Jump to content
SaHo

TSI vs LPG

    Recommended Posts

    Ahojte, mate niekto skusenost s montazou LPG napriklad do FABIE 1,2 TSI (77 kW)?

    ps: PF 2011

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taková přestavba mě bude zajímat, protože jsem byl u klasické atmosféry plynem příjemně překvapenej. V době, kdy není povinná rezerva a nádrž nezabírá půl kufru budu o něčem podobném do dalšího auta uvažovat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Rezervu som z tohto dovodu vyskrtol uz pri objednavke. Mam teda pekny kus priestoru na plynovu nadrz :palec2:. Uz len najst niekoho, kto ten plyn v TSIcku ma...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na toto jsem se už ptal a Karel Lpg, který je na zdejším foru odborník na přestavbu Lpg napsal, že taková přestavba zatím neni možná. Toto napsal asi půl roku zpátky. Možná že situace už je jiná.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pro motory TSI jde namontovat LPG když se podíváš na internat tak to nabízí mnoho firem. Ale jak je to pak se zárukou :kol-32:

    Edited by voltys

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nevím jestli existuje na 1,2 tsi,ale asi ne.Na velký fsi,tsi nebo jak se to jmenuje to jde,ale na ten malej motůrek,kde je v sání mezichladič :feve: .Proč,když chtěls LPG nekoupils HTP.Mě by zajímalo,jak to počítáš,kdy by se ti to vrátilo,nebo dát 50tkč k novýmu autu je pro mě velká částka a to ještě nepočítám,že by se ti zkurvhily benzínový vstřikovače,jak bys jezdil na plyn.To raději bych si udělal upravu na Ethanol E85 .U nás v okolí není,ale jak jsem byl na šumpersku,tam ho měli za 17kč.A ta uprava stojí okolo 8000 a nevrtá se nic do motora :palec2:

    Edited by petrumr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak asi to jde,ale nemají to tam jednoznačně napsaný.Fedor tam píše za turbo 2000kč,ale nikde jsem nenašel,jakou normu to splnuje.Ve fa jsme měli pár aut na lpg a byl to vopruz,nikde u nás nechtěli na stk měřit emise,roční kontrola taky nebyla dobrá,protože se vždy našlo,že něco ucházelo atd.Jestli se to dělá u těch firem v zápisu,jak se zapisuje výkon motorek do techničáku,tak teda emise musí vypadat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na toto jsem se už ptal a Karel Lpg, který je na zdejším foru odborník na přestavbu Lpg napsal, že taková přestavba zatím neni možná. Toto napsal asi půl roku zpátky. Možná že situace už je jiná.

    Dnes čerstvá info:pro motory 1.2 TSI 63 KW bude přestavba na LPG za cca 1 až 2 měsíce. viz odkaz na forum-http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/?insert=ok

    Edited by Vítězslav Matyáš

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To sis měl pořidit 1.4 Mpi a šoupnout do toho plyn. auto by te vyšlo levněji než z Tsi. A to nemluvme o tom že ti prvni co podstoupi přestavbu budou prukopnici, Aby nebyl podobne problemy jako u 1.8T při svižne jizdě plyn nestihal začal vypadavat. pak zistili že nezvladaji plynove trupky museli narvat 3 vetši aby stihaly zasobit motor. Ja bych osobně počkal až uplyne zaručni doba,do te doby snad vychytaji na Tsi Lpg plus pokles ceny pořizeni Lpg a pak bych dotoho šel Taky :kol-47:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Osobně než připlácet cca 50 prutů za přestavbu na sporák tak to raději jěště 20 a mám dehťáka bez neustálých revizí a pocitů s "kurv.ním" motoru. Ta turba dostávají záhul teď a co potom u LPG které má ještě vyšší teploty spalování.Až budou dělat přimo motory na LPG nebo CNG a benál jako druhé palivo tak jo.Stále je to "alternativní" pohon a moc aut na LPG bez neustálých oprav systému jsem nezažil.U ofiko přestavby octávky je ta cena přestavby ještě vyšší a to už opravdu musí mít někdo vyložený odpor k naftě aby si to objednal.Používají na to starý motor 1,6 kde není co podělat. A tady je vidět proč k tomu použili tento jednoduchý motor než Tuto Snůšku Improvizací a pokusů teoretiků z vysokých škol co se nudili u kompu a něco vynalezli. A tato práce teoretiků mi připomíná epizodu syna profesora ze zemědělky,který dofrčel z vysoké se zlepšovákem "odlehčená" půda pro snažší růst brambor. Tak teda rozvrtali půl zahrady, půdu odlehčili a zasadili. I ten výsledek byl odlehčený. Brambory byly jak cherry rajčata....Ten profesor myslel že ho rozerve jak hada.Z celé zahrady tak dva kyblíky brambor místo klasických pěti metráků...

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chlapi, natural 95 = 1,61€. To je ozaj v p..i kol100

    Edited by galeo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Aj tam zarábaju ľudia 350-400 €, ako u nás obyčajný pracujúci ?

