Přejít na obsah

Zapojení zesilovače + natažení kabelu


Doporučené příspěvky

AHoj, chci se zeptat. Může mi někdo poradit jak a kudy bych měl natáhnout kabely od baterky + rádia do kufru k zesilovači ? Či nejlépe, kdyby byl někdo z MS kraje komu by se do toho chtělo semnou ? Nějáká stovečka či něco na pití je samozřejmost :-)

 

Druhá věc, ještě nemám oupený ani zesák a potřeboval bych trošku poradit. Zatím se rozhoduji mezi :
http://www.ahifi.cz/zesilovac-mac-audio-mpe-2-0-xl.html
http://www.ahifi.cz/zesilovac-crunch-gpx-500-2.html

https://www.alza.cz/blaupunkt-ema-255-d1225400.htm

Bude na to napojený : http://www.corner.cz/axton-caw309-107/

kabeláž nejspíš : http://www.ahifi.cz/kabelova-sada-autotek-at10kit.html  

Teďka je tam ve slevě ještě tahle (já tam rozdíl nevidím) : http://www.ahifi.cz/kabelova-sada-sinustec-bcs-1000.html

Díky moc za info, v tomhle se něják extra nevyznám, tak rád nechám poradit či ještě výběr změnit

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hrozný značky (ale Tvoje věc), spíš bych vzal něco staršího, ale kvalitního třeba tady: http://www.autohificlub.cz/forum/7-bazar-autohifi
Především zesilovač musí mít vždy větší výkon, než subwoofer, což v Tvém případě není. Trochu přehodnoť ten výkon, postačí Ti na normální provoz max 100-150W RMS/4ohm (výkon subwooferu).Pro tento výkon Ti dle tabulky postačí napájecí kabel do průřezu 18-25mm2, já vždy doporučuji vetší (50mm2)-nevíš kdy by mohl přijít nějaký upgrade :kol-28:

Dále v těch sadách jsou krátké minusové kabely na napojení na kostru-nesmysl ! (karoserie je spíše lepená, než vařená a může vznikat nějaký přechoďák). Minus vždy zapojit z akumulátoru. pojistka na plusovém vždy nejblíže akumulátoru. Napájecí kabely je lepší koupit v metráži. Signálové sinch pro sub postačí v tvém případě nějaké obyč

Protáhnutí napájecích kabelů: v meziprostoru na straně řidiče je záslepka, tak tam. POZOR! zasilikovat, aby Ti nešla voda pod koberec

Protažení pod kobercem. Platí zásada, že signálové kabely nesmí být vedeny společně s napájecími (rušení z altíku) a neměly by se ani křížit.

(vést např. signály vpravo pod prahem a napájecí třeba vlevo)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak pochopil jsem cca půlku a nejspíš se do toho nepoustim jak to takhle ČTÚ. Jinak ten subak už mám. Psal mi z autohifi a tyhle zesaky říkal ze postačí + ty kabely taky ze nejlépe 10mm. Druhy mi zase říkal ze v pohodě i ten zesak ema (dokonce i nějaký cinan , ale to nechci) a kable kolem 6mm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj se toho, pár kablíků, není co zkazit, když budeš postupovat logicky

Jasně že Ti prodejci budou říkat, že to stačí, chtějí Ti to prodat :kol-32: .

To radši zavolej Karlovskýho z Revilohifi, ten Ti to řekne asi objektivněji, jestli chceš ještě názor někoho jiného

Napájecí kable 6mm2 je fak žalostně málo, věř mi :kol-28:

Tady máš tabulku...

post-79770-0-68173600-1429205273_thumb.j

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já se vtom právě vůbec nevyznám, takže kabely bych měl mít cca jaké ? ty 50mm mi příjdou dost zbytečné na jeden subák a hlavdě dost dělá i rozpočet který je na cca 2500 i se zesilovačem...
Asi jsem trošku natvrdlej, ale co čtu z tabulky tak pro středně výkoné, potřebuju ty menší, což nedavá smysl.... :-/

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky se dá udělat kompromis. Ty kabely Ti stačí i 18mm2. Myslel jsem to tak, že kdyby tě to bavilo, měl bys připraveno na upgrade

Za 2500 to postavíš, jestli Ti chybí jen kejbly a zesík (zesík do 1500 a kably do litru).

Podívej se na ten odkaz na bazar HiFi, dá se tam koupit levně ojeté, ale funkční "železo", hodně tam inzerují i kejbly a instalační matroš

Koupil bys levně a dobře. Je to jako s autama, ceny za starší HiFi jsou 20-30% oproti novým

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, kouknu na to. Kable bych bral asi nové (raději). Budu se tedy dívat na RMS 1X250W + 

Při výběru tech kabelu se podívám tedy na hrubší než je těch 10mm. Mám se taky dívat po amperové pojistce, nebo je to vcelku jedno, jaká tam bude ?

 

I když co píše googl tak : Kabelová sada s napájecím kabelem o průřezu 10 mm² je v dnešní době jednoznačně nejpoužívanější set pro napájení externího zesilovače. 10 mm² průřez můžete použít u zesilovačů s výkonem do 420W RMS a proudovým odběrem maximálně 40A při délce kabelu 5m.

