Přejít na obsah

Ojetina FI nebo II


-Janka-

Doporučené příspěvky

Tak to by stačilo!

 

Janko, pokud tě zajímá, jakou vybrat motorizaci jen pro FI, tak se to řeší třeba ZDE. Jak vidíš, tak kolegové jsou tady poněkud nesoudní a kromě hádek, se toho moc nedovíš. Pokud máš možnost se s HTP svézt, tak to využij, Není nad vlastní zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jste mě nejspíš přesvědčili, když za měsíc, až budu mít peníze na účtu, bude k mání nějaká pěkná htp, tak si ji zkusím projet.

Požadavek na krátkou verzi stále zůstává, ať se na to kouknu z jakékoliv strany, tak je kombi pro mě zbytečné, většinou budu jezdit sama nebo ve dvou, takže zadní sedačky se dají kdyžtak sklopit. A navíc se mi fabie v kombíku nelíbí tolik jako krátká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam Fl s htp 47kw motorom brzdy su tam 256mm, a takisto mam Fll 1.4 63kw.

po meste a primestke trasy jazdim ovela radsej s htp je to ovela sviznejsie vdaka kratkemu sprevodovaniu, dialnicu a väcsie dialky jazdim radsej na 1.4 Fll, vo vyssich rychlastiach ten motor ma väcsie rezervy, ale ako pises ze jazdis max 120 tak v poho chod do htp. Co sa tyka spotreby pisem si ju do pc programu podla tankovania htp 6,3 l/100, Fll 1,4 7,2 l/100 co je dlhodoba spotreba, obe auta su na lpg. Co sa tyka vydrze motora aj tu na fore su borci ktori maju vysoky km nabeh, ja osobne mam kamarata co ma nabehane 250000 bez problemov, od brata z roboty odpredavali hatapku z vyse 700000 km(behala ako servisne vozidlo u t-komu) a motor priadol ako za mlada.

Cize podciarknute scitane myslim ze pre poskakovanie po prahe je htp lepsia volba ako 1,4 aj z hladiska spotreby ako aj dynamiky, a ja osobne keby som sa opät rozhodoval siel by som znova do trojvalca, niekedy mam pocit ze ten vyssi vykon ma 1,4 len na papieri, velakrat za zenou (ona sedla htp) nestiham....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janka. Za mňa môžem 1,2HTP len odporučiť. Mal som ho vo svojom prvom aute a máme ho v rodine stále. Dokonca len 40kw. Z neho som presedlal na 1,8T 110kw a veľmi rád sa k fabii vždy vrátim. Veľkou výhodou tejto motorizacie je spotreba. Dlho som s ňou jazdil len po meste a vždy cca za 6 litrov (oproti octavii so spotrebou v meste okolo 10). Minulý rok som s ňou absolvoval dokonca cestu k moru po diaľnici, väčšinou do 120 a priemer 5,6. Cestou späť som šiel rýchlejšie a spotreba bola o pol litra vyššia.

Takže reálne viem porovnať najslabší motor vs takmer najsilnejší motor z produkcie a ak je podiel ciest vyšší po meste, tak jednoznačne HTP. Na časté presuny po diaľnici je zas 1,8T veľmi pohodlný kúsok. Skôr nechápem tie ostatné motorizácie (1,4-1,6), pretože na jednej strane výkon podľa mňa slabý a spotreba vysoká.

V meste je fabia s HTP prekvapivo mrštná, ale nesmieš sa báť radiť. Na diaľnici je to už horšie a motor na vysoké tempo nie je stavaný, ale do 120 by nemal byť problém.

Čo sa podvozku týka, tak ako si spomenula na začiatku, pokúsim sa aj toto rozviť. Octavia lepšie filtruje nerovnosti, ale nemyslím si, že je to preto, že je ťažšia. Octavia je trošku rozkročenejšia a má väčšie kolesá s väčším podielom gumy. ALE ak hodnotím jazdu z hľadiska stability napr. v rýchlo prejdenej zákrute, zdá sa mi byť fabia na tom lepšie. V octavii celé auto klakne na jednu stranu a len tak tak prejde zákrutou, kým fabia mi dovolí o niečo viac.

V každom prípade treba si auto vyskúšať a porovnať. Jazdil som aj so slabšou 1,4 vo fabii. V zásade nemám nič proti, lebo je kultivovanejšia ako HTP, ale ako som spomínal na diaľnicu ten motor tiež nie je, v meste je pocitovo lenivejšia ako HTP a má aj vyššiu spotrebu :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janka-já  mám 236  a nepřijde mi,že by druhá Fabka s 256 brzdila nějak víc,samozdřejmostí je koupit kvalitní kotouč a desky,nejspíš měly tyhle menší brzdy jen HTP 40KW,na Junioru byly i před rokem 05,pokud by jsi kupovala HTP tak bych se spíše snažil koupit 12V(47KW),to svezení bude o trochu více příjemnější,já mám na 40KW skoro 150tis. km příměstkého provozu se spotřebou kolem 7litru,ale druhá fabka v tátovo rukou jezdí kolem 6ti nebo spíše do 6ti u té mé to,ale není vadou auta spíše jeho řidiče :kol-28: a jen dodám,že já bych z HTP strach neměl a z té silnější verze už vůbec ne,patřím k těm co z k této motorizaci nemaj averzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem ráda, že jsem se tu zeptala. Takže se požadavky mění na benzínový motor ať už htp nebo slabší 1.4. S penězma je to tak, že mám 100+30, pokud by auto nepotřebovalo moc servis, tak jsem schopná do něj těch 120 dát...