    To len na margo...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    350- 400 dúfam že myslíš v hrubom :D alebo v státnej správe

    Ten plyn lákal aj mňa ale zatiaľ tiež sa do toho nehrniem moc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jenom se utvrzuji v tom že až bude motor přímo na LPG tak jo. Jinak je to JEN alternativní pohon. Tchán má formana na LPG jako staršího s LPG kupovaného. Co ten do něj nasypal peněz....Revize, nová nádrž, emise, k.rvení jednotky atd. A říkal jsem mu ať ho, jako BMMko jednou za týden projede na benál tak to nedělal a po pár letech je po jednotce... To těch 60-70 prutů, jak už jsem psal raději huknu do TDIčka a nemusím mís větry co mi to podělá jak v ruské ruletě. Hlavně výrazně vyšší teplota výfukových plynů a turbo. To musí být paráda. kol100

    Edited by Jakub Nabel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jenom se utvrzuji v tom že až bude motor přímo na LPG tak jo. Jinak je to JEN alternativní pohon. Tchán má formana na LPG jako staršího s LPG kupovaného. Co ten do něj nasypal peněz....Revize, nová nádrž, emise, k.rvení jednotky atd. A říkal jsem mu ať ho, jako BMMko jednou za týden projede na benál tak to nedělal a po pár letech je po jednotce...

    ...

    Hlavně výrazně vyšší teplota výfukových plynů a turbo. To musí být paráda. kol100

    Ty bys měl normálně vyfasovat hadr a kýbl, jak cintáš. Normální bryndák už by to totiž nepobral. Jak může LPG "kurvit jednotku", když s ní vůbec nepřichází do styku, to mi moje hlava VSKUTKU nebere. Asi máš holt nějakou vysokou školu, to my ostatní blbý plebsáci nemáme...

    LPG je naprosto normální palivo pro zážehový motory, dokonce je pro ně výhodnější než kapalný, který jsme historicky zvyklí používat, protože neprodukuje tolik popelovin = nespalitelných zbytků. Jedinej problém u něj je nesnadnější skladování (musí se pro uložení držet pod tlakem, jinak se vypaří) a příprava směsi u agregátů s přímým vstřikem paliva, kde se musí chladit vstřikovače přímo zasahující do spalovacích prostorů motoru. Řeší se to proto buď kombinací nepřímý vstřik plynné fáze LPG s občasným přívstřikem benzínu originálními vstřikovači (každý 10. až 20. vstřik podle pracovního režimu a zatížení motoru je benzín - četnost přívstřiku benzínu je výsledek časově i materiálově náročných zkoušek a vývoje u výrobců konverzních sad), nebo přímo vstřikem kapalnýho LPG přes origo vstřikovače s kombinovaným přívodem benzín/kapalný LPG.

    Věc je ještě komplikovaná tím, že motory s přímým vstřikem jsou často přeplňovaný (turbem) - u těch se proto v případě kombinace nepřímých vstřiků plynu do sacích kanálů s přímým přívstřikem benzínu musí osazovat reduktory s vyšším výstupním tlakem, aby se plynná fáze vůbec protlačila do sání.

    Jediným negativem je proto cena těch kombinovaných sad, která je zhruba dvojnásobkem ceny sad pro motory s nepřímým vstřikem = je mnohem delší doba návratnosti takové investice. Jiná nevýhoda v porovnání s vestavbami LPG do aut s nepřímým vstřikem neexistuje.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ekkare ty jsi ale ubožák.Naštěstí mne takový rádoby za každou cenu všeználek nenasere,ale myslel jsem jednotku vstřikovací chytrolíne,která nulovým provozem po cca 8 let šla do kytek. Až na LPG najezdíš to co najezdily naše auta v naší firmě tak se můžeš tady o něčem bavit. To co někde pochytíš a přečteš ještě neznamená patent na rozum.

    LPG je pouze alternativní pohon. Dokud motory nebudou(a zatím nejsou) vyloženě konstruovány přímo na LPG tak největší potíž pro motor je vždy vyšší teplota výfukových plynů. Toto relativně nevadí autům po feldu mpi, kde nebyla spousta dalších ku.vítek. Proto je např TSI absolutně nevhodné nejen díky tomuto faktu.

    .

    Edited by Jakub Nabel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Schválně tohle napiš "starým" plynařům, jako jsou "amigo", "Malta", "PauLofWoCC" anebo "karel.lpg" - prostě těm, co na LPG jezdí léta nebo co ho léta montujou. Pak poznáš, kdo je ubožák. Připomínáš mi jednoho Umrana - ten taky furt mlel o benzínu a olejích z ruský ropy, plných síry...

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já to ubožáctví směřuji k tomu kyblíku a spol. Vždyť jsem měl pravdu, pochycené informace.Ach jo.A co bych jim měl říkat? To co říkám jsou fakta z a známé věci s poznatky aut v naší distribuční firmě.My jsme na těch autech měli kolem 0,8 mil. v LPG.Dělal jsem správce aut,a nepotřebuju poučovat. Mám o čem a co říct.

    A to ještě nevypisuju "moje km" konto, sice kombinace dehtu a benálu.Na LPG jezdili zaměstnanci. Takže prosím o slušnost a mírnění se ve výrazech. Hold nejste jediní co něco ví a praxí mám spoustu teorií navíc řádně prověřenou a zároveň postavenou kolikrát na hlavu. LPG není špatná volba, taky jsem nepsal nic vyloženě proti němu, jen v kombinaci s moderníma autama to není už forma úspor pro provoz.

    Edited by Jakub Nabel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×