o pečlivém starém majiteli, co neuměl parkovat a najel po Praze za 7 let takovou porci kilometrů... Dá se věřit Cebii a jejímu webu zkontroluj si auto? Tam mi to skoro u každého auta hlásí, že bylo bourané, nevím tedy jak, protože ty 400 stovky za odtajnění bych si zaplatila až u auta o které by mi fakt šlo, ale i tak...

A komplikace číslo 2, odborný poradce tatínek prohlásil velké autobazary nikdy, HTP nikdy. A u motoru nezabralo ani to, že bych aspoň zbytečně neměla závodnické choutky a jezdila v mezích zákona, což je tedy co říct, protože jakákoliv prudčeji projetá zatáčka nebo dálnice v levém pruhu je vždy patřičně okomentována...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm,nic ve zlém,ale znalec tatínek ti tímhle hodně zužuje už takhle složitý výběr.Co se týče cabie,tak tomuhle se dá věřit,ale je tam cokoli,třeba oprava laku po vandalovi.Jestli se ti na autě cokoli nezdá tak od toho běž raději pryč,je to na dlouho a musíš pořád sledovat servery,dobrá auta za dobrou cenu jsou hned pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ty údaje o nehodách nebral tak tragicky. V Cebii jsou info o pojistných událostech, pak je dobré v autorizovanám servisu (pokud to šlo přes něj) zjistit, co se opravovalo. Například výměna pomačkaného blatníku značkovým servisem prakticky ničemu nevadí - to je ryze psychologický problém. Vždy je rozhodující aktuální stav vozidla. Pokud se oprava neřešila v rámci pojistky (nepojištěné auto), tak to v Cebii ani nebude uvedeno. Vyšisované a rozpadající se znaky jsou normální - to se prostě občas děje i u nových aut. Oprýskaný lak už normální není a značí, že to někdo opravoval. Pak je ale také dobré se zamyslet nad tím, co za své peníze můžeš reálně očekávat. Za kvalitní a nikdy nebouranou ojetinu s plně doloženou historií a servisem se náležitě připlácí. Jestli si to správně pamatuju, tak ty jsi spíše na nižší cenové úrovni - takže to vždy bude bude mít nějaké "ale"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už na tatíka vytáhla i křivky výkonu a točivého momentu a to tedy nakonec uznal, že HTP není nejhorší, ale on prostě potřebuje 4 válce ať to stojí co to stojí ( ale platit a jezdit v tom budu já :-D ) No snad ho nějak zpracuju, už jsem začala vyhrožovat, že mu zabavim jeho auto...

Škrábance jako takové mi nevadí, ale to auto, co jsem viděla, mi přišlo fakt podezřelé, předek bez jediném chybičky a od zrcátek dál škrábance...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohla si spraviť Foto nech vieme aké si si bola pozrieť. Akože u mňa jednoznačne skončilo AAAčko, pretože človek, ktorý tam bol mi celý čas tlačil kaleráby o tom, že jedna Octavia na ktorú som pozeral, že má 60tkm a predok od kamienkov tak obitý, že ani Fabia čo mám nevypadá po 200tkm tak.

 

Osobne by som nechcel tiež 3válec ale zasa, do mesta je to lepšie ako 4válec. Inak stačí sa pozrieť z dialky na auto a je vidieť čo bolo striekané, takto po okolí vidím dosť veľa aut.

 

Ak neni vidieť ani VIN za sklom tak tam bolo určite menené sklo, ak je nový volant tak asi aj airbag vystrelil tak nejaké malé ťuknutie to asi nebolo.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla jsem se podívat na jedno auto a už teď pochybuji, že se dá něco rozumného koupit..,. To, že bylo z obou stran škrábnuté od blbého parkování, to se dá v Praze ještě pochopit, ale co se mi hodně nezdálo byl přední znak Škoda úplně vyšisovaný, přitom kapota a nárazník bez škrábanečku (u auta nad 160 tis. km?), zadní znak se loupal a kolem něj byl oprýsklý lak až na plech. A to bylo auto z roku 2008, od té doby chodím po ulici a koukám na znaky škodovek, ani předfaceliftová felda ho nemá tak v tak strašném stavu....

Podle stavu znaků nelze na nic soudit - že je oprýskaný, oloupaný či vyšisovaný, je u něj na prosto běžný stav i u novějších škodovek s tímto barevným znakem (osobní zkušenost s FI a OII FL). Na Yetim to dokonce škodovka mění sama od sebe... Oprýskaný lak na plechu je už horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm jako hodnotit stav motoru podle toho jestli je nebo neni zasrany prachem je zvlastni ukazatel... mne servisak umyva vzdycky motor, takze i na felde po 250t km motor vypadal velmi dobre.. pravidelny servis po 15t km, olej 5w30 a auto slapalo jak hodiny... nyni na fabce , ktera je 9/2011, ma najeto 96000km davam auto tomu samemu, po 15t km, motor vypada jako novy, protoze je vzdycky umyty.. myslim, ze by to mela byt samozrejmost, pokud vezu auto na servis, tak by ho mel servisak trosku opucovat a ne aby mel clovek auto 4 roky stare a motor zasrany jak na starym fichtlovi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm,5w30 do felicie?Motory moderních aut se vzhledem k velkému množství elektroniky nedoporučuje mýt.Max.opláchnout čistou vodou,v žádném případě tlakovou.

Janko,radím ti,vem sebou ještě někoho jiného než tátu.S ním se ti může stát,že nekoupíš nic,na každé ojetině se něco najde.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak už som dosť počul prípadov, kedy niečo odišlo......ja svoj raz začas pretriem vlhkou handrou, všetky trubky aby boli čisté. JirkaBrno tak ti poviem na špine najviac vidíš či motor púšťa olej. ževraj diesle sú neni tak háklivé ako bezíny na umývanie motora. Roomster, ktorý sme mali tak ten motor nebol za celú svoju dobu čistený a chodil bez problémov, tak isto teraz TSIčko špinavé je ale ide bez problémov. Netvrdím že motory by mali byť špinavé ale pokiaľ ide dobre tak nebudem stvárať blbosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přemlouvací metody zatím zabraly aspoň tolik, že když se auto bude zdát OK, tak si zaplatím ty 400 u Cebie a pak se rozhodneme nezávisle na tom, kdo bude auto prodávat.

Jak jsem psala, to že by bylo auto škrábnuté, všechno vypadalo na najeté kilometry a bylo tak jak má být, to by nevadilo, ani kdyby třeba dřív mělo nějaký lehčí ťukanec, když si vzpomenu, co muselo prožít naše auto, když jsme se na něm učily řídit já i mamka....Upřímně, já bych byla za nějaký škrábanec i ráda, aby ten první nebyl na mě :D

Editováno: , autor: -Janka-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodofka má hlavně údaje o tom, co se na autě měnilo v rámci garance - a kdy.

 

Ale je to neveřejná databáze, i když by se z ní dalo krásně predikovat za kdy auto najelo kolik km - a jestli je reálný, aby mělo po tolika letech od výroby takovej stav tachometru, jakej deklaruje prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...