Trošku to asi zaniklo, ale má cenu v této cenové relaci zkoušet dovoz z Německa, když bych měla přes kamarádku k dispozici spolehlivého člověka, co se tím zabývá? Respektive jestli je v Německu kvalita ojetin taková, že se za 100 tisíc mínus přepis, dovoz, provize dá koupit lepší auto než u nás za 100....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radsej by som kupil auto z nejakeho doveryhodneho zdroja, ono tito dovozcovia su väcsinou spekulanti, mam ich par v mojom okoli a jeden dokonca byva nadomnou v baraku, vztahy mame dobre,slusny mily ochotny ale nekupil by som od neho ani babetu. Ja som kupoval jazdenky od telekomunikacii- dobra cena, jasna historia vozidla, servisna knizka neosidena, a ze sa k firemnym autam chovaju soferi zle? zalezi clovek od cloveka a jasne je to riziko ale do toho ides vzdy ked kupujes jazdenku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vagu víš kam běž?Než lidem začnu něco nabízet tak si to vyzkouším na autě sám a věř tomu nebo ne,vydržely déle než kotouče ferodo.

 

Tak to bylo naposled! Víckrát se nebudu opakovat. A to platí jak pro tebe, tak pro VAG Boba. Svoje problémy si řešte soukromou cestou. Jakýkoliv další podobný příspěvek bude okamžitě smazán a patřičně ohodnocen. A nepište mi sem žádné výmluvy či omluvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt to, že ak natrafíš na dobre servisované auto aj keď má veľa km a nízku cenu tak nemusíš vôbec doňho hneď po kúpe niečo vrážať.

 

To čo napísal tuttinko tak je to pravda, že firemné autá aj keď sú tie autá služobné a jazdí sa na tom koľko to dá tak často krát sú v podstatne lepšom stave po motorickej stránke ako nejaká vyleštená bazárovka. Doma máme dve autá, ktoré pochádzajú z firmy resp. operatívneho leasingu a boli  dobre servisované a po kúpe sa menil len olej a filtre.

 

Určite si choď vyskúšať tie HTP motory, kamarát má dvojkovú fábiu 44kw a do mesta to je úplne postačujúce po 1-2km to už kúri, má to klímu a aj tú zvláda ten motor a čo mi povedal tak mimo cesty sa do tých 120kmh dá v pohode chodiť a dlhodobý priemer tam má okolo 6-6,3l.

 

Ja za seba by som ti poradil 1,4ku pretože dve 1,4ky doma máme jedna krátka a druhá dlhá, bez nejakých závažných problémov, combi má spotrebu do 6l a krátka neviem prečo ale má 7l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja projel fabie s různyma motorizacema,a za sebe můžu řict že bych Htp něchtěl už nikdy,uživatelsky přijemnějši je opravdu ta 1.4 55kw nebo 59 kw,pro fabii ideal,jel jsem i s 2.0 mpi,ta jela perfektně ale taky dost papa.Takže ja bych bral byt tebou určitě nějaky čtyřvalec,ten třival je takovy divny.Ale někomu může samozřejmně vyhovovat.Rozhodnuti je na tobě,hlavně se s nakupem neukvapuj,nejlepe si vem nějakeho mechanika sebou ktery tomu rozumi.Přeji štastnou ruku při vyběru autička.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude se doporučuje mechanik sebou, ale kde se takový mechanik vezme, když žádného známého nemám? Základy by asi zvládl poznat táta, který asi před 30 lety dělal mechanika na autech na okruhu, ale to byla technika trošku jinde :-D . Dá se najmot technik normálně v servise nebo, kde se bere?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně bacha na toho technika/mechanika. Ten nesmí být nijak spojen s vozem krom toho, že se sním vyřídíš ty. Jinak to posouzení nebude objektivní. A i ty řeči mechanici kamarádí, mechanici placení,dovoz auta tam nebo onom není vůbec jednoduché v praxi provést.

Ale jiná cesta asi není, sám jsem si tím nedávno prošel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co na tom? Třeba že když jsem chtěl auto odvézt do servisu tak pochopitelně prodejce mi nedá klíče a jeď. Jede s tebou, nemá čas,chodí do práce..... já to samé, přijedeš do servisu- tam si všichni sednou naprdel z tvé káry za 100Tk, shážou svá rozpracované auta se zvedáků aby udělali místo tomu tvému..... atd. Samozřejmně že všechno platíš a všude se doprošuješ.  Normální cizí kvalitní mechanik stebou nikde žádné bazary objíždět nebude, protože má v dílně svoje zakázky a nemá na to čas. (nezajímá ho to)

 

Byl jsem ve třech značkových servisech ,jednalo se o auta za cca 150tk a přístup byl naprosto odlišný. Je to prostě v lidech. A to ty auta tam měli, takže jsem chtěl pouze zvednout a napíchnout na diagnostiku. Nic víc.

Prostě co vymýšlíš za kraviny, kup nebo neotravuj , však koupí jiný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...