Přejít na obsah

Emisna technicka kontrola


dusan94

Doporučené příspěvky

Zdravim.

 

Ako je to s emisnou kontrolou na skoda o3?

Viem, ze ked som mal predosle auta a blizil sa cas kontroly, tak som siel. Emisna a technicka. A viem ze emisnu merali tak, ze zaradil neutral, nieco nasadil na vyfuk vozidla a plynovy pedal potom stlacal az na podlahu, na doraz. Otacky motora vyleteli niekam na maximum a tak sa meralo. Motor islo skoro roztrhnut, no skratka humbuk v celej stanici... Az strach ze pokazi auto.

 

No lenze teraz na O3 ked stlacim plynovy pedal, neutral zaradim, tak rucicka otackomeru vyleti maximalne tusim na 3500 ot za min. Viac sa neda. Aj ked zaradis napriklad jednotku a drzis aj spojku, nejde viac nez 35... Preto som sa chcel spytat, ako potom v tomto pripade budu merat emisne, ked im motor do maxima nejde?

 

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápu proč by to dělal, je to jak píše Pawouk - emise se měří na volnoběh a na zvýšené (někdy se to v protokolu z nějakého důvodu nazývá maximální) otáčky, což kolem 2500. Měří se takhle bezín i nafta. Žádné tůrování se nekoná. Maximálně, pokud motor vychladne, tak se takhle dá rychleji nařát. Prošlapávání plynu na volnoběh až na podlahu je ovšem ničím neomluvitelná nehoráznost :blbec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z toho co som bol schopny vygooglit, tak zvysene/maximalne otacky su niekde stanovene pre dany typ motora.

co si spominam na 1.9 TDI PD aj 1.6 TDI CR, tak v oboch pripadoch to tocili vyrazne vyssie ako 2500 rpm

 

a vobec sa mi to nezda divne. tiez vobec netusim preco by sa zvysenim otacok mal motor poskodit (za predpokladu, ze je zahriaty).

proste za beznej prevadzky pri akceleracii mozes vytacat motor k 4000 rpm (tiez bez toho aby sa motor poskodil), tak dava zmysel pri EK skontrolovat emisie, ci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud auto nemá omezovač na volnoběh, tak po sešlápnutí plynu na podlahu (čehož se pisatel také obával) ručička atakuje konec červeného pole. 4000 ot. samozřejmě ničemu nevadí.

S 2,0 tdi cr jsem byl na emisích před měsícem (mám O2) - v protokolu se píše předepsamé maximální otáčky pro měření 2300 - 2700, měřeno při otáčkách 2503

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z toho co som bol schopny vygooglit, tak zvysene/maximalne otacky su niekde stanovene pre dany typ motora.

co si spominam na 1.9 TDI PD aj 1.6 TDI CR, tak v oboch pripadoch to tocili vyrazne vyssie ako 2500 rpm

 

a vobec sa mi to nezda divne. tiez vobec netusim preco by sa zvysenim otacok mal motor poskodit (za predpokladu, ze je zahriaty).

proste za beznej prevadzky pri akceleracii mozes vytacat motor k 4000 rpm (tiez bez toho aby sa motor poskodil), tak dava zmysel pri EK skontrolovat emisie, ci?

 

Neporovnávejte neporovnatelné - a to asi o čtyři generace starší PD s novými motory. U některých PD (např. BKD) se emise měří při tzv. přeběhových otáčkách, které mohou být až v intervalu 4800 - 5200! Ale to sem nepatří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...