Jarda-k Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Moje auto má najeto 185 tkm. Ročně najedu skoro 30 tkm, takže ten motor celkem znám. Ono i ta tvoje spotřeba je trochu divná. Té dosáhnu jen když jedu po okresce stále naplno + častý předjíždění. Nebo po dálnici při jízdě trvalou 140tkou. Při jízdě po okresce když splývám s okolním provozem + občasné předjetí znamená spotřebu pod 5 litry. V neděli brzo ráno jsem jel z Plzně na otočku do Strakonic. Celkem svižným tempem - průměrná rychlost 75 km/h najeto 240 km, spotřeba 4,8 l/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 No jo, jenže ta moje spotřeba je jen a pouze za ježdění v Praze, i když jen na jejím okraji. Semaforů je tady dost, jízd po pár km také. Pod pět se dostanu, ale to musím jet v kuse víc km po trasách, kde nejsou semafory. Při krátkých popojížďkách si to bere v klidu přes šest litrů. Ven z města s tím nemohu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 (editace) no, nějak nevim co za motor tedy vybrat.. HTP se musi tocit porad kolem 4000otáček aby to vubec nejak jelo, zvuk to má jak nemocná motorová pila, nafta mi smrdí a 1.4 tdi tady není žádný zázrak techniky... já teda nevím, co je ta tragedie, ale mou 1.4 jezdím denne, střídám dálnice a města a rozhodně mi to jako tragedie vubec nepřijde, auto normalně jede i na 1800 otáček, což je na 5tku městská padesátka.. pokud samozřejmně někdo sleze z TSi do 1.4 tak ohrnuje nos, ale motor se musí brat komplexně, ne jen tak, že něco jede lip a něco huř.. jedna se i o spolehlivost, provozní náklady, možné problémy atd.. jak to je u HTP a TSi ví asi každý... u 1.4 kromě nějakých ojedinělých problémů a poměrně dražší výměny rozvodů nelze jiné komplikace čekat.. ale tak každý ma na danou vec svuj nazor.. máme tyto motory dva v rodině, oba najeto kolem 100tkm , oba na LPG a pohoda.. Editováno: 14. Červenec 2015, autor: JirkaBrno 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Ještě ti tam chybí 1.6 16V. Ale tak nějak to je. Ta 1.4 16V 63 kW je taková zlatá střední cesta pro ojetinu. Co je máme v práci, tak jsou to jediné motory, kde nejsou prakticky žádné závady - mění se tam jen olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Jardo,jelikož jsem tehdy dělal v autorizáku tak to auto bylo nový.Servisuju ho dodnes,ke cti mu slouží,že se chová pořád stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 Jak jsem psal na svým autě nic takovýho nepozoruju. Třeba mám štěstí na klidnější auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 14. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2015 U 1.4ky je ešte jedna komplikácia a to vybehanie piestov resp. zodranie teflonovej vrstvy piestov. Ale toto sa týka motorov ktoré majú 250tkm a viac. A ešte studené štarty, zatiaľ nikto nevie presne čo spôsobuje to, že po štarte ide nepravidelne, pri teplote okolo 19-20°C. Keby si idem kúpiť novú fabiu tak by som išiel do 1.2TSi 77kw ročník 2012 a neskôr. Zatiaľ sa tieto motory zdajú byť už bez problémov. Doma jednu takú máme má už 120tkm na motore, podvozku je všetko original. Reťaz si zarachotila občas keď motor mal nabehané 70tkm a odvtedy nič. Turbo bez problémov. Alebo by som znova kúpil 1.4ku, dá sa povedať, že vždy keď potrebujem obehnúť tak mám dosť výkonu a spotreba je v norme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 15. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Klidně bych šel i do 63 kW od roku 12,rádoby větší spolehlivost 77 kW verze je daná spíš jejich menším výskytem,machanicky je to identický motor.Ale to jsme poněkud hodně odbočili,to auto má stát kolem 100000.Tam, pokud nechce HTP, není skoro jiná možnost než 1,4 benzín,já 1,4 tdi vhodný maximálně do vibrační desky nedoporučím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Tak ano cena TSI je už vyššia.......Ja by som aj tak skúsil 1.4TDi ale 59kw verziu, možno by jej to vyhovovalo. Na diesli chodím akurát tak na VW sharan 1.9TDi 85kw a to je celkom v pohode na môj vkus (čo sa týka hlučnosti). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-Janka- Vloženo 15. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 15. Červenec 2015 Já moc zkušenosti s různými auty nemám, léta jsem zvyklá na naši rodinou oktávku 1,6 55 kW, autoškolu jsem dělala na 1,9 tdi octavii a fabii, od kamaráda jsem měla půjčenou chvíli astru, ale zaboha nevím, co to bylo, a pak taky pro srandu jsem absolvovala jízdu s žigulíkem. To bylo mimochodem fajn auto, člověk se rozjel, zařadil za 3 a mohl na to jezdit křížem krážem po Praze bez řazení, kromě 1 na rozjezd. Dneska jsem byla nucena se svojí fábinkou na dálnici předjíždět ze 100 km/h. plyn až na podlahu a najednou koukám, že tachometr je docela dost nad povolenou rychlostí (i když pro někoho je i to normální rychlost), a to jsem předjížděla jenom kamion.s autobusem, takže nějaká akcelerace tam bude. A vlastně jsem si uvědomila, že proti staré 1,6 skoro vůbec nepotřebuju jezdit s plynem na podlaze, aby to vůbec jelo. Když se zamyslím, tak tam byl dneska prvně. I když mám najeto teprve necelých 1000 km, ale stejné trasy jako s oktávkou a tam ten plyn byl dole častěji... Pokud mohu soudit podle sebe, tak pro člověka, který je zvyklý na líný, slabší motor, tak mu 1,4 ve fábii bude připadat jako dost silné auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Pokud mohu soudit podle sebe, tak pro člověka, který je zvyklý na líný, slabší motor, tak mu 1,4 ve fábii bude připadat jako dost silné auto Ale takových línějších aut moc není....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 já myslím, že jich je dost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Je to i o tom, kolik která kára váží - oktávka je zhruba o 250 - 300 kilo těžší než fábule, navíc jiný zpřevodování... Navíc je potřeba si uvědomit jeden podstatnej fakt - "jednačtyřka" je jedinej motor z produkce posledních cca 15 let, kterej má tzv "podčtvercovej rozměr" - neboli, má při porovnání rozměrů spalovacího prostoru větší průměr pístu (vrtání) než dráhu jeho pohybu mezi dolní a horní úvratí (zdvih). Jsou to sice jen milimetry, ale má to svoji roli - a bez podpůrnejch berliček turba a přesunu úhlu otevření ventilů to funguje daleko víc, než by se u moderního motoru zdálo. Prostě motory s kratší dráhou pístu jdou snáz a dřív do otáček, než motory s dlouhým zdvihem - hraje tam roli setrvačnost klikovýho mechanismu a při změně otáček to znamená hodně. Bohužel druhá strana mince je to, že se jim moc nechce "odspodu", protože proti motoru s delším zdvihem mají zase kratší rameno páky na zalomení klikovky a při stejným středním pístovým tlaku jim chybí síla roztáčející hřídel... I to je jeden z důvodů, proč je "jednačtyřka líná odspoda" a proč já tolik zazlívám cifršpiónům z ekonomickýho oddělení ve Vlkohradě, že tenhle motor obrali o mechanismus přestavování sacího vačkovýho hřídele neboli prostředek, jak zvýšit krouťák v oblasti nízkejch otáček... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 vliv na to má i hlava - 16ventily jsou obecně v nižších otáčkách slabší než 8ventily. Opět je to o hmotě, kterou je nutné rozpohybovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Je a není - u 16-ventilu hraje obrovskou úlohu i aerodynamika uvnitř sacího a vejfukovýho potrubí a spalovacího prostoru. To proudění tam je prostě jiný a má opačný vlivy - 2 ventily na válec i když jsou větší v průměru, tak mají menší efektivní plochu otevřenýho kanálu než 2x dvojice menších. Takže u 8-ventilu je proudění už od menších toček rychlejší a čím vyšší točky, tím víc rostou ztráty třením jako o stěny kanálu, tak vnitřním (viskozita média) - proto 8-ventil ve vyšších točkách "ztrácí dech", zatímco 16-ventil o stejným objemu táhne dál do vyšších otáček, stíhá se normálně plnit do vyšších toček - pořád mluvíme o atmosféricky plněným motoru, bez navyšování plnicího tlaku libovolnou metodou. Jenže to co je plusem ve vyšších točkách je mínusem v točkách menších, kde u víceventilovýho rozvodu klesne rychlost proudění pod určitou mez a začnou se projevovat rázový vlny způsobený prudkým přerušením proudění v sacím kanálu uzavřením sacích ventilů (nebo i jejich otevřením - a to pak má vliv i poměr dýlky samostatnýho sacího kanálu ke společný části) - vzduch v sacím kanálu normálně pulsuje, ale pokud se kmitočet pulsací určitým způsobem "potká" s dalšíma podmínkama (teplota a z ní plynoucí hustota vzduchu a dýlka/objem sacího kanálu), může dojít i ke stavu, kdy těsně před ventilama nastane vinou vzájemnýho působení těch rázovejch vln zdánlivě nesmyslná oblast podtlaku a motor se začne plnit hůř, než jeho "8-ventilovej brácha" - a na křivce průběhu krouťáku se objeví "dolík", kterej zdánlivě nemá reálnej důvod. Kupodivu stačí posunout úhel otevírání sacích ventilů ANEBO změnit NA MENŠÍ průřez sacího nebo vejfukovýho kanálu, tím se změní rezonanční frekvence toho traktu - a motor se začne plnit daleko líp, protože ty rázový vlny se buď potkají jinde než předtím, nebo se nepotkají vůbec. Technika je dostatečně známá, je to buď změna časování rozvodu nejrůznějšíma posunama vačkovejch hřídelů nebo natáčením vaček, případně různý přívěry v sání nebo vejfuku - různý šoupátka, klapky, plochý nebo válcový přívěry v sání nebo vejfuku - vždycky řízený minimálně v závislosti na okamžitejch otáčkách motoru, v lepším případě i podle polohy škrticí klapky, naprosto běžně se to používá u víceválcovejch 4-taktních motorek, kde to právě posiluje krouťák tam, kde ty vysokotáčkový 4- a 6-válce "nechtějí tahat" = v oblasti nízkejch otáček... Je to v podstatě opačnej efekt, než jakýho se dosahuje "laďákem" = vejfukem nastaveným dýlkou tak, aby v určitým (poměrně úzkým) rozmezí toček "hrál jako píšťala" neboli aby v něm došlo k rezonanci, která doslova vysává odpadní plyn z válce (válců) - tím se zlepší výplach spalovacího prostoru a do válce se i tím, že na straně vejfuku se při tý rezonanci objeví podtlak, nasaje víc čerstvýho vzduchu. Z vlastního principu to líp funguje u 2-taktního motoru, ale ani 4-takt není proti rezonančnímu efektu imunní. Bohužel, zase je to něco za něco, nefunguje to v celým rozsahu otáček, ale dá se to naladit jen na úzkou oblast, jinak by se muselo pod autem vyskytovat cosi jako pozoun (alias trombón neboli "taková ta tahací trumpeta" = hudební nástroj, kde se tón volí změnou dýlky vedení troubou pomocí do sebe zastrkovací části) - už se zkoušelo i tohle, respektive dvě nebo víc částí vejfukovýho potrubí, který se přepínaly pomocí klapek na různou dýlku, ale všecko bylo moooc složitý a drahý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Buďte rádi, že tam to proměnný časování ventilů není. Přestavovače vačkových hřídelí mají životnost omezenou a motor by tím ztratil svou hlavní výhodu - spolehlivost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Jj,jen japonci to jaksi umí na celou životnost motoru.Ono všechno jde,jen se musí chtít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Není potřeba kroutit vačkou, stačí na to i ty (elektro)mechanický přívěry v sání nebo (lepší = účinnější) ve vejfuku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 16. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2015 Takzvané svirl klapky taky nevynikají velkou spolehlivostí. U některých motorů hrozí i jejich nasátí válcem s příslušnými důsledky. Z některých aut jdou i vymontovat a projev motoru se kupodivu příliš nezmění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CorkaCZ Vloženo 7. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 Ahoj, jsem tu nový, nechci zakládat nové téma, ale chci koupit jedničkovou fábii a nevím, jaký motor by byl ideál a jak moc jsou ty motory odolný. Preferuji více benzín kvůli krátkým vzdálenostem. Mohl by mi prosím někdo poradit? HTP spíše ne, ale pokud mi vyvrátíte pomluvy atd, tak bych možná pouvažoval. Nejvíce se mi líbí 1.4. 16 ventil, ale četl jsem, že je línější. Jde mi hlavně o cenu údržby (rozvody, poruchy atd). Prosím o nějaké názory a rady. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 7. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 Ahoj, HTP bych se u jedničkové Fabie taky vyhnul, minimálně slabší verzi. Pokud ti jde o odolnost a údržbu a bral bys starší ročník, pak je dobrá 1.4 MPI, ale nejede a žere. Další docela dobrá varianta je 1.4 16V 55/59 kW (ačkoli jsem četl, že jsou na ni např. drahé rozvody...ale to ti musí osvětlit některý z majitelů), která je takovým kompromisem. 1.4 74 kW mívala problémy se spotřebou oleje a dostala kratší převodovku než slabší verze. Fajn může být dvoulitr, ale žere a je celkem vzácný. Já skončil u Punta zejména proto, že výběr opravdu odolného a úsporného benzínového motoru je u Fabie trochu problematický. Ale nechci tě strašit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CorkaCZ Vloženo 7. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 Ahoj, děkuji za odpověď. O spotřebu paliva mi tak nejde. Spíše o to, aby byl motor OK a něco vydržel. 1.4. MPI, těch na bazarech a inzerátech moc není a když je, je to vyhuntovaný jako kráva. Kdybych se porozhlédnul po tom 16v 1.4. 59kw, na co si mám dát nejvíce pozor? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Já jen vím, že poslední verzi s 59 kW v některých článcích do Fabie doporučují jako nejvychytanější. Po ruce mám SM s článkem od Vaculíka o Octavii Tour a rozebírá tam (docela kriticky) 1.4 16V BCA 55 kW. Píše tam o rozvodech s dvojicí řemenů a kladek a choulostivosti na výměny oleje, což může vyústit ve vadná hydraulická zdvihátka nebo opotřebované písty. Třeba ti to poslouží jako vodítko, ale v Octavii je více zatěžován a může jít o odlišnou variantu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 9. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2017 (editace) bože.. furt ty rozvody.. jednou to nějakej pakoš napíše v sm a všichni to berou jako bernou minci všeho.. rozvody na 1,4 16V stojí is pumpou kolem 3500kc+-.. výměna se dá udělat kolem 1000kč. takže kolem 5000kč máte udělané komplet rozvody a mužou se dělat v rozmezí 90-150t km.. já dělal na svém autě při 130000km.. tyto motory chtějí kvalitnější olej a výměny po 15t km.. pokud na to někdo před tím kašlal a dlal olej jak ho napadlo s tím, že tam nalil co mu došlo pod ruku, tak at se pak nediví no.. výhoda je v tom, že motor předěláš na LPG a jezdíš za kačku kilometr.. edit-pokud chceš tu levnější sadu, tak řetězy ina s pumpou se dají sehnat pod 3000kč sada--konkretně 2883 kč+ litr práce a seš na 4000kč.. to mi nepřijde jako nějaká strašná cena.. https://www.autodily-pema.cz/vodni-pumpa-sada-ozubeneho-remene-ina-530008931?gclid=EAIaIQobChMIuMv5pfbK1QIVyb3tCh2C5gomEAkYAiABEgKctvD_BwE Editováno: 9. Srpen 2017, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2017 Dva řemeny, čtyři kladky, pumpa. Jen se s rozvody nesmí do autorizáku - tam je to obvykle za desítku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.