Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte.

Kontroloval som po 60 tisíc na LPG sviečky a boli dosť začmudené.

Sú to NGK Platinum LPG1, vzdialenosť elektród je stále 0,75mm

Kuk na obrázok.

Všetky sú rovnaké, z jednej strany je svetlejší fľak- tieň.

Je to normálne?

 

Dlhodobé korekcie mi chodia tesne okolo 0 prípadne mierne v +.

LPG a BA krivky majú odchylku do max 5%

Prvá lambda už začína byť pomalá.

Este sa mi vybavilo, že som mal nejakú dobu prasknutú hadicu čo vedie zospodu dakde od kľukovky hore do tej Y spojky. Myslím, že odvetranie kľukovky?

Nemohlo by to byť tým?

 

post-77569-0-48827700-1429649277_thumb.jpost-77569-0-18526000-1429649312_thumb.j

post-77569-0-77065700-1429649371_thumb.jpost-77569-0-58640500-1429649386_thumb.j

Upraveno od kluvi

ja mam po najetych  45t km svicky takove... NGK.. sorry za nekvalitu..

post-70462-0-24011600-1429686363_thumb.j

na těch dvou grafech je vidět,jak jsou nesprávně zvolené trysky...jinak na svíčkách samé saze - špatné spalování,bohatá směs.....

Upraveno od karel.lpg

  • Autor

Bohatosť zmesi riadi lambda regulátor...a na AUQ to robí i pri vysokých výkonoch a otáčkach...teda pokial nekecá VAG.

A dlhodobé korekcie sú plusmínus 0 a odchylka kriviek do 5%

Ešte by bolo zaujímavé pozrieť na tú pomalú lambdu. Čo ak meria zle a preto to je bohaté?

Upraveno od kluvi

To zas bude dlouhá sezona :kol-27: ...Kluvi se nám probral ze zimního spánku, dlouho už tady nebyl......takže po milion prvé...máš špatné trysky, jelikož množnik-ta žlutá čára na grafu musí být bezpodmínečně mezi hodnotami 1.2-1.6, to jsou správně zvolené trysky, ty je máš veliké, takže to máš celé blebě, ale to jsi slyšel celý minulý rok....křivku máš taky blbě, máš ji výš, měl bys snižovat ten množnik,ale to jes a opět ten problém nízkého tlaku a velkých trysek, jsem zvědav, kdy už to konečně pochopíš, ty řešíš vše okolo, ale neřešíš základ..... 

  • Autor

Karle. Stále hovoríš že to TAK má byť. Ale nevieš mi odpovedať PREČO.

Umňa nefunguje argument "tak je to někde napsáno".

Aby sme sa nedostali zas k diskusii o tlaku absolutnom, relativnom a podobne, tak jednoduchá otázka:

Rozdiel tlaku pred/za tryskou je napr 1bar. Prierez (plocha trysky) je 2mm2 (priemer 1.6mm) a plyn sa správa ako dokonalá tekutina atď(veľmi približný výpočet).

Cez trysku prejde povedzme 2L/sek.

A teraz zmenším tlak na 0.5bar a plochu trysky zvýšim na 4mm2 (priemer 2,25mm).

Aký bude prietok plynu?

No podľa mňa rovnaký (veľmi približne). A keď by som chcel byť presný, tak budem tlak meniť tak dlho, až bude PRESNE rovnaký.

A v tom prípade už nikto nepozná rozdiel. Hlavne nie riadiaca jednotka od LPG alebo motor. Proste tam za 5ms otvorenia vstrekovača pretečie rovnaká hmotnosť plynu ktorej spálením zmizne rovnaké množstvo O2 a vznikne rovnaké množstvo energie ako pred zmenou trysky.

 

A pokiaľ sa mi nepodarí k tej vačšej tryske dodať ten presne správny tlak, tak LPG jednotka spraví miernu korekciu dĺžky vstreku. Pretože si vie spočítať, že aký vplyv má zmena tlaku na vstreknuté množstvo plynu.

Víš co, počítej si dál ty tvoje teorie,počítej si svoje průtoky, tlaky atd, já jen a NAPOSLEDY říkám: máš velké trysky,tím pádem špatně množnik avýsledkem je právě to co jsi nahoře nafotil....i můj syn, který je už 6 let se mnou ve firmě když jsem mu ukázal fotky, jen prohodil,že tam jsou velké trysky a zase si šel po svém, prostě komu není rady, tomu není pomoci..... 

  • Autor

:-)

Zeptám se ze zvědavosti - ta žlutá křivka "množník" je průběh tlaku plynu?

 

Ten motor běží bohatý, otázka je proč jestli jsou lambdy v pořádku. Máš lambdu napojenou i na LPG jednotku? Pak si zkontroluj kabeláž jak to máš udělané.

4-vodičová lambda má vlastní "zem" a nesmí se připojit na kostru auta (-pol napájení LPG jednotky).