 

Ale kouknu na ty 20mm. Tohle bude 100% stačit že ?
http://www.ahifi.cz/kabelova-sada-autotek-at20kit.html

 

Jinak co říkáš na kapacitátory ? Je to dobrá věc, nebo né ? Právě že názory se dosti liší...

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to teďka přes dvě hodiny projížděl a v mé ceně jsem nic nenašel, ale výběr jsem menší udělal. Můžeš na to kouknout a když tak poradit, jaký vzít a když tak proč ? Díky moc ;-)
Naházím odkazy na nové, a k nim připíšu cenu za kolik to dávaj. Myslím že by se malá sleva dala i někde uhrát :-)

http://zesilovace-do-auta.heureka.cz/focal-solid-1/specifikace/#section - 3800,- (sleva možná)

http://www.prohifi.cz/zesilovace-do-auta/hertz-ep-1-d - 3500,-

http://www.autohificlub.cz/forum/7/1860997-p-zosilovace-subwoofery/30  - ten poslední monoblok - (myslím že 4-kanály jsou zbytečné na jeden subák)

http://www.ahifi.cz/zesilovac-mac-audio-zxs-1500-d.html#popis-produktu - stav nového - cena 3900 (což už je dost)
http://www.autohificlub.cz/forum/7/1859448-2k-zesik-2x-200w-rms-4ohm/30 - cena 3000

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napíšu mu maila a poradím se, snad to nedopadne jak u Ahifi :-D 
Jinak ty jsi teda pro variantu toho focal solid 1 Monoblok Hifonics Zeus Z1000D jo ?

 Utahne to když tak i případný upgrade bedny ? Ten focal se mi taky dost libí, ale na vzhledu asi nezáleží. Ten hifonics je dost omlácenej, proto je taková cena ale myslím že když jede, tak je to jedno :-) 
Teďka dám fakt na tebe a ještě na pár lidí z jiného fóra. V tomhle mám fakt zmatek a nevím na co koukat :-)

Co ten HERZ, koukal jsem že stojí kolem 12000 a teďka ho dává za 3500 ... 

Teďjka tam dal ještě jeden na prodej za cca 2000 (možná bych ukecal i méně) tohle : http://www.mtxaudio.eu/products/caraudio/archives/item/rt500-1

post-78824-0-13523100-1429472376_thumb.j

post-78824-0-00849700-1429472380_thumb.j

post-78824-0-84996200-1429472385_thumb.j

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, já právě psal jak do AHIFi tak i do revilohifi a přeposílal jim odůvodnění co si samy psali na své konkurenty a celkem mazec no...

Teďka mi odepsal ještě z toho bazarku kvůli toho http://zesilovace-do-auta.heureka.cz/focal-solid-1/ a prej mi ho dá za 2800 ... takže nově, jsem cenově všude stejně.. Mám tedy pořád vzít ten soundstream ?

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nic, už dělám objednávku, do konce týdne to možná bude i doma. Vzal jsem nakonec ten soundstream a 20mm kabely. Teďka je jen otázka, zda to tam zvládnu dát. Nejhorší to bude navést od baterky do kabiny. Máš nějákou radu, nebo vychýtávku kudy to nejsnadněji vést ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. možnost: Pod baterkou je plastová záslepka do kabiny. Tu oddělat, protáhnout kabely a pořádně zatěsnit silikonem, kvůli případnému zatékaní). Kabely vylezou dole u topení nad tunelem

2. možnost: kolem jednotky (pod levým stěračem). Kabely vylezou pod volantem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, díky. Kudy se to lépe a snadněji dělá ? Jak se oddělávaj koberečky od prahů atd bude asi někde v příručce že ? Ať tam nic neponičím :-)
Co se týče v kufru, tam to půjde kolem zadních sedaček jak ? je tam nějáký prostor ?

Editováno: , autor: angel.CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
ahoj hoši, trošku odbíhám od tématu, ale mám docela problém. Nahodil jsem s autoelektrikářem kabely a zesík atd. vše hraje krásně, ale od té doby mi začínají odcházet jiné el. věci. Začlo to ještě ten den že hodilo hlášku airbagu (byl jsem na smazaní a je to řidičův airbag - na další den vyskočil zase), a pár dní později přestala jet el. sedačka u řidiče, následujicí den zlobí stahován í oken přes dveře u řidiče (všechny okna - ale na ostatních dveřích jde vše krásně). Co mě celkem vystřašilo nejvíce, je že mi problikla celá polubka a vypla (na dálnici), po dvou sekundách zase najela. Blbne zamykaní a odemykaní dveří (což je dost nebezpečné)...... Dnes ráno příjdu k autu hodiny a trip tachometr vynulovaný). 

Nevíte čím by to mohlo být ?? Napájecí kabel vede právě stranou u řidiče, může to s tím něják souviset ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to přišel..  tak chyba je trošku jinde.. Jak jsme to tahali do kabiny (kolem lanka na kapotu) tak se to tam špatně zaizolovalo a při tomhle počasí se dostávala voda přímo na kabeláž u noh řidiče.... Snad bude stačit vysušit a nastříkat něčím proti oxidaci... zítra davám auto do servisu s turbem, tak jim řeknu ať si stím pohrajou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...