 

BTW myslím že motor AGU má jednotku Motronic ME3.8.3 a ta umí jenom 4-vodičové úzkopásmové lambdy. Ty svojí rychlostí končí někde na 4000RPM.

Musel bys mít 5-ti vodičovou širokopásmovou, aby ti to stíhala regulovat v celém rozsahu otáček. Tj. Motronic ME7.1.1 a novější.

 

Ostatní viz. Karel.

No,víš, Kluvi to má od základu blbě postavené.....normálně se aut namontuje,podle tabulky výkonu na válec se +-navrtají trysky, pak nastartuje, udělá se kalibrace,ta ukáže kde se pohybuje množnik-musí být mezi 1.6-1.2, pokud není, vrtá se a kalibruje do té doby, než je tam, kde má být....pak se nastaví tlak, je to turbo tak 1,5 ve volnoběhu a jede se, naladí tak, aby se křivky překrývaly a je to, nic nepochopitelného, já to sice ladím čtečkou, je to 100x lepší, ale budiž, i tak se to obecně naladit...má to bohaté, protože má velké díry, tlak nízký, loni tady založil snad 13 sekcí, popsal desítky stránek jeho úvahami, rozpitvávání milionu proč a proti a je to absolutně jednoduché....velká díra v trysce....

Tak potom stačí vyměnit trysky, zkalibrovat, odladit i s tlakem plynu a je po problému, ne?

Zeptám se ze zvědavosti - ta žlutá křivka "množník" je průběh tlaku plynu?

 

Ten motor běží bohatý, otázka je proč jestli jsou lambdy v pořádku. Máš lambdu napojenou i na LPG jednotku? Pak si zkontroluj kabeláž jak to máš udělané.

4-vodičová lambda má vlastní "zem" a nesmí se připojit na kostru auta (-pol napájení LPG jednotky).

 

BTW myslím že motor AGU má jednotku Motronic ME3.8.3 a ta umí jenom 4-vodičové úzkopásmové lambdy. Ty svojí rychlostí končí někde na 4000RPM.

Musel bys mít 5-ti vodičovou širokopásmovou, aby ti to stíhala regulovat v celém rozsahu otáček. Tj. Motronic ME7.1.1 a novější.

 

Ostatní viz. Karel.

 

Křivka je "pomyslný" násobitel. Zahrnuje se do vzorce k výpočtu

Nevím jak je to s obyčejnýma lambdama a s proudovýma, ale existují auta, které mají odstavené vnímání proudové lambdy při vyších zátěžích, a naopak existují auta, které mají obyč lambdu a vnímají rozsah až do omezovače.

Spíš bych to hádal na výrobce ECU a patřičném SW  a aktuálním FW.

  • Autor

Zeptám se ze zvědavosti - ta žlutá křivka "množník" je průběh tlaku plynu?

 

Ten motor běží bohatý, otázka je proč jestli jsou lambdy v pořádku. Máš lambdu napojenou i na LPG jednotku? Pak si zkontroluj kabeláž jak to máš udělané.

4-vodičová lambda má vlastní "zem" a nesmí se připojit na kostru auta (-pol napájení LPG jednotky).

 

BTW myslím že motor AGU má jednotku Motronic ME3.8.3 a ta umí jenom 4-vodičové úzkopásmové lambdy. Ty svojí rychlostí končí někde na 4000RPM.

Musel bys mít 5-ti vodičovou širokopásmovou, aby ti to stíhala regulovat v celém rozsahu otáček. Tj. Motronic ME7.1.1 a novější.

 

Nie. Množnik je prevodová funkcia.

Vezmeš čas BA vstreku, vynásobíš ho množnikom pre daný čas vstreku. (plus sa ale ešte robí dodatočná korekcia podľa skutočného tlaku plynu ak je iný ako pri kalibrácii)

Takže keď je množnik napr 1.5, tak pri čase vstreku BA 18ms vychádza čas vstreku LPG 27ms.

A z toho vyplýva že pri 4444ot/min sú už LPG vstreky trvalo otvorené (doba prac cyklu 1 valca je tiež práve 27ms) takže buď

1)LPG jednotka zahlási chybu a prejde na BA,

2)Alebo to sice ide na LPG ale s chudobnou zmesou.

A v tom prípade a chudobnou zmesou podpáliš výfukové ventily.

Teda to je môj názor a nie Karlov.

A preto na rozdiel od Karla volím trysky a tlak tak aby bol množnik <1 aspoň v dlhých časoch vstrekov.

Takže napr pri max výkone mám

pri 5700ot/min čas BA=17.8ms, LPG=1.72ms (lak DeltaP spadol z 1.3 na 0.95bar) a to pri 85% využití časov vstreku BA(zhruba výkon motora.)

pri 6200ot/min čas BA=18.3ms, LPG=18.7ms (pretože tlak DeltaP spadol z 1.3 na 0.8bar a koef sa dostal cez 1) a to pri 93% využití časov vstreku BA.

Asi tak k tomu množniku <1.

 

Čo sa týka zapojenia lambdy, tak to mám pripojenú na lpg jednotku a to je možná príčina problémov (LPG meranie by teoreticky mohlo zmeniť hodnotu signálu). Nepotrebujem to takže ju odpojím. Ako je zapojená širokopásmová sonda viem. Celé roky ma podobné veci živili. Musíš ju merať ako diferenciálny vstup a stag to sice umoznuje ale nejak sa mi to nepáči.

Neviem ako si sa dopracoval k motoru AGU. Mám AUQ a 5 vodičovú lambdu PRED  CAT.

  • Autor

...má to bohaté, protože má velké díry, tlak nízký, loni tady založil snad 13 sekcí, popsal desítky stránek jeho úvahami, rozpitvávání milionu proč a proti a je to absolutně jednoduché....

Zaujímala by ma tá teória o nizkom tlaku a bohatej zmesi..

Čiže keď mám nízky tlak, tak sa do sania dostane viac plynu?

Možno by to stálo za zverejnenie v nejakom odbornom časopise.

Jo a trysky vrtajú len fušeri.

Vstrekovače sa dajú kúpiť s už predvrtanými tryskami. Dokonca niektorí kvalitní výrobcovia predávajú ku svojim vstrekovačom trysky výmenné.

Upraveno od kluvi

  • Autor

Tak potom stačí vyměnit trysky, zkalibrovat, odladit i s tlakem plynu a je po problému, ne?

Ehm...keď odhliadnem od horeuvedeného problému vo vysokých otáčkach, tak bohatosť je v bežných prevádzkových režimoch určovaná lambda regulátorom podla lambda sondy. Teda pokiaľ sa to vojde do povoleného rozsahu korekcií (asi 20%). Keď sa to nevojde, tak ECU nahlási chybu "zmes príliš chudobná" (alebo bohatá) a spadne to do chyby a rozsvieti sa kontrolka motoru.

Moje dlhodobé korekcie  sa v reále pohybujú do 5%.

Takže bez ohľadu na karlovu zvláštnu teóriu o dierach a tlaku by to pri stredných otáčkach fungovalo OK.

Myslím, že chyba je v lambde priípadne jej signále a nie v LPG.

  • Autor

... naladí tak, aby se křivky překrývaly a je to, nic nepochopitelného, já to sice ladím čtečkou, je to 100x lepší, ale budiž, i tak se to obecně naladit...

Jo a pokiaľ by si sa podíval na tie moje krivky alebo aspoň prečítal text, tak by si si všimol, že krivky sami prekrývajú....čiže pri prepínaní BA/LPG sa nemenia časy BA vstrekov tak ako to má byť.

  • Autor

Nevím jak je to s obyčejnýma lambdama a s proudovýma, ale existují auta, které mají odstavené vnímání proudové lambdy při vyších zátěžích, a naopak existují auta, které mají obyč lambdu a vnímají rozsah až do omezovače.

 

AUQ ide podľa lambdy do vysokých otáčok. Dá sa to zistiť na VAGu alebo OBD za jazdy. Vpodstate to po zahriatí ide stále na lambdu.

kluvi, ty ses echanik, nebo te jen zajima nastaveni a stavba LPG jako hobby?? jen se ptam..

  • Autor

Nechal som si LPG namontovat na Vsetíne a nechcel som do toho hrabat. Lenze som k tomu bol nakoniec donútený. Bol to totiž pekný šmejd.

No a tak som sa s tym trochu pohral, pomeral, pozistoval, popremyslal a nastavil. Takže zvedavec.

Osobne si myslim, ze za to nemoze LPG.

 

 

Este sa mi vybavilo, že som mal nejakú dobu prasknutú hadicu čo vedie zospodu dakde od kľukovky hore do tej Y spojky. Myslím, že odvetranie kľukovky?

Nemohlo by to byť tým?

Jakekoliv odvetrani motoru a vse kolem sani musi byt tesne, bez poskozeni a bez sani falesneho vzduchu. Motory 1.8 20V jsou povestne citlivosti na tyhle zavady. Jak je to u Turbo verze nevim, tam je to odvetrani motoru reseno malinko vice sloziteji pres ventil s membranou.

samozřejmě prasklé hadice mají vliv na chod motoru, ale jak píšu stále dokola.....podle mě je tam minimálně 5-6 věcí, které jsou v základu už blbě namontované, a opět stejná písnička...trysky, tlak,podle křivek je to ještě pořád bohaté...

Upraveno od karel.lpg

Cau mám problém, při jizdě na lpg,když uberu plyn mi začne cukat auto,

když jedu delší trasu zda se to být dobré mám fabii 1.2htp 47kw BRC sq24 dík za radu.

Těžko určit bez prohlédnutí dat a diagnostiky,může to dělat cokoliv,,

  • Autor

Čo sa týka kriviek, tak ma mýli to že sú MIERNE bohaté ako vraví Karel. Ale dlhodobé korekcie sú MIERNE kladné, čiže chudobné.